3.002 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Olie tryk ved høj temperatur. Olie tryk ved høj temperatur.

En af mine kammerater og jeg diskutere lidt. Kan i hjælpe.

Køre Honda cbr600rr fra 2010

Altså jeg var i Brno og køre og så lækkede min maskine olie fra den EOP switch der måler olie trykket i motoren. men da den ikke er sat til dryppede det med olie fra EOP Swtich'en .. Nu har jeg lukket kontakten helt af!

Så mener min kammi, at hvis olie trykket bliver for højt, så springer moroten i "luften" ..

Mange siger der ikke sker noget ved at olie trykket bliver for højt, det vil bare være bedst hvis jeg kan se det under kørsel osv.

Hvad vil i mene der ville ske, og hvad vil i anbefale jeg skal gøre.

Se følgene billag som viser præcist hvad det er for en kontakt der er tale om. (link fjernet)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie tryk ved høj temperatur.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #1   22. jan 2013 Det er jo ikke godt hvis olietrykket bliver for højt, men den kontakt måler bare om det er for lavt, og hvis den bliver utæt sker der intet ved at blokere den.

    Motoren sprænger ikke i luften ved for højt olietryk, men den kan nemt trykke en simmerring ud og så smider den for alvor olie.

    Men det kan sagtens ske selvom kontakten sidder der...


  • #2   22. jan 2013 Mange tak. det gør mig mere rolig.

    Så jeg kan konkludere, at

    Det ikke gør noget den er blændet af, men at jeg bare skal være opmærksom på at den ikke taber olie mm? Med andre ord også..

    Olietrykket bliver for højt = udskudt simmering = meget olie spild og dyr renovation?

    Olietrykket for lavt, den mister olie et sted er lig med, at hvis det ikke er opdaget i tide er det = odelagt cylinder/Stempler mm.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #3   22. jan 2013 Dine konklusioner er korrekte. smiley

  • #4   22. jan 2013 Nu da den dryppede olie ud af kontakten sidst. så må det have været for høj? kan det laves ved at montere en olie køler?

  • #5   23. jan 2013 Der skulle gerne være en overtryks ventil som åbner i tilfælde af at trykket bliver for højt, det er kun en målere så der sker intet

  • #6   23. jan 2013 Der er INGEN simmeringe i olie trykskredsen og overtryksventilen sku gerne regulere for højt tryk! Olie tryks kontakter kan nemt blive utætte, ikke pga for højt tryk, men fordi den er udsat for extrem varme på virkning og tildels er udført i et plast materiale!

  • #7   23. jan 2013 Den der måler bare trykket.... Længere inde i olie-systemet sidder der sikkert en "by-pass ventil" der åbner hvis trykket bliver for højt...

    Så bare rolig - Den "exploderer" ikke pga. for højt olietryk smiley


  • #8   23. jan 2013 Kan vi ikke få et par billeder af sådan en overtryksventil?

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #9   23. jan 2013 Det er såmænd bare en kugle og en fjeder i et metal hus, fjederen bestemmer så hvornår olien skal forbi kuglen, og retur til bundkarret,
    kontakten fortæller bare om der er olietryk, ikke om det er for højt, og en oliekøler vil aldrig kunne ændre på trykket, det giver bare en større mængde, men samme tryk,


  • #10   23. jan 2013 Sådan kan det være lavet
    http://www.youtube.com/watch?v=DoCQEdXYTGQ


  • #11   23. jan 2013 her er det fra en XJ 900

    profilbillede
  • #12   23. jan 2013 her fra en Kawa KL 650

    profilbillede
  • #13   23. jan 2013 for højt olietryk er meget sjældent set.. Jeg har kun hørt om det en gang, og det gav kun problemer når motoren var kold..

    Det er mere sansynligt at olietrykskontakten bare er blevet utæt.. Det er set før, så kommer olien ud igennem stikforbindelsen på kontakten.. Men i meget begrænset omfang smiley

    Men er du i tvivl om olietrykkets beliggenhed, så kan det da måles med et ur, hvis det er:

    (link fjernet)

    Ved ikke lige hvem der ligger inde med sånt et måleur, det er ikke noget man bruger ret tit.. Typisk ændrer olietrykket sig ikke medmindre der er et lejehaveri på vej.. Og det er jo trodsalt ikke ret tit det, generelt set, sker


  • #14   23. jan 2013 Det der er sket så, er at den er blevet utæt som Bo sloth I siger. for der sad ingen stik på den. så det er der det er kommet ud. Og nej, der kom ikke meget ud, men nok til at min fod blev sølet ind i olie.

    Siger mange tak for de fine gode svar.


Kommentér på:
Olie tryk ved høj temperatur.

Annonce