1.127 visninger
|
Oprettet:
Tuning af gammel FZR 600 {{forumTopicSubject}}
Hej MCG.
Jeg har en gammel FZR 600 fra 91, som jeg overvejer at få justeret ind med noget Dynojet. Den smider i forvejen 75hk på hjulet, og spørgsmålet er om jeg kan trække mere ud af den ved sådan en omgang?
Den er oplyst til at have 91hk da den kom ud, men det er vel på krumtappen, korrekt?
Er der ellers andre muligheder for at få noget mere smæk i maskinen som kan gøres inden for rimelighedens priser? Eller ville det letteste være at købe en større/nyere maskine?
- Steffen.
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 148
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Hvad måtte du give for sådan en omgang?
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 148
K&N filter inkl. montering
kalibrering af karburatorer
efterfølgene finindstilling af karburatorer og indkøring på rullefelt til jeg selv syntes den sad lige i skabet
faktisk gav det også den lille bonus at den nu går 7km/t mere på toppen og 4 km længere på literen
men overvejer selv om man skulle få monteret det jetkit for at gøre det helt færdigt, det koster omkring 2400 inkl montering og indkøring
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 148
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 500
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 148
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 500
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 148
Hk: Før: 77,14 Efter: 85,16
Nm: Før: 52,04 Efter: 55,59
Generelt ligger hk mellem 4 og 7 højere i hele trækket og nm 3 stykker næsten hele trækket og så står den selvfølgelig super fint i blandingen hvor den før var rimelig fed over 6000 rpm
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 148
Ca 4km længere på literen
Langt flotere træk kurve
8 heste mere på baghjulet
3,5nm mere på baghjulet
langt roligere motorgang ved lave omdrejninger inkl helt stabil tomgang'
og 7km/t mere på toppen
Og så skulle der yderligere kunne hentes et par heste og hurtigere gasrespons ved montering af jetkit
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.572
Tuner du med knastaksel, får du et endnu dårligere bundtræk, men der vil ske noget højere oppe. Nu har du i forvejen en 4cyl på 600 cc. Den er i forvejen med elastik optræk. Spørgsmålet er om du kan gøre mere ved den gamle motor.
Jeg havde fået den justeret ind med orig. setup - med korrekt forbrænding. Havde ikke oftet penge på andet. Du har CV kaburatore. Man forsøger at sælge med højere tal - men hvad så med effektforløbet? Det plejer at være dårligt givet ud, men det kommer helt an på hvor meget baggrundsviden folk har der bliver spurgt ud.
Tuning af gammel FZR 600