2.206 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
hypercharger xvs 650 hypercharger xvs 650
Hej....
Jeg har en dragster xvs 650 som jeg er igang med at bygge om, og vil gerne have en hypercharger på den
Men spørgsmålet er, skal man have Needle & jet kit til den?
eller er det ik nødvendigt???
Håber der er nogen der kan give et svar
Hilsen Heino
0 synes godt om
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
Men synres ik rigtig jeg fandt noget svar
Har kn luftfiler på nu.....
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Jeg synes en hypercharger er noget L***... Den er svær at dyse ordenligt ind og når det blæser lidt kan den ikke finde ud af det fordi der kommer vindstød ind i den, som blæser benzinen væk...
Det er min mening om den...
/ Bülow...
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
/ Bülow...
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Der sidder Vacum kaburatore på maskineriet, det duer bare ikke at knale high flow filtrering på, eller en hypercharger der blæser luften ind i vacum membranen ændre på atm flowet.
Dem der sælger hyperchargers har en ide med den her komponent = SÆLGE.
Der er en grund til at maskinen er leveret med luftfilterkasser, ligesom alle andre CV kaburerede maskiner (der har luftfilterkasser).
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Bare fordi DU ikke kan få det til at virke. Det betyder IKKE at det ikke kan virker og ikke gør det. Man skal bare som med så meget andet - viden hvad man laver.
Og det er derfor at han og andre kan få det til at virke - fordi de er uddandet eller meget erfaring i at arbejde med en motor.
Et K&N filter er fint og det Morten B snakker om har ikke noget at gøre med dens filter. Det er fordi vinden tvinger benzin væk fra karburatoren. Morten er mc-mekanikker og har arbejdet sammen med mig over flere gange med flere typer filter kasser og typer motorcykler. Og vi har sammen makket med flere xvsèr nu - og der har aldrig været noget med dem - undtagen dem med Hypercharger.
Så mon ikke Morten ved hvad han snakker om. Og prøv at høre ham om, om de ikke vikrer fint som på bla. Theis tidligere motorcykel - Sorte slyngel (AKA "Perlen")
Det har IKKE noget at gøre med K&N filterer - men filterkassen.
Lukker du spjælet på dem og dyser dem ind køre de rigtig godt. Men så kan man lige så godt have en åben filter kassen på med et K&N filter på.
Og Morten har selv K&N på - og det tro jeg bestemt ikke du får ham til at fjerne - ikke får der bliver varmt og tørt i Hel.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Har du nogen ide om, hvor mange der har vrøvl med det her????
Det tror jeg ikke - læs nu hvad Bülow (mekanikeren ) skriver. Det er ikke bare Kjøller, der observerer det her - og det er rigtigt!!!
Hvordan kan det være, at alle der sælger sådan noget ged uden at tage de fulde konsekvenser (fladspjældskarbs eller indsprøjtningsmotor) åbenbart har en fysikbog, der er helt anderledes and alle andres???
Det ligge i sagens natur - når tryket - eller undertrykket i fødeluft varierer, så varierer benzintilførslen også vildt i en vacuumkarburator. Det går fint i en stand, men lige så snart det hedder mod-, side- eller fartvind, så bliver det noget .......LORT!
Hvis man synes en supercharger ser fed ud på en vacuumkarbureret cykel, så sæt en på som pynt, men behold de originale filtre eller i hvert fald filterkasserne!!!
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
mener du ikke lukket. for hvis så, så er dig og knud vist mere eller mindre enige.
personligt kan jeg kun snakke positivt om kn filter. min har kørt rigtig godt med det... pt arbejdes der dog med lidt tiltrængt servicering af karburatoren så lige nu kører den ikke så godt (de er taget af)
maj 2005
Og Morten B arbejde for mig til dagligt - så jeg ved godt hvad han mener om sagen og han ved også godt hvad jeg mner om dem. :O) Og vi nørder tit rundt. Og vi hjælper tit hinanden med nye ider, viden, gejl, og historie til dagligt. så ja jeg ved godt havd han mener.
Jonas og Knud. Det er jo også det jeg siger. at den filterkasse er noget LORT at køre med. Jeg hentyder jo også til det morten B siger. Det er IKKE K&N filteret der er problemet som Knud og Køller tit gerne vil lade sig høre, men selve filterkasser der er varkum styret og derfor ikke god da den er skyld i at benzin bliver blæst væk og kommer derfor til at sætte ud i hak & ryk. Var den mekanisk styret kunne man få den til at virke. Jeg har ALDRIG været fortaler for den filterkasse og det ser man også på tidlige emner der ar været oppe om den. Så der i er jeg og Knud ening.
Jonas: Jeg siger også -Lukket- og sp siger jeg jo også at så kan man jo lieg så godt have en anden form for åben filterkasse med K&N filter som ikke er varkum styret.
Så ja - Hvorfor bruge penge på noget som skal bruges penge på igen for at få det til at fungere, og stadigvæk ikke optimalt. Det gad jeg ikke.
så heller en anden type filterkasse eller et K&N indsatsfilter - ellers bare et standart skod papirfilter. (selv om det ALDRIG komme på en af mine motorcykler)
aug 2005
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Beklager - jeg ikke læste inden ad. Jeg har ikke noget mod KN-filtre - og det tror jeg heller ikke Kjøller har. Jeg har noget mod ÅBNE indsugningssystemer til vacuumkarburatorer. De har brug for en regulær KONSTANT modstand i indsugningsluften, så du kan snildt bruge et hi-flow filter, men det skal kunne sættes i den originale kasse eller i hvert fald noget lige så godt afskærmet.
Kan du først få gjort indsugningsmodstanden uafhængig af diverse vindforhold, så kan man selvfølgelig dyse sig ud af resten.
maj 2005
Men nu ikke så hård Basse-mand, ellers skiftes jeg og Sune bare til at tæve dig med brændnæller når du kommer til Jylland. :OP
Jeg er sikker på vi kan få en time eller 2 til at gå med det. :OP Ik Sune.
Inden vores fællestur - så kan vi tage tid på hvor lang tid du kan sidde å din shadow med øm bag-ende efter 280 slag......
aug 2005
maj 2005
aug 2005
hypercharger xvs 650