956 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

PCIII map i PCII ?? PCIII map i PCII ??

Hej..

Min gode ven har en PCII til at ligge.. mit spørgsmål er om man kan bruge de maps der ligger på powercommanders hjemmeside ? til PCII'eren ?? det er umiddelbart to forskellige teknikker de gør brug af når de fortolker signalerne til eller fra ECU'en, så viddt jeg har læst mig til

har pt forberedt mig og hentet maps.
Det ser ud som om at der ligger 2 slags filer pr map. der ligger ".djm" filer og ".map" filer ... mon det ene sæt er til PCII og det andet til PCIII ???

nogen der kan bekræfte dette, eller fortælle om de overhovedet kan bruges til en PCII ???

spørger fordi jeg vil da gerne vil undgå at bruge det meste af en dag på at rode og regere og konstatere at jeg ikke kan hente maps fra powercommanders hjemmeside. så vil jeg hellere finde mig en PCIIIUSB der gør det nemmere, både at hente maps men også nemmere at lave custom maps

overvejer kun denne PCII , fordi jeg pt kan låne den og se om resultatet bliver ok.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PCIII map i PCII ??
  • #1   18. maj 2009 Det er sgu et godt sprøgsmål!?? smiley

Umiddelbart er jeg ikke sikker på at det vil virke, da jeg mener der er stor forskel i hvordan de 2 typer styrer ECU'en på, og så mener jeg også at RPM-opløsningen er blevet bedre, fra 500RPM til 250RPM.
    Jeg mener at PC-II ændrer på signalværdien fra sensorerne og dermed ændrer input'et til ECU'en, hvor PC-III direkte styrer udgangen på ECU'en. Derfor kunne jeg godt forestille mig, at der også var forskel i de data der ligger i map-filen. - Men jeg er ikke sikker!!

• #2   18. maj 2009 Ham her kan nok hurtigere give dig det "korrekte" svar:
    mr.dyno@dot-e.dk
    Der er meget forskel på de 2..

• #3   18. maj 2009 De er højst sandsynlig forskellige, det er der ihvertfald imellem pc3usb og pc3-r og de kræver hver sit program for at blive åbnet, så mon ikke også det er det samme med pc2 og pc3usb

• #4   18. maj 2009 har vidst selv fundet svaret

hentede PCII kontrol programmet.. og den tager ".MAP" filerne.. og jeg ved at ".DJM" filerne er til PCIIIUSB ...

mht opløsingen er PCIIIUSB stadig kun 500 .(ifølge screenshot: http://www.atv.info/images/Site05/articles/60/PCIIIUSB_software_hires.jpg ) .. (jeg mener den interpolerer imellem intervallerne.. )

nu har jeg alle maps og software.. så er der lidt at lege med., så jeg gir lige den PCII et forsøg. (det kan kun blive bedre! )

• #5   18. maj 2009 jeg skulle bruge et usb map på min pc3r og det løste jeg ved at åbne begge programmer og så manuelt overføre alle tal fra usb'en over i et nyt pc3-r map. og den kørte sgu fint på trods af forskellen.

• #6   18. maj 2009 Du kan da bare bruge "copy and paste", det gjorde jeg med et map til min den gamle på et mapder var lavet til pc3usb (kawa har pc3r).

Åbn begge programmer og kopier data fra det enen til det andet.

Virker fint smiley

• #7   18. maj 2009 super med copy paste.. syntes også jeg i min søgning fik læst om en der bare omdøbte filerne.. men copy paste er nok bedst..

(men jeg er heldig i den pakke jeg har hentet, at alle maps er der i 2 versioner smiley )

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #8   18. maj 2009 PC 2 er noget skrammel, den går ind på de forskellige sensorer og ændrer på værdierne, hvor PC 3 går på dyserne, og ændrer på åbnings tiden på dem, derfor kan man ikke bruge tallene fra den ene til den anden

• #9   19. maj 2009 Fanta H

ja.. ved godt de arbejder på hver deres måde , ja de er faktisk meget modsatte - eller også er det bare et spørgsmål om hvornår i processen at powercommanderen fortæller hvad dyserne skal gøre.

det lader til at PCII fortæller det inden det når til ECU'en , hvor PCIII fortæller det efter ECU'en

Hvorfor tror jeg det ? jo, Jeg har lige prøvet åbne et par maps jeg har downloadet fra powercommander. åbnede både et PCII og PCIII map med samme navn/setup . og tabellerne i dem er identistke. så det må være de samme informationer boxene sender ud, ... den ene gør det umiddelbart op til ecu'en som måske bare sender det videre til dyserne.. og den anden retter det der kommer fra ecu'en og sender de rettede værdier videre til dyserne.. hvis det fungerer sådan, så er resultatet det samme

Lyder da som om det giver mening.. gør det ikke ?!?

• #10   19. maj 2009 hmmm.. tror faktisk at de maps jeg har hentet alle er PCIII maps... den ene filtype er til USB versionen og den anden type er til COM port verisonen...

sååå glem lige ovenstående forklaring på hvorfor jeg troede PCII og PCIII maps var ens smiley

men heldigvis er det en PCIII jeg kan låne, med COM port tilslutning

så der bør ikke være noget ivejen for at jeg kan bruge de maps.. high 5 smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #11   19. maj 2009 PC 3 er udemærkede, PC 3 R er endnu bedre, for den kan man stille tænding med, eneste ulempe er at den kun kan korrigere for hver 500 omdrejninger, hvor usb 3 kan gå ind ved hver 250 omdr.

• #12   19. maj 2009 Peter S, Et custom map er den bedste løsning til alle PC/II/III/usb.
    Op på rullen og få cyklen kørt ind. Så kan du glemme alle de problemer med at downloade maps der ikke er en skid vær.
    Det er pengene værd.

Kommentér på:
PCIII map i PCII ??

Annonce