{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

Yamaha YBR {{forumTopicSubject}}

Så var det idag den 4. gang jeg var med kørelæreren og det vil sige det også var den 4. motorcykel jeg kørte på og jeg må sige at den lille YBR 125, tændte mig noget så hvor voldsomt, jeg sidder perfekt på den, lyden er dejlig (i mine øre) og den var temmelig kvik trods dens motor størrelse, dog er der ikke meget at give af når man har rundet de 80, men så så jeg at der var lavet en ybr 250, men er der nogen der ved hvor den kan ses og evt. prøves? eller kender nogen maskiner i stil med YBR'en med lidt større motor??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha YBR
  • #1   24. jul 2007 det med en ybr 250 syntes jeg der lyder spændene.... hvor har du læst /hørt det???

  • #3   24. jul 2007 og de tørre facts: http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_ybr_250_2007.php

  • #4   24. jul 2007 har selv ejet en ybr 125 og min søster kører vidre på den.... rigtig lækker lille maskine til bykørsel.. men ja den har ikke meget at give af over de 80 kmt

    syntes at ybr 250 er en fin mc.... men den er for dyr.. for de 40000 kr den koster kan man få mange andre mc'er som er bedre....

    jeg har fx lige solgt min cbr 600 F1 fra 1990 for 38000 incl en masse ting....

    ville nok selv overveje nogle af de andre små maskiner istedet... man kan jo også få en gs 500 meget billigere, eller hvis det skal være honda så en honda cb 500


  • #5   24. jul 2007 ybr står for: yndig bøsse raket...

    Køb nu noget ordentligt første gang... Hvis jeg var dig ville jeg købe en honda i samme stil som YBR... altså designet osv.. men bare med en større motor.. du skal seriøst ikke købe noget under 500 ccm.. du kommer til at fortryde det efter et par måneder... tro mig..


  • #6   24. jul 2007 Ja 40.000 er lidt meget, men som sagt sad jeg helt perfekt på 125'eren så også sikkert nær det samme på en 250 derfor, også selvfølgelig lyden... (er meget til 1 cyl. maskiner)

    Men har du prøvet en ybr 250 Martin P?


  • #7   24. jul 2007 Tobias O
    det er da noget ævl.... du mener måske man hurtigt bliver træt af en zxr 400, vfr 400, cbr 400 gsxr 400 FX?
    desuden er han kun 18 så han skal jo kun have 34 hk... og så er det ligemeget om den har 400 ccm eller 1200... en mindre cykel er mere håndterbar.... jeg valgte dog at købe en cbr 600 F1 og så drosle den... rigtig god maskine... virkelig kvalitet som holder, dejlig retningsstabil, gode bremse og styreegenskaber, fuldkåbe, god siddestilling og jeg kunne blive ved.... m


  • #8   24. jul 2007 Tobias det er også det jeg spørger efter, i samme stil, men lidt kraftigere motor, da den mangler lidt på.. øhh... ja når den når hastigheds grænsen

  • #9   24. jul 2007 nej det har jeg desværre ikke endnu... men det skal jeg da hvis jeg får muligheden en dag... men den er jo bygget over 125'eren.. såh den er vel bare forstærket hist og pist og så med dobbelt så stor motor...
    men jeg syntes du skal tage noget med 34 hk i stedet... er desuden rigtig glad for fuldkåbe selv, hvilket jo mangler på 125'eren


  • #10   24. jul 2007 Jeg er nemlig ikke så glad for fuldkåbe, men måske man bare skulle købe en stor og drosle og så håbe på at vægt/kraftforholdet ikke bliver ødelagt

  • #11   24. jul 2007 altså min cbr 600 kunne køre 170 på lige landevej mens der var vindstille... med 34 hk sååh men jeg ville ikke drosle mere end det... (93 hk ->34 hk)

  • #12   24. jul 2007 de 170 var ifølge gps

  • #13   24. jul 2007 Vil så heller ikke drosle den mere end til 34 hk, man skal jo have så meget kraft som muligt

  • #14   24. jul 2007 nej jeg mente jeg ville ikke drosle en større mc end ca 93 ned til 34... altså jeg vil ikke drosle til mindre end 3/1... hvis du forstår

  • #15   24. jul 2007 ahh på den måde... Men er der noder der kender nogle modeller der passer i stilen med ybr'en ? ret kørestilling, 1. cyl og ingen kåbe?

  • #16   24. jul 2007 Skal nok lige tilføje at budgettet rækker til max 30 k

  • #17   24. jul 2007 Simon: Hvis du er til 1 cylindret, så kig efter en Honda XBR500 eller en Yamaha SRX600.
    Honda'en er bedst af de 2. Har selv lige fået en, og med 64.000km på klokken går den stadig som ny. De findes godt inde i dit budget og kan også drosles til 34hk.

    Tobias O: Og GS står for Gammelt Skrammel. Tåbelig kommentar fra en der endnu har meget af lære om motorcykler, og hvad det vil sige at være en motorcykelist...


  • #18   24. jul 2007 Jesper [Lyngby] P

    kunne ikke have sagt det bedre selv.... gad bare ikke til at formulere noget.. men lige mine ord smiley


  • #19   24. jul 2007 Bare rolig jeg kan tage lidt Jesper

    men må lige kigge lidt på maskinen


  • #20   25. jul 2007 jeg syntes da nu endlig at det virke til at være en ganske god maskine efter størlsen....
    og det er jo ikke lige i den størlse der er flest maskiner af...
    og unge der læser tror jeg den vil blive et hit da den er over komlig og prisen kan så diskoteres syntes lige umilgtbare at det lyder dyrt men så igen det er jo en helt ny maskine... den den ikke er helt lille....

    men skal ikke kan sige det har jo ikke den helt store vide om det endnu...


  • #21   25. jul 2007 det enste rigtig alternativ der er lige nu på markede (så viddt jeg ved) er hondas cb 250 hvis det også skal være nyt og den er da meget dyre...

  • #22   25. jul 2007 Jesper [Lyngby] P : lige mine ord.
    Simon J: Få alle de gode råd du kan,(som du er i gang med nu), og brug dem som du har lyst til. Men køb den mc DU har lyst til. Hvis du er/bliver glad for det du har/får er det det vigtigste- bare min mening.


  • #23   25. jul 2007 kenneth (Lolland) C
    ja det har du jo helt ret i hvis man bare selv syntes godt om det så skulle den jo være hjemme


  • #24   25. jul 2007 Søren [Skive] G: Kunne se at du havde kørt offroad på din gs smiley godt nok ærgeligt. Er den klar igen?

  • #25   25. jul 2007 kenneth (Lolland) C
    yes den er klar igen og nej denh er ikke velenget til at køre off-road... det kan ikke anbefales


  • #26   25. jul 2007 søren hvor meget måtte skiftes? går ud fra at forgaflen var færdig?

  • #27   25. jul 2007 Martin P (skive) .

    ja den var helt førdig og gafle ben og gafel bro var jo selvfølige var i resordre.... dejligt det tog så lige 2½ uge før det kom....

    gafl bro, udstydnig, forhjul, bremse skive for, og nogle flere små ting i frønten...



  • #28   25. jul 2007 træls... men 2½ uge er ikke så lang tid igen.. jeg måtte ente 9 uger på en forskærm... .fordi den skulle sendes fra japan, da det europæiske lager var tomt... men 9 uger... man skulle tro der var en japaner som skulle have gået hele turen med den siden det skulle tage så lang tid

  • #29   25. jul 2007 Martin P (skive) .
    det var det også det fik du bare ikke af vide.... smiley men ja det passes ellers ganske godt for jeg fik den lige en uges tid før jeg skulle til skagen... smiley


  • #30   25. jul 2007 jeg vil sige du skal have ngt lignende en Honda CB 450 som Hectors...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16053

    Martin P: Altså en honda cbr 600 der er droslet ned kunne han jo også vælge, men da stilen ikke er ham (mig forstået) synes jeg en 450 ccm Honda CB er meget bedre end en et benet bæskubber... Hvor længe kørte du på din knallert YBR inden du blev træt af den og nu skal du sgu være ærlig..



  • #31   25. jul 2007 Tobias O: Nu får du lige svar fra en der har ejet en CB450 magen til Hectors samt mere end en et benet "bæskubber" og ingen tvivl om at de 500ccm 1 cylindret maskiner jeg har haft, har været mere underholdende end CB450'eren.
    Men du har jo også en kæmpe erfaring med at køre på en masse forskellige MC'er....


  • #32   25. jul 2007 Tobias O
    nu har jeg ikke sagt at han skulle have en cbr 600.... læs hvad jeg skriver før du blander dig....


    jeg skrev:
    "det er da noget ævl.... du mener måske man hurtigt bliver træt af en zxr 400, vfr 400, cbr 400 gsxr 400 FX?
    desuden er han kun 18 så han skal jo kun have 34 hk... og så er det ligemeget om den har 400 ccm eller 1200... en mindre cykel er mere håndterbar.... jeg valgte dog at købe en cbr 600 F1 og så drosle den... rigtig god maskine... virkelig kvalitet som holder, dejlig retningsstabil, gode bremse og styreegenskaber, fuldkåbe, god siddestilling og jeg kunne blive ved.... "

    desuden blev jeg ikke træt af min ybr, da den opfyldte de behov den var indkøbt til... nemlig som billigt transportmiddel, og en måde at kunne køre 80 kmt på landevejen lovligt istedet for på en ulovlig 45'er.... samt jeg skulle bruge en meget letkørt og meget håndterbar mc til vinterkørsel... men eftersom jeg fik blod på tanden, det blev forår, så solgte jeg den til min søster og købte en cbr 600 istedet fordi jeg gerne ville til at køre på langtur og sådan.... så nye behov ny cykel....
    jeg vil da heller ikke sige at jeg blev træt af min cbr hvis jeg skulle sælge den, fordi jeg skulle på offroadtur.... det er bare et andet behov som en anden maskine kan opfylde bedre end den nuværende...

    vil desuden holde på at en ybr 250 sprit ny fra yamaha med 5 års garenti er et bedre køb end en gammel honda cb 450 fra 1976.... kunne godt forestille mig at fx stumper kan blive et problem i længden, da jeg ved af erfaring at bare en honda cbr 600 fra 1990... der er det begrænset hvor mange reservedele der er.... jeg skulle bruge nogle ting i vinters, som ikke var i europa mere... men kun fandtes i japan, hvor der så var 9 ugers leveringstid... sådan tror jeg ikke det er med en ybr 250...

    (og du snakker om en bæskubber... se på din egen)


  • #33   25. jul 2007 bla bla bla... jeg mener i har ret, men mener bare en 125 er dumt at købe fordi man hurtigt bliver træt af den.... 10 hk.. jeg havde engang en Yamaha 4-gear med 7,5 hk tun og den kunne køre fra YBR.... nej har ikke meget erfaring men det har du jo Jesper.. Du er jo hele 27 år gammel og fra storkøbenhavn... uha da da!



  • #34   25. jul 2007 Martin P (skive)

    så min er en bæskubber?`Meget muligt.. men jeg er ikke så stor en idiot som dig og prøve at sælge en gammel slidt tysker cbr 600 for 37000 kr.. en lorte banecykel med slidt motor og smadret kåbe i siden.... flot gjort handelsmand...


  • #35   25. jul 2007 Hvis budgettet er til det, så kig efter en Cagiva Canyon/River 500/600. Jeg købte en 500 for 32K for et par år siden. De har lige præcis 34Hk og må køres med lille kort. Og Canyon 500 er supersjov på en snoet vej. Med en erfaren kører bag styret, for de japanske 500ccm maskiner svært ved at følge den på en snoet vej.

    Tobias: Geografien har intet med erfaring at gøre. Men lige præcis med den mc du nævnte i forrige tråd sammenlignet med en "bæskubber" har jeg en del erfaring. Ved hvordan de er både i by, landevej samt langtur. Så hold en ordentlig tone.


  • #36   25. jul 2007 Tobias O
    hvem er det lige der er dum? læs dog hvad du skriver... tror du burde holde dig til baboom eller scootergalleri...

    du ved jo ingenting om den cykel jeg havde... eller også husker du bare ekstremt dårlig.... men jeg kan fortælle dig så meget at det var en 2 ejers damecykel (har kopi af tyske reg att), og at den ikke har været på bane.. motoren er jo en honda cbr, som er bygget til at få tæsk... hvilket den ikke havde fået.. og den føltes rigtig godt og sund, også i gearkassen.. den smadrede kåbe du omtaler har bare været tabt på et værksted... og af ssamme grund havde jeg indkøbt et helt nyt fra honda med stafferinger...

    men jeg syntes det er sørgeligt at vi skal høre på folk som dig, og at du forsøger at vejlede/villede folk med din manglede viden... men det er godt der er folk som jesper og mig til at rette op på dine fejl.... kan godt være jeg "kun" er 21, men jeg har dælme rodet i mange motorcykler, og prøvet rigtig mange forskellige også... da jeg hjælper med mc import og servicere samt efterser flere bekendtes mc'er


  • #37   25. jul 2007 desuden... hvad så med at han bliver træt af den en dag? hvis det nu er en god cykel at starte på, hvis man skulle være lidt utryk... så når man bliver træt af den, ved man at man er klar til at komme vidre til næste trin.... istedet for at købe for stort, og så aldrig nå at finde glæden ved at køre mc

  • #38   25. jul 2007 Martin: Tror Tobias' råd kommer fordi han ikke vil have andre laver samme fejl som ham, mht valg af den første mc ;o)

  • #39   25. jul 2007 Rolig nu gutter, jeg synes det her udvikler sig til en krigs zone, Tobias er åbenbart ikke meget for små maskiner og sådan er det jo, jeg ved hvad mit behov er for og derfor ved jeg hvad jeg leder efter, så jeg siger heller en yndig bøsse end en grim hetero....

    men jeg takker for ALLE de gode råd


  • #40   26. jul 2007 Simon J : he he simon. Du lyder sgu som en fornuftig fyr. Det sgu rart høre. Håber du finder en mc du bliver glad for smiley

  • #41   26. jul 2007 Simon J
    du må lige komme med lidt tilbagemeldinger om de forskellige små cykler du prøver..... især den ybr 250....


  • #42   26. jul 2007 Forresten simon hvad med den her
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=18382

    Jeg kan se du kommer fra lolland/falster, så den var måske et kig værd. Skulle vist være en fin mc. mener at Jesper [Lyngby] P har omtalt den pænt i et andet indlæg. (Ret mig endelig hvis jeg tager fejl)


  • #43   26. jul 2007 Kenneth C: Har intet at rette :o)
    VTZ250 er en fin maskine, har haft 2 af dem til min kone. Den du linker til er vores gamle, så med mindre den nuværende ejer har mishandlet den, kan jeg godt sige god for den.


  • #44   26. jul 2007 når du får prøvet den nye ybr 250 vil jeg da endlig også gerne høre fra dig hvad du syntes... smiley

  • #45   26. jul 2007 Martin P: glimrende indlæg om din maskine. Min kammerat var så oppe ved dig i skive og prøve den og den kørte helt a helvede til. Det er sandt du havde en ny kåbe inde i gangen men du glemte hvis at sige det koster 2500 kr at få den malet og sat staferingerne på... Endvidere er det underligt dækkene var slidte ude i kanterne men ikke på midten hvis det ikke har været en banecykel.. Den du selv har nu er også en banecykel og det ved du udemærket godt..

    Jesper [Lyngby] P: Jeg er faktisk glad for min begyndercykel selvom Marin synes den er værre end en YBR 125..


  • #46   26. jul 2007 Tobias O
    ved godt din kammerat var heroppe... men han må huske meget dårligt.... den kørte ikke af helvede til... den kørte pisse godt.. (og jeg ved nok lidt mere om det en din kammerat.. eftersom den var indstillet med vaccummeter osv... så den kørte optimalt.... den modle vil køre ujevnt i de lave rpm.. dette kan dog udjevnes, ved at sætte en slange mllem cylindrene 2 og 2.. men dette vil bare bevirke at den kører jevnt i de lave rpm og ujevnt i de høje rpm...

    hvis du mener at en maler skal have 2500 kr for at male et kåbestykke på 30x30 cm og sætte en smal staffeing på, så er er du da ikke rigtig klog... tværtimod.... hvilket dine andre indlæg også kun bekræfter

    dækkene var IKKE slidt ud til kanterne... faktisk var der et godt stykke fra kanten og ind til der hvor den blev slidt... da jeg ikke kører ræs på den, og laver voldsomme nedlægninger, med knæet i jorden (måske også derfor jeg kører i tekstil stadig)

    men ja min NYE cbr 600 F3 fra 1998 havde været en lille tur på bane, men dækkene var ikke rykket af ved det, da man stadig kunne se pile, osv på dækkest kanter... men dækket var også nede på 1 mm mønster så det havde jo kørt det som det skulle

    begge bagdæk på mine cbr 600 var slidt helt ned til 1 mm da din mammerat så dem.. på miden af dækket

    desuden hvis det var en banecykel.. tror du så ikke den ville være ombygget til formålet? og at den ville føltes smadret i gearkassen osv? den føltes som en ny mc... gearkassen osv kører som i smør....

    så lad være med at sidde der og lyve for at fremme din egen sag...


  • #47   26. jul 2007 Kenneth: jeg er skam en fornuftig fyr, men tror ikke det bliver den maskine jeg skal have, men vi må lige se hvad jeg finder ud... Må lige forbi den lokale mc pusher, han har en Cagiva Canyon 500 holdende

    Til jer andre: Ja, skal bare lige finde et sted at prøve den 250'er så skal jeg nok give lidt feed back, men er den overhovedet kommet til landet endnu? har ikke set den nogen steder


  • #48   26. jul 2007 Lokale MC-Pusher.... Er det Jan Rønne ved BikeCenter?
    I så fald, tror jeg det er min gamle Canyon der står der. Den blev solgt til en der bor/boede i den sydlige del af sjælland.


  • #49   26. jul 2007 Ja det er bike center, kan ikke huske hvad han hedder, så på deres site af de have Canyon stående... men han er måske bare sløv til at opdatere...

    I øvrigt hvorfor har du ejet næsten alle de mc'er der kommer op i tråden Jesper? smiley


  • #50   26. jul 2007 Nej jeg tror stadig han har den stående. Det var mig der solgte den til en fra sydsjælland for ca. 3 år siden, og han har nok bare solgt den til bikecenter.

    VTZ har jeg ikke selv ejet, det har min kone. Og grunden til jeg har ejet/har kendskab til dem der er nævnt i tråden, er jo fordi jeg selv har foreslået dem... :o)
    Har haft 15 motorcykler siden 1998 og min kone har haft 3. Og har desuden prøvet en del andre ved siden af. Så har efterhånden en del forskellige slags MC'er og køremønstre bag mig.


  • #51   26. jul 2007 Mener jeg så i en anden tråd at ybr 250 ikke er kommet til dk endnu, men at den er på vej. Anslået pris ca. 40.000. Tror ikke det bliver en stor succes prisen taget i betragtning.
    Simon: Har også set canyon'en på deres hjemmeside. den ser sq godt ud.


  • #52   26. jul 2007 ahh misforståelse... og ja den ser sød ud, kiggede faktisk efter noget off-road'er inden jeg prøvede ybr'en så det er lidt en fusion

  • #53   26. jul 2007 Canyon'en er den MC jeg har haft der var hurtigst på en snoet vej. Kun køre frisk på min VFR750f og GPZ500s, men Canyon'en har mere frihøjde, så man kan køre godt til på de små veje.
    Kan varmt anbefales. Eneste problem jeg havde, ar at den havde svært ved at holde på strømmen, men den klarede et nyt batteri.


Kommentér på:
Yamaha YBR

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce