{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Banekørsel - spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

hej Folkens .

Da jeg nu har fået en mulighed med en ekstra motorcykel ved hånden, en Gsxr 750 fra 1997, som kunne blive gjort klar til næste år. Så står jeg lidt med en række spørgsmål omkring det at kører på bane. Håber nogle herinde kan måske hjælpe med at navigerer mig i den rigtige retning, er ret så grøn på området.

Hvor starter man og hvor ville i møde op med en køreklar bane cykel og aldrig prøvet det før?
Kører man om medaljer, sådan løb osv? eller er det blot for erfaring og forbedre køreregenskaberne for den enkle person?
har set folk står med det helt store udstyr, dækvarmer , sovepladser i bil osv. er det nødvendigt at være helt gearet op for blot at komme igang?
er der krav til din motorcykel når den skal kører på bane? og evt. til kører selv.

Jeg har utallige spørgsmål og for ikke at gentage mig selv, tror jeg at vi starter der? Jeg er helt indforstået med at hobbyen er dyr og det selvfølgelig koster noget at deltage.

Håber nogle måske lige kan guide mig de rigtige steder hen og lige kan give en hjælpende hånd smiley

Mvh Jonas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Banekørsel - spørgsmål.
  • #1   16. sep 2020 https://trackdayguiden.dk/hvaderentrackday.html
    En godt start.


  • #2   16. sep 2020 Okay, det var ret lækkert det der! Tak! smiley

  • #3   16. sep 2020 Du kan køre trackday på En hvilken som helst indregistreret mc, blot ved at tape lygter og glas til.
    Er din mc uden nr plade så opfattes den som en bane mc. Og skal opfylde nogle simple krav, sikringstråd på oliefilter,oliepåfyldning og olieaftapning samt kølervæske skal udskiftes med vand.

    I dk kan du kun kører på padborg park. (De fleste banekører finder den farlig. Mig inkl)
    I sverige og det øvrige udland er der mange baner.

    Du melder dig til via en af mange arrangører.

    Trackdayguiden har en fin liste.

    Hvor meget udstyr du vil have med er helt op til dig.
    Så længe du bare har din mc og noget ordentligt sikkerheds udstyr så kan du kører.
    Mange arrangementer løber over flere dage, og vil da klart anbefale at du finder et sted at sove. Om det er på hotel,bag i en bil eller i et telt bestemmer kun du.

    Kan anbefale Zenergy racing.. vi er RIGTIG mange der deltager i alle deres arrangementer, og har gjort det i mange år.. der er et fantastisk sammenhold, alle hjælper alle. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe dig i det omfang du ønsker det smiley

    Hos zenergy køres der løb til hvert arrangement, selvfølgelig inddelt i grupper efter omgangstider... og yep der uddeles pokaler i ægte plast...

    Pris........ Det kan gøres rigtig dyrt. Men man kan også sagtens køre roadracing uden at røve banker... Smilet er ikke større bare fordi motorcyklen har kostet 1/2 million.... i hvertfald ikke når den kommer ind fra et pas på fejebladet smiley smiley

    håber vi ses i pitlane


  • #4   16. sep 2020 Brian : Tusind tak for dit svar ! smiley

    Min plan er lidt at bruge den gsxr 1997 til en bane cykel og "bygge" den så vidt muligt efter en bane model.

    Når du siger farlig, som i den er ubehageligt at køre på? Lyder da umiddelbart ikke et sted at starte smiley .

    Jeg har faktisk kigget på Zenergy racing hjemmesiden, og kan se der nogle til April næste år. Det bliver ikke i år, da den skal gøres klar den cykel jeg har fået ekstra.

    Jeg kom til at tænke på, med hensyn til transport - er nogle muligheder for man kan få andre til at transportere ens cykel mod betaling også kører i egen bil ned, har ikke træk nemlig smiley

    Du vil nok mene man kan starte på en gammel dame fra 1997 og uden diverse dækvarmere og ting i sin "pit"


  • #5   16. sep 2020 Endnu et spørgsmål, den motorcykel jeg har fået købt til projektet, har været en gade cykel og med afgift. Vil der være noget fornuft i at melde det fra og kan man overhovedet gøre det?

    kan afgiften overhovedet trækkes ud hvis cyklen ikke forlader landet ?

    Igen , spørger fordi er intet vidende om det, så bær over smiley .


  • #6   16. sep 2020 Dækvalg er vigtigt..
    99,99% af nybegyndere er bedst hjulpet med sportsdæk. Slicks er INTET værd hvis ikke man er hurtig nok til at holde varme i dem.. og det skal gå pænt hurtigt før slick er et bedre valg end .
    Dækvarmere er altid en god ide. Det gør at du kan give max gas i det øjeblik du kører ud på banen. Og ikke skal kører forsigtigt de første 2 omgange.

    Transport af mc.
    Nogle gange arrangeres der transport til zenergys arrangement i slovakiet.
    Ellers er der nogle gange nogen der har plads til en ekstra cykel..
    Men det er meget hyggeligere hvis du finder nogen at kører med..

    Spørg på zenergys fb site eller på makkerbørsen


  • #7   16. sep 2020 Ville da os gerne fortrække at kører sammen, vidste bare ikke om det var noget man gjorde i smiley

    Lyder da som om jeg bare skal komme igang med at få bygget den maskine op til brug så.



  • #8   16. sep 2020 Ingen hast... bare den er klar til April smiley

  • #9   17. sep 2020 Afgiften kan ikke trækkes tilbage. Dog er der en mulighed hvis cyklen eksporteres, men så har du jo ikke cyklen mere.

  • #11   17. sep 2020 Nej, det kan du ikke efter de oplysninger jeg har fået. Der skal fremlægges bevis på at den er ude af landet. Ved eksport fratrækkes 15 % af afgiften, så man får heller ikke hele afgiften retur.

    Klippet fra SKAT:
    Du kan få registreringsafgift tilbage, når du har ført dit køretøj ud af Danmark og afmeldt det i Motorregistret. Sagsbehandlingstiden for værdifastsættelse er ca. 9 uger. Vær opmærksom på, at du først får oplyst eksportgodtgørelsens størrelse, når du eksporterer køretøjet.


Kommentér på:
Banekørsel - spørgsmål.

Annonce