614 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
lidt hjælp lidt hjælp
min cykel er til makaniker .
den har haft lit problemer
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=29785
han har haft skilt mine kabaratoer af og renset og stillet dem ind igen.
men det har ikke hjulpet.
nogen der har haft samme problem ?
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Meget lys grå eller hvid = for mager blanding. (for lille hoveddysse.
Lys brun - korrekt hoveddysse.
Mørk eller sodet = for stor hoveddysse.
Din Gixxer er monteret med vacuum-karburatorer, hvilket min også er.
Min slår også "prutter" hvor efter den kommer - Det sker i omdrejningstallet 3000-5000 rpm og opleves kun ved pludselig gasgivning uden motor-modstand - dvs. i fri-gear - stillestående. Jeg mærker det aldrig ved kørsel. Dog prutter/hoster eller raller - ved normal kørsel i 5000 rpm registret (ca. 100 kmt i 6'eren). Min har et dyk i kurven i det område - men ellers har den en meget flot kurve. Min går lidt for fedt der men ikke noget jeg vil gøre noget ved.
Mine karburatorer er fint i sync og jeg tror det er et normalt karburator problem - de bliver aldrig 100% perfekte.
Jeg kører med KN Jet-kit Stage 1 og nålene løftet 1-hak over standard, hvilket sikkert giver mig disse prut i mellem registret, men da jeg kører med et komplet race-udstøgningssystem, har jeg valg at det er bedre at lade den køre en tand for fedt end en tand for magert.
Min kører ellers fantastisk - og "If it ain't broke - don't fix it".
Vacuum karburatorer er altid vanskelige og tvangsstyret karburatorer eller flad-spjælds karburatorer som mange også kalder dem, er endnu værre. Du må ikke sammenligne dem med indsprøjtnings modeller.
Hvis din MC ellers kører fint med motor-modstand - altså på gaden - ville jeg blæse på resten. Evt. få den i bænk og få en kurve på den.
Tomgangs dysse = 0 - 3000 rpm
Nåle = 3000 - 5/6000 rpm
Hoveddysse = 7000 -
Ovenstående er de 3 mulighedder du har for at justere din karburatorer i blandingen
De hjælper intet med Alkohol i benzinen ej heller med diverse andre tilsætningsstoffer. En god frisk 95 oktan eller derover (også Statoils Bio95 er fin) er det bedste mad du kan give din MC.
Jeg havde selv en MC magen til din år tilbage. Jeg kender den ud og ind og havde bygget min - helt fra bunden, men total motor renovering, karburator renovering mv.
En god ide ville være at anskaffe dig værkstedsmanualen - den er uunværlig - der står simpelthen alt hvad du skal vide om din MC.
Har du spørsmål er du velkommen til at skrive til mig.
Mvh
Thomas E
aug 2005
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 48 Svar: 189
håber den snart kommer ud og køre igen
dec 2003
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 464
Jeg satte nye strålerør i, og et Dyklen gåtyno jet-kit og vupti, cyklen går som ny. Røren kan fås til ca. 850, og jet-kittet til ca. 1500. Tag tanken af, og dækslerne på kaburatorene plus nålene. Kig ned i røret og se om de ser lidt ovale ud.
På min cykel gjorde det også at den nu kører 12,5-13 km/l hvor den før kørte 10.
aug 2005
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 48 Svar: 189
dec 2003
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 464
lidt hjælp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside