{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Throttle position sensor GSX 1250 fa {{forumTopicSubject}}

Når men situationen er som følger, jeg har mig en gsx 1250 FA fra 2011. Den går lidt ujævne i tomgang, det er ikke særlig slemt men nok til jeg vil få kigget på det. Jeg får smidt den i Dealer mode og får koden.

_C00, så min Throttle position sensor trænger til lidt indstilling.(sync kommer senere)

Jeg har ikke smidt voltmeter på endnu, da min symptomer ikke rigtig fortælle mig at der ikke er noget seriøst galt, blot en justering er vist nødvendig.

Men her problemet, jeg har aldrig prøvet det før og Haynes er ikke til meget hjælp på det punkt. Google og youtube viser at folk bare løsner sensoren lidt også strammer den igen imens de kigger på efter -c00

Der er nogen som har lidt erfaring med projektet som de vil dele ??+


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Throttle position sensor GSX 1250 fa
  • #1   20. aug 2018 Jeg har gjort det på min gsxr, det er ikke svært, men den er meget følsom.

  • #2   20. aug 2018 Altså løsne lidt og så stramme blidt? Har det holdt ?

    http://kewwibike.blogspot.com/2011/06/tuning-suzuki-bandit-1250.html

    Jeg har tænkt mig at gøre det samme som den her fyr


  • #3   20. aug 2018 Løsn den, og drej den meget forsigtigt frem og tilbage til der står det rigtige gtige i displayet, når den står rigtigt strammet du den bare igen.

  • #4   20. aug 2018 Jeg har gjort det på min 650f

    Det er ikke svært, i dealermode med den, løsn de to torx med "sikkerhedspin" og drej sensoren ufattelig lidt (der skal næsten intet til)
    Min gik fra at have slem om/off gas ved landevejs kørsel , til at køre helt normalt.


  • #5   20. aug 2018 Mangler du synkroniserings værktøj kan du jo lige skrive smiley

    profilbillede
  • #6   20. aug 2018 Har også gjort det på min Gsxr 1000 k3. Men det hjalp overhovedet ikke. Synes stadig det er møg ireterrende. men lever med det....
    Men det er meget nemt, løsne 2 torx og justerte til din streg i displayet står i midten.spænd bolte. Bum..!


  • #7   20. aug 2018 #5 tak for tilbuddet, har dog selv fundet min gamle carb tune pro frem og bestilt nye slanger fra morgan, venter bare på de kommer.

    #6 hvis du har fået at skrue uden resultat måske du burde smide et voltmeter på og se hvad volt der kommer frem derned ?


  • #8   21. aug 2018 Jeg startede med at køre den til Midtfyns Mc og bad ham fixe det. Han har justeret på noget uden det hjalp overhovedet... Han bad mig om at køre med det noget tid, så skulle den nok blive bedre.....NOT..! (havde ellers tiltro til ham) blev bare 1300.- fattigere.
    Efter noget tid så jeg så et indlæg med "adjust TPI" på youtube. Men som sagt, så virkede det ikke på min selvom displayet viste at den var ude af center..


  • #9   23. aug 2018 Så blev arbejdet udført

    af med begge kåbe sider og finde TPS, skruede den løst og efter ca. 10 sek. stod den på -c00 ved ingen gas og ¨c00 ved mellem og top gas, sådan som den vist skal stå.

    Varmede maskinen op også på med min morgan carb tune. cy. 1 var helt ude i skoven, 2,3,4 var rimelig pæne. Fik indstillet den rimelig fint, selvom cy. 1 gav mindre udsving i målingerne. Tænke ikke over, om jeg skulle skifte rundt på slangerne til carb tune, for at se om der var problemer med den. fuck det.

    Resultat: Min lidt irriterende tomgang er lidt bedre, men stadigvæk ikke helt som jeg vil ha det. Min mc er blevet en del mere smooth ved lave omdr, så det var tiden værd. Efter hvad min service bog siger, så skulle det næste være blevet gjort af handlerne som solgt den til mig, meeeen det tvivler på jeg.

    Brugte derefter en 1 time på at smøre forbremserne på min nye bil, som piv da jeg købte den. Men desværre har forhandleren akut høretab, da de skulle finde problemet, så nu ordnede jeg det selv.


  • #10   24. aug 2018 De der GSX1250 kan komme til at køre en del bedre efter en tur ved FV Motor har jeg hørt.

  • #11   25. aug 2018 helt enig, har set masser af dyno resultater som viser det, og det er også planen men desværre er der ikkke 6500 kr at bruge på det.

  • #12   25. aug 2018 6500 behøves det da vel heller ikke at koste?
    Et flash ligger typisk i 3-4k smiley


  • #13   25. aug 2018 det er den pris jeg fik incl PC

  • #14   25. aug 2018 Ja skal der PC ind over så øges prisen, fik selv en pris på 5k hos test lunken inkl PC.
    Men den kan vel indkøres uden PC smiley


  • #15   25. aug 2018 tjaaa, det kunne den godt men PC skulle give det bedste resultat på min maskine


Kommentér på:
Throttle position sensor GSX 1250 fa

Annonce