Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drosling af A1 motorcykler
  • #1   24. jan 2016 mener ikke du må drosle til A1

• #2   24. jan 2016 Jens [Greve] har tidligere skrevet følgende:

Der er ingen regler omkring afledt effekt ved A1 kørekortet

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=143073 - link til bekendtgørelsen om kørekort.

§ 9. Kørekort til kategori A1 (lille motorcykel) giver ret til at føre:
    1) Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med et maksimalt slagvolumen på 125 cm3, en maksimal motoreffekt på 11 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,1 kW/kg

Der står intet angående drosling, hvorimod der ved A2 kørekortet står:

§ 10. Kørekort til kategori A2 (mellemstor motorcykel) giver ret til at føre
    1) Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med en maksimal motoreffekt på 35 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt.

• #3   24. jan 2016 Om det så betyder at der ingen begrænsning er, eller at drosling ikke er tilladt, ved jeg ikke.

• #4   24. jan 2016 Hvis jeg så gerne vil være på den sikre side, er det så politiet jeg skal have snakket med om det, eller er det nogle andre?

• #5   24. jan 2016 Held og lykke, prøv at rige til 3 forskellige politi stationer og du vil næsten med garanti få 3 forskellig svar

• #6   24. jan 2016 skriv en mail til rigspolitiet. skriv gerne det jeg linkede til også, så de hurtigere kan få overblik over emnet. Så får du nok et hurtigere/bedre svar.

• #7   24. jan 2016 thomas R
    Det er fordi man ikke skal ringe til en tilfældig politistation. Man skal kontakte rigspolitiet skriftligt. https://www.politi.dk/da/kontakt/kontakt_til_rigspolitiet.htm

• #8   24. jan 2016 er ret sikker på du gerne må drossle A1

• #9   24. jan 2016 Hvis jeg så nu må drosle A1 gælder de samme regler så ikke med at man maks må drosle med 50% af motorkraften?

• #10   24. jan 2016 der står intet om det i reglerne. jeg vil sige du gerne må drosle en 40 hk til 15 hk. bare den er 125cc

• #11   24. jan 2016 Min kammerat er blevet stoppet på en 125'er, droslet fra 33hk til 15hk, af politiet hvor de har sagt god for det (y)

• #12   24. jan 2016 Hvis jeg så nu bliver snuppet på en 250ccm men den er droslet ned til 15 HK, tror i så at politiet vil sige noget til det?

• #13   24. jan 2016 Der er ikke noget problem i at drosle en 125'er så den kommer under de 15HK når bare den er synet med det.

#12:
    De siger :Klokken er mange du er taget til fange og slipper kun fri igen ved at indløse det fremsendte girokort smiley
    Det er fuldstændigt ligegyldigt om den er droslet til 15HK eller ej da den er på 250ccm.
    Tror også at du får svært ved at finde sådan et droslingskit da reglerne jo er de samme i hele EU.

• #14   24. jan 2016 Til A1 kortet er der ingen skærpede regler mht neddrosling, så det er bare i med et kit.

@12: Hvis den 250'er er en 2 cylinderet motor, så skal den drosles ved du fjerner det ene tændrør. Ellers er det ikke lovligt...

• #15   24. jan 2016 Hahaha Jesper smiley Gad vide hvad Bent betjent ville sige til den løsning smiley

Helt ærligt Mathias, der er ca 10.000 ansatte i politiet i Danmark, hvordan skulle vi kunne svare på hvad den person du møder, vil sige til at du kører på en mc du ikke har føreret til? smiley

I teorien koster det en bøde på 3-4000kr for manglende føreret. Men ligesom at de ikke nødvendigvis kan se om den er droslet, vil der også være betjente som ikke lægger mærke til hvor mange kubik den er på.
    I sidste ende kommer det nok mest an på hvordan du har kørt og hvordan du opfører dig overfor betjenten. Man kommer langt med forsvarlig kørsel og venlighed.

• #16   24. jan 2016 Du vil med garanti få en bøde for en 250cc med 15hk, men du kan sikkert godt slippe for en bøde på en 125cc med 30hk

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #17   25. jan 2016 HA! vLado har røntgensyn, så han ville kun kigge på den MC i 0,0016 sekund før han havde skrevet bøder ud for over 100.000 kroner til dig.

Du må gerne drosle 125ccm til 15hk. Færdig bum.
    Står det specifikt i færdselsloven at du ikke må, så må du ikke. Står der ingenting, så må du gerne.

Kommentér på:
Drosling af A1 motorcykler

Annonce