{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. cylinder {{forumTopicSubject}}

Hej,

Havde tænkt mig at montere et polini 154cc cylinder kit på min aprilia etx125. link:

http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p/RS_125_Polini_154cc_cylinder_kit-1122.aspx

Men hvis man kigger på billedet af polini cylinderen er der et aflangt hul i cylinderen over udstødningsporten. På den cylinder jeg har siddende på nu, der er hullet blændet af.

Hvad skal der sidde i hullet og er det noget jeg skal købe ekstra eller kan det blændes af?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. cylinder
  • #1   27. dec 2010 Spørg Polini!

  • #2   28. dec 2010 miljø....

    få lavet en plade og blænd den af igen ...


  • #3   28. dec 2010 Jeg må få lavet en plade så. Fandt noget på Google med at det er til en "power valve". Spørgsmålet er om det så bare kan lukkes med en plade?

  • #4   28. dec 2010 lyder ikke som miljø men en ekstra udstøningskanal når der skal åbens for din udstødning for alvor

    tror du måske skal finde en udstødning til dit projekt


  • #5   28. dec 2010 http://www.dansmc.com/powervalve.htm

    Tror jeg starter med at blænde den af. Som den er nu er den jo også blændet af.


  • #6   28. dec 2010 Hej..

    Hvis du skal have fuld ydelse, skal der monteres en power valve deri.. Dette kræver dog en del dimser..

    Se billedet -

    (link fjernet) Cylinder - Exhaust valve

    delene 3 til og med 12 skal bruges+en lille motor der trækker i kablet. Spørgsmålet er om du overhovedet har et stik i dit ledningsnet til denne motor, da det jo er designet til en RS125..

    Hvis du ikke vil montere den, skal du lukke hullet med delene

    7,11,19,20,21,22,23 og 24 på billedet. sætter du bare en plade for vil huller ikke blive lukket nede i udstødningskanalen. Du får et meget bedre gasflow hvis du lukker den på den rigtige måde som på billedet, da "snyde ventilen" så laver en glat overflade nede i udstødningskanalen..

    håber du kan bruge det.. ellers send en PB

    mvh Mathias


  • #7   28. dec 2010 Som Mathias skriver skal du have en powervalve.
    Der skulle gerne være stik til det på en rx125.

    Spørgsmålet er så om du har brug for at købe en polini cylinder, for hvorfor ikke bare sætte en powervalve i den originale og få 28-30 hk i stedet for de 15 du har nu!?

    Din orig cyl er vel ok?


  • #8   28. dec 2010 Eller sagt på en anden måde, du får intet ud af at sætte en hundedyr Polini cyl på, hvis du ingen powervalve har!

    En brugt powervalve til måske en 1000kr vil give en forøgelse i hk, som Polini cyl ikke kan til 3 gange så høj en pris.

    Start med at få dig en powervalve og vent med at køb udstødning og cyl til du lige har prøvet de 28 hk smiley


  • #9   28. dec 2010 Problemet er at på den cylinder der sidder på standart er hullet støbt til. Det er en etx og ikke en rx model. Så tror cylinderen er anderledes end rx modellen. Men jeg må lige se om jeg kan finde brugt power valve eller noget

  • #10   28. dec 2010 start lige med at dl en service manual her: http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=ETX%20125

    I ledningsdiagrammet kan jeg se der ikke er forberedt til powervalve.

    Tror du får svært ved at hive flere kræfter id af de uden en powervalve. Motoren kan så vidt jeg kan læse mig til max tage 7000omdr. og hemmeligheden i at få flere kræfter er altså at du skal over de 7000omdr.

    Det kan godt være du får en lille smule mere bundtræk med polini cyl på, men sæt for Guds skyld ikke en tunudst på, for flytter som regel kræfterne så den får færre i bunden og flere i toppen (altså 8000-11500omdr)

    Du kan selvfølgelig godt prøve at arbejde i at sætte ledningsnet og cdi over fra en rs 125, men for helved et bøvl for at få lidt flere kræfter.
    Det nemmeste og billigste vil nok være at sælge den og købe en Yamaha dt125. Har en kammerat der for nylig købte sådan en for 8000kr og den kører sq fint smiley


  • #11   28. dec 2010 Tror den forbliver som den er. Som du siger er det for besværligt og det kan nok bedre betale sig at købe en ny mc:)

  • #12   20. jan 2011 Du kan lave en mekanisk powervalve med en membran som Rotax laver til en 250 ccm model, har selv med success lavet dem til en 500ccm Yamaha racer.

    Med venlig hilsen Mikael


Kommentér på:
Spørgsmål ang. cylinder

Annonce