{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.598 visninger | Oprettet:

MC Klub eller ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Så er jeg efterhånden ved at være ret tæt på at afslutte min første sæson på mc.

Jeg havde fra starten bestemt mig for, at denne sæson skulle være et forsøg, for at se om det virkelig var mig... og det er det! smiley

Næste år vil jeg køre mere, lære mere og til træf.

Jeg skal helt sikkert have nogle banedage, hvilket hjælper på stilen og sikkerheden, men så kommer udfordringerne også:
Jeg kender meget få som kører mc, og endnu mindre som rent faktisk kører på ugebasis, og ruller til træf.

Hvordan gør i andre? Er det gutterne i kører med, eller har i meldt jer i en klub?
Kører i til træf med jeres klub eller vennerne?

Jeg er selv en kvinde (nok mest tøs), så er lidt usikker på om "mænd" i det hele taget, vil synes det er spændende at køre med en kvindelig nybegynder som mig... smiley

Alle input og erfaringer er velkomne...
Og YES, jeg har googlet først! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC Klub eller ikke?
  • #1   13. okt 2018 Last vikings mc

  • #2   13. okt 2018 Kawa, Skælskør er lidt langt fra Sønderjylland.


  • #3   13. okt 2018 Jeg vil også påstå, at det desværre er lidt langt. Om end formålet er at få kørt flere kilometer næste år smiley

  • #4   13. okt 2018 Jeg har et par kammerater der kører, så vi har en messengergruppe vi skriver i, når vi vil køre.
    Det er altid sjovere at køre med nogen, men jeg er begyndt, hvis jeg har tid, bare at finde et sted på kortet, og så bare suse i den retning, måske ender jeg der, måske ikke. Så gælder det bare om at sige til sig selv, nu kører jeg en tur,og når man kommer tilbage så var det altid en herlig tur smiley


  • #5   13. okt 2018 Forresten, kan det varmt anbefales at købe et Bluetooth-intercom hvis der skal køres med venner, eller bare til at høre musik på, når man kører alene. Jeg har altid musik på, når jeg kører alene smiley

  • #6   13. okt 2018 Jow.. jow.. altid hyggeligt at køre med yngre kørere smiley det skal du ikke tænke så meget over.. smiley
    Du kan sagtens opleve hygge v samkørsel i en alders /køn blandet gruppe..
    Måske du kan finde nogen nærmere dig her:
    https://www.mctc.dk/medlemsservices/kalender/mc-moedesteder/

    I min fam. Er der et par unge kvinder der har stor fornøjelse af at køre i en kvinde gruppe, så vidt jeg kan forstå har de det rasende sjov (ja uden mænd.. skandale! smiley ) måske du kan finde nogen i din nærhed evt herinde i MCG..?
    Hygge mæ’et smiley


  • #7   13. okt 2018 Find en klub hvor der også er aktive kvinder på egen cykel. Der er mange forskellige slags klubber, hvor fokus er forskellige steder: faste køreture, kørsel til sparke dæk træf, møde i klubbaren fredag eller banekørsel feks. Kig efter en klub der har nogle aktiviteter der interesserer dig og lad dig ikke forskrække af nogen medlemmer er dobbelt så gammel som dig.
    Vi er alle begyndt et sted og de klubber jeg kender, har tid til at lære mere uerfarne, at køre godt og sikkert.
    Personligt synes jeg, kørsel til træf er spild af tid, kører hellere en lang tur med klubkammerater.


  • #8   13. okt 2018 www.touringsyd.dk er altid åben for nye medlemmer. Vi kører tur hver mandag aften i sæsonen og der arrangeres flere ture i weekender og længere udlandsture.
    Vi har medlemmer fra næsten hele Sønderjylland. Vores udgangspunkt er fra Kruså/Padborg.
    Aldersmæssig er vi i gennemsnit ikke de yngste, men unge er meget velkomne.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
    #10   13. okt 2018 Med udgangspunkt i Kolding findes denne "klub" som jeg selv benytter til hyggelige ture:
    http://www.mck-vest.dk/


  • #13   14. okt 2018 Oktana - MC klub for kvinder som er landsdækkende - også en mulighed

  • #14   15. okt 2018 Jeg kører mest med en kammerat. Og det er en kvinde. Jeg syntes et eller andet sted at det er fedt at det ikke behøver være en “ mandehobby “ , men at det er ligegyldigt hvilket køn man er.. og vi kører ikke i klub, men bare os selv.
    Hvis du overvejer en klub for at køre med flere, er der så ikke en klub i lokal området du kan tjekke ud for at se om det er noget for dig ..


  • #15   15. okt 2018 Glemte lidt smiley
    Vi kører som sådan ikke til træf, men vi er jævnligt til de mindre som slutter samme aften og vi får en masse MC snak indbyrdes og med andre .. det er hyggeligt smiley


  • #16   17. okt 2018 Jeg kører mest af logistiske årsager. Hvis jeg kører for sjov er det mest med venner og bekendte.
    Har aldrig gidet det med MC klub, jeg synes at konceptet virker meget bøvet.


  • #17   17. okt 2018 Har har nogenlunde samme historik som dig, dog et par år tilbage i tiden smiley
    Jeg er medlem af to klubber. En "hverdags" klub med en flok hyggelige tosser hvor størsteparten er oppe i årene, men hvor vi også er nogle 'yngre'. Ca 1/4 af de aktive i klubben er kørende kvinder. Klubben har et par længere ture om året og en del endags ture i weekender og aftenture om sommeren foruden træf.
    Den anden er en offroad klub som hverken har klubhus eller ugentlige klubaftener..
    Hvis jeg skal komme med en anbefaling, så find nogle klubber på nettet som du kan se dig selv i og så besøge klubberne nogle gange og få kørt nogle ture med dem for at se om det passer dit temperament.. rigtig mange klubber hungrer efter nyt blod, så vær omhyggelig smiley
    Håber du finder ud af noget der virker for dig smiley


  • #18   17. okt 2018 Få nogle kilometer under vingerne, FDM har nogle gode kurser, prøv også track days, det hele er spændende og så lærer man noget hver gang, men det bedste er at du altid vil møde ligesindede, uanset køn, alder, farve osv.
    Der er mærke klubber, veteran/klassiker klubber osv, derfor er det nok en god ide at komme afsted til træf i næste sæson, så vil du helt sikkert komme lidt nærmere ind på det du har lyst til. Skagen træf er altid et hit, der er plads til alle... men der er så meget derude, så prøv lidt af hvert, det vil ikke slå fejl ??


  • Anders C
    Anders C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 MC-er: 3 Svar: 1
    #19   17. okt 2018 Hvis jeg sad på din cykel, ville jeg rulle en tur til Fredericia, og besøge MC Chaufførerne.
    Det er en gammel veletableret MC-klub fra 1972, men MEGET aktiv. Det er min fornemmelse at ca. 1/3 er kvindelige chauffører, eller piger som sidder bag på.
    Jeg har haft med dem at gøre de sidste 10 år, og har ALTID følt mig meget velkommen.
    Hvis du vil have et par navne, på et par pige fra klubben og tale med dem, så sig til.

    Ellers ses vi til fest ved dem i 2019. ;o)

    Link til deres side. https://www.mc-chaufforerne.dk


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #20   17. okt 2018 Jeg ville starte med Touringklubben - mctc.dk
    De har et fantastisk "klub-blad" med masser af historier, test og artikler. Der er også et par sider hvor nogle klubber kommer med indslag om hvad de har gang i lige nu. Der er en Turing-kalender og meget andet spændende. Det koster godt ok den horrible sum af 190,- om året (det har det gjort i 20-25 år efterhånden) men så får du også TouringNyt 8 gange......
    Det er den indgang jeg ville vælge og så komme ind i miljøet den vej.
    Quinde-klubben Oktavia er måske også en indgangsvinkel.
    Det er jo ikke sikkert at en klub er nok. Jeg kender flere der er med i både 2, 3 og 4 klubber.
    Go' fornøjelse smiley


  • #21   17. okt 2018 Som Henning skriverså er der jo Touringklubben. Med masser af læsestof til 190 kr årligt. Det er måske ikke så meget lokal klub som du nok tænker på, men det giver godt med læsestof året igennem.. smiley

  • #25   18. okt 2018 Jeg har heller ikke kørt så længe, lidt over et år og egentlig havde jeg også tænkt at jeg ville finde nogle at køre med men det er ikke rigtig sket, både fordi jeg ikke har været så aktiv med at være ude og finde nogle at køre med men egentlig også fordi jeg har nydt at køre selv .. det at køre mc for mig er noget jeg gør selv uden for mange forstyrrelser, det er dog ikke det samme som at sige at jeg ikke synes det er sjovt at mødes med andre men det er bare ikke sket så meget ..

  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #27   19. okt 2018 Hej igen
    Det jeg egentlig mente med Turing-klubben var, at der er jo en touringkalender, hvor man kan se, hvor der er "noget at komme efter".
    Det gælder især det, vi i gamle dage kaldte kaffemøder. Det er f. eks. hver den 3.søndag i måneden, nede ved Arno's Pølsevogn i Egernsund ud til Flensborg fjord, hvor man kører ned og møder ligesindede. Der er faktisk 4 sider i Touringkalenderen med lignende arrangementer. Det er bare med at få optaget et lån i campingvognen og få dig meldt ind......
    Jeg tror faktisk du kan kaste op på www.mctc.dk og se det samme.
    Mød op og se om det er noget for dig,.
    Du kan også checke www.mc-harper.dk - det er noget med kun for quinderne og det foregår i Sønderborg.
    Nu har du jo hele vinteren til at finde ud af hvad du vil så go' fornøjelse ??????


  • #28   19. okt 2018 Kig ind hos os, vi har MC af enhver slags, og kørere i alle aldre og køn. Jeg vil tro vi har omkring 10-12 piger i diverse aldre og former, der kører på alt fra off-road til store flydere, Vi har i øvrigt lige valgt en kvindelig formand. https://www.mc-klatten.dk/home/ Jeg tager hatten af for din beslutning om et par trackdays, man lærer hvordan man ikke slår sig selv ihjel, men det kan godt give lidt skrammer.

  • #31   20. okt 2018 Kig forbi frends of last vikings på faccebook

Kommentér på:
MC Klub eller ikke?

Annonce