{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Gsxr 07 750 tuning og spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Da jeg ikke har den kæmpe erfaring inden for motor og div. Ting ville jeg lige høre.
En lettere tuning på min suzuki.. Hvad kan man gøre der? Den må stadig gerne køre så solidt som standard men bare gerne lidt hurtigere. Snakker vi bare Udstødning, filter og indkøring eller? Er der andre "små ting" man kan gøre lidt bedre..

På forhånd tak fra en der slet ikke kender til det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gsxr 07 750 tuning og spørgsmål
  • #2   20. jun 2016 Køb en 1000'er i stedet for, så behøver du ikke tuning smiley

• #3   20. jun 2016 Udstødning, filter og indkøring (med evt. powercommander, bazazz e.lign) giver den ofte nogle flere HK i mellem området, hvilket også er det område man bruger oftest.

Fik min rullet med ovenstående og fik 3 HK i toppen, men 11hk i mellem området, og en meget-meget bedre gasrespons.

• #4   20. jun 2016 Det skal siges at filter, ordentlig udstødning, powercomander, indkøring kommer nemt op i 15.000 kr...

Hvis du mener de 150 HK ikke er nok, så køb dig en 1000'er... Der er en verden til forskel..

• #5   20. jun 2016 Okay tusind tak for svar. Jeg synes skam de 150 er nok men man vænner sig til det! Men jeg kan da godt se at selvom forsikring stiger kan en 1000 godt betale sig.. Men så er vægt forholdet vel os en del højere? 750en føles dejlig let at køre med synes jeg nemlig!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #6   20. jun 2016 Hvis du har 150 hk, hvor er det så du mangler dem henne?

Prøv at vænne dig til at køre mindre ligeud...

• #7   20. jun 2016 haha kunne ikke ha sagt det bedre selv sajmon... Alt den ligeudskørsel puha no skills... smiley

• #8   20. jun 2016 Husk nu, at den billigste og mest effektive form for tuning ligger i, at man taber sig adskillige kilo.
    Det hjælper både på acceleration, power i mellemområdet, på husholdningsbudgettet og på udseendet...

Undskyld, hvis jeg spammer din tråd... smiley

• #9   20. jun 2016 Køb en 10'er smiley

• #10   21. jun 2016 Jens Haha går nok! Vil ikke påstå jeg er overvægtig smiley holder da vægten i form af Mma og Boksning!

Men sajmon og Elias. Hvorfor kommentere når det ikke det jeg spurgte om? ? fair nok man kommer med nogle fif. Men lad vær at spille smart bag et tastatur - hvis det er rigtigt som jeg tyder det.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #11   21. jun 2016 Spille smart?

Jeg spørger blot hvorfor du mangler effekt, når du har 150hk - da du med de 150hk, kan komme af med kørekortet ubetinget på under 10 sekunder.

En effektforøgelse på under 8-10% mærker man ikke specielt tydeligt, og de ca 15hk det bliver til, koster dig ca 15.000 kroner at få fat i, i sidste ende.

Og hvad så når DET ikke længere er nok? Smider du så 15 mere efter den? 15hk er jo ikke lig med "HOLY FUCK DEN ER VILD NU" - men mere sådan henad "nå det kan jeg da godt mærke"... smiley

Min pointe var blot at ens kørselsmønster, meget hurtigt bestemmer om man har effekt nok eller ej. Kører man meget ligeud på motorvejen, vil man aldrig få effekt nok.
    Kører man svingture, som er det eneste jeg bruger min MC til, så er effekt mindre vigtigt.
    Jeg kan sagtens køre en tur hvor jeg med mine ~50hk, kan sætte dig eftertrykkeligt af, selvom du har 150 af dem... smiley

Hvis du vil have noget du kan mærke, så smid et 4-5 tænder større tandhjul bagpå næste gang du skifter kædekit. Det er den billigste tuning der overhovedet kan fås, næst efter at tabe vægt. smiley

• #12   21. jun 2016 Sajmon se det svar kan jeg lide. Men det var nu mere at det i skrev begge så fornemmede jeg det. smiley
    Men ja uden tvivl kunne du sætte mig af i sving jeg er ikke så erfaren igen! og du har da nok ret. Så tak for feedback. - DET kan bruges

• #13   21. jun 2016 En anden og yderst effektiv måde at gøre din motorcykel hurtigere på er at deltage i diverse køretekniske kurser og/eller banedage. Det fede ved den tuning er, at den uden ekstra omkostninger kan videreføres til dine næste motorcykler.

• #14   21. jun 2016 Ja, få deltaget i nogle kørekurser og begynd at udnytte kræfterne i cyklen en anelse, og så ud på de små veje, og du vil også hurtigt opleve at det er der 99% af glæden ved at køre MC ligger!

• #15   21. jun 2016 Det fik jeg faktisk at vide men tak for svarene det vil jeg tage til mig!

Kommentér på:
Gsxr 07 750 tuning og spørgsmål

Annonce