{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forever2wheels
  • #1   1. feb 2014 Boooooriing smiley

  • #2   1. feb 2014 Jeg er også lige kommet derfra. Tror vi brugte en to timer på at få set det hele. Men jeg synes da det var meget spændende! Har der været mere de andre år? Dette her var første gang jeg var der.

  • #4   1. feb 2014 Jeg synes sgu godt nok at det er flabet at tage 100kroner entré for det der. Er glad for at vi heldigvis kun er kørt 65km hver vej. Ellers havde jeg virkelig følt mig en anelse bitter.

  • #5   1. feb 2014 Fuldstændig samme oplevelse her!!!
    Vi var to der kørte fra århus og derned, vi gik efter 1 time og 10 min...
    Det var meget skuffende, kan det virkelig være rigtig at det her land ikke kan bære en ordenlig MC messe en gang om året??
    De gange det har været i messecenter Herning har jeg været godt tilfreds...

    /Kasper


  • #6   1. feb 2014 Er nu lige pludselig glad for, jeg ikke tog turen fra Sjælland.. smiley

  • #8   1. feb 2014 #7 - De kunne jo eventuelt forsøge at konkurrere - hvis det er muligt at sælge skidtet i Tyskland for en given pris, må det da også kunne være muligt i Danmark.

  • #9   1. feb 2014 Havde ellers regnet med at tage turen fra Sjælland men når jeg læser det her, så er det måske godt man ikke har brugt penge på det.

    De gange jeg har været på messer i DK må jeg nok indrømme at jeg er blevet skuffet over det udvalg forhandlerne kan præsterer af udstyr. Det er stort set kun udstyr til nye maskiner de har med på trods af at gennemsnitsalderen på MC'er i DK er temmelig høj.


  • #10   1. feb 2014 ja jens super ide - Den er bare utrolig naive når moms, de høje mindste lønninger, omkostninger, afgifter, og alt det andet gør jo DK så utrolig konkurrence dygtig........




  • #12   1. feb 2014 Jeg syntes det var ok. Fik da handlet lidt ind : En saks lift , lidt værktøj stumper både til den ny o den gamle Harley. Og så hilst på en masse man ikk har set siden det sidste træf.

  • #13   1. feb 2014 Jeg synes at det var ok, men der var næsten kun stumper til Harley D. Nu bor jeg i Fredericia, så jeg kunne ikke lade være med at tage til det. Jeg synes da at der var mange udstillere og mange gæster. Måske der kommer endnu flere næste år, når opbakningen var så god. Håber det bliver ved med at være i Fredericia, så man ikke skal køre den kedelige vej til Herning. smiley

  • #15   1. feb 2014 Er vi enige om at flere af de annoncerede udstillere ikke var der.
    Skjern MC, BikX, MC Giganten Frederiskhavn, Motorrad osv....?
    Vi kørte fra Sjælland og var lidt skuffede. For meget Harley og billigt kræmmermarked udstyr.


  • #17   1. feb 2014 Der er FTW hvert år, og hvert år bliver div sites bombet med beretninger om hvor dødsygt det var...... Hvorfor tjekker i ikke op på hvad for en slags messe det er inden i tager afsted ??
    Jeg var der ikke i år, men plejer at bruge 1-2 timer der nede. Og jeg forventer ikke mere for den 100 lap entréen koster.......

    Mvh Brian


  • #18   1. feb 2014 MPL .
    Der kan da ALDRIG være for meget af mc.
    Absolut heller ikke HD.

    der har så været for LIDT af de andre mærker kan jeg forstå.

    mvh


  • #19   1. feb 2014 Rigtigt Busa...For lidt af det jeg kan lide.
    BRIAN - Vi tog derover fordi der var annonceret flere forhandlere med den slags cykler jeg kan lide.....Men de var der ikke!!!!


  • #20   1. feb 2014 @mlp.

    Jeg håber at denne useriøsitet fra de forhandlere gør at du aldrig mere lægger en krone i deres butikker.........


  • #21   1. feb 2014 47,- for en fadbamse, det var så dyrere i øl end det jeg købte (trunte kørte hjem) smiley
    Men fik da et par gode handler, men nu kikker jeg jo også efter HD stumper..... Det var ok, og lysår foran feks Herning. Men forstår godt andres frustration...


  • #22   1. feb 2014 Kom nu vidre! Folk skriver det samme hver år...

    Lad dog forhelvede være med at tage der hen hvis i syntes det er så lamt..

    Jeg syntes det er fint og køre gerne de km fra Randers for at tøffe rundt et par timer eller 3 og snakke/kigge.

    Det er det eneste MC messe som er tilbage så støt op eller lade være.

    Der er ikke ret meget gang i MC verdenen mere.. det er jo ikke kun butikkerne som har det hårdt det er også træf og messer...

    Du kunne have søgt her inde og fundet ud af hvor "fesen" det var i morges på 2 min inden du kørte.



  • #23   1. feb 2014 Jeg ærger mig bare over at jeg ikke vandt rejsen til US, men at det var en gamle nisse som skal afsted.

    Fik snakke med Rydberg mc og fik at vide min mc står trygt og godt hos dem, samt fik set den nye Honda NC 750 og en masse andre maskiner.

    Men der var godt nok meget HD og andre choppere samt udstyr til disse, men hvis jeg nu ikke havde været så nærig, så kunne jeg nok have købt en billig hjelm og noget tøj.


  • #24   1. feb 2014 De kunne måske osse holde det når jeg er hjemme??

  • #25   1. feb 2014 bare synd det næsten kun var Harleys, kunne være godt hvis der var noget mere sportsbike.

  • #26   1. feb 2014 Messen var lille og latterlig. Det er muligt der var nok til de der kører HD, men det var en messe hvor der var lagt i Ovnen til mere. Når man er vandt til at bruge mange timer på div messer og bruger en hel dag, så var dette bare ikke i orden.
    Kawasaki og tmp havde ikke engang deres ZX10'er eller RSV4 med.
    Skuffende.


  • #28   1. feb 2014 Det er muligt det er vores egen skyld - gu er det ej. Hvis de vil lave messe og tage 100kr i entre, så skal det være i orden.
    De ødelægger det for sig selv. Der er så mange der ikke sætter sine ben der fremover da det ikke var pengene værd.


  • #29   1. feb 2014 Tog turen fra kbh.det er nogle år siden jeg sidst var derovre.syntes at udstillere havde gjort det meget godt.
    Desværre for mig var det kun harley stumpe handlende som gad dukke op.
    Skuffet over selve udstillede cykler.men det er jo ikke arrengørs skyld der ikke er flere der tilmælder sig.

    Skulle heldigvis hente en vespa i nærheden på vej hjem.ellers ville det have været en lang tur bare for messen.
    Syntes de prøver, men det er jo mc folket som skal. Byde ind med stumpemarked og udstilling.

    Måske de er for dyre med stadepladser.


  • #30   1. feb 2014 Syntes sådan set det var fint nok men det var godt nok mindre en jeg havde regnet med. Det var lidt oversolgt.
    MLP. Skjern mc var der da.


  • #32   1. feb 2014 Vi som forbrugere er selv skyld i det..

    De eneste der stadig kan tjene lidt penge, er HD- forhandlerne, da deres kunder er villige til at bruge flere penge.

    Den generelle motorcyklist i DK, er intet værd som kunde, da de ikke ligger en krone.

    Og selv importørerne i DK, er nu så pressede at de ikke har råd til at tage på messe mere... hvad fortæller det jer? Nemlig, at herfra går det kun ned af bakke.

    5år mere, så bliver nye maskiner ikke engang importeret til DK mere, da det ikke kan svare sig.. Så må folk selv syd for grænsen, og betale skyhøje priser for deres maskiner.. (den tyske forhandler tager højere pris, da han ikke kan regne med i kommer til service) og dermed kommer man også til at betale endnu mere i afgift.

    Og før folk nu skriger op om for høje priser.. Uanset hvad du laver selv, så husk at i tyskland får en medarbejder i din stilling, typisk kun det halve af din egen løn..

    Lig dertil at arbejdsgiveren ikke har nær så mange omkostninger han skal ligge oveni medarbejderens løn, og dertil at deres moms er 6% lavere..

    Huslejerne er typisk også lavere, en hel del endda.

    Og nåja, så har de et meget meget større markede, og kan derfor købe større ind..

    Se sådan på det.. Skulle du leve af at sælge eks. madpakker.. og hver madpakk kostede 20kr at lave, og markedsprisen var 25kr på madpakken.

    Så ville du også ligge din butik i en by med flest mulige indbyggere, ikke?

    Jeg mener huslejen skal jo betales, og hvis du ligger din forretning i en by med 150 indbyggere, så er det jo begrænset hvor meget du sælger..

    Danmark har ca. 50.000 motorcyklister, det er under 1/3 af hvad der er indregistreret af motorcykler i Hamborg alene...

    Glem det, det danske MC markede er DØDT..


  • #33   1. feb 2014 Vi er osse lige kommet hjem fra messen, havde glædet os, håbede vi kunne finde lidt crom til konens gl1200. Men som mange har skrevet så var der rigtig rigtig meget til HD, respekt for HD, men ja det kunne være rart med andet at kigge på.
    Ros til spisestedet, dejligt med en ribbenburger, smagte godt trods den ikke var helt varm.
    Entre prisen kunne godt sættes lidt ned.

    Biks fra Næstved var tilstede på messen, de solgte tøj i lange baner


  • #34   1. feb 2014 Starteren og arrangøren af FTW hedder Carsten Bøtteren.. Mangeårig aktivt medlem af harley Davidson club dk. Derfor er det nok ikke så underligt at mange af kontrakterne er i dette miljø.
    Desuden så lover alle de andre useriøse forhandlere jo at komme, uden at gøre det, de vil jo ikke opfattes som et reelt alternativ til nethandel....

    Som nævnt, så er det HD folket som brænder en håndfuld tusser af på grej på sådan en messe, japser chaufføren går hjem på eBay og bestiller for en plov rizoma gejl smiley


  • #35   1. feb 2014 Det passer ikke Brian, jeg havde lommen fyldt med tusinder af kroner, men der var intet. Ikke engang en RSV4 smiley

  • #36   1. feb 2014 Nu valgte jeg at blivr hjemme i år, men var lige inde på deres hjemmeside og tjekke hvem der udstillede i år. For lidt nyt, for meget HD , med respekt naturligvis, men for få udstillere, der kunne inspire mig til at køre til Fredericia.
    Lyder desværre på mange tilkendegivelser, at det igen har været en flad oplevelse.
    Savner sq de goder år i Herning, hvor alle importører var til stede.
    Der var der noget for enhver smag


  • #37   1. feb 2014 Importørene er jo kloge.... De ved godt at fremmøde ikke = mersalg. Det er kun udgifter. Der er meget langt mellem dem som impulsivt brænder 300k af på en ny kværn på en messe.

  • #38   1. feb 2014 Brian. Og ud af de 300 er næsten alle af dem moms og afgift til staten.

  • #39   1. feb 2014 Korrekt fenris !! Forhandleren tjener ca 5000,- så det kræver ikke en PhD i matematik at regne ud hvor attraktivt en messe er denne del af branchen smiley

  • #40   1. feb 2014 Ja vi var altså fint tilfredse! Vi brugte ca. 4 timer på messen og det var fint. Hvis man bruger lidt tid ved hvert af boderne, så får man hurtigt brugt nogle timer der inde.

    ...men hvis man bare går forbi det hele, så tager det ikke meget mere end en times tid.

    Det eneste jeg måske kunne savne, var lidt mere underholdning/shows fra arrangørenes side.


  • #42   1. feb 2014 Der var for få patter!

  • #43   1. feb 2014 ja se det er ik godt...

    patter skal der til..

    mvh


  • #44   1. feb 2014 Fik en enkelt cola smiley syntes der var masser og se på, hvis man ellers gad kigge lidt i sagerne smiley

  • #46   1. feb 2014 "det er samfundets skyld at de danske butikker ikke kan løbe rundt vi har jo alt alt for høj moms :("

    I Danmark har vi så vidt jeg ved 25 procent moms, hvor de i Tyskland har 19 procent, altså 6 procent-point mindre.

    Jeg forsøgte mig i et par suzuki forhandlere at få et tilbud på en ensretter, og der var ikke én enkelt af dem som kunne tilbyde mig den til mindre end 1300 kr, hvor den (på nettet) i Tyskland kostede mig hele 506 kr inkl. forsendelse.

    Ved lidt hurtig hovedregning kommer jeg så frem til, at jeg i Tyskland gav 425,5 dkk før moms, hvor de ved de danske forhandlere forlangte mindst 1040 dkk (ekskl. forsendelse) før moms.

    Det er altså ˜140% mere, hvilket i min optik er lidt frækt; især når folk brokker sig over og giver skylden til de 6 pct.-point ekstra moms, hvilket ca. udgør en prisstigning på 5,04%


  • #47   1. feb 2014 JensG: Vil du ikke, eller kan du ikke forstå?

    Det er jo ikke kun momsen, der udgør forskellen..

    Hvor en medarbejder i DK, MIN. koster arbejdsgiveren 220-230Kr. i timen med sociale bidrag, der koster en medarbejder i tyskland 60-80kr i timen..

    Så er der huslejerne, udgifterne til forsikring og forrentning af kassekredit.

    De sindsyge mængder af papirer og forordninger, kontroller og pis der skal følges op på hvis man er arbejdsgiver i DK.

    Lig dertil at den danske forhandler, kun køber 1/10 af den mængde en tysk forhandler kan indkøbe (alene pga den større kundekreds)

    Ligger du det hele sammen, så er der ikke noget at sige til tingene er dyrere i DK.

    Kan du stadig ikke regne det ud, så køb du den nu bare på nettet, og når din arbejdsplads ryger til udlandet, så stil dig op i køen sammen med alle de andre hjernedøde 3F´r der heller ikke har fattet en brik endnu..


  • #48   2. feb 2014 smiley

  • #49   2. feb 2014 Større kundekreds? Men også langt flere udbyddere.
    Og jeg tror sgu ikke helt på den med at man blot kan betale en medarbejder 60 kr i timen i tyskland, og at man ikke kan slippe af sted med under 220 kr i Danmark.

    Men hvis det er som du siger, som må man lade falde hvad ikke selv kan stå.


  • #50   2. feb 2014 Jens:

    http://www.ivaerksaetteren.dk/flx/artikler/12/har-du-raad-til-en-ansat-903/

    Denne her er fra 2010, idag siger man du skal gange medarbejderens løn med 1.5, og ikke 1.35..

    Og jo en ganske alm. medarbejder i tyskland, koster fra 8€ i timen..

    MC forhandlere, og alt hvad der har med den branche at gøre, dør også...

    Ligesom mange andre brancher... og er brancherne tilstrækkeligt store, så tuder de ansatte, fagforeninger og i sidste ende politikkerne i medierne, når 5-600 arbejdspladser ryger til udlandet..

    Men faktum er, at vi ikke er konkurrencedygtige på ret mange områder i DK...


  • #51   2. feb 2014 #50
    "Men faktum er, at vi ikke er konkurrencedygtige på ret mange områder i DK..."

    Det har du ret i men det er ikke forbrugeren eller lønmodtageren der skal have skylden.



  • #52   2. feb 2014 Steen: Nej enig..

    Men det kræver jo ikke ret meget intelligens som lønmodtager, at se at hvis ikke vi alle støtter op om dette projekt, så ryger ens egen arbejdsplads også.

    Måske ikke idag, eller imorgen, men snart..

    Mureren der køber MC-dele på nettet, han bliver fyret, når MC-forhandleren, vælger at lade et tysk firma bygge hans hus, fordi de er billigere..


  • #53   2. feb 2014 Jeg ved det og har selv prøvet at virksomheden lukkede ned i Dk og flyttede til udlandet.

    Spar på vandet = højere afgift
    Spar på strømmen = højere afgift
    Spar på varmen = lig med afgift på brændsel
    Køb en bil der kører langt på literen = højere grøn afgift
    og vi kan blive ved. Vi har kun muligheden for at kræve mere i løn for at kunne betale og så længe lønmodtagere bliver pålagt flere skatter og afgifter vil de prøve på at få pengene til at række længst muligt og det går ud over dansk detailhandel når priserne er så meget lavere uden for danmark.

    Når det er sagt så har jeg lige købt ny Schuberth hjelm i DK, det var billigere end at handle i udlandet.


  • #54   2. feb 2014 Blev der ikke indført en minimumsløn på 8.5€ i Tyskland? Det mener jeg nok de gjorde, så det passer hvist ikke helt det du siger med at en "ganske almindelig medarbejder" normalt får 8€ i timen, og det ville ikke undre mig hvis butiksansatte i de etablerede tyske mc-butikker får mere end de 8,5€.

    Måske skulle du overveje om årsagen til at de danske udstyr/mc forhandlere ikke længere kan klare sig, er at der simpelt hen er for mange danske udbyddere (altså, i forhold til mængden af folk som efterspørger dyrt-købt mc tøj fordi de synes det er syndt for dem at de har tyske konkurrenter), og hvis det er tilfældet så er det helt naturligt at de lukker.

    Fra et økonomisk synspunkt er det sundt for samfundsøkonomien med fri handel; jeg kunne godt bruge et par timer på at gå ind i en diskussion om den økonomiske teori bag fordelene ved frihandel - men det må du altså selv læse op på - for jeg gider simpelthen ikke - men der er en samfundsøkonomisk årsag til at der er frihandel inden for den europæiske union.


  • #56   2. feb 2014 Jamen findes der stadig nogen som tror, vi kan slippe udenom den fælles harmonisering ??
    Uanset om vi kan lide det eller ej, så ender vi med samme vilkår på begge sider af grænsen.. Og JA .... Det betyder en væsentlig nedgang i lille DK.. Hvor alle os smiley vil fortælle historier om de gode gamle dage. Og indædt tro på at det er EUs skyld....

    Vores verden er slet ikke til at en middelklasse familie har hus til over 1 million, 2 biler 1 mc og er på ferie hvert år..... Vi lever på lånt tid mht. Levevis. Nyd det mens i kan smiley


  • #57   2. feb 2014 Jens: Og med alle de mange år erfaring du har, i det lange erfaringsrige liv (20 år) så ved du jo nok hvordan den ged skal baberes. smiley


  • #58   2. feb 2014 Jens G:

    Nu ved jeg ikke med dig, men jeg har brugt 10 år af mit arbejdsliv i tyskland. Har en rimeligt stor bekendtskabskreds dernede, og ender rigtigt meget til det tyske MC-markede efterhånden, har trodsalt brugt 10år af mit liv på det smiley

    Jo, officielt har tyskerne en minimumsløn på en del områder, men det er ikke unormalt at arbejderen skal betale en del af den løn tilbage til firmaet.!!

    En ufaglært er ofte nede omkring 6€/timen nu om dage, da arbejdet ellers bliver givet til andre. Deraf begrebet working poor...

    Og det er jo utopi at vi så i danmark, bliver ved med at holde fast i at en ufaglært skal have 140kr/timen for at gide gå på arbejde.

    Den ordning kan som sådan godt gå, men som Steen var inde på, så skal regeringen til at have øjnene op for at et givent provenue, kan opnåes på mere end en måde.. man kan ikke blive ved med at brandbeskatte befolkningen.

    Og så skal danskerne huske at hver krone brugt i DK, er en krone der er med til at sikre vores velfærdsmodel, hvor rådden den end er..

    Jeg er glad for jeg har lært at klare mig selv, og ikke er lønmodtager, der er afhængig af fagforeninger og lign. for det var da den sikre vej til direkte i problemer..


  • #59   2. feb 2014 Så der blev altså IKKE indført en mindsteløn på 8.5€ i 2013?

  • #60   2. feb 2014 Nej...

    Der er forsøgt indført min. løn for visse brancher, men det træder først i kraft fra 1/7/2014. Og mener den er 7.5€, og hvis det er i det gamle østtyskland, så er den 6.5€....

    Men kan ikke huske det nøjagtigt, det er et par måneder siden vi sidst vendte det, men skal da gerne høre min makker, der er virksomhedsejer i Hamborg.


  • #61   2. feb 2014 #57 - Moden form for argumentation - Gå på manden, ikke på sagen.


  • #63   2. feb 2014 Hans Henrik: smiley :)


    Jens: Die Tarifkommission der Fleischwirtschaft hat am 13.01.2014 einen Mindestlohntarifvertrag vereinbart. Es gibt keine Ost-/Westdifferenzierung.
    Der Betrag soll in Stufen ansteigen:

    Ab 01.07.2014: 7,75 Euro/Stunde
    ab 01.12.2014: 8,00 Euro/Stunde
    Ab 01.10.2015: 8,60 Euro/Stunde
    Ab 01.12.2016: 8,75 Euro/Stunde

    Det er min. lønnen der forsøges indfaset, men forventningerne er ikke for store, enkelte bundeslande, har forsøgt det før, men opnåede ikke de store resultater...


  • #64   2. feb 2014 Nej den klare du helt selv..... Ganske fint endda. smiley

  • #67   6. feb 2014 Endedlig en som har forstået det.
    For meget udbud til for lidt efterspørgsel giver problemer som løser sig når enten udbuddet bliver mindre (nogle lukker) eller efterspørgslen bliver større (at vi får flere penge mellem hænderne / tingene bliver billigere, som f.eks. følge af en nedregulering af afgifter osv.)


Kommentér på:
Forever2wheels

Annonce