{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

Anders L
Anders L
Tilmeldt:
6. maj 2017
Følger: 14 Emner: 2 Svar: 7

KN filter {{forumTopicSubject}}

Hej kære medlemmer
Ja, endnu engang kommer der et spørgsmål omkring KN filter.
Jeg har en Keeway rk 125cc cykel, og jeg håber lidt på at der er nogen herinde der har erfaring med at smide sådan et filter på en 125cc motor.
Er der noget at hente ved at montere KN filter på sådan en lille maskine?
Her tænker jeg på ting som f.eks.
Km på literen.
Effekt i motoren HK.
Slid på motoren.
Omdysning, hvor mange størrelser (ca.)
Fruen er std. jeg har kun fjernet DB killer for at få mere lyd.
Del gerne erfaringer. Gode og dårlige smiley
Mvh. Anders


Kommentarer på:  KN filter
  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 14 Emner: 2 Svar: 7
    #2   10. maj 2017 Okay. Tak for svar Christian smiley

  • #3   11. maj 2017 Det passer så ikke helt Christian... Moderne motorcykler er bygget med fokus på støj- og emissions krav og ikke nødvendigvis at hive mest muligt power ud af motoren.

    Kort og godt vil jeg ikke mene at det kan svare sig, og slet ikke mærkes, at montere et K&N filter alene. Giver måske lidt mere lyd, men heller ikke mere end det.

    Hvis du køber K&N, ny udstødning og en opgradering af karburator (f.eks et godt jetkit), så vil du godt kunne hente lidt.

    Ikke noget voldsomt... men lidt smiley


  • #5   11. maj 2017 Det passer 110% hvad Christian skriver. Skønt at læse, meget sjældent. Thumps Up

    Tuning er en religion efterhånden, mange tror på det og generaliserer erfaringer og så skal det bare virke, når man smider penge efter det og nogle skilter med at det duer.

    Min erfaring er noget helt andet og jeg vil sige, at KN filtre er noget skrammel og du får meget mere skidt snuset igennem filteret. Det ses ved karburator rens.

    Jeg har set det gang på gang og producentens måde at brande produktet på, holder ikke vand. High flow min bare *øv og Amerikansk bliver det - intet andet.

    Den der støj og emissions krav, den kvæler alle forklaringen i. Det må man selv om, jeg mener det er HELT forkert og naivt at tro.
    Køb en BMW M6 og smid et KN filter element i filterkassen- og man er naiv, hvis man tror det udretter mirakler. Ham der gør det tror helt sikkert på det virker. Ingeniørene i tyskland fryder sig over det og falder ned af stolen af grin. Samarbejdet mellem parterne har aldrig eksisteret. KN gør som enhver Kineser, tager det originale og laver en Kopi af andre materialer smiley

    Anders, få glæde af din maskine og lær den at kende, indtil du får noget større. Der er mange gode køretekniske erfaringer du kan opnå på din maskine. Så læg det med ydelsen lidt på hylden, indtil det forkommer på en større maskine.


  • #6   11. maj 2017 jeg har fået min ninja 300 kørt ind på rullefelt, og den blev målt til 42 på bahhjulet, efter at have sat kn filter, akrapovic og powercomander på. det er da pænt når den std. har 39 på motor, og det kan virkelig mærkes efter 140 ?

  • #8   11. maj 2017 Ja jeg er ikke i tvivl... bedre flow i systemet + mere brændstof = større effekt.

    Men der er jo mere i det, end som så.

    Det store spørgsmål er nærmere, om det er indvisteringen værd.

    ... Og det tror jeg ikke det er smiley


  • #9   11. maj 2017 Men personligt, havde jeg købte en cbr 125r eller yzf125r istedet for at smide 5000 efter din keeway, vis det er pga A1 kørekort,

  • #10   12. maj 2017 Ka sku ikke se va det er for en ged. men hvis det er en totakter er det forholsvis billigt at tune. smiley

  • #12   12. maj 2017 Arhhhh.. den keeway har vist ikke meget med en Dax at gøre smiley

Kommentér på:
KN filter

Annonce