GSX-R

GSX-R

Medlemmer: 926
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt hjælp
  • #1   6. apr 2007 Prøv at køre en tur med driftsvarm motor. Tag en strækning på 2-3 km og kør med va. 7000 rpm og efter denne strækning - øjeblikkeligt slå kill-switchen og træk koblingen. Afmonter tændrør og læs farven.

    Meget lys grå eller hvid = for mager blanding. (for lille hoveddysse.
    Lys brun - korrekt hoveddysse.
    Mørk eller sodet = for stor hoveddysse.

    Din Gixxer er monteret med vacuum-karburatorer, hvilket min også er.

    Min slår også "prutter" hvor efter den kommer - Det sker i omdrejningstallet 3000-5000 rpm og opleves kun ved pludselig gasgivning uden motor-modstand - dvs. i fri-gear - stillestående. Jeg mærker det aldrig ved kørsel. Dog prutter/hoster eller raller - ved normal kørsel i 5000 rpm registret (ca. 100 kmt i 6'eren). Min har et dyk i kurven i det område - men ellers har den en meget flot kurve. Min går lidt for fedt der men ikke noget jeg vil gøre noget ved.
    Mine karburatorer er fint i sync og jeg tror det er et normalt karburator problem - de bliver aldrig 100% perfekte.
    Jeg kører med KN Jet-kit Stage 1 og nålene løftet 1-hak over standard, hvilket sikkert giver mig disse prut i mellem registret, men da jeg kører med et komplet race-udstøgningssystem, har jeg valg at det er bedre at lade den køre en tand for fedt end en tand for magert.

    Min kører ellers fantastisk - og "If it ain't broke - don't fix it".

    Vacuum karburatorer er altid vanskelige og tvangsstyret karburatorer eller flad-spjælds karburatorer som mange også kalder dem, er endnu værre. Du må ikke sammenligne dem med indsprøjtnings modeller.
    Hvis din MC ellers kører fint med motor-modstand - altså på gaden - ville jeg blæse på resten. Evt. få den i bænk og få en kurve på den.

    Tomgangs dysse = 0 - 3000 rpm
    Nåle = 3000 - 5/6000 rpm
    Hoveddysse = 7000 -

    Ovenstående er de 3 mulighedder du har for at justere din karburatorer i blandingen

    De hjælper intet med Alkohol i benzinen ej heller med diverse andre tilsætningsstoffer. En god frisk 95 oktan eller derover (også Statoils Bio95 er fin) er det bedste mad du kan give din MC.

    Jeg havde selv en MC magen til din år tilbage. Jeg kender den ud og ind og havde bygget min - helt fra bunden, men total motor renovering, karburator renovering mv.

    En god ide ville være at anskaffe dig værkstedsmanualen - den er uunværlig - der står simpelthen alt hvad du skal vide om din MC.

    Har du spørsmål er du velkommen til at skrive til mig.

    Mvh
    Thomas E


  • #2   7. apr 2007 thomas jeg siger mange tak for du tog dig tid .
    håber den snart kommer ud og køre igen smiley


  • #3   7. apr 2007 Min har haft de helt samme symptomer. Det var strålerørene der var slidt, hovedsaglig fordi den havde kørt med et Factory jet-kit, hvor nålene er lidt ru.
    Jeg satte nye strålerør i, og et Dyklen gåtyno jet-kit og vupti, cyklen går som ny. Røren kan fås til ca. 850, og jet-kittet til ca. 1500. Tag tanken af, og dækslerne på kaburatorene plus nålene. Kig ned i røret og se om de ser lidt ovale ud.
    På min cykel gjorde det også at den nu kører 12,5-13 km/l hvor den før kørte 10.


  • #4   7. apr 2007 vil jjeg sige videre lars smiley mange tak

  • #5   7. apr 2007 Der skulle stå Dyno jet-kit, ved ikke helt hvad der er gået alt for mig.

Kommentér på:
lidt hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce