7.964 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

KN-filter - Effekt??? KN-filter - Effekt???

Hejsa

Jeg overvejer og erstatte det originale luftfilter med et KN-filter element. Men hvad er jeres erfaringer med sådan et filter?

På dot-e.dk ((link fjernet) hjemmeside står bl.a. større effekt og bedre brændstofforbrug, men kan det passe???

Jeg har selv haft et monteret, dog bare på min gamle bil Peugeot 306, men der syntes jeg ikke, at der var den store effekt.

Eller er det i sidste ende bare spild af penge....
Hvis andre er interesseret så har jeg fundet et sted i Sverige, hvor der er 50% rabat på en del modeller. Desuden er den svenske krone jo ikke særlig høj smiley
http://www.blocket.se/vi/19502763.htm?ca=22_s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KN-filter - Effekt???
  • #1   24. feb 2009 Du skal også have en powercommander så den bliver kørt ordentligt ind. Det vil give et par hk i hele registret, men som oftest mest i mellemområdet.

• #2   24. feb 2009 Tror ikke du skal forvente det helt store, men den skal jo dysses om ved skift, og i forbindelse med en åben potte vil det give en jævnere effekt kurve og lidt hurtigere respons. Er hvad jeg har kunne læse mig til, og hørt fra folk

• #3   24. feb 2009 på en standart R1 fra 1997 giver den 135 hk på baghjulet, med en R1 fra 2007 med alt hvad der kan tilkomme af lækkerhedsting, ligger den 150 hk på baghjulet, en ven har en, og var ret skuffet over at bruge de mange penge på udstødning, filter, power commander justering osv.
    T

• #4   24. feb 2009 Sorry, så ikke hvilken cykel du havde, har en bror der har rigtig gode erfaringer med Power commander, åben potte og KN filter på en FZ6N. Så som jesper skriver power commander eller lignende, så bliver det godt.

• #5   24. feb 2009 bestemt busa, er det meget mere effekt, skal der ny cykel til, men den bliver mere kørbar, hurtigere på gassen, og måske et par HK..

• #6   24. feb 2009 Hayabusa: Hvordan så det så ud med din vens R1 mellemområde og gasrespons? 1-10 hk ekstra på toppen mærker man jo ikke.

• #7   24. feb 2009 det kommer da and på om kan kun har 10 i forvejen jesper ;)hehe

jeg er bare med på en lytter her smiley

• #8   24. feb 2009 Så bliver det jo hurtigt en dyrere omgang med power commander osv.

Man kan nok ikke mærke 10 hk ekstra på toppen alligevel. Men det ville da være rart med lidt hurtigere respons, måske smiley

• #9   24. feb 2009 Hvis du hele tiden ligger i nærheden af det røde felt, så kan du godt mærke de ekstra hk. Men du kan mærke den hurtigere respons, og de flere kræfter i mellemområdet.

• #10   24. feb 2009 top hk kan du bruge til at prale med på tanken, det giver k&n + indkøring sjældent nogle af.
    Men OFTE får man en mere letkørt cykel der svarer bedre på gassen og får lidt flere kræfter i mellemområdet ved halv gas. Altså der du kører 80% af tiden.

• #11   24. feb 2009 køb et piper-x i stedet ,gør det samme for billiger penge

• #12   24. feb 2009 Jeg satte på min gamle cbr1000F og det hjalp meget. Måske var det gamle filter også ved at være stoppet? men jeg syntes den reagerede hurtigere og at det virkede som om den fik hvad der svare til 1000omd/min mere i effekt. Men den var også monteret med meget åben udstødnings system hvilket jeg vil tro øger effekten sammen med det bedre/mere luftindtag.
    Hvis cyklen ellers er afstemt tror jeg ikke det giver alverden at øge luft indtag uden at ændre udstødning og benzin indsprøjtning =mere af det hele.
    Men det er vel billigere i drift i det lange løb og hvis du alligevel skal skifte??

• #13   24. feb 2009 Nej man skal ud og have hele pakken ellers er det bare spild, ud over man får et vaskbart filter. NB YB filters i england har dem til en god pris (syntes jeg) 400kr for KN luft og olie filter, leveret. kom en uge efter jeg bestilte.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #14   24. feb 2009 Lars H hvis der kommer mere lyd er der også mere hul igennem ,mere hul er lig med mere effekt hvis ellers den bliver justeret til det, og at den selfølgeleg kan komme af med det igen

• #15   25. feb 2009 til hayabusa 79: hvilken R1 fra 97 er det lige du snakker om? jeg mener da ikke R1 blev lavet der, Nogen er ved hvad en R1 som min fra 99' giver på Baghjulet?

• #16   25. feb 2009 Min MC er dyset ind med et knas tørt standard skumgummi filter fyldt med huller. Og den smed 133hk på hjulet (med 139hk i motoren standard). Det må sige at være rimelig godt gået. Efter jeg smed et helt nyt KN filter i den trækker den ikke lige så godt mere. Jeg tør vædde med at der skal mindre dyser i da den nu får for fed blanding pga luftfilterolien som sidder på KN filtere. Det er jo tykkere end det "ikke-noget" som sad på det originale. Ellers skal jeg bare prøve at dyppe KN filteren i en spand benzin for at affedte det hehe..

Det jeg vil frem til, er at hvis du skifter dit lufter ud med en anden type, så vil du nok miste noget effekt medmindre cyklen bliver dyset om / rullet om med en powercommander.

Kommentér på:
KN-filter - Effekt???

Annonce