{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedometer med rødt felt
  • #1   9. aug 2021 Interessant! En redline på et speedometer har jeg aldrig set før. Står der noget om det i manualen måske? smiley

  • #2   10. aug 2021 Manualen gav intet svar!

    Facebook-gruppen for kinacykler (Kinøjser Guru) giver rigtig mange råd. Stort set enighed her om, at kørsel i rødt speedometer-felt forkorter motorens levetid. Der anbefales 80-90 km/t.

    I forgårs viste nålen 120 km/t på lige motorvej i medvind. Jeg nærmer mig Nivåsletten, hvor terrænet begynder at falde kraftigt. Tør simpelthen ikke køre hurtigere og speedometeret går i øvrigt kun til 130.

    Min mekaniker anbefaler også 80-90 km/t, så det tror jeg, jeg vil holde mig til. Maskinen er ikke hurtigere end RKS'en, som jeg havde oppe på 114 km/t een enkelt gang. Ingen af mc'erne lød særligt tilfredse ved de hastigheder!
    Min Suzuki gw 250 føltes helt veloplagt ved 120 km/t. Men også 25 hk. her. Har 16,3 i dag overfor RKS'ens 11,4. Til gengæld en noget tungere kineser-mc.


  • #3   12. aug 2021 Tja, for Keeway-ejeren er det røde felt stort set unødvendigt - motorene vil ganske enkelt ikke over smiley ....
    Men har på det seneste ændret kørestil med hastigheder ofte på 50 -60 km/T med et forbrug på godt 50 km/L: Vi er jo nogle NÆRRIGE ASENER smiley hernede nu brændstoffet er steget næsten 20% - men lur mig om ikke at en evt. ny regering vil pålægge et par kr. yderligere aht. klimaforandringerne smiley


  • #4   12. aug 2021 Motorer med indsprøjtning har en indbygget omdrejningsbegrænser. Som Knud er inden på, så er det røde felt blot til pynt. Med mindre det er pilotens eget røde felt. smiley

    Men de ældre karburerede modeller, som f.eks. min Suzuki har ikke nogen omdrejningsbegrænser og der har det røde felt jo en god funktion. smiley

    Ja jeg er sgu også nærrig med benzinen, Knud og der er nul chance for at jeg rammer det røde felt på omdrejningsbegrænseren. smiley

    I går så jeg, at slavebenzinen (95 E10) kostede12,11kr/l i går. smiley

    Benzinen har faktisk været møj-dyr denne sommer og det har bestemt påvirket min måde at køre på. smiley


  • #5   12. aug 2021 Desværre nødt til at køre på den dyre E-5, da min motor ikke er godkendt til E-10. I hvert fald, hvis de tyske E-10-lister står til troende. Eneste sted, hvor jeg kunne støve Lifans 250-4 motor op. Men skidt - vil gerne forkæle min nye mc lidt.

  • #6   12. aug 2021 Jeg kan kun anbefale E5. smiley

    Min GS'er kan sagtens køre på E10, med problemet er bare alt det vand som E10 optager og bringer ind i motoren. Det vil jeg ikke have og derfor får den altid E5. smiley


  • #7   13. aug 2021 Knud: Er benzinen igen billigere i Tyskland? Synes det skifter noget! Efterhånden ikke til at finde ud af hvor jeg skal tanke.

  • #8   13. aug 2021 Det er ikke tilladt at køre over 100 km/t i Kina på motorveje. Tror at det er sådan at den røde skala på dit speedometer skal tolkes.

  • #9   13. aug 2021 Lars: Kender ikke lige pt. benzinpriser i Tyskland, men skal have fundet ud af det..
    Morten: DEJLIGT med genier i gruppen (specielt for os som er dummere end en dør smiley )


  • #10   14. aug 2021 Absolut troværdig tolkning af rødt speedometerfelt smiley . Mener mine gamle MZ'ere havde rødt felt i normalområdet i speedometeret. Det var selvfølgelige i det røde område en DDR-cykel skulle køres. smiley

  • #11   14. aug 2021 Tim: Jeg startede også med at køre på E5, da jeg tvivlede på E10. Men gad ikke de høje priser på E5, så tænkte at nu tager jeg chancen og kører på E10 smiley . Har gjort det i et årstid nu uden problemer smiley . Under vinter opstaldningen kom jeg noget benzin stabilisator (fra Thansen) i tanken for en sikkerheds skyld og fyldte ellers op med E10. Og den startede op som den plejer her i foråret - og kører fortsat som den skal. Det er muligt man er nødt til på sigt at skifte benzinslanger lidt oftere - men det er der jo ikke noget at gøre ved.

    Og ja - benzinen er godt nok blevet dyr i år smiley


  • #12   15. aug 2021 #10 - Den kommentar skulle jeg lige læse et par gang før 10-øren faldt, det er sgu rent guld! smiley smiley

    #11 - Det er heller ikke så meget her-og-nu effekten jeg tænker på. E10 optager det dobbelte mængde vand i forhold til E5, men nu bruger du en ret seriøs vinterobevaring, så det har virket godt for dig. smiley

    Sidst jeg luftede emnet hos Brdr. Sejr, nævnte de dog, at de på mindre motorer kunne måle et effektab, men det var vidst mest på 125cc og ned til 50cc'erne.

    Derudover så har det, som du også selv er inde på, en krads påvirkning af slanger, returrør, lejesøler og pakninger. Tænk også på de helt små i karburatorne, dyser, spjældhuse osv. hvis motoren ikke er designet med henblik på E-whatever.

    Anyway, allerhelst ville jeg ønske at vi, som i USA, kunne købe benzin med 0% sprit i. smiley

    Men det går jeg ud fra at EU/vores lovgivning forhindrer. smiley


  • #13   16. aug 2021 Det var nu omdrejningstælleren der er rød på MZ'erne. Men der skal køres i det RØDE felt, som er normalområdet. DDR-område!

    profilbillede
  • #14   16. aug 2021 Noget lignende gjorde sig gældende for Jawa 350. Dog angivet mere politisk korrekt med grøn farve smiley


    profilbillede
  • #15   16. aug 2021 Man fristes næsten til at sige, at Jawa var mere konservative. smiley

  • #16   16. aug 2021 Men meget fornuftigt tænkt af Jawa og en billigere løsning smiley end nutidens indikatorere i de firehjulede...

  • #17   16. aug 2021 Min Suzuki gw 250 havde en hvid indikator der lyste op når omdrejningerne blev for høje under økonomi-mode.
    Synes nu det er nemmere at lytte til en motor end hele tiden at skulle holde øje med en lampe.
    TouringNyt skrev, at lampen var god, hvis man ikke kan høre hvordan en motor skal lyde smiley


  • #18   17. aug 2021 Enig Lars, på MC skal man ALTID være årvågen: I søndags på en strækning af 700 m. kørte 2 køretøjer ind foran RKSeren.
    Og var hastigheden var ganske pæn for ET ØSENDE REGNVEJR kom 3 timer før iflg. vejrudsigten smiley
    Men nu er vejrprognoser vel også mest til for at narre fjenden smiley


  • #19   18. aug 2021 Nemlig! Netop i gang med at aflyse skift af benzinhane hos Lifan4you, fordi DMI igen har skiftet mening mht. vejret i eftermiddag. Håber værkstedet kan klare det i morgen, hvor der er lovet godt vejr. Har 40 km til værksted.

    Gider ikke prøve selv, da det jo ikke er sikkert, at min diagnose er den rigtige.
    Har fuld tillid til min mekaniker. Er aldrig kørt derfra uden at tingene var i orden. Og desuden skal jeg jo ikke undvære maskinen. Reparation på stedet, mens der serveres kaffe for mig, så jeg på behageligste vis kan følge med i mc-serviceringen. smiley


  • #20   19. aug 2021 Kan godt blive liiidt misundelig over din "Værkstedsordning" Lars - når vi andre skal på værksted beløber der sig typisk ekstra 350 kr på i transport (Flextrafik) + tidsforbruget smiley

  • #21   19. aug 2021 Samme her, Knud.

    Når jeg afleverer F'eren ved Suzuki, betyder det bagefter en gåtur på 3km. Derefter 1time og 15min letbane kørsel PLUS efterfølgende gåtur hjem. smiley

    Når afhentning er muligt, tager jeg hele møllen baglæns, inden jeg bliver genforenet med kværnen. Tonsvis af spildtid og flere hundrede kr. til offentlig transport. smiley


  • #22   19. aug 2021 Som Knud og Tim beskriver det, har jeg oplevet til-og-fra-transportproblemerne ved alle andre værksteder end mit nuværende. Ulideligt.
    Bus, tog og fuld mc-ornat i offentlig transport!

    "jamen skal ventilerne ikke være kolde", spørger jeg de andre. "Jo, men de bliver kølet ned med blæser, så du ikke skal vente", lyder svaret.

    Kina-værkstedet har betjent mig gennem 3 år, og her har jeg aldrig skullet forlade mc'en. Jeg venter gerne, også selv om det tog knap 3 timer i april, hvor der blev skvaldret løs i timevis, mens mekanikeren arbejdede i godt tempo. Men jeg har aldrig fået lavet noget, hvor jeg har måttet vende tilbage med reklamation.

    Det virker!


  • #23   19. aug 2021 Service hos Thansen var fuldkommen uacceptabel, og uprofessionel. Helt ulidelig. Eneste undtagelse viste sig at være afdelingen i Middelfart.
    Thansen ødelagde min motorcykel.


  • #25   20. aug 2021 Transportudgifter ifb. m. værkstedsbesøg hos Lifan4you: 2½ l benzin + 80 minutters køretid i alt tur/retur

  • #26   20. aug 2021 FIN økonomi smiley for en 250 cc Lars.
    Du skriver "Thansen ødelagde min motorcykel..."
    Den var forhåbentlig ikke som sådan fysisk ødelagt..?
    Men jeg bliver da også mindet om dem dagligt; På 2015 modelen har de som evigt minde lavet ET PAR STORE HAK I gashåndtaget smiley
    Og jo, jeg kunne da godt få gratis udskiftning i Esbjerg (ca. 140 km tur/retur), men jeg VED at jeg kunne risikere FLERE TIMERS VENTEN.... (Hvis det var sket, var filialen temmelig sikkert røget i luften med deres eget forældede fyrværkeri smiley ; min tålmodighed testet RIGELIGT..)


  • #27   20. aug 2021 Jo! Netop fysisk ødelagt! Det var også derfor jeg krævede og fik erstatning!

    Plastik afskærmningen, hvor bremsevæskeslangen går ned til baghjulet var brækket. Om jeg kunne bevise, at det var deres skyld? Kunne bevise, at de havde repareret på det sted 4 gange, før de var i stand til at fixe en skivebremse.

    Samtlige skruer i bremsemasteren på styret kværnet efter 4 reparationer. Møtrikker ved spejlene kværnet, når jeg fik maskinen tilbage.
    De viste mig også, hvordan man kværner møtrikker! Spejlene sad løse, som du også har oplevet det Knud, men det kunne de da sagtens klare!? Op af lommen med en svensknøgle, som ikke blev indstillet, men bare smækket på uden at spænde. og så røg lakken på skruen. Og jeg kunne blive ved.

    Men nu glæder jeg mig over min nye kina-forhandler, som oven i købet selv, som importør, har været flere gange på fabrikken i "Riget i Midten" og set min mc blive født. Det er kompetence.

    I øvrigt god eksplosiv humor, Knud!


  • #28   22. aug 2021 DET er rystende læsning Lars, noget SVINERI.... smiley (måske vi skulle have brugt "metoden", som en "slidt kunde" i en brugtvognsforretning brugte i en Nordjysk provinsby for ca. 30 år siden:
    Han gav forhandleren én lussing, slet og ret..... Husker ikke udfaldet af retssagen, men forhandleren lukkede senere..... smiley


  • #29   30. nov 2021 Rødt felt i speedometer på MC4YOU 250-4

    profilbillede
  • #30   30. nov 2021 Flot instrumentering på MC4YOU 250-4 med forchromet styr smiley
    Det er en helt ny maskine?


  • #31   30. nov 2021 Netop, helt ny.
    Også Campen Auktioner, der solgte dem for en slik efter, at MC4YOU gik konkurs på et tidspunkt, jeg ikke lige kan huske.

    Heldigvis har vi stadig Lifan4You, som overtog efter MC4YOU.

    Lifan4You 250-4 er nøjagtig samme maskine som MC4YOU 250-4.

    Forhandlerne fik tilladelse til at få eget logo på maskinerne. Omdøbningerne foregik i Kina inden eksporten efter forhandlernes egne ønsker, så vidt jeg ved.


  • #32   30. dec 2021 Kilde: Gruppen "Kineserne" her på Motorcykelgalleri

    profilbillede
  • #33   2. jan 2022 Man kan sige, hvad man vil om "analog" speedometer, men en klar fordel med tydelige tal + KM-tal og triptæller hver for sig .Dertil er den simple betjening ønskeligt på nyere Kina-MC smiley

  • #34   2. jan 2022 Jeg er 100% enig Knud. smiley

    Analoge instrumenter føles for mig altid lettere at aflæse og de ser meget flottere ud end en iPad gør. smiley

    Sidstnævnte er dog super let at lave for producenterne, så de foretrækker nok desværre den digitale løsning smiley


Kommentér på:
Speedometer med rødt felt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce