Kawasaki ZX10R - Ninja (SOLGT) 2005
1.595 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Kommentarer
Kawasaki ZX10R - Ninja (SOLGT)
Årgang:
2005
Motor:
16 ventilet 1000 kubik række 4
Vandkølet
76.0 mm × 55.0 mm
Boring: 76 mm.
Slaglængde: 55 mm.
Ratio = 76/55 = 1.38, Altså meget sportslig motorkarakteristik.
(Jo højere jo mere sportslig. fx. har en Harley Davidson Road King Classic 95.3/111.3 = 0.86 = Meget moment, langt nede i omdrejningsfeltet. Hvor sådan en racer motor laver hestene oppe i langt højere omdrejninger, og har et forholdsvis lavere moment i bunden. Jeg synes dog den har et rigtigt fint bundtræk. Se evt. sidste billede med HK og moment kurve)
6 gear
Vandkølet
76.0 mm × 55.0 mm
Boring: 76 mm.
Slaglængde: 55 mm.
Ratio = 76/55 = 1.38, Altså meget sportslig motorkarakteristik.
(Jo højere jo mere sportslig. fx. har en Harley Davidson Road King Classic 95.3/111.3 = 0.86 = Meget moment, langt nede i omdrejningsfeltet. Hvor sådan en racer motor laver hestene oppe i langt højere omdrejninger, og har et forholdsvis lavere moment i bunden. Jeg synes dog den har et rigtigt fint bundtræk. Se evt. sidste billede med HK og moment kurve)
6 gear
Hestekræfter
Helt standard:
184 hk m. ram air.
175 hk uden ram air ved 11700 Omdr.
Moment: 115 Nm. ved 9500 Omdr.
Tilbage i 2005 lavede firmaet Cobra en test af deres slipon på denne model. - Det gav 5,4 hk at skifte til deres slip-on. - Så der må være en del modstand i standard potten.
170 kg. tør.
196 kg våd.
Nogle mener det stadig den dag idag er den letteste serieproducerede superbike.
Den er let fordi den bla. har hule aksler, titanium udstødning uden katalysator og alt det der nymoderne halløj ;-)
Min er så en lille smule lettere end standard fordi der er taget nogle ting af, den er bygget om til naked.
184 hk m. ram air.
175 hk uden ram air ved 11700 Omdr.
Moment: 115 Nm. ved 9500 Omdr.
Tilbage i 2005 lavede firmaet Cobra en test af deres slipon på denne model. - Det gav 5,4 hk at skifte til deres slip-on. - Så der må være en del modstand i standard potten.
170 kg. tør.
196 kg våd.
Nogle mener det stadig den dag idag er den letteste serieproducerede superbike.
Den er let fordi den bla. har hule aksler, titanium udstødning uden katalysator og alt det der nymoderne halløj ;-)
Min er så en lille smule lettere end standard fordi der er taget nogle ting af, den er bygget om til naked.
Fælge
120/70 ZR17
190/50 ZR17
190/50 ZR17
Dæk
Topfart
0-100 2.5-2.6 sek. ca.
0-200: 7.2 sek.
0-250: 11.9 sek.
1/4 Mile: 9.6 sek.
Topfart: 299 km/t.
150 km/t i 1. gear. så hvis man skifter op i 2. skal man altså lige kigge efter strømerne.
0-200: 7.2 sek.
0-250: 11.9 sek.
1/4 Mile: 9.6 sek.
Topfart: 299 km/t.
150 km/t i 1. gear. så hvis man skifter op i 2. skal man altså lige kigge efter strømerne.
Tuning
Hyperpro 041 GP Series fuld justerbar dæmper (Forspænding, kompression, høj og lav farts dæmpning) 4.500 kr
Progressiv fjeder 57 mm x 150 mm.
Hårdhed på 90.7 N/mm ved start, 108,04 N/mm ved slut
Som jeg har forstået det er lineær at foretrække hvis man kører racerløb. (Da den giver konstant og konsekvent lineær feedback.
Men at en progressiv fjeder kan give dejlig komfort på vej, og at den ikke vil bunde ud.)
Progressiv fjeder 57 mm x 150 mm.
Hårdhed på 90.7 N/mm ved start, 108,04 N/mm ved slut
Som jeg har forstået det er lineær at foretrække hvis man kører racerløb. (Da den giver konstant og konsekvent lineær feedback.
Men at en progressiv fjeder kan give dejlig komfort på vej, og at den ikke vil bunde ud.)
Styling
Bremse master er fra z900 2019
ABM triple clamp
LSL Styr.
MT09 lygte.
Custom sæde. ca. 6 Cm. mere skum i end standard.
Stålarmerede bremseslanger foran.
Puig Vindskærm.
Carbon motordæksel
Sort lak, med lidt blålige effekter i.
Fik en bagsvinger der er forlænget 6 cm. med da jeg købte den, men den kører jeg ikke med.
ABM triple clamp
LSL Styr.
MT09 lygte.
Custom sæde. ca. 6 Cm. mere skum i end standard.
Stålarmerede bremseslanger foran.
Puig Vindskærm.
Carbon motordæksel
Sort lak, med lidt blålige effekter i.
Fik en bagsvinger der er forlænget 6 cm. med da jeg købte den, men den kører jeg ikke med.
Ekstraudstyr
- Quick gas rulle fra R6 (1/6 af en cirkel, vandring. Standard er 1/4. hvis man ikke vil have helt så agressiv, kan man købe R1 som er 1/5)
- Speedohealer.
- Gearindikator
- Kakao cruise control
- MIVV potte.
Aug. 2021: Ny potte købt, SPEEDPRO COBRA X7 Slipon mGP MotoGP Titan Series road legal. Tysk mærke kan ikke lige huske mærket. Der fulgte 3 forskellige DB killere med, så kan jeg rigtigt justere lyden :-)
- Feb. 2022: Købt "ABM multi adjustable rearsets"
Den har faktisk slipper kobling standard.
det overraskede mig noget da jeg fandt ud af det :-)
- Speedohealer.
- Gearindikator
- Kakao cruise control
- MIVV potte.
Aug. 2021: Ny potte købt, SPEEDPRO COBRA X7 Slipon mGP MotoGP Titan Series road legal. Tysk mærke kan ikke lige huske mærket. Der fulgte 3 forskellige DB killere med, så kan jeg rigtigt justere lyden :-)
- Feb. 2022: Købt "ABM multi adjustable rearsets"
Den har faktisk slipper kobling standard.
det overraskede mig noget da jeg fandt ud af det :-)
Bemærkninger
Den var bygget om da jeg købte den, jeg har kun sat bagdæmperen på.
Speedometeret stod på 24.000 da jeg købte den, om det passer ved jeg ikke. Den lyder super sund :-)
Købte den da jeg var træt at den meget aggressive foroverbøjede siddestilling på min gamle, og fordi jeg savne noget mere bundtræk. Der findes jo selvfølgelig cykler med meget mere bundtræk end denne, men min gamle var næsten helt død under 9.000 omdr. Det er denne dog ikke :-)
Jeg gik specifikt efter denne første generation af modellen (04-05)
Da den har et ret spændende ry/omdømme. - Den er ligeså kort som en 600cc. (Faktisk en smule kortere akselafstand end fx. 2004 GSXR og CBR 600)
Den kom uden styrdæmper, hvis man ikke passer på ryster de jævnt meget med styret, og man kan blive udsat for "Headshakes/Tankslappers"
Generationen efter blev tæmmet ned, fik længere akselafstand og vejer mere. - De efterfølgende generationer vejer også mere pga. alle de emissioner de skal overholde. Og så fik de Traction Control og forskellige køremodes - Er det egentligt noget vi har lyst til? :-)
Ligesom 2005 GSXR 1000 har et ret så godt ry og omdømme så har den her det ligeså. "De sidste af de rå" kalder nogle dem. :-)
Et par link til hvad motorcykel journalister synes om modellen:
https://www.visordown.com/reviews/motorbike/zx-10r-2004-2005-review
https://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/kawasaki/zx-10r/2004/
https://www.motorcyclistonline.com/motorcycle-road-test-2004-kawasaki-zx-10r-ninja/
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/bikes/kawasaki/kawasaki-ninja-zx-10r-2004-2005-buyers-guide
SOLGT slut juli 2024. ved 28.5xx km.
Så blev ikke andet end 4.500 km. på den ca. Fik den simpelthen ikke brugt. Der kom en større offroad interesse. :-)
Hvis jeg skal have en gade MC igen kunne jeg godt tænke mig en med en masse elektronik det har jeg aldrig prøvet. ABS bremser og alt det der jazz :-)
Speedometeret stod på 24.000 da jeg købte den, om det passer ved jeg ikke. Den lyder super sund :-)
Købte den da jeg var træt at den meget aggressive foroverbøjede siddestilling på min gamle, og fordi jeg savne noget mere bundtræk. Der findes jo selvfølgelig cykler med meget mere bundtræk end denne, men min gamle var næsten helt død under 9.000 omdr. Det er denne dog ikke :-)
Jeg gik specifikt efter denne første generation af modellen (04-05)
Da den har et ret spændende ry/omdømme. - Den er ligeså kort som en 600cc. (Faktisk en smule kortere akselafstand end fx. 2004 GSXR og CBR 600)
Den kom uden styrdæmper, hvis man ikke passer på ryster de jævnt meget med styret, og man kan blive udsat for "Headshakes/Tankslappers"
Generationen efter blev tæmmet ned, fik længere akselafstand og vejer mere. - De efterfølgende generationer vejer også mere pga. alle de emissioner de skal overholde. Og så fik de Traction Control og forskellige køremodes - Er det egentligt noget vi har lyst til? :-)
Ligesom 2005 GSXR 1000 har et ret så godt ry og omdømme så har den her det ligeså. "De sidste af de rå" kalder nogle dem. :-)
Et par link til hvad motorcykel journalister synes om modellen:
https://www.visordown.com/reviews/motorbike/zx-10r-2004-2005-review
https://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/kawasaki/zx-10r/2004/
https://www.motorcyclistonline.com/motorcycle-road-test-2004-kawasaki-zx-10r-ninja/
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/bikes/kawasaki/kawasaki-ninja-zx-10r-2004-2005-buyers-guide
SOLGT slut juli 2024. ved 28.5xx km.
Så blev ikke andet end 4.500 km. på den ca. Fik den simpelthen ikke brugt. Der kom en større offroad interesse. :-)
Hvis jeg skal have en gade MC igen kunne jeg godt tænke mig en med en masse elektronik det har jeg aldrig prøvet. ABS bremser og alt det der jazz :-)
Kawasaki ZX10R - Ninja (SOLGT)
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 472
okt 2008
Følger: 460 Følgere: 65 MC-er: 5 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 222
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 662
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
aug 2015
Følger: 8 Følgere: 23 MC-er: 7 Emner: 17 Svar: 54
maj 2021
Følger: 1 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 20
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 114 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 377
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 36
feb 2009
Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 239
dec 2017
Følger: 6 Følgere: 2 MC-er: 2 Svar: 6
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.299