{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Bakkelukning {{forumTopicSubject}}

Jeg læste på MCTC, at der er bakkelukning for motorcykler d. 10 September men der står ikke andet end det.

Er der nogle der ved hvor man kan læse mere om det, tispunkt osv. ?

Er helt ny med MC i år, så det kunne være sjovt at prøve at være med til, da jeg ikke har nogle i mit netværk med motorcykel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bakkelukning
  • #1   7. sep 2023 Det foregår på den måde at man begynder at stimle sammen hen af 17 tiden på Nørrebrogade stykket op mod stationen.
    De første parkerer sådan lidt i siden og så lukker politiet af efter behov og så spreder det sig til hele Nørrebrogade, begge vejbaner.
    Så det smarteste er at køre af Jagtvej og så dreje op af Nørrebrogade så man får den rigtige retning.
    Kl. ca. 19 kører de forreste af sted (efter politiets anvisninger), og så følger resten.

    Så kører man pænt og med respekt for de andre, og holder i lidt lkø for at komme ind og parkere.
    Efter at have pløjet rundt på en overfyldt Bakken, kører man hjem.
    Her når man typisk under 5 km før man holder i et vejside syn/whatever, da alle de MC betjente der skulle følge kortegen op til Bakken jo ikke skal kede sig resten af aftenen.

    (Basert på deltagelse ca. 20 gange, men dog ikke de seneste år, så måske nogen kan fortælle hvis der er lavet noget om)


  • #2   7. sep 2023 Nå ja nogle af MC betjentene står også med laser og måler hastigheder udvalgte steder på hjemturen - så lad være med at lade stemingen løbe af med dig - så løber kørekortet sin vej.

  • #4   7. sep 2023

    profilbillede
  • #5   7. sep 2023 Tak for god info. Det bliver fedt at prøve :):)

  • #6   8. sep 2023 Ja det er specielt - sidder helt og overvejer at køre derind igen....!!!!!!
    Som Henrik indikerer så fyldes sidevejene også op.


  • #7   12. sep 2023 Og hvordan gik det så ?
    Imponeret ?
    Vejsidesyn ?
    Fartkontroller ?


  • #8   13. sep 2023 Det var super fedt at prøve det men det ikke noget jeg er helt oppe og flyve over.
    Jeg vil meget hellere prøve om jeg kan finde nogle at køre nogle længere ture med løbende.
    Der var en gut der fortalte mig, at Jens Winther i Roskilde arrangerer nogle tirsdagsture, så det vil jeg nok prøve af.

    Jeg så hverken vejsidesyn eller fartkontroller men jeg vil ikke udelukke at der har været det.


  • #9   13. sep 2023 En mulighed for at få nogle måske mere interessante ture er at bruge en ruteplanlægger i kombination med mobiltelefonen. Så kan man hjemmefra planlægge nogle ruter ad mindre befærdede og snoede veje.
    Jeg bruger selv Kurviger.


  • #10   13. sep 2023 Måske der er et kørefællesskab nær dig..?

    https://www.mctc.dk/godt-at-vide/danske-mc-klubber/


  • #11   13. sep 2023 Claus, jeg vil prøve at kigge på Kurviger. Tak for tippet.

    Henrik, det er måske ikke en dårlig ide. Det vil jeg prøve at kigge efter.
    Kan du evt. anbefale nogle ?
    Jeg bor på amager men det behøver ikke nødvendigvis at være lige i nærheden.


  • #12   15. sep 2023 Tak for tippet om Kurviger, Claus. Den er jo helt fantastisk til planlægning af fede MC ruter

  • #13   15. sep 2023 Kurviger kan være lidt bøvlet at arbejde med. Der er mange muligheder og indstillinger og så kan den også drille lidt. Man kan lave ruter på telefonen, men der er også mulighed for at gøre via hjemmesiden på en tablet eller computer.
    Jeg har mest brugt computeren og så klikket startpunkt et sted (kan ikke huske om det er højre eller venstreklik) og så forlænget med waypoints derfra for så at slutte med et end point. Så er der en mulighed for at eksportere ruten på en eller flere måder, så man kan få den over på mobilen. Jeg har oftest valgt at få lavet et link, som kan kopieres ind i en mail og så åbnes på mobilen.
    Hvis man under kørslen ændrer lidt på ruten eller kommer til at køre en forkert vej, vil appen genberegne ruten, så man kan fortsætte alligevel. Der er som sagt en del forskellige indstillinger og muligheder.


  • #14   15. sep 2023 Ja. Det er super fedt.
    Jeg har hentet appen men jeg har ikke prøvet den endnu.
    Jeg har brugt computeren indtil videre.


Kommentér på:
Bakkelukning

Annonce