PCIII map i PCII ?? PCIII map i PCII ??
Hej..
Min gode ven har en PCII til at ligge.. mit spørgsmål er om man kan bruge de maps der ligger på powercommanders hjemmeside ? til PCII'eren ?? det er umiddelbart to forskellige teknikker de gør brug af når de fortolker signalerne til eller fra ECU'en, så viddt jeg har læst mig til
har pt forberedt mig og hentet maps.
Det ser ud som om at der ligger 2 slags filer pr map. der ligger ".djm" filer og ".map" filer ... mon det ene sæt er til PCII og det andet til PCIII ???
nogen der kan bekræfte dette, eller fortælle om de overhovedet kan bruges til en PCII ???
spørger fordi jeg vil da gerne vil undgå at bruge det meste af en dag på at rode og regere og konstatere at jeg ikke kan hente maps fra powercommanders hjemmeside. så vil jeg hellere finde mig en PCIIIUSB der gør det nemmere, både at hente maps men også nemmere at lave custom maps
overvejer kun denne PCII , fordi jeg pt kan låne den og se om resultatet bliver ok.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Umiddelbart er jeg ikke sikker på at det vil virke, da jeg mener der er stor forskel i hvordan de 2 typer styrer ECU'en på, og så mener jeg også at RPM-opløsningen er blevet bedre, fra 500RPM til 250RPM.
Jeg mener at PC-II ændrer på signalværdien fra sensorerne og dermed ændrer input'et til ECU'en, hvor PC-III direkte styrer udgangen på ECU'en. Derfor kunne jeg godt forestille mig, at der også var forskel i de data der ligger i map-filen. - Men jeg er ikke sikker!!
jul 2007
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 127
mr.dyno@dot-e.dk
Der er meget forskel på de 2..
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.932
hentede PCII kontrol programmet.. og den tager ".MAP" filerne.. og jeg ved at ".DJM" filerne er til PCIIIUSB ...
mht opløsingen er PCIIIUSB stadig kun 500 .(ifølge screenshot: http://www.atv.info/images/Site05/articles/60/PCIIIUSB_software_hires.jpg ) .. (jeg mener den interpolerer imellem intervallerne.. )
nu har jeg alle maps og software.. så er der lidt at lege med., så jeg gir lige den PCII et forsøg. (det kan kun blive bedre! )
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
aug 2004
Følgere: 31 MC-er: 5 Annoncer: 5 Emner: 131 Svar: 582
Åbn begge programmer og kopier data fra det enen til det andet.
Virker fint
feb 2005
(men jeg er heldig i den pakke jeg har hentet, at alle maps er der i 2 versioner
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
feb 2005
ja.. ved godt de arbejder på hver deres måde , ja de er faktisk meget modsatte - eller også er det bare et spørgsmål om hvornår i processen at powercommanderen fortæller hvad dyserne skal gøre.
det lader til at PCII fortæller det inden det når til ECU'en , hvor PCIII fortæller det efter ECU'en
Hvorfor tror jeg det ? jo, Jeg har lige prøvet åbne et par maps jeg har downloadet fra powercommander. åbnede både et PCII og PCIII map med samme navn/setup . og tabellerne i dem er identistke. så det må være de samme informationer boxene sender ud, ... den ene gør det umiddelbart op til ecu'en som måske bare sender det videre til dyserne.. og den anden retter det der kommer fra ecu'en og sender de rettede værdier videre til dyserne.. hvis det fungerer sådan, så er resultatet det samme
Lyder da som om det giver mening.. gør det ikke ?!?
feb 2005
sååå glem lige ovenstående forklaring på hvorfor jeg troede PCII og PCIII maps var ens
men heldigvis er det en PCIII jeg kan låne, med COM port tilslutning
så der bør ikke være noget ivejen for at jeg kan bruge de maps.. high 5
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 522
Op på rullen og få cyklen kørt ind. Så kan du glemme alle de problemer med at downloade maps der ikke er en skid vær.
Det er pengene værd.
PCIII map i PCII ??