Harley Forum

Harley Forum

Medlemmer: 339
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EDELBROCK QWIKSILVER karburator
  • #2   11. feb 2011 jeg kører med edelbrock nu kørte før med s&s

    edelbrock er efter min mening det bedste der findes smiley
    især til panhead eller shovel

    S&S er for stor til dem


  • #3   11. feb 2011 nu har jeg kun kørt med s&s på min, men kender da ander der køre med edelbrock, og jeg syntes ikke de gård beder en min s&s karburator gør, og til panhead ska de bare dysses ledt ned, så går de også ganske udemærket med dem,så efter min mening, så tror jeg det er et fedt, om det er s&s eller edelbrock du har på!

  • #4   11. feb 2011 har også kørt med dem begge, kan sku heller ikke mærke forskel:-)

  • #5   12. feb 2011 Jeg har på min knucklehead S&S Super E, den har tidligere siddet på min fars panhead, og det vrker perfekt !
    På min jernsportster forsører jeg mig nu med en Edelbrock Quicksilver II, og er meget spændt på resultatet..


  • #6   12. feb 2011 Lidt neddysning bliver helt sikkert nødvendigt fra min side, men jeg har ladet mig fortælle at de modeller med den røde alu fingerskue i låget er med justerbar dyse - Lige som en stillebar strålespids på en knallert ! : )
    Er der nogle af jer der ved om det er rigtigt ?

    Mit umildbare gæt var at det bare er tomgangsskrugen..


  • #7   12. feb 2011 Edelbrock styrer.. Basta!. Der er mange flere justerings muligheder end på en S&S, OG en væsentligt bedre gasrespons/ydelse. Det er en noget mere avanceret karburator end feks S&S, hvilket også gør det nemmere, at få et "dårligere" resultat. Men hvis du får justeret din bike ind med en Edelbrock hos en der har forstand på det, vil du uden tvivl opleve en væsentlig forskel.
    Btw, den skrue du snakker om, har så vidt jeg husker 24 forskellige trin (nålen op og ned)
    Held og lykke.


  • #8   13. feb 2011 he he ja og fler justeringer der kan ryste ud af justeringer hele tiden! smiley

  • #9   13. feb 2011 Ha ha ... ja det er jo en HD. Meen det er Edelbrock nu ikke berømt for, at gøre.

  • #10   13. feb 2011 nej det gør s&s nu heller ikke, men begge er i hvert fald beder en en gammel original karburator! smiley

  • #11   13. feb 2011 Mange tak for jeres svar!
    Jeg tror nu bare jeg holder mig til min Super E. Den virker nu også til at køre fint, jeg var bare interesseret hva' Qwiksilveren ku' da jeg har set en del til salg her på det sidste!


  • #12   13. feb 2011 det ville jeg i hvert falde gøre, vids jeg var dig, og bruge pengene på noget anede!

  • #13   13. feb 2011 Ja, med super E går man i hvert fald ikke galt i byen..

  • #14   14. feb 2011 Der er så mange forskellige meninger omkring S&S og Edelbrock, og hvis de "bare" er justeret korrekt er der ikke den store forskel.

    Har kørt med begge på min Panhead, umiddelbart synes jeg personligt at Edelbrock gør det bedre.

    Men det du skal være obs på er om du køre med eller uden acc.pumpe, da dette kan være drilsk på en panhead grundet det lange manifold.

    Prøv om du ikke kan låne dig til en Edelbrock og lav din egen vurdering.


  • #15   15. feb 2011 Allan Kurt M

    Jeg har accelerationspumpe på min, det er jeg 1100% sikker på, men det er ligesom om det ikk' fungere helt optimalt. Det er nok pga manifoldet, som du siger!

    Det er som om den lige ta'r et splitsek. om at bestemme sig for at tage gassen, når man (for alvor) gi'r den noget at leve a'!

    Løsningsforslag?

    Min motor er iøvrigt 1600 ccm, det udelukker vel også edelbrock med mindre jeg går amok med omdyssering?


  • #16   16. feb 2011 Der findes et manifold hvor du flytter din karburator om på den anden side hvor du så får en mere direkte indsprøjtning, men grunden til at den er lidt langsom om at reagere er det lange manifold og det kan du ikke gøre det store ved, andet end at flytte den til den anden side.

    Edelbrock findes også med acc.pumpe.

    Ved desværre ikke lige hvor du kan få det andet manifold, men har set det på nogle stykker efterhånden, dog de fleste i USA kun enkelte i DK på Panhead og Knuckle


  • #17   16. feb 2011 Et Panhead eller Knuckle manifold kan man jo nemt selv lave om så det sidder på venstre side, det er bare at vende det om og kortne det op.. ; )

  • #18   17. feb 2011 Så er det bare at komme igang smiley

Kommentér på:
EDELBROCK QWIKSILVER karburator

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce