{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Tilpasning af potte {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg har købt en brugt sportspotte (bolt-on) som ikke har 100% samme hul mål... Målene på forrøret er ca. 76mm, og potten måler ca. 83mm.... Jeg har så ladet mig fortælle at man kan bore de nuværende huller op i forrøret, hvorved den nye/brugte potte vil passe...

Hvordan gør jeg det? Er det bare at bore de nuværende huller op med en større diameter, eller skal hullet laves mere "til siden", hvis i forstår hvad jeg mener?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilpasning af potte
  • #1   30. mar 2007 Der kommer jo an på flere ting....
    Hvis der er logo på potten kan du jo ikke dreje den(det ser jo ånsvagt ud der ståe feks REMUS nede under potten eller ovenpå istedet for på siden hvor det burde så) men ellers ville jeg da beholde 1 org hul og mærke op til 2nye.
    Det har jeg selv haft stor succes med på en yamaha potte jeg tilpassede til en kawa.
    Den blev drejet ca 5cm og logo'et komme pop.nittes på bagefter så det sad perfekt og skjulte de gamle popnitte huller. Prøv dig lidt frem så er jeg sikker på det lykkedes.
    MVH Bundkranzen


  • #2   30. mar 2007 altså, der er logo på, og den ny potte er en anelse større.... er det "ikke bare" at udvide alle tre huller, burde den så ikke passe på???

    Mvh Morten (Ikke mekaniker :o) )


  • #3   30. mar 2007 nden du borer op, var det nok en god idé at måle afstanden mellem boltene i potten og afstanden mellem hullerne i mellemrøret og tjekke om de er ens.
    Hvis de er det, ja så ka' du godt bore op! smiley


  • #4   30. mar 2007 Anders P > Den nye potte har en lidt større bolt afstand end den der sidder på nu... Den der sidder på nu måler ca. 76mm hvor den nye måler ca 83mm... men flere folk siger at man bare kan bore hullerne op, da det jo er "få" mm det drejer sig om... men nu har jeg temmelig mange tommelfingre smiley så ville lige sikre mig inden jeg fucker op i et eller andet, hehe... men tror du ikke det kan hjælpe bare at bore de nuværende op? De syv mm kan vel "rettes til", hvis nu jeg borer hvert hul 2,5 mm op, eller?? (den er monteret med 3 bolte)

    Ved ikke om det var lidt forvirrende skrevet, hehe


Kommentér på:
Tilpasning af potte

Annonce