Bmw r65gs 20 Kw, first impression Bmw r65gs 20 Kw, first impression
Jeg har lige købt en r65gs 20 kw 27(brygger)hk militærmaskine fra 1990. Den er "sløv" bevares, men jeg kan godt forstå at militæret valgte dem. Man fornemmer bare at maskinen aldrig vil svigte. Momentet er konstant tilrådighed, og den klarer sagtens en marchfart på 120 i stiv modvind på motorvejen.Den er i virkeligheden mortorcyklernes svar på en grå ferguson: Simpel teknik, (tung)kvalitet der bare virker, pålidelighed,- på min fædrene gård var det altid den grå ferguson der trak de store dieseler igang når det havde været -20´frost, og der skulle rydes sne. Her får du en maskine der er bygget til at køre ofroad (ikke motocross). r65gs er at sammeligne med en letlandsk snescooter, eller en østrisk atv´er,- den skal (altid) fungere, men ikke (aldrig) imponere. Jeg skal da ikke udelukke at jeg ikke går efter en r80gs, r100gs, eller mere om nogle år, men jeg siger bare at her er et harmonisk køretøj der er bygget til at fragte X(&Y) fra A til B i fugleflugt, og ikke til at accerere fra 80 til 120 på 3 Sec. Dette skal ikke ses som en reklame, jeg er bare glad for min nye ged, og den er glad for mig... (jeg har haft mange motorcykler før, men aldrig 180´boxer)
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 662
Bmw r65gs 20 Kw, first impression
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside