729 visninger
|
Oprettet:
VS 1400 motor? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved om man kan sætte den forreste cylinder og topstykke, på den bagerste del af motoren.
Så man kan sætte en enklelt kaburator på (aller harly stil)
Evt indsprøjtning. Muglig fra en TLèr, VTR eller noget andet?????
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Men hvorfor vil du sætte en karburator på?????
Det kommer maskinen til at yde mindre af, og du kommer til at døje med en varm bageste cylinder eller en halvdruknet forreste. VS maskinen har en V2 motor, som er luft/oliekølet. Her skal den bageste cylinder gå federe end den forreste, idet den ikke er kølet så effektivt. Der er en grund til,at man har valgt den eksisterende konstruktion.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 2
Så det kan jeg skyde en hvid pil efter. (Horfor????) Harly har det. så hvorfor ikke også en vs,er. Kunne jo være sjov at have noget andre ikke har. Og et godt vinter protjekt. Men mange tak for info.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Der findes flere Shadow varianter, der haar det, men disse er vandkølede og derfor er der ikke så stor indflydelse fra den forskellige luftkøling.
Kigger du på f.eks en Virago, der også er luftkølet, er der faktisk plads til en manifold og en karburator. Alligevel anvender man af rent og skært stabibiletshensyn 2 karbs.
ALT-kan lade sig gøre, men man skal virkelig overveje om man kan opnå noget rimeligt i forhold til indsatsen. Jeg vil gerne ønske dig god fornøjelse med et projekt som det du har i planerne her - ----og så i øvrigt prise mig lykkelig over, at jeg IKKE er involveret......God Fornøjelse:-)
Jeg ved ikke om det vil være muligt i det hele taget. Hvis du tager forreste cylinder, og sætter bag i vil dy nok have behov for at vende den en halv omgang for at få indsugningen fremad, mens den bageste sat foran vil pege indsugningen bagud. Så har du i teorien en stilling, hvor du med en manifold ville kunne føde begge fra en og samme karburator - MEN, så har du en knastkæde på den gale side, og det er der næppe plads til i krumtaphuset, der jo er designet så der er plads i hver side. Bytter du cylindrene, får du i hvert fald behov for at have dem på samme side, idet du ellers ikke kan vende den ene og have en karburator mellem de to cylindre.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 2
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
VS 1400 motor?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside