Honda Africa Twin 1100 DCT ES 2020
821 visninger
|
Oprettet:
Honda Africa Twin 1100 DCT ES
Årgang:
2020
Motor:
1100 parallel twin.
Nok første cykel jeg ikke straks går ud og finder en vild potte for at få lyden ud. Endelig kan man høre andet en kæden der drøner rundt..
Den har en udstødningsventil i potten så den åbner når der skal noget igennem og den fede lyd.
Meget passende i de her tider med vejside syn, :)
Nok første cykel jeg ikke straks går ud og finder en vild potte for at få lyden ud. Endelig kan man høre andet en kæden der drøner rundt..
Den har en udstødningsventil i potten så den åbner når der skal noget igennem og den fede lyd.
Meget passende i de her tider med vejside syn, :)
Hestekræfter
102
Fælge
Guld originale
Dæk
Metzler Karoo street, originale.
Nu kommer der Heidenau K60 Ranger på så jeg kan prøve den mere seriøst i terrænet.
Nu kommer der Heidenau K60 Ranger på så jeg kan prøve den mere seriøst i terrænet.
Topfart
Små 200 ca
Tuning
Styling
Div Touratech gear,
Lygte gitter
Sidebens støttefod
Lygte gitter
Sidebens støttefod
Ekstraudstyr
Touratech motorbøjler
Central ben
Ermax sport vindskærm
Honda alu side tasker
Givi Trekker topbox
Sizzapp GPS tracker alarm
TPMS sensairy der køre Android Auto
Bark busters Alu håndgrebs beskyttere.
Central ben
Ermax sport vindskærm
Honda alu side tasker
Givi Trekker topbox
Sizzapp GPS tracker alarm
TPMS sensairy der køre Android Auto
Bark busters Alu håndgrebs beskyttere.
Bemærkninger
Det er en 2020 model der blve registret sidste år 2021 da jeg købte den fra ny hos Jensen i jylland,. Har lige rundet 13k i dag
Mangler Denali Extra lys og soundbomb horn og tilhørende strømstyring ala hexcan
Mangler Denali Extra lys og soundbomb horn og tilhørende strømstyring ala hexcan
Honda Africa Twin 1100 DCT ES
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.588
Rigtig godt at du er glad for cykel og varianten du har valgt
Kan du godt lide GS modellen fra BMW?
Jeg kommer nok ikke med på DCT vognen, da jeg prøvede Rebel1100 med DCT og Manuel. Kan bedre lide følingen med manuelt gear mht. balancen i maskinen, og at jeg synes jeg kan skifte bedre gear uden ryk i maskineriet, end DCT kan. Jeg prøvede sport mode på rebellen, men synes den snurre/ vibrerer for meget med og brænder omdregninger, end hvad der er nødvendigt med den tændingsforskydelse de har lavet på P2 motoren. Den lyder ret godt originalt, lidt som en V2 men det skyldes den 270GR Krumtapsforskydning de har valgt.
Det smart nok med automat gear, man skal også bare være tilfreds med det - og fedt du er glad for det! Det er jo alt andet lige, noget mere bekosteligt. Måske jeg skal prøve en Goldwing 1800 med DCT og se om det glider mere ubesværet herom til min smag.
Det skal siges at det eneste der rigtig virker for mig er V2 og lave omdrejninger, det at mærke cyklen trækker helt nede fra og kan snuppe et gear mere uden at brokke sig og trække ubesværet hen, er det ultimative MC for mig. Det kunne rebellen ikke klare da jeg prøvede den
Er sikker på du bliver glad for din Africaner, der er mange som er glade for dem. Husk kædesprayen
jan 2013
Følger: 16 Følgere: 5 MC-er: 1
jan 2013
Følger: 16 Følgere: 5 MC-er: 1
Fed kværn sådan en GS'er og ja lidt i samme segment de to Adventure maskiner.
DCT: Jeg blev meget overrasket hvor fedt det er med DCT. Skulle jo træffe et valg ved ny maskine, havde lejet en i Portugal året før dog en manuel udgave, så havde kun 30 minutters test tur til at afgøre om det var noget for mig. Jeg sprang ud i det efter af have læste en masse gode ting fra nettet. Det tog sin tid at vende sig til DCT, men nu syntes jeg bare det er fantastisk. Rebellen deler jo samme motor, og ville tro at DCT skulle fungere lige så godt der, men! Hvis den står i D drive er den helt håbløs og skifter alt for tidligt. Den har så sport 1, 2 og 3 som er helt klart at foretrække, jeg køre konstant på Sport 3 passer til mit temperament. Når så jeg ikke er helt enig er det bare et hurtigt tryk på paddel shifters på styret op eller ned. Jeg har haft Honda XL 500s, BMW R65GS i militæret ;), Cagiva W16 600 og de sidste 16 år en Cagiva Elefant 944 Duc motor, så har skiftet de gear jeg skulle ?? ej jeg er imponeret over hvor let kørt maskinen er fedt i terrænet at den ikke går ud, fedt i kø så man ikke skal koble konstant. Og sidst at den skifter så fandens Formel 1 hurtigt. Man skal se systemet som en manuel gearkasse der styres af en robot med dig som chef. Og glemme alt om en konventionel sløv automatisk gearkasse. En lækker bonus ting er når man skifter ned i sportmode , så smider den lige mellem gas ind der knalder så herligt i potten. ??B)?? Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål. Mvh Dan
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.588
Tillykke med din Honda. Den er godt skåret på design delen. God pangdang til BMW's GS'er dog uden sindsyg dækstøj BMW kan prale af, tænker jeg?
Hvordan synes du DCT virker?
Jeg har prøvet det på CMX1100 Rebel og der var jeg ikke solgt. Synes den skifter langsomt og reagerer langsomt på gassen ved skift.
Er rigtig glad for Honda generelt, problemerne stopper når man får Honda, så er sikker på du også bliver glad for din Africaner
Jeg har selv BMW idag, men ikke fået den langt ind her...
jan 2013
Følger: 16 Følgere: 5 MC-er: 1
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 24
jan 2013
Følger: 16 Følgere: 5 MC-er: 1
@Johnny B Helt enig med dig !!
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 275 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.792
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 651
sep 2014
Følger: 42 Følgere: 71 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 471
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 475
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 14 MC-er: 6 Emner: 1 Svar: 185