633 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

PCIII USB er 0=0 eller hva ?? PCIII USB er 0=0 eller hva ??

JA, jeg har gennem det sidste års tid rodet lidt med powercommanderen på min SC44

Den har ydermere monteret ignition control module.

Fik lavet et map hos FV motor i sommeren 2007 og den lavede også god effekt.

MEN

den er bare blevet langsomere, den køre bedre, men er langsomere.

så derfor er mit spørgsmål

er 0=0 ?? Altså hvis jeg rydder hele tabelen i PC og Igntionmodule er vi så tilbage til standard opsætning, altså de org "honda" værdier ??

Det er ikke 2hk effekt tab vi snakker om, faktisk snakker vi ca 20kmt foringelse på toppen, noget jeg siden efteråret havde tillagt mit MEGET slidte kædekit men efte at jeg har monteret nyt må jeg erkende at det ikke er det.
Kunne selvfølgelig pille powercommanderen af, men det er sgu lidt af et stykke arbejde i forhold til at rette alle værdier til 0

erfaringer modtages gerne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PCIII USB er 0=0 eller hva ??
  • #1   22. apr 2008 Hvis du fjerner din powercommander burde din mc få sine standard indstillinger igen.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   22. apr 2008 At rette til 0, ville jeg kalde spild af en mapning.

Prøv at pille den fra - det er den rette måde at gøre det på.

• #3   22. apr 2008 Der er som sådan ikke noget der hedder 0 i en powercommander.. den justere ikke din motors styring, den har overtaget din motors styrring... så at stille alt til 0 er ikke tilrådigt... er det en bænket top hastighed der er forsvundet.. og har du virkelig brug for at kunne køre cyklen helt ud?

• #4   22. apr 2008 Du downloader bare din custom mapping til din computer til senere brug, hvis du vil ligge den ind i powercommanderen igen og der kan hentes en zero mapping som du kan hente på powercommanders hjemmeside og downloader i din powercommander.
    Så har du din custom mappe til at ligge på din pc og kan bruge den igen, så er dine penge ikke spildt hvis du vælger at lægge den i din powercommander igen,

M.V.H.

• #5   22. apr 2008 Simon: Ja det tager sgu lidt tid på sådan en sc44, derfor var 0 løsningen bedre

• #6   22. apr 2008 Per E: Hmm, gør det nu også det, den er jo inde forbi alle 4 tændspoler og også map sensor mener jeg

• #7   22. apr 2008 Jan: Zero map ser sgu ud til at være en "0" løsning.

det må jeg lige prøve

• #8   22. apr 2008 Tore: Nej bænket tophastighed snakker vi ikke om.

Før PCIII og Ignition trak den ud til begrænser i 6. gear uden de store ansrengelser, det er den ikke tæt på at gøre nu

• #9   22. apr 2008 hvad med at sælge den powercomander og så tabe dig 10 kg ? HEHE... ses i morgen hvis jeg får tid til turen....

• #10   22. apr 2008 der er stor forskel på måden en pc bliver monteret på de forskellige modeller. jeg har en hvor det bare er ecu stikkene der bliver svesket rundt og en hvor hver af primær dysserne skal byttes rundt samt en til tps sensoren og så ca det samme til ignition modulet.

og Jeppe du får tid det er ikke et spørgsmål

• #11   22. apr 2008 ja jeg har et stik imellem hver af dysserne, en tps og så har ignition module en til hver af tændspolerne

Ja uanset hvad så er det noget lort at pille fra

• #12   23. apr 2008 Hvis du overføre et 0 map så har det samme virkning som at afmontere pc'en.. Pc'en erstatter IKKE den orginale ecu! Den korrigere den kun.

Men prøv at ringe til Finn, han vil helt sikker være behjælplig med at tjekke hvad der er galt.

Nb. Der er stor forskel på hvorledes power commanderen instaleres! Nogle modeller er det kun 2 stik nogle er det fem.

• #13   24. apr 2008 Nå, onsdag aften blev der så lige tid til at rode lidt med det.

tændingsmap blev sat tilbage til 0 fra 4500 rpm og op (stod på -4)

og sikke en forskel, nu trækker den hele vejen ud til 12.000 og når jeg lige får pcén til igen så må jeg lige ha hævet omdrejninger 500 mere.

Nu må jeg så bare indrømme at AL fidus til den map jeg fik lavet hos FV er absolut væk...........

næste trin er en wideband lambda sonde og min Gtec og så justering på vej i stedet for rullefelt, for rullefelt kan måske nok lave en FLOT kurve/graf, men det virker bare ikke optimalt på vejen.

• #14   24. apr 2008 Det lyder godt, du har fået din maskine til at køre som du mener den skal, må sige jeg selv har fået min mc rullet og justeret ind ved Jan-O i middelfart og er yderst tilfreds hvordan den køre.
    Teori og praktis er to forskellige ting, rullefeltet / justering afhænger jo af de oplysninger der bliver programmeret ind i den, så det kommer til at reflekterer noget der ligner kørsel på vejen, så der er en stor mulighed for at der sker fejl undervejs i disse oplysninger.
    Topfart og hestekræfter er ikke alt, synes det er vigtigere at få en maskinen der bliver mere kørbar.
    Håber du får til at køre som du ønsker det.

M.V.H.

Kommentér på:
PCIII USB er 0=0 eller hva ??

Annonce