Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda innova 125 tun?
  • #1   26. aug 2015 Hvordan/med hvad vil du "tune" den uden at kigge på cylinder (flere ccm) - det er vel kun sådan et kit der kan gøre noget? Men fandt da et link, selv om du nok har set det smiley
    http://www.motorkit.com/en/6250-cilinder-and-cilinder-head

• #2   26. aug 2015 jeps, har jeg set... men da jeg snart bliver 18 må jeg jo ikke køre med mere en 125 ccm, så jeg kigger efter noget cdi, udstødning og karburator mm.

• #3   26. aug 2015 Hvis det skal være helt regelret, må du jo heller ikke have mere end 15 hk. Nu aner jeg ikke hvad den er "født" med, men det skal altså være et rent geni af en betjent der kan se, at der er smidt et f.eks 200ccm kit på smiley Og så skal du nok lige vænne dig til at tænke lidt anderledes end de "scooter" ideer om "tuning" når man snakker MC (ved godt at det stadig er en MC-scooter) men alligevel smiley smiley Lev med reglerne, eller bryd dem, valget er dit, men vælger du at bryde dem, så gør det dog ordenligt smiley

• #4   26. aug 2015 De har 9hk så der er plads til forbedring

• #5   26. aug 2015 hvis det skal være sådan helt regelret, er det så ikke noget med du skal syne den hvis den får mere end +20% motorkraft? dvs max +1.8hk smiley

Tvivler på den kan gå gennem syn ift støj og udstødningsgasser hvis man squeezer mere end 13hk ud af den motor.
    evt sælg, køb en droslet 125cc 2takt og afdrosl den?
    Du skal alligevel ikke have den mere end et par år regner jeg med.

Har selv haft en wannabe innova, de er ellers virkelig epic i myldretid i kbh.
    og mht parkering og vindafskærmning osv.

Men den er jo dimensioneret lidt som en knallert
    Kig evt lidt på noget cub racing. Det kan være du kan hente noget inspiration derfra.

• #6   26. aug 2015 #5 Nu må det være nogen helt specielle steder du bruger til syn, hvis de måler udstødningsgasser på en MC smiley smiley Men ellers har du ret, som jeg skrev, kør fornuftigt på en "rigtig" MC - om det er 1000 ccm er mig ligegyldigt (eij, jeg kan mærke slagene fra de frelste) valget er dit, hvis jeg var i den alder, sked jeg på reglerne smiley

• #7   27. aug 2015 Nu er det bare sådan at jeg ikke gider at have en bøde for livet! Hvis jeg smider 200cc på og jeg køre en ned og/eller køre galt, så bliver min maskine sendt til teknisk undersøgelse, og så skal de nok finde ud af at der sidder 200cc på og da jeg ikke har kortet til den så er der intet der dækker... Så nej jeg vil ikke bare skide på reglerne, for det går ud over mig selv i sidste ende.

Det jeg skal er bare have den fra de 9 HK til omkring 15 HK... Uden at skifte cylinderen! Så som sagt er det noget udstødning kaburator. Evt andre knaster Og en anden gearing! Og så skal den sku nok komme til at gå godt!

• #8   27. aug 2015 Magler bare en side hvor jeg kan købe det!

• #9   27. aug 2015 Gør dig selv den tjeneste at bruge 1-2 timer i forum. på at læse om forsikrings regler og lovgivning vedr "bøde for livet"
    Det vil gøre både dig og en hulens masse debatører meget lykkeligere smiley

Og noter på din telefon ( den ser du jo på 1000 gange i døgnet) at der er MEGET stor forskel på at blive stoppet/være involveret i en ulykke. på MC i forhold til knallert...

• #11   27. aug 2015 Cylinderkit eller go home. Alt de tandet faar du ikke en skid ud af ud over et hul i lommen.

• #12   27. aug 2015 Jeg ville montere en 75mm karburator og 2 knastaksler .Det skulle gi sygt godt optræk . Og ellers oktan boost,så får du 5-7hk på toppen .

• #13   27. aug 2015 som sagt

køber du en cb500 for eksempel
    tegner en ansvarsforsikring i dit navn på den, selvom du ikke har a2 førerret på kørekortet, kører lidt friskt i et sving for at imponere nogle tøspigebørn og mister herredømmet pga løse sten så din mc sideswiper 5 parkerede veteran muskelbiler, så dækker din forsikring uanset at du ikke har førerret til det kørte køretøj.

(der findes kun 1 slags kørekort. det er et dansk kørekort. motorcykelkørekort, b kort osv er slang for diverse "førerrette". desværre er det de færreste der forstår at skelne mellem begreberne førerret og kørekort)

noget andet er hvis du bliver stoppet og straffet af etaten.
    her er der tale om bøder i størrelsesorden 3000-5000 kr.
    selv ved flere gentagelsestilfælde.

Men har du lige købt innovaen til overpris og kommet til at knække alle skjolde på den så garanti er udelukket og gensalg vio være økonomisk selvmord, så givef det mere mening at tune en af de i forvejen dyreste cubs man kan få.

Kommentér på:
Honda innova 125 tun?

Annonce