{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

En længere weekend køretur {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har postet dette i gruppen "Tur Klub Sjælland", og alle er velkomne ( http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=151236)



Hej Gruppe

Efterhånden som dagene er blevet koldere, har vi kun haft halvanden times decideret dagslys på vores ugentlige ture i hverdagen efter fyraften på denne årstid.
Og vi kører som regel hjem i mørke og kulde efter endt tur. Man kan desværre ikke vinde kapløbet mod solnedgangen og aftenskulden.


Jeg tænkte derfor på at arrangerer en lang weekendtur, hvor vi har masser af timer og dagslys til rådighed. Og så har vi også masser af tid til at stoppe og snakke og få noget at spise undervejs smiley

Jeg forslår derfor at vi kunne starte kl.12 og slutte kl.18 i Ringsted eller Køge. Jeg vil gerne gøre det denne lørdag, men det kræver selvsagt at der er tilslutning!!!
Ifølge DMI er der tørvejr, en del sol og 14 grader.


Det er måske årets sidste chance for en større tur, inden kulden og regnen rigtigt tager til, er i friske?
Så lægger jeg en god og lang rute med både snoede småveje og hurtige landeveje på Sjælland smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En længere weekend køretur
  • #1   30. sep 2010 en skam at man skal på job..:(

  • #2   1. okt 2010 Ok, her er et forslag til en ret lang tur (i meget grove træk):

    Start i Køge - Stevns - Præstø - Haslev - Næstved/Karrebæk - Fuglebjerg - Tystrup Sø - Sorø - Stenlille - Ugerløse - Igelsø - Nyby - Tadre Mølle - Kirke Sonnerup - Rye Bakker - Lyndby - Selsø - Jægerspris - Frederikssund - Frederiksværk - Ramløse - Hillerød - Fredensborg - Gurre - Strandvejen - Sjælsø - Lynge - Ganløse - Sengeløse - Roskilde (slut)


    Hvis ovenstående rute er for lang til folk, kan vi jo gennemføre onsdagens rute i stedet. Så har vi nemlig virkelig god tid til at cruise og holde pauser undervejs. Vi nåede jo alligvel kun at køre en fjerdedel af ruten i onsdags smiley
    Så starter og slutter vi i Roskilde og vi er fri for myldretid denne gang:

    Del 1 (Snoet og bakket småveje):
    Roskilde Havn - Marberg - Vadsby - Sengeløse - Nybølle - Hove - Veksø - Søsum - Ganløse - Bastrup - Kirke Værløse - Værløse - Hareskoven - Hillerødmotorvejen - Motorringvej 3 - Brede - Lundtofte - "Lille Schweiz" - Klampenborg - Strandvejen.
    Del 2 (Større og hurtigere landeveje):
    Stranvejen - Helsingør - Gurre - Tikøb - Esrum - Fredensborg - Gadevang - Annise - Ramløse - Helsinge - Tisvildeleje - Liseleje - Torup/Dyssekilde - Frederiksværk - Frederikssund - Jægerspris - Selsø - Skibby - Gevning - Boserup Skov - Roskilde Havn.


    Onsdagens tur:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=151099


  • #4   2. okt 2010 Vi kører skam og tager afsted kl.12 fra Ringsted Torv smiley
    Turen går til Midtsjælland, Nordsjælland og VestSjælland, men kan forkortes, hvis folk ønsker det, har lagt flere ruter klar på min GPS smiley


  • #5   2. okt 2010 Ruten bliver således (og kan altid forkortes)
    Ringsted - kværkeby - ågerup - lammestrup - birkede - ramsømagle - Kamstrup - Roskilde - Marberg - Vadsby - Sengeløse - Nybølle - Hove - Veksø - Søsum - Ganløse - Bastrup - Kirke Værløse - Værløse - Hareskoven - Hillerødmotorvejen - Motorringvej 3 - Brede - "Lille Schweiz" - Klampenborg - Strandvejen - Helsingør - Gurre - Tikøb - Esrum - Fredensborg - Gadevang  Annise - Ramløse - Helsinge - Tisvildeleje - Liseleje - Torup/Dyssekilde - Frederiksværk - Frederikssund - Jægerspris - selsø - Rye bakker - kirke Sonnerup - Tadre Mølle - Tølløse - Maglesø - igelsø - Sophienholm - St. Merløse - Ringsted.

    Kom frisk smiley


Kommentér på:
En længere weekend køretur

Annonce