1.770 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Valentin S
Valentin S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

16 årig på motorcykel! 16 årig på motorcykel!

Hej alle! Jeg er en 16 årig dreng med en drøm om, at jeg vil tage mc kørekort når jeg fylder 18. Inden det kunne jeg dog godt tænke mig at prøve en 125 ccm så jeg kan finde ud af om det overhovedet er noget for mig. Min far har kørt MC i et par år nu, og jeg holder meget af at sidde bagpå, jeg kører også selv på min Gilera SMT 50, men det er jo bare en motard knallert. Har I evt. hørt om nogle arrangementer hvor man kan betale for at prøve en 125, på privat grund eller bane selvfølgelig? På forhånd tak smiley

Mvh. Valentin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  16 årig på motorcykel!
  • #1   11. mar 2015 En 125cc motorcykel er sku' ikke meget andet end en forvokset knallert.

Kan du lide at køre på din SMT, så vil du helt sikkert også finde det fornøjeligt at kører på motorcykel, også selvom det kun er en 125'er.

Hvis din SMT er tunet... Så er der formegentlig mere gang i den, end de fleste 125'ere.

• Valentin S
    Valentin S Tilmeldt:
    mar 2015

#2   11. mar 2015 Helt standard er den ikke, men den kører ikke meget mere end 80 smiley

• #3   11. mar 2015 Hvis du har prøvet køre på.de små 125/150 kina dirtbikes mange har så.det noget af det samme mht optræk og fart.

Evt gør som jeg, køb en billig mc og istandsæt og gør flot, tid har du jo nok af. Gav 1000 for min og har arbejdet på.den siden sidste år. Meget sjovt hvis man går op i sådan noget smiley starter på kørekort næste måned.

• Valentin S
    Valentin S Tilmeldt:
    mar 2015

#4   11. mar 2015 Det lyder fedt! Kører den så nu, eller?

#Milling, det er mest for at være på den sikre side, det er ærgerligt at smide 10.000 på et kørekort hvis jeg alligevel ikke kan lide at køre smiley

• #5   11. mar 2015 Det er ikke farten det handler om, det er følelsen når du runder det ene sving efter det andet.

I starten syntes jeg det var fedt og blæse ud af landeveje og motorvej med 240 - 270 km/t, men fandt ud af at det der var fedest er sving. Fart og lige stræk bliver lynhurtigt kedeligt.

Så kan du lide det på din knallert, så kan du også lide mc.

• #6   11. mar 2015 Ja den køre, mangler bare tank og skjolde lakeres og få småting så den klar.

Evt se album med den. Den røde er som den så ud da jeg hentede den. Grim og rusten. Nu den 99.9% rustfri

profilbillede
  • #7   11. mar 2015 jeg ved at ihvertfald svendborg mc , har åbent hus hvor det er muligt at prøve uden kort , på en lukket bane.

• #8   11. mar 2015 Vil du gerne have en god ny 125 MC af kvalitet. Så skal du købe en
    Kawasaki D-Tracker 125. Dens normale pris er 40.000 kr.. Men pga. problemer med, at få dem alle solgt, så blev de sat ned til 20.000 kr. fra helt ny. Altså 50% billigere.
    Det finder du ikke nogen andre steder når det er Kawasaki. Min har kørt 15000 km. nu, og den fejler intet. smiley Den køre op mod 115 km/h. Den er sjov i by og smart og lille.
    Men jeg benytter nu mest min KLX 250 i stedet for. Jeg går ikke ret meget op i fart. smiley
    Du kan se her. Den sorte er min 125 ccm D-tracker og den grønne er min KLX 250 ccm.
    D-Tracker'en er on-road udgaven af KLX. smiley

profilbillede
  • #9   11. mar 2015 Horens har noget i forbindelse med træffet i fængslet ...

men at smide 10000 efter et kørekort og risikere du ikke kan li at køre mc... tror ikke der er megen forskel på din nuværende kontra en kineser hahaha
    sorry men kan du li at køre knallert ?

• #10   11. mar 2015 Køb en lille MC uden afgift, og kør nogle trackdays ( kræver ikke kørekort) og tá da fatter med smiley

En lovlig MC til en 18 årig, er ligeså kedelig som din tunede knallert smiley

• #11   11. mar 2015 Brian. Er ikke enig. Og på en lille mc kan han lovligt køre det den kan og have en lovligt bagpå. og han kan køre på motortrafikvej og motorvej hvis han vil det. smiley

• #12   11. mar 2015 Hvad er du ikke enig i Mads ??

• #13   11. mar 2015 brian, skal man have licens for at køre trackdays? og hvad koster sådan noget? smiley

• Valentin S
    Valentin S Tilmeldt:
    mar 2015

#14   11. mar 2015 @Marcus kan du evt. smide en video eller noget når den er klar? Det lyder mega fedt! Håber at du får den i gang, og mange gange held og lykke med køreprøven!

• #15   11. mar 2015 følelsen af 5-6 hk og følelsen af 10, endsige 15 hk, er temmeligt forskellig.

Hvis du kan forestille dig at få ombygget din SMT motor med et kraftigt sportskit, så den får 13-14 hk og en væsentligt højere gearing.

Din SMT er selvfølgelig for let til at den må have 13-14 hk (9-10kw)
    Cyklen skal veje 10 kilo for hver kw, en SMT vejer vist kun 95 kg, så du skal nok forestille dig at spænde næsten 100 ½ltr vandflasker på din knallert hvis den skulle have 15 hk lovligt.
    Men det er så også næsten 3 gange så meget power som en "gennemsnitlig" afdroslet SMT yder.
    Og så med nogen andre tandhjul, så kan det altså sagtens være "mægtig skægt" at køre A1 lovligt.

Bare ikke meget langt meget hurtigt..

• #16   11. mar 2015 Brian. At en lovlig 125 er ligeså kedelig som en tunet knallert. Det er jeg ikke enig i.

• Valentin S
    Valentin S Tilmeldt:
    mar 2015

#17   11. mar 2015 @Mads - Jeg har klart overvejet en D-Tracker, men jeg tænker, at den måske er for lille til mig med mine 194 cm ;-). Det er ellers klart sjovere at køre motard eller lign. Ellers har jeg overvejet Yamaha R125 eller lign.

• Valentin S
    Valentin S Tilmeldt:
    mar 2015

#18   11. mar 2015 @Marcus

Hvor mange penge har du egentlig lagt i projektet indtil videre?

• #19   11. mar 2015 Okay smiley Jer er 187 høj og kan nemt have min veninde der er 175 høj bagpå. den er lille, men der er faktisk mere plads end man lige tror. smiley

• Valentin S
    Valentin S Tilmeldt:
    mar 2015

#20   11. mar 2015 Hold da op! Så er det jo klart en mulighed. Syntes bare, at den så lille ud, selv i forhold til min knallert

• #21   11. mar 2015 Omkring 1400kr tror jeg.
    Men kan gøres billigere hvis man selv maler diverse ting og sliber stellet selv osv smiley

• #23   11. mar 2015 Man skal være 18 for at køre mc til det arrangement.

• #24   11. mar 2015 Valentin S: Ja, det siger alle. Men så snart de prøver den, så får de et chok. Det er fordi den er så lav, at man opfatter den som om, at der intet plads er på den. smiley

Men, at den er så lav det gør den også skide sjov. smiley

• #25   11. mar 2015 @mads.

Tror ikke du har kørt på en modificeret derbi senda smiley jeg vil påstå at der ingen forskel er i præstationer ifht en d-tracker, og hvis der er så er det til derbi'ens fordel..

At man på en MC køre lovligt,kan have passager på, kan køre på motorvej og lign. Er jo fuldstændig ligegyldigt for Valentin lige nu. Han vil jo bare prøve en 125er på et lukket område, for at se om det er noget for ham. Og her bliver han altså skuffet hvis han regner med at få et spark i røven på en d-tracker ifht en peppet smt/senda lign scooter.
    Mvh Brian smiley

• #26   11. mar 2015 jeg vil nu også mene en tunet scooter kan en del mere end en 125(ellers føles/huskes det bare sådan).
    Har selv kørt honda nsr 125 totakt med omkring 30 hk smiley

• #27   11. mar 2015 Uanset hvad du finder ud af så SKAL du da tá kørekort til mc også. Selv hvis du ikke får købt mc med det samme, så har du altid muligheden for evt. at leje en, når du er på ferie, få prøveture til åbent hus eller lign. eller købe en mc senere smiley

• Valentin S
    Valentin S Tilmeldt:
    mar 2015

#28   11. mar 2015 Det regner jeg også stærkt med, at jeg gør smiley

Om ikke andet kunne det være sjovt at prøve, de næste to års ventetid syntes stadig at være lange smiley

• #29   12. mar 2015 ro på , når du runder 18 så går tiden pludseligt alt for hurtigt - så speed ned og drøm videre indtil da

• #30   12. mar 2015 Jeg ville ihvertfald hvis du har lidt penge, så købe et lig og så rode med den smiley

• #31   17. mar 2015 Lige købt en k-pipe, den er helt sikkert for lille til dig, meget mere end 180 cm så blir den ubehagelig at sidde på.

Kommentér på:
16 årig på motorcykel!

Annonce