1.843 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Reparation på carbon udstøning?? Reparation på carbon udstøning??

Har haft et underligt uheld på min nye Yoshimora.
ved ikke lige hvordan fanden det er sket, men der er kommet en skade på indersiden af den, ind mod baghjulet. der er ikke hul i den, men vil tro det er tæt på smiley jeg har en ide om at min dæmper har været helt i bund første gang jeg hadet en passager bag på... efter jeg hadet fået den på, så udstødningen har ramt bagakslen/bolten ellers kan jeg ikke se hvordan fanden det kan lade sig gøre

Kan det repareres?? er fandme trist over det, den er helt ny

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reparation på carbon udstøning??
  • #1   12. jul 2013 *virker ikke*

• #2   12. jul 2013 Hvad virker ikke??

• #3   12. jul 2013 Denny hvis jeg har mulighed for at se det IRL så kan jeg hurtigt forklare dig hvad problemet er, og hvordan du selv fikser det.

Men det jeg tror der er problemet her, er at der er et lille bitte bitte hul et eller andet sted, som gør at der er trukket vand ind under lakken, og det gør nemlig at den farves hvid.

Løsningen er først og fremmest at lave en reklamation, men kan man ikke det (du har måske købt den brugt eller.....) Så er den anden løsning at slibe ned til pletten forsvinder, her skal du slibe over et stort område så du ikke laver en kløft.
    Det virker voldsomt når du gør det men det er nødvendigt, du skal typisk slibe helt ned til fiberen, så det gælder om at passe lidt på - men det er nemmere end du tror.

Når det så er gjort skal den lakkes igen, her bruger du en alm klarlak, og mange lag, herved minimere du at det sker igen da lakkens tykkelse afgør hvor nemt et hul kommer..

Skulle det så komme direkte herefter igen, så er dit problem at det er bagfra det kommer, og så er der ikke meget at gøre.

• #4   12. jul 2013 Og skulle der være en tommelfinger eller 10 for meget, så kunne et andet alternativ være at købe et nyt rør.. F.eks. her fra:
    http://www.pjengineering.co.uk/products.php?cat=5
    Har ikke selv prøvet det, men det var da en mulighed...

• #5   12. jul 2013 Michael, så er det sku nemmere at fikse det med lidt sandpapir... smiley Det kan laves på et par timer...

• #6   12. jul 2013 Dennis. det er hul i den, men du må da gerne se på det. hvor i byen bor du? jeg bor i Vanløse, så jeg kan bare kigge forbi dig når du har tid en dag

Tak for linket Michael

• #7   13. jul 2013 Denny, jeg bor i Malmø, men jeg er jo stort set i København hver dag, og jeg kan da godt gi en lille hånd med at lave det mod en lille mønt til Benzin.

Der er ingen grund til at bruge en formue på nyt carbon hvis det er som du siger et hul der er i den. Det er "nemt " af fikse.

• #8   13. jul 2013 Hvis nu Denny skal helt ned i selve carbonen hvad gør man så.. det er fordi jeg har en carbon udstødning, der har lidt skade, fordi den tidligere ejer havde en mc bukke til bagsvingeren, der gik mod undersiden af udstødningsrøret. indtil videre er bedste bud at lægge et nyt lag carbon... .
    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/19242-slidt_oedelagt_kulfiber_udstoedning
    Undskyld jeg låner din tråd Denny.. Håber ikke det gør noget når nu emnet er meget tæt beslægtet

• #9   13. jul 2013 Dennis. ja det er et hul, men er ikke gået igemmen carbonen. men hvis vi kan aftale at mødes en dag i næste uge når du er i København, så kan vi aftale nærner og du kan se skaden. og gi et bud på hvad vil det koste at fixe skaden. også gir jeg noget koldt at drikke smiley

Min kammerat foreslog i går at jeg vender bagakslen om, så møtrikken sidder på den anden side, så det ikke sker igen god plan smiley

• #10   14. jul 2013 Som sagt jeg skal bare ha lidt til benzin.... Så længe det bare er klarlakken der er hul i så ligger der bare lidt vand inde bag ved, så det skal bare slibes ned og ha noget lak.

Michael. Din carbon er som jeg ser det revnet? Hvis ja så kan man ikke lave selve carbonen, men hvis den slibes ned og lakkes igen så vil man ikke kunne se det så nemt. Det er jo ikke unormalt at man vil kunne se lidt forkellige fejl i en carbon støbning, det er jo en måtte man gir polyester så det er klart at der kan være rykket en tråd osv. men det er efter min mening en del af det når man har rigtig carbon.

• #11   14. jul 2013 Bare i orden Michael lån du bare smiley

Kommentér på:
Reparation på carbon udstøning??

Annonce