1.843 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Reparation på carbon udstøning?? Reparation på carbon udstøning??
Har haft et underligt uheld på min nye Yoshimora.
ved ikke lige hvordan fanden det er sket, men der er kommet en skade på indersiden af den, ind mod baghjulet. der er ikke hul i den, men vil tro det er tæt på jeg har en ide om at min dæmper har været helt i bund første gang jeg hadet en passager bag på... efter jeg hadet fået den på, så udstødningen har ramt bagakslen/bolten ellers kan jeg ikke se hvordan fanden det kan lade sig gøre
Kan det repareres?? er fandme trist over det, den er helt ny
0 synes godt om
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 636
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.113
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 533
Men det jeg tror der er problemet her, er at der er et lille bitte bitte hul et eller andet sted, som gør at der er trukket vand ind under lakken, og det gør nemlig at den farves hvid.
Løsningen er først og fremmest at lave en reklamation, men kan man ikke det (du har måske købt den brugt eller.....) Så er den anden løsning at slibe ned til pletten forsvinder, her skal du slibe over et stort område så du ikke laver en kløft.
Det virker voldsomt når du gør det men det er nødvendigt, du skal typisk slibe helt ned til fiberen, så det gælder om at passe lidt på - men det er nemmere end du tror.
Når det så er gjort skal den lakkes igen, her bruger du en alm klarlak, og mange lag, herved minimere du at det sker igen da lakkens tykkelse afgør hvor nemt et hul kommer..
Skulle det så komme direkte herefter igen, så er dit problem at det er bagfra det kommer, og så er der ikke meget at gøre.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 42
http://www.pjengineering.co.uk/products.php?cat=5
Har ikke selv prøvet det, men det var da en mulighed...
jul 2009
jun 2012
Tak for linket Michael
jul 2009
Der er ingen grund til at bruge en formue på nyt carbon hvis det er som du siger et hul der er i den. Det er "nemt " af fikse.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 42
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/19242-slidt_oedelagt_kulfiber_udstoedning
Undskyld jeg låner din tråd Denny.. Håber ikke det gør noget når nu emnet er meget tæt beslægtet
jun 2012
Min kammerat foreslog i går at jeg vender bagakslen om, så møtrikken sidder på den anden side, så det ikke sker igen god plan
jul 2009
Michael. Din carbon er som jeg ser det revnet? Hvis ja så kan man ikke lave selve carbonen, men hvis den slibes ned og lakkes igen så vil man ikke kunne se det så nemt. Det er jo ikke unormalt at man vil kunne se lidt forkellige fejl i en carbon støbning, det er jo en måtte man gir polyester så det er klart at der kan være rykket en tråd osv. men det er efter min mening en del af det når man har rigtig carbon.
jun 2012
Reparation på carbon udstøning??