{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha WR450 2008

297 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Martin s
Mand | 31 år | Oprettet: 2. jun 2007


Yamaha WR450

Årgang:
2008
Motor:
450 kubik 4 takt. 1 stamper
95.0 x 63.4 mm
Vandkølet
5 Gear. "Wide ratio" ift. YZF

WR450:
1----2----3--4--5
Ratio: 2.4 i første og 0.84 i 5. gear

Ift YZF450:
1-2--3--4--5
Ratio: 1.9 i første og 0.95 i 5. gear

Det gør altså at WR er god til at køre langsomt og i teknisk terræn uden at man skal file meget kobling, samt at den kan køre okay hurtigt uden at den ligger meget højt i omdrejningerne.

En YZF er så god til at BRAAAP på en cross bane,, at hele tiden ligge der hvor armene bliver lange.

7.94 L. tank. så den er jævnt lille. :-)
Hestekræfter
58 hk ved 9.000 omdr.
49 Nm. ved 7.000 omdr.
Fælge
19 tommer foran
18 bagved
(Der er jo ikke super meget forskel på en WR, altså enduro udgaven med lys på og så cross udgaven YZF450, men en af dem er at cross udgaven har 19 tommer fælg bagpå.)
18 tommer passer så bedre til det man normalt bruger en enduro cykel til, relativt langsomt teknisk kørsel.
Dæk
80/100-21 foran
110/100-18 bagved
Da jeg købte den i 2022 havde den 9 år gamle cross dæk på.. Jeg skal have sat nogle bløde enduro dæk på.
Topfart
140 Ca. med standard gearing.
Ikke synderligt behageligt på knopdæk og det er bestemt ikke høj fart der er det sjove på sådan en her.
Tuning
En WR er meget begrænset ift. crossudgaven, alle begrænsningerne kan man faktisk fjerne gratis, nogle af dem var fjernet da jeg købte dem, resten pånær en i udstødningen har jeg så fjernet.

Da jeg satte den nye udstødning på var der MEGET stor forskel, så gik den lige pludselig meget hurtigt på baghjul i 1 og 2. gear. uden særlig meget gas.

Der skal man mene det en del mere med standard potten på.
Overraskende stor forskel.
Standard potten er ret begrænset, der er alle mulige rør inde i den.
Jeg kører rundt med standard potten for tiden for ikke at gøre naboerne kede af det. :-)
Og så mangler jeg jo egentligt ikke kræfter i sådan en 4.5er, det gør mig i hvert fald ikke til en bedre kører.
Købte blot den anden potte for sjov.
Kan ikke huske men mener den siger en 85-95 dB med standard potten og altså 115 med den anden.
Styling
Nogle gange er der meget mudder på den, mange grene og kviste der sidder alle mulige vegne, andre gange knap så meget.
Ekstraudstyr
Håndbeskyttere
Stor bundplade
Løftestrop
Tror det er det, det er jo ikke en bling bling cykel :-)
Bemærkninger
Vægt:
Tør: 112,5 Kg.
Våd: 122 Kg.
Så vejer mere end de nye moderne cykler, det må jeg så leve med.
Kan se en 2021 ktm 450 EXC vejer Ca. 105 kg tør.
Til gengæld vejer min pengepung lidt mere nu, end hvis jeg havde købt sådan en ny cykel. :-)

Købt juni 2022, speedometer stod på 2773, den havde ingen timetæller på.
Det har jeg så sat på efterfølgende.
Tænker jeg nåede at køre en 3-6 timer inden jeg satte det på. Det meget sjovt at følge med i og nemmere mht. vedligehold synes jeg.

I 2010 da jeg var 20 havde jeg en YZF250 fra 2005. Det var sjovt.
Nu her i 2022 er der kommet overskud og tid til noget ofroad igen.
Det blev så WR450 enduro udgaven, da det ikke er hurtige opgangstider på en cross
bane jeg er ude efter, men sjov og hygge ude i skoven i mudderet. Og hold nu kæft hvor er det sjovt! :-)

Det var sjovt og hyggeligt at lege i skovbundens mudder som 5 årig.
Det er det så sørme også som voksen, legetøjet er bare blevet lidt dyrere?


Engang imellem skal jeg ligge øre til at folk siger: "Har du nu købt en cykel mere, hvad skal du med den?"
Så plejer jeg at sige at det gode ved sådan en ged her er at man kan have det helt vanvittigt sjovt på sådan en offroader, uden det nødvendigvis behøves at gå særligt stærkt.
Det kan også være sjovt at køre på vejen, ude blandt hr. og fru. kaffe der lægger makeup og skriver sms'er mens de kører bil, men inden det bliver særligt sjovt, er det allerede blevet virkelig farligt.
Man kan have det meget sjovere på sådan en offroader her, mens det stadig er ret så sikkert! :-)
Kommentér på:
Yamaha WR450
x