{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.041 visninger | Oprettet:

Fart ?? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg har et spørgsmål.
Jeg har nogen venner der også kører MC, og de har lidt givet mig ideen i hovedet om hvilke muligheder der er for eventuelt at kunne gør min MC hurtigere? har i nogen forslag eller ideer til hvad jeg ville kunne gøre? smiley

Det er en Yamaha YZF R125 med ABS det drejer sig om.
top speed ((målt)) 133km/t. Har haft hende oppe på 135km/t i medvind.

-jeg vil gerne kunne følge med de andre på motorvejen når vi skal til DHB næste år smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fart ??
  • #1   3. nov 2015 tror det bedst kan betale sig for dig at vente, og så købe en større når tid og råd osv er der til det .

mvh

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 22
    #3   3. nov 2015 Hej

Jeg må give Busa ret. En 125cc vil aldrig blive hurtig nok til at følge med f.eks. 600cc'ere på motorvejen.

Det eneste jeg kan se du kan gøre er at ændre gearingen, men det vil koste dig acceleration at sætte det op til topfart ... og hvad godt er topfart hvis det tager lang tid at nå der op ?

Mit råd er også at vente til du må køre på noget større, desværre ...

Mvh. Michael

• #4   3. nov 2015 prøv at tage kontakt til moff pitbikes i Valby ved fugle haven.kun værksted og beskæftiger sig med Road racing .pisse dygtig og flink fyr der er mega billig og ik vil råde dig til noget der ik dur.

• #5   3. nov 2015 har lige talt med ham moff pitbikes ,Mikael.Han siger man sagtens ka få noget til den så den bli'r rigtig hurtig alt efter hva du vælger at bruge på den.men snak med ham.find nr og adresse på nettet.mvh John håber det ka hjælpe dig.

• #6   3. nov 2015 Du bliver bare nødt til at vente til du kan få mellemkortet... Du får ikke en skid ud af at "tune" din 125cc mc.. lev med den som den er, eller kom de minutter efter dine venner. Desuden er fartgrænsen 130 i DK så rolig nu ikke smiley

• #7   3. nov 2015 Tak for det John, det vil jeg prøve at se på smiley

• #8   3. nov 2015 Altid køre i medvind?

• #9   3. nov 2015 4> Af ren og skær nysgerrighed: hvad er det ham Moff Pitbikes gør ved en 125'er, så den bliver rigtig hurtig og mega billig? De to ting stemmer nemlig ikke overens på en 125'er.

• #10   3. nov 2015 Du kan sikkert få cylinder kit og fuel programmer. Det er dog ikke billigt overhovedet og det vil også gøre cyklen ulovlig.

• #11   3. nov 2015 et er sikkert med det du her er i gang med, og det er at det kommer til at koste dig penge.

men
    det var jo heller ikke dit spørgsmål.

men betale sig, penge vs de få hk du får ud af den,hænger ikke sammen, men firmaet vil sikker gerne have dig som kunde.
    og du skal gøre hvad du føler for med din mc og dine penge .
    mvh

• #13   3. nov 2015 Allerførst..

Går den i begrænseren i ALLE gear ? hvis ikke, så kan du geare den ned, så vil du BÅDE accelerere hurtigere, og køre stærkere på toppen..

Overvej at skifte det tunge batteri ud med et lithium batterier, der kan du spare 2-3kg forholdsvis billigt... Sæt nogle andre mindre sidespejle på, og fjern rammen til nummerpladen, erstat den med en mindre ramme som sidder HELT op under sædet..

Pil fodhvilkerne af til bag passageren, og så LÆG dig helt ned når du kører..

Du kan måske vinde 10km/t ved det.. alt efter hvad gearingen gør smiley

• #14   3. nov 2015 Han Henrik.

Hop tilbage til rollatoren

• #15   3. nov 2015 syntes det er en kedelig tone herinde når en spørger til hjælp lander der et hav a dumme bemærkninger.før i tiden hjælp alle mc kørere hinanden uanset størrelse så ret latterligt at læse nogle a jeres bemærkninger.når en person der er glad for sin mc spørger til professionel gerning kommer en masse lort ud fra tilsyneladende en masse der ik aner hva de taler om.Så har man intet fornuftigt at sige så lad vær med at træde på en ny mc kører som må følge loven.fordi i måske har en gammel 600ccm eller 1000ccm.Hun el han kommer frem på nøjagtig samme måde som jer andre.syntes det er ærgerligt

• #16   3. nov 2015 Det er både synd og dumt at tune den lille R maskine...

Overvej i stedet om ikke det var bedre at købe en lidt større maskine. og så betale den bøde det koster at køre på for stor mc "hvis" du bliver taget..

• #18   3. nov 2015 Hvis du har råd, så giv det da chancen... Men det er relativt mange penge, for et ikke særlig stort udbytte vi snakker om.

Der er under et år til Du må køre på en større, hvorfor ikke bare vente, og bruge penge på en anden med mere power?

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 805
    #19   3. nov 2015 Ja det duer ikke bare at skrive "køb noget større". Vi er MC forum - der skal tunes.

• #20   3. nov 2015 Strip den for alt overflødig vægt i stedet for, at tune på motoren. Det koster MANGE - for mange - penge for almindelige dødelige, at tune en 125'er på motoren og gevinsten er ligeså stor blot ved at fjerne kg fra den.

En god ven har en 125'er til ræs, der yder 49 heste og vejer 70 kg. Dén kan flytte sig. Men den står så også i cirka 100.000 uden afgift. Og at kaste så mange penge efter en 125'er til gaden er desværre ikke ret meget andet end spild.

• #21   3. nov 2015 #20 er det ikke også en 2takter?

• #22   3. nov 2015 Åh, jo - det hører selvfølgelig også med: det er en to-takter. Men historien er NOGENLUNDE det samme hen af vejen - du har en lille motorvolumen, som ikke kan tunes ubegrænset (modsat en 1000'er, hvor man "bare" sætter en turbo på).

Og det koster heller ikke gratis til en firetakter, når man skal have racerstempler og den slags smidt i. Væk med vægten i stedet for.

• #23   3. nov 2015 Nedren at miste kortet på en 125 smiley

Vent hellere til du får en større mc. Du når hurtigt at give mere i tun end hvad den har kostet.

Ellers ned i fitness og tab dig en masse smiley så har den mindre at trække smiley

• #24   3. nov 2015 og hvis jeg husker formlen rigtig så har en 4takter kun halvdelen af hva en 2 takter har ved samme omdrejninger

• #25   3. nov 2015 Jep en 2 takter 125ccm, har minimum samme moment som en 4 takter 250, og leverer typisk effekten ved flere omdrejninger, så de har ofte 2,25-2,5 gange så meget effekt..

Ville også gøre som Brian siger, køb en 250ccm R4 og nyd den i stedet..

• #26   3. nov 2015 Jeg gik også og tænkte på det samme med min D-Tracker 125.. jeg endte med at købe en DRZ400SM. smiley

D-Trackeren gik 99 km/t ved 9000 rpm med mig nede over styret på lige vej i stille vejr. Det tog også en halv eftermiddag at nå det, men det kunne lade sig gøre.

• #27   3. nov 2015 Babyninjaen er en sød og god LILLE 125 CC MC og der er ingen grund til at pine den - vent og skaf en større - og nyd den lille så længe!!!

• #28   3. nov 2015 Det eneste fornuftige optimeringsmulighed er vægtreduktion og gearing, det vil aldrig kunne svare sig at optimerer på motorydelsen hvis man kigger på økonomi. Resultatet og omkostningen stemmer ikke overens, og det er slet ikke sikkert du vil kunne mærke det selvom du har smidt 10k i motoren. Desuden vil din mc sandsynligvis være ulovlig i forhold til typegodkendelsen, skat og syn, da frirummet for ydelsesoptimering er meget begrænset på de små mc'er.
    Selvom det er nemt at sige når man ikke har nogen grænser på sit kørekort så vil den optimale løsning være en anden mc med flere ccm og dermed mere frirum til optimering.

Husk på, det handler jo ikke om hvad man kører på, men hvordan man kører smiley

• #29   3. nov 2015 Knud, du kan selv være en babyninja smiley Det er en Yamaha YZF R125 hun har smiley

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    sep 2015

#30   3. nov 2015 Hej

Som jeg skrev tidligere, ville jeg kigge på gearingen hvis topfart er et og alt (hvilket jeg ikke håber!... men hver mand/kvinde sine lyster).

Du kan lege lidt her inde med teoretiske gearinger, der kan give lidt på toppen, dog tager det noget af din acceleration.

http://www.gearingcommander.com/
    f.eks. kan -2 tænder på det bagerste tandhjul give ~7 km/t på toppen, som så bliver 144 km/t.

og så noget vægt reduktion som der også er blevet snakket om ..

men ellers så kig på om I ikke skal kører en anden vej og undgå motorvejen (det er også kedeligt aligevel IMHO!). På de små snoede vil du sikkert nemmere kunne følge med! ... Selvfølgelig afhængigt af hvor du kommer fra i danmark, nogle steder fra kan man ikke undgå motorveje!

Håber det hjalp lidt med at underbygge mit tidligere indlæg, men jeg vil stadig sige at du kommer nok ikke til at følge med større cykler selvom du hiver ekstra hk ud af den...

Og ja jeg kører på en gammel 650cc ... smiley

Mvh Michael

• #31   3. nov 2015 Ja Knud...Der må vi sgu give Kim ret.. Du har været i rødvinen igen din slambert smiley

• #32   3. nov 2015 #28 der er også begrænsninger på kg og de nye mcer ligger lige ved grænsen (vel Ca 2-3 kg over) mener grænsen er 0.1kw per kg 11kw =110kg
    og det er self bare reglerne hva tråd starter gør er jo op til hende

• #33   3. nov 2015 Og Knud, hvis man har rødvin, skal man dele med de andre i klassen smiley smiley smiley

• #34   3. nov 2015 Sæt et rigtigt bredt bagdæk på ! smiley

• #35   3. nov 2015 Så kører den langsommere. smiley

• #36   3. nov 2015 Michael, det nytter jo ikke noget at sætte en højere gearing på hvis den i forvejen ikke kan ramme begrænseren i det højeste gear, den vil kun få en lavere topfart...

• #37   3. nov 2015 Jammen for en uge siden ville tøsen have have bredt baghjul så den ikke så så pisten ud og nu mere fart, man kan ikke få alt på en gang ! smiley

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    sep 2015

#38   3. nov 2015 Jeg er helt enig mizra... nu gik jeg ud fra vi snakkede topfart, og for mig er det øverste gear med maks omdrejninger. smiley ... e

Taget i betragtningen af at Christina nævner hun når 130 km/t og den cykel har en tophastighed på ~134 km/t .. så er det nok tæt på maks omdrejner .. men det er ikke sikkert nej ... smiley

Mvh Michael

• #39   3. nov 2015 @Michael

"nu gik jeg ud fra vi snakkede topfart, og for mig er det øverste gear med maks omdrejninger."

For mig er topfart det hurtigste cyklen kan køre.. Det er langtfra alle cykler der rammer begrænseren i højeste gear..

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    sep 2015

#40   3. nov 2015 Sorry ... I stand corrected good sir... men stadig for ikke at "flue kneppe" så er 130 km/t ret tæt på cyklens teoretiske topfart så den har omdrejerne med sig den lille .. selvfølgelig har vindmodstand og div. andre eksterne faktorer en indvirkning... og jeg er sikker på at den lille 125 cc vil løbe tør for luft inden inden den rammer topfarten ....
    Og de videoer af topfart run af denne cykel ligger de ret godt i det røde felt ved 130+ km/t.
    https://www.youtube.com/watch?v=r0HbkaQKeS8

Men igen vi ved ikke om Christina ligger ved maks omdr. det er bare et gæt.

Mvh Michael

• #41   3. nov 2015 @michael.

Skal jeg forstå dig sådan at du regner med at speedometer og omdrejningstæller taler sandt ?

• #43   3. nov 2015 hvis man kan lugte fjams på mere end 100m afstand tror jeg en klemme på næsen vil være et godt valg inden man nærmer sig yderlig

• #44   3. nov 2015 Lev med at du ikke kan være med på motorvejen og kør fra dem når vejen svinger?for det må den lille letvægter da være super til.

• #45   3. nov 2015 http://www.pedparts.co.uk/product/2389/malossi-182cc-cylinder-kit-yamaha-wr-yzf-r125
    Så er den ikke lovlig mere, men spørgsmålet er hvornår bent betjent kigger efter det?
    men snak med michael boss som nævnt, han kan helt sikkert hjælpe med at få lidt mere fart på den...

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    sep 2015

#46   3. nov 2015 @Brian S: Nej (jeg kender godt til fejlvisning og andre fejlkilder)

Hvis mit tidligere svar eller eksempel på at underbygge mine kommentar irriterer dig på nogen måde må du undskylde, det er ikke min mening, og det er heller ikke i nogen måde eller form kritik af din kommentar!

Mvh. Michael

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#47   3. nov 2015 42. Det var dog en umoden kommentar.

• #48   3. nov 2015 @michael
    Er ikke irriteret. Overhovedet ikke smiley
    Mener bare ikke at videoer af speedometer og omdrejningstæller kan bruges til at fastslå hverken præcis fart eller omdrejninger.
    Især omdrejningstallet synes jeg er vigtig, det er jo det der bestemmer om en gearing vil give lidt, det er jo ikke utænkeligt at den er gearet lavt for at få en acceptabel acceleration. Max effekt rammes som regel lidt før kritisk omdrejningstal. Jeg tror måske der er nogle få km at hente ( på cyklen i videoen) om det overhovedet kan svare sig, er noget HELT andet. Jeg tror slet ikke Christina får den fart hun drømmer om på denne MC smiley

• #49   3. nov 2015 Jøsses ja, det er ikke enbaby ninja, det er værre endnu:-)

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    sep 2015

#50   4. nov 2015 @Brian
    Jeg er som sådan helt enig, det vil ikke give den "rigtige" hastighed, som målt med en GPS, f.eks.
    Men hvis man bruger den samme reference, i dette tilfælde speedo og tacho, så vil du få en diff der vil kunne bruges (uden at vi behøver at gå ind i de mere specifike kurver for både speedo og tacho, som ikke nødendigvis er liniære).

Og vi er HELT enige i de sidste 2 til 3 linjer af dit seneste svar... jeg tror desværre heller ikke at Christina får den fart hun vil have før hun kommer på noget større, eller laver cyklen ulovlig.... smiley

Og jeg føler med jer Unge der er begrænset på denne måde! ...

Og ha' en god dag ... Og Christina du må gerne følge op med hvad du finder ud af ... af ren og skær nysgerighed ... smiley

Mvh. Michael

• #51   4. nov 2015 Jeg havde en yzf r125 tidligere og har undersøgt hvad der kan gøres:

- malossi racing knastaksel (2000 kr.)
    - 182cc big bore kit ( 3000 kr.)
    - power commander + indkøring ( ca- 5000 kr.)
    - K&N luftfilter element (500 kr.)
    - Større indsugning (1500 kr.)

med alt dette skulle den få omkring 23-24 hk på baghjulet, (ifølge et engelsk forum) modsat dine godt 13 hk nu, og lidt mere moment. Det vil cirka give en topfart på 150-55 km/t. Desuden vil det gøre motorcyklen ulovlig da den får mere end 20% effektforøgelse. Så at gå ud og smide 10-12000 i tuningsdele for så lidt, hænger overhovedet ikke sammen, hverken den ene eller den anden vej. Køb en Ninja/CBR 250 i stedet smiley

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#52   4. nov 2015 1000 kr/hk er da ikke usædvanligt.

• #53   4. nov 2015 nej det er ikke usædvanligt men hvor meget mere koster det at få en 250-350ccm af samme årgang

• #54   4. nov 2015 Christina hvis du ser godt nok ud skal hanhundene nok vente på dig.
    Nej spar dine penge til en ny og større mc når den tid kommer !!

• #55   4. nov 2015 @Stig
    20% reglen er helt irrelevant her, da en yzf125 ikke må have flere kræfter end den har for at opfylde A1 lovgivningen.

• #56   4. nov 2015 Nej, men hun virker rimelig ligeglad med lovgivningen eftersom hun efterspørger flere kræfter, velvidende at hendes yamaha yder præcis det den MÅ. Jeg oplyser hende derfor bare om at der er andre lovgivninger der kommer i strid, mere præcist effektforøgelse. Netop derfor jeg råder hende til at købe en større cykel, som er fuldt ud lovlig. Så er der kun førerretten den er gal med og ikke også selve cyklen.

• #57   4. nov 2015 Bliver du stoppet på for stor mc koster det 3000 dask. Det hedder kørsel uden kategori, ikke uden kørekort. Jeg overvejede også at montere et 188cc cylinderkit med hele svineriet på min Dtracker, men endte med at købe en større mc.

• #58   5. nov 2015 20% reglen er altid irrelevant ved tuning, da man ikke må tune...

• #59   5. nov 2015 #58 hva?? du må ikke sætte tryk på Men hvis der er tüv på delene må du nu godt

• #60   5. nov 2015 Du må gerne tune en bil. Det skal bare godkendes.

• #61   5. nov 2015 Kan man da få TÜV godkendte knaster, højkompressions stempler mm ???

• #62   5. nov 2015 hvis man vil betale for det
    div uds er da mig bekendt også tunings dele og det mangler jeg stadig at se beviser på

• #63   5. nov 2015 Nårh ja, man kan lave sin egen godkendelse, men det kan koste hundredtusindvis af kroner...

Men i princippet er det ulovligt at tune da tuningsdele ikke er godkendte..

• #64   5. nov 2015 må indrømme jeg muligvis ikke har ret i det med Tüv smiley

men har nu brugt lidt over 1time og det jeg har fundet fremtil må være

Du må tune men du skal over holde alle krav om forurening og støj som org og det skal du kunne bevise ved en test som vist kun (pt) kan tages på et Tüv center i tyskland(her skulle den samlede pris i 2013 være ca10000kr)

Bevis på at den ikke yder over 20% (går udfra kun et tüv center har et godkendt rullefelt)

Ved 20%+(=konstruktiv ændring) tuning skal du bevise at at originale bremser og afjedring osv kan holde til det kan det (test på Tüv center) ikke det og du derfor opgradere risikere du ny afgift

Kun konstruktive ændringer kræver tüv (på selve delene) og det er følg (på tunings siden) topstykke, blok, krumtap eller trykladning

og her efter skal det synes og indskrives men har du et køretøj fra før 97 er der ikke helt de samme krav (ingen forurening fx)

så tildels har jeg vel ret smiley
    men ja det bliver dyrt

• #65   5. nov 2015 Stop nu med jeres ligegyldige teorier. smiley

• #66   5. nov 2015 Hanhunde, Karsten, hanhunde

• #67   5. nov 2015 Grrrrrr........... VOV VOV...........

• #68   5. nov 2015 for flere svar bedes du flasse .

smiley :)

mvh

• #69   5. nov 2015 Ja det kunne da godt kaste et par gode råd af sig !!!! P,,,,,

• #71   5. nov 2015 @busa

Hvad er flasse? Kan godt regne ud det er en blanding af "flashe" og "fisse" men hvad er det, og hvordan gør man ??? smiley smiley smiley

• #72   5. nov 2015 lol lol .

joooo ser du.

smiley smiley

• #74   6. nov 2015 Pas på Hans Henrik, pas meget på. Jeg sejlede engang med en skipper der hele tiden forklarede at "det" havde han 13 års erfaring i, indtil en dæksdreng troskyldigt spurgte om ikke han mente 1 års erfaring og 12 års misforståelser!

• #75   6. nov 2015 Knud har du sejlet ??????????? Den der udtalelse lyder som historie. smiley

• #76   6. nov 2015 Jeg har skam sejlet som dæksdreng hos Bresling og Nielsen - det stolte Assans rederi

• #77   6. nov 2015 Er du sikker på det ikke var "Fulton" ? smiley

• #78   6. nov 2015 Ohøj drenge så blev i sq sat til vægs...... Go weekend

• #79   7. nov 2015 Jeg har aldrig sejlet med Mogens Frohn, jeg tror nu nok man kunne lære noget.

• #80   7. nov 2015 Been there, done that - et sjovt sted at være, hvis man kunne lide et par på skrinet (når det var fortjent, eller til ære for pressen)..

• #81   9. nov 2015 Det er sikkert ikke lovligt, men man kan jo montere en paraglider motor på ryggen for at gi et ekstra skub smiley

profilbillede
Kommentér på:
Fart ??

Annonce