{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Ecu flash af versys 650 fra 2010 {{forumTopicSubject}}

Hey.. har sludret lidt med både mr. Dyno og pitboxen ang ecu flash..

mr. Dyno vil smide powercommander på, da han ikke har ecu flash værktøj til min cykel for 8700,-

Pitboxen vil ecu flashe den for 5700,- syns bar det er mange penge når de ikk rigtig kan garantere resultatet.. heller ikk selvom de har set en udskrift på den..

Har lige haft den på rullefelt ved Carstens mc (se billede af udskrift)

Men er der er ikk nogen der laver det uden kvittering? ??

De mener begge de kan ændre mærkbart på kørbarheden.. har købt cyklen for 27.000 så syns 5200 for (måske) ingen ting er meget..

Mvh Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ecu flash af versys 650 fra 2010
  • #1   18. okt nu har jeg ingen ide om hvad den burde lave af hk , men formen på effekt kurven kan nok ikke gøres ret meget bedre , men det der havde været mest interessant at se er momentkurven , om der kan gøres noget for kørbarhed , umiddelbart er afr kurven lidt over det hele under 6000 rpm så mon ikke der er lidt huller der kan rettes lidt ud på momentkurven ?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #2   18. okt Som dingle siger, er der intet at hente på selve formen på kurven.

Husk på at folks arbejde eller reservedele ikke koster mindre bare fordi cyklen er ældre. smiley

Om så den var helt ny, ville det ikke være penge du nogensinde fik tilbage ved et salg.
    Du skal kun gøre det for din egen skyld. Hvis ikke du mener den kører dårligt, eller du bliver irriteret over den, så bare kør videre som den er.

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 65
    #3   19. okt Fik min Vmax dyno'ed hos Mr. Dyno.
    Og det var en helt anden maskine, efter han var færdig.
    Joo.. Fik da 200HK på baghjulet (før 189HK)
    Men det vigtigste er, at den nu trækker jævnt og smooth.
    Forklaringen er at fra fabrikken er AFR sindssygt lavt sat (mager blanding) pga. emissionskrav.
    Køreglæden er røget en tand op, da motoren nu er kvik og smooth i træk hele vejen op til det røde felt. smiley
    Og som de andre nævner i tråden.
    Ekstraudstyr og tuning er spildt ved salg. Du skal kun gøre det for din egen skyld og køreglæde. smiley

• #4   19. okt Jeg fik samme forklaring med emissioner da jeg klagede over min helt nye ZRX1200S tilbage i 00'erne. Den var godt nok med karburator, men den kørte bare ikke sådan rigtig godt, med gasrespons osv. Så tog de den ind hævede nålene og vist lidt andet, og så kørte den bare super.
    Og ja, for at over holde emissionskravene måtte man fra fabrikken tune den ind så den kørte elendigt - nogle kunder levede bare med det, andre som mig kom og klagede og så fixeded de det.
    Det er svært at forklare hvad der skete, jeg har ingen kurver, men køreglæden steg voldsomt.
    Så der KAN være noget om snakken om at de kan gøre meget.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #5   19. okt Alle de her ting opstår som følger af at en katalysator virker optimalt, ved en væsentligt mere mager blanding end en motor kører godt med.

Det er en konstant kamp for at holde emissions tallene nede under de temmelig specifikke driftforhold som testproceduren har, og stadig sikre en god motorgang alle andre steder i registret.

Og det bliver kun værre når næste Euro norm kommer i spil...

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 65
    #6   20. okt #5.
    Ja. Og det lukkede Vmax programmet ned. netop pga. de nye norm. smiley smiley

• #7   20. okt Alle de "gamle" racer cykel er jo også næsten forsvundet.
    Tydeligst med R6 som pludselig kun kunne købes som baneracer.

Kommentér på:
Ecu flash af versys 650 fra 2010

Annonce