{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

Miklas P
Miklas P
Tilmeldt:
12. feb 2008
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26

Tysk drosling {{forumTopicSubject}}

Hey.

Har købt mig en Honda vf 1000 f der gerne fra fabrikken skulle have 116 hk, den er importeret fra tyskland og på de tyske papirer står der 75 kW altså 102 hk. kan det være noget drosling der er blevet lavet i tyskland eller hvad?

Tak på forhånd


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tysk drosling
  • #1   22. maj 2010 Ellers os har den mistet dem efter flere års tjeneste smiley

  • Miklas P
    Miklas P Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #2   22. maj 2010 Jamen nu da det står i selve registrerings attesten

  • #3   22. maj 2010 Alle motorer mister en del effekt jo ældre den er og jo mere den bliver brugt, min har os 110 HK ifølge bogen, men får jeg den rullet har den vel kun mellem 90 og 100.
    De vil altid miste effekt jo mere de bliver brugt smiley


  • #4   22. maj 2010 De fleste , især ældre, cykler der er importeret er droslet ned til 100 hk, det har noget med forsikringen at gøre.

  • #5   23. maj 2010 Hej,

    Nu skriver du ikke årgangen på den, men det er sikkert en ældre maskine importeret direkte til Tyskland. Hvis du er heldig, så er den droslet ved at indsnævre forrørene og en ring i karburatorerne, hvilket nemt kan laves om. Men er du uheldig, så har den mindre indsugning i karburatorerne, andre knaster mv. og så kan det blve lidt omstændigt, at få de sidste heste tilbage.

    Som flere af de andre her skriver, så er det da rigtigt, at en MC mister lidt kraft med alderen, hvis man ikke er omhyggeligt med service. I tilfælde af, at man jævnligt måler kompressionenm og den bliver holdt i top, så vil en MC faktisk få flere krafter med alderen pga. den mindre friktion i motoren pga. slid og tilkøring.

    Mon ikke du kan leve med de 100 hk? Hvad med at få den på et rullefelt, mange af de 100 hk maskiner er blevet modificeret,

    Hilsen
    Kim J.


  • Miklas P
    Miklas P Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #6   23. maj 2010 Den er fra 85. er der nogle standard mål på forrør, karburator, indsugning osv så jeg kan måle efter ?

  • #7   23. maj 2010 Hvis du kigger i værkstedsmanualen står der muligvis mål der. Mon ikke du kan finde manualen på denne side:

    Motorcykel: (link fjernet)
    user: guest
    pass: Ahkoo5ja


  • Miklas P
    Miklas P Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #8   23. maj 2010 mange tak.
    det prøver jeg lige.


Kommentér på:
Tysk drosling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce