{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

En længere weekendtur {{forumTopicSubject}}

Hej Gruppe

Efterhånden som dagene er blevet koldere, har vi kun haft halvanden times decideret dagslys på vores ugentlige ture i hverdagen på denne årstid.
Og vi kører som regel hjem i mørke og kulde efter endt tur. Man kan desværre ikke vinde kapløbet mod solnedgangen og aftenskulden.


Jeg tænkte derfor på at arrangerer en lang weekendtur, hvor vi har masser af timer og dagslys til rådighed. Og så har vi også masser af tid til at stoppe og snakke og få noget at spise undervejs smiley

Jeg forslår derfor at vi kunne starte kl.12 i RIngsted og slutte kl.18 i Ringsted (såfremt det er folks foretrukken by).

Jeg vil gerne gøre det denne lørdag, men det kræver selvsagt at der er tilslutning!!!
Ifølge DMI er der tørvejr og en del sol og 14 grader.

Hvis der er flere tilmeldinger til næste uge istedet, kan vi godt rykke det til næste weekend i oktober, men der er vejret uvist og temperaturen sikkert lavere.

Det er måske årets sidste chance for en større tur, inden kulden og regnen rigtigt tager til, er i friske? Så lægger jeg en god og lang rute med både snoede småveje og hurtige landeveje smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En længere weekendtur
  • #1   30. sep 2010 Nej, det var skam søndag smiley

  • #2   1. okt 2010 Ok, her er et forslag til en ret lang tur (i meget grove træk):

    Start i Køge - Stevns - Præstø - Haslev - Næstved/Karrebæk - Fuglebjerg - Tystrup Sø - Sorø - Stenlille - Ugerløse - Igelsø - Nyby - Tadre Mølle - Kirke Sonnerup - Rye Bakker - Lyndby - Selsø - Jægerspris - Frederikssund - Frederiksværk - Ramløse - Hillerød - Fredensborg - Gurre - Strandvejen - Sjælsø - Lynge - Ganløse - Sengeløse - Roskilde (slut)


    Hvis ovenstående rute er for lang for lang til folk, kan vi jo gennemføre onsdagens rute i stedet. Så har vi nemlig virkelig god tid til at cruise og holde pauser undervejs. Vi nåede jo alligvel kun at køre en fjerdedel af ruten i onsdags smiley
    Så starter og slutter i Roskilde og vi er fri for myldretud denne gang:

    Del 1 (Snoet og bakket småveje):
    Roskilde Havn - Marberg - Vadsby - Sengeløse - Nybølle - Hove - Veksø - Søsum - Ganløse - Bastrup - Kirke Værløse - Værløse - Hareskoven - Hillerødmotorvejen - Motorringvej 3 - Brede - Lundtofte - "Lille Schweiz" - Klampenborg - Strandvejen.

    Del 2 (Større og hurtigere landeveje):
    Stranvejen - Helsingør - Gurre - Tikøb - Esrum - Fredensborg - Gadevang - Annise - Ramløse - Helsinge - Tisvildeleje - Liseleje - Torup/Dyssekilde - Frederiksværk - Frederikssund - Jægerspris - Selsø - Skibby - Gevning - Boserup Skov - Roskilde Havn.


    Onsdagens tur:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=151099


  • #5   1. okt 2010 Jeg kan desværre ikke denne weekend ellers en super idé.

  • #6   1. okt 2010 Jeg siger også fra..... efter et møde med en bmw R1200 har jeg valgt at sende den i vinterhi, og en hel del reperation, så den kommer ikke ud og lege mere i år...:-( Men go tur til jer

  • #7   1. okt 2010 Det var ærgerligt, så må vi andre jo bare køre. Vi ses på RIngsted Torv kl.12. Vi har masser af tid til at køre, så vi tager det bare roligt smiley


    Niels R: Det er jeg ked af at høre. Håber da ikke at du selv kom til skade ved det møde? smiley


  • #8   2. okt 2010 Ruten bliver således (og kan altid forkortes)
    Ringsted - kværkeby - ågerup - lammestrup - birkede - ramsømagle - Kamstrup - Roskilde - Marberg - Vadsby - Sengeløse - Nybølle - Hove - Veksø - Søsum - Ganløse - Bastrup - Kirke Værløse - Værløse - Hareskoven - Hillerødmotorvejen - Motorringvej 3 - Brede - "Lille Schweiz" - Klampenborg - Strandvejen - Helsingør - Gurre - Tikøb - Esrum - Fredensborg - Gadevang Annise - Ramløse - Helsinge - Tisvildeleje - Liseleje - Torup/Dyssekilde - Frederiksværk - Frederikssund - Jægerspris - selsø - Rye bakker - kirke Sonnerup - Tadre Mølle - Tølløse - Maglesø - igelsø - Sophienholm - St. Merløse - Ringsted.

    Kom frisk smiley


  • #9   2. okt 2010 Øv David, det var rigtigt ærgerligt, vi ventede ellers på dig. Men bare rolig, du var ikke den eneste, der sov over sig. Vi ventede ellers på jer på Torvet smiley

    Men det blev en rigtig god og lang tur på de endeløse snoede og bakket småveje og en hyggelig kakao i Skovbryggeriet i hareskoven. Tak for en god og lang tur smiley


Kommentér på:
En længere weekendtur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce