964 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

custom map eller downloadet map til powercommander? custom map eller downloadet map til powercommander?

Hej jeg vil gerne høre folks erfaringer til ovenstående, er forskellen SÅ mærkbar ?

Har i mærker stor forskel på før og efter i fik den mappet ?

Hvor mange køre med downloadet map til powercommander?

Hvor stor og ikke mindst "mærkbar" bliver køreglæden ved og få cyklen "mappet" kontra og køre med et der er hentet ?

Hvor mange køre endelig rundt med en cykel de tror der er mappet og i virkeligheden er det et map fra nettet ? ??

Har selv haft 2 cyklér nu hvor dette var tilfældet ??



Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  custom map eller downloadet map til powercommander?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   6. mar 2016 Jeg har kørt med DL maps og custom maps på 2 stk SV1000 - en til gade og en til bane.

    Jeg ville lyve hvis jeg påstod at cyklerne blev transformeret, men specielt på baneraceren var der enorm forskel på hvor letkørt den blev, når jeg gik på gassen på vej ud af svingene.
    Gadecyklen gik 2km længere på literen efter skift til custom map, og trak langt mere lineært. Mavefornemmelsen af den, bekræftede blot de ændringer som man kunne se på kurven før og efter mapping.

    Men det kommer helt an på hvad modifikationer du har lavet på cyklen, og om du er heldig at ramme et DL map der passer godt til dem.
    Begge mine fik lavet komplet udstødning, luftfilterkasse modifikationer, andet luftfilter og lidt andre småting, som alt sammen gør at standard kurverne ikke passer.


  • #2   6. mar 2016 Kan jeg få powercommender på mit gamle SVin egentlig smiley

  • #3   6. mar 2016 #2 nej, din er med karburator.

  • #4   6. mar 2016 Custom map, som Sajmon siger, gør summen af forskellige ændringer, at et custom map er den eneste rigtige løsning.
    Jeg opfatter det som spild af penge, at montere PC uden custom map.


  • #5   6. mar 2016 #4 jeg har også forstået det sådan jeg har forstået det smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #6   7. mar 2016 Jeg opfatter det absolut IKKE som den eneste rigtige løsning. Hvis cyklen er fornuftigt indenfor grænseværdierne på et downloadet map, så er der intet tungt argument for at skulle spytte yderligere 3-4000 kroner i cyklen for et custom map.

    Min XT'er kører da med DL map, og det fungerer fortrinligt.


  • #7   7. mar 2016 Men hvordan ved du om den kører rigtigt ? Ved at måle gasværdier på et felt, så kan man ligeså godt tilpasse PC, når man alligevel måler.
    Og nej, PC er ikke det eneste alternativ til at justere blandingsforhold.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #8   7. mar 2016 Måling af gasværdier på felt koster måske 300 kroner.

    Mapping koster oftest MINDST 3500.

    Den første måling fortalte mig at den er finfin, men kunne bruge noget mere arbejde, men de penge smider jeg ikke efter den nu.


Kommentér på:
custom map eller downloadet map til powercommander?

Annonce