5.896 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Bore cyl til overstørrelse selv? Bore cyl til overstørrelse selv?
Hej mcg. Ved godt det ikke er en mc men...
Jeg er ved at lave en knallert til ungerne (honda camino) og budgettet skal jo helst holde.
Cylinderen er lidt slidt og det er nemmest at få fat i et noget større stempel
Er der nogle her der har erfaring med selv at bore en cylinder op i en drejebænk og der efter hone den med et hone værktøj til den rette tolerence?
Eller er det helt åndsvagt?
mvh.
0 synes godt om
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Vil tro du kommer langt med en 200 mand i denne citation
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.653
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
Det er fordi en Maxi Puch har en hårdforcromet slidbelægning i cylinderen
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Hvad er det jeg skrev ???
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
Jeg må i gang
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
Beklager
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 133
Men hvis det er en jern cylinder så kan du sagtens.
Jeg har før gjort det med fin resultat. Bare husk den rigtige tolerence.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 630
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
mvh.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Når vi tunede puch (den gang var der sku ikke de hurtige scootere) så var det ud med plumpen, metode? bore 18 2mm huller tæt rundt om plumpen, og så tæve den ud! pusse efter, og plane topstyklker åp en flise!
Nå ja, og hakke stemplet....
Det var jo før Indernettet bliv hvermandseje SÅ vi havde ikke lige en drejebog med hvor mange mm her og der, men de gik skuda NOGLE gange godt alligevel
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Fordelen skulle ligge i mindre friktion, - hvad jeg har læst mig til.
Jeg har selv prøvet det på egen krop med en gammel kx250 jeg måtte have lavet 3 gange i løbet af et lille års tid...
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
De jobber sammen med Perfect Bore, Cosworth og Ilmore racing..... stort set dem der sammen producerer Mercedes' F1 motorer....
http://www.poeton.co.uk/
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
mht støjern vs. alu/nicasil/hårdcrom... så ligger forskellen i friktionen... også er der nok også noget omkring varmeledningsevne... der gør sig gældende, der er jo en grund til man bruger alu til topstykker og cylindere på højtydende maskiner i dag. Det er pga. man kan lede mere varme væk, - altså materialets varmeledningsevne, også som Mikael E skriver at det med hårdcrom/nikasil er at det kan laves utrolig hårdt... og modstandsdygtig overfor ekstrem belastning.
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
Bore cyl til overstørrelse selv?