Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hypercharger xvs 650
  • #1   22. feb 2010 Mange tah smiley er jo ny herinde smiley skal lige lære og finde rundt....

• #2   22. feb 2010 Bare rolig glemmer jeg ik muhaha.....

Men synres ik rigtig jeg fandt noget svar smiley

Har kn luftfiler på nu.....

• #3   22. feb 2010 Den skal i hvertfald dyses ind... Om det er nødvendigt med nedlle & jet kit? nej det kan godt gøres med alm dysning...

Jeg synes en hypercharger er noget L***... Den er svær at dyse ordenligt ind og når det blæser lidt kan den ikke finde ud af det fordi der kommer vindstød ind i den, som blæser benzinen væk...

Det er min mening om den...

/ Bülow...

• #4   22. feb 2010 Jeg har dyset et par xvs 650´ere med hypercharger, de kører osse fint, indtil det blæser... Så hakker og sprutter maskinen enten pga for meget luft eller fordi benzinen ikke bliver suget op af karburatoren pga overtryk.... Det er selvfølgelig værst ved modvind...

/ Bülow...

• #5   23. feb 2010 Rart at høre Bülow sige noget der i den grad passer omkring de her ting.

Der sidder Vacum kaburatore på maskineriet, det duer bare ikke at knale high flow filtrering på, eller en hypercharger der blæser luften ind i vacum membranen ændre på atm flowet.

Dem der sælger hyperchargers har en ide med den her komponent = SÆLGE.

Der er en grund til at maskinen er leveret med luftfilterkasser, ligesom alle andre CV kaburerede maskiner (der har luftfilterkasser).

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #6   23. feb 2010 Det er noget crom geil som ikke virker, det er umuligt at dyse den ordentligt ind, da luftmængden er for svingende alt efter vind og hastighed.

• #7   23. feb 2010 Kjøller: All respekt for dig og din fine cykel og evenr til at pynte og gejel. MEN - Drop nu dit "K&N ikke dur pjat".
    Bare fordi DU ikke kan få det til at virke. Det betyder IKKE at det ikke kan virker og ikke gør det. Man skal bare som med så meget andet - viden hvad man laver.
    Og det er derfor at han og andre kan få det til at virke - fordi de er uddandet eller meget erfaring i at arbejde med en motor.

Et K&N filter er fint og det Morten B snakker om har ikke noget at gøre med dens filter. Det er fordi vinden tvinger benzin væk fra karburatoren. Morten er mc-mekanikker og har arbejdet sammen med mig over flere gange med flere typer filter kasser og typer motorcykler. Og vi har sammen makket med flere xvsèr nu - og der har aldrig været noget med dem - undtagen dem med Hypercharger.
    Så mon ikke Morten ved hvad han snakker om. Og prøv at høre ham om, om de ikke vikrer fint som på bla. Theis tidligere motorcykel - Sorte slyngel (AKA "Perlen")
    Det har IKKE noget at gøre med K&N filterer - men filterkassen.
    Lukker du spjælet på dem og dyser dem ind køre de rigtig godt. Men så kan man lige så godt have en åben filter kassen på med et K&N filter på.

Og Morten har selv K&N på - og det tro jeg bestemt ikke du får ham til at fjerne - ikke får der bliver varmt og tørt i Hel.

• #8   25. feb 2010 Fenris:

Har du nogen ide om, hvor mange der har vrøvl med det her????

Det tror jeg ikke - læs nu hvad Bülow (mekanikeren ) skriver. Det er ikke bare Kjøller, der observerer det her - og det er rigtigt!!!

Hvordan kan det være, at alle der sælger sådan noget ged uden at tage de fulde konsekvenser (fladspjældskarbs eller indsprøjtningsmotor) åbenbart har en fysikbog, der er helt anderledes and alle andres???

Det ligge i sagens natur - når tryket - eller undertrykket i fødeluft varierer, så varierer benzintilførslen også vildt i en vacuumkarburator. Det går fint i en stand, men lige så snart det hedder mod-, side- eller fartvind, så bliver det noget .......LORT!

Hvis man synes en supercharger ser fed ud på en vacuumkarbureret cykel, så sæt en på som pynt, men behold de originale filtre eller i hvert fald filterkasserne!!!

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #9   25. feb 2010 Enig, men KN er fint nok i original kassen, som man også sagtens kan åbne lidt op evt fjerne en lyddæmpnings muffe, men det kræver så en inddysning

• #10   25. feb 2010 fenris>> Lukker du spjælet på dem og dyser dem ind køre de rigtig godt. Men så kan man lige så godt have en ÅBENfilter kassen på med et K&N filter på.
    mener du ikke lukket. for hvis så, så er dig og knud vist mere eller mindre enige.
    personligt kan jeg kun snakke positivt om kn filter. min har kørt rigtig godt med det... pt arbejdes der dog med lidt tiltrængt servicering af karburatoren så lige nu kører den ikke så godt (de er taget af)

• #11   25. feb 2010 Knud: Du læser IKKE havd jeg skiver. Jeg skiver jo at de er SKOD.
    Og Morten B arbejde for mig til dagligt - så jeg ved godt hvad han mener om sagen og han ved også godt hvad jeg mner om dem. :O) Og vi nørder tit rundt. Og vi hjælper tit hinanden med nye ider, viden, gejl, og historie til dagligt. så ja jeg ved godt havd han mener.

Jonas og Knud. Det er jo også det jeg siger. at den filterkasse er noget LORT at køre med. Jeg hentyder jo også til det morten B siger. Det er IKKE K&N filteret der er problemet som Knud og Køller tit gerne vil lade sig høre, men selve filterkasser der er varkum styret og derfor ikke god da den er skyld i at benzin bliver blæst væk og kommer derfor til at sætte ud i hak & ryk. Var den mekanisk styret kunne man få den til at virke. Jeg har ALDRIG været fortaler for den filterkasse og det ser man også på tidlige emner der ar været oppe om den. Så der i er jeg og Knud ening.

Jonas: Jeg siger også -Lukket- og sp siger jeg jo også at så kan man jo lieg så godt have en anden form for åben filterkasse med K&N filter som ikke er varkum styret.
    Så ja - Hvorfor bruge penge på noget som skal bruges penge på igen for at få det til at fungere, og stadigvæk ikke optimalt. Det gad jeg ikke.
    så heller en anden type filterkasse eller et K&N indsatsfilter - ellers bare et standart skod papirfilter. (selv om det ALDRIG komme på en af mine motorcykler)

• #12   25. feb 2010 he he men det har der været tilmed et krøllet et af slagsen.

• #13   25. feb 2010 Fenris:

Beklager - jeg ikke læste inden ad. Jeg har ikke noget mod KN-filtre - og det tror jeg heller ikke Kjøller har. Jeg har noget mod ÅBNE indsugningssystemer til vacuumkarburatorer. De har brug for en regulær KONSTANT modstand i indsugningsluften, så du kan snildt bruge et hi-flow filter, men det skal kunne sættes i den originale kasse eller i hvert fald noget lige så godt afskærmet.

Kan du først få gjort indsugningsmodstanden uafhængig af diverse vindforhold, så kan man selvfølgelig dyse sig ud af resten.

• #14   25. feb 2010 Ja Jonas. Det har du jo så ret i. :OP Ha Ha......

Men nu ikke så hård Basse-mand, ellers skiftes jeg og Sune bare til at tæve dig med brændnæller når du kommer til Jylland. :OP
    Jeg er sikker på vi kan få en time eller 2 til at gå med det. :OP Ik Sune.

Inden vores fællestur - så kan vi tage tid på hvor lang tid du kan sidde å din shadow med øm bag-ende efter 280 slag......

• #15   25. feb 2010 fenris. ja ja det er godt med dig. men med din usunde og semi tykke krop som du selv siger så får du jo lidt svært ved at fange mig : ) (og her mener jeg ikke på mc,,, hvis jeg skal kører fra dig på vores mcere skal jeg vist finde en rimelig gruset vej for at have en chance : )

• #16   26. feb 2010 Jeg er den fødte narturlige sprinter jonas. dødbringende på de korte stræk. (20 meter) :OP

• #17   26. feb 2010 eller bare horizontale armstræk : )

Kommentér på:
hypercharger xvs 650

Annonce