{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Tuning af gammel FZR 600 {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg har en gammel FZR 600 fra 91, som jeg overvejer at få justeret ind med noget Dynojet. Den smider i forvejen 75hk på hjulet, og spørgsmålet er om jeg kan trække mere ud af den ved sådan en omgang?
Den er oplyst til at have 91hk da den kom ud, men det er vel på krumtappen, korrekt?
Er der ellers andre muligheder for at få noget mere smæk i maskinen som kan gøres inden for rimelighedens priser? Eller ville det letteste være at købe en større/nyere maskine?

- Steffen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning af gammel FZR 600
  • #1   24. jan 2013 nu ved jeg ikke hvor godt den står i karburatorene osv men jeg gik fra 78hk til 85hk på hjulet kun med k&n filter og kalibrering og justering af karburartorene på min fzs600 og det er i bund og grund samme motor der er på dem smiley fik afvide af ove fra dynojet at der nok var et par stykker mere at hente ved montering af jetkit, det gav altså en fin sjat, det blev en meget mere livlig cykel at kører på, den fik omkring 4-7 heste hele trækket op og så et par nm også, kan klart anbefale det smiley

• #2   24. jan 2013 Det lyder ellers ikke dårligt. Måske var det alligevel værd at overveje.
    Hvad måtte du give for sådan en omgang?

• #3   24. jan 2013 mener jeg slap 3200kr og det var så for:

K&N filter inkl. montering
    kalibrering af karburatorer
    efterfølgene finindstilling af karburatorer og indkøring på rullefelt til jeg selv syntes den sad lige i skabet smiley

faktisk gav det også den lille bonus at den nu går 7km/t mere på toppen og 4 km længere på literen smiley

men overvejer selv om man skulle få monteret det jetkit for at gøre det helt færdigt, det koster omkring 2400 inkl montering og indkøring

• #4   24. jan 2013 Det lyder respektabelt nok i pris. Kan jeg få presset 5hk ud af karburatorjustering og jetkit, så vil jeg da mene, at det er den slags penge værd smiley

• #5   24. jan 2013 det ville jeg bestemt ikke mene skulle være noget problem, bare husk k&n filter også det giver altså en god sjat og koster kun omkring 600kr når du nu alligevel skal have justeret karburatorer, det er som at få en ny cykel, i bund og grund tæller hestene ikke så meget i min verden det er mere det at den kører snorlige uden små hak osv ved kørsel i lave omdrejninger og det at den bare trækker rent når man vrider øret smiley

• #6   24. jan 2013 Kennie fik du den testet på rullefelt før justering hvor den lagde 78hk??

• #7   24. jan 2013 jep, det startede faktisk med at jeg bare ville have rullet den og derefter blev vi ret eninge om at sådan som han kunne se at blandingen stod osv kunne vi sagtens hive lidt heste og en meget roligere motorgang ud af den med noget filter og justering smiley

• #8   24. jan 2013 imponerende, så var de penge givet godt ud smiley

• #9   24. jan 2013 har lige tjekket efter, dette var præcis hvad vi hentede ved, k&n filter, justering og kalibrering af karburatorer

Hk: Før: 77,14 Efter: 85,16

Nm: Før: 52,04 Efter: 55,59

Generelt ligger hk mellem 4 og 7 højere i hele trækket og nm 3 stykker næsten hele trækket og så står den selvfølgelig super fint i blandingen hvor den før var rimelig fed over 6000 rpm

• #10   24. jan 2013 Ja super lækkert resultat for så små penge:

Ca 4km længere på literen
    Langt flotere træk kurve
    8 heste mere på baghjulet
    3,5nm mere på baghjulet
    langt roligere motorgang ved lave omdrejninger inkl helt stabil tomgang'
    og 7km/t mere på toppen smiley

Og så skulle der yderligere kunne hentes et par heste og hurtigere gasrespons ved montering af jetkit smiley

• #11   25. jan 2013 Hvor slidt er din maskine? Det sætter også sine begrænsninger..

Tuner du med knastaksel, får du et endnu dårligere bundtræk, men der vil ske noget højere oppe. Nu har du i forvejen en 4cyl på 600 cc. Den er i forvejen med elastik optræk. Spørgsmålet er om du kan gøre mere ved den gamle motor.

Jeg havde fået den justeret ind med orig. setup - med korrekt forbrænding. Havde ikke oftet penge på andet. Du har CV kaburatore. Man forsøger at sælge med højere tal - men hvad så med effektforløbet? Det plejer at være dårligt givet ud, men det kommer helt an på hvor meget baggrundsviden folk har der bliver spurgt ud.

Kommentér på:
Tuning af gammel FZR 600

Annonce