{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VS 1400 motor?
  • #1   8. nov 2010 Jeg ved ikke om det er muligt med en 1400, men med de mindre går det ikke!

    Men hvorfor vil du sætte en karburator på?????

    Det kommer maskinen til at yde mindre af, og du kommer til at døje med en varm bageste cylinder eller en halvdruknet forreste. VS maskinen har en V2 motor, som er luft/oliekølet. Her skal den bageste cylinder gå federe end den forreste, idet den ikke er kølet så effektivt. Der er en grund til,at man har valgt den eksisterende konstruktion.


  • #2   8. nov 2010 OK. Det havde jeg ikke lige tænkt på, at den blev varmer på den bagerst.
    Så det kan jeg skyde en hvid pil efter. (Horfor????) Harly har det. så hvorfor ikke også en vs,er. Kunne jo være sjov at have noget andre ikke har. Og et godt vinter protjekt. Men mange tak for info.


  • #3   8. nov 2010 Jo, men fordi HD har det betyder det jo ikke, at det er den bedste løsning:-)

    Der findes flere Shadow varianter, der haar det, men disse er vandkølede og derfor er der ikke så stor indflydelse fra den forskellige luftkøling.

    Kigger du på f.eks en Virago, der også er luftkølet, er der faktisk plads til en manifold og en karburator. Alligevel anvender man af rent og skært stabibiletshensyn 2 karbs.

    ALT-kan lade sig gøre, men man skal virkelig overveje om man kan opnå noget rimeligt i forhold til indsatsen. Jeg vil gerne ønske dig god fornøjelse med et projekt som det du har i planerne her - ----og så i øvrigt prise mig lykkelig over, at jeg IKKE er involveret......God Fornøjelse:-)

    Jeg ved ikke om det vil være muligt i det hele taget. Hvis du tager forreste cylinder, og sætter bag i vil dy nok have behov for at vende den en halv omgang for at få indsugningen fremad, mens den bageste sat foran vil pege indsugningen bagud. Så har du i teorien en stilling, hvor du med en manifold ville kunne føde begge fra en og samme karburator - MEN, så har du en knastkæde på den gale side, og det er der næppe plads til i krumtaphuset, der jo er designet så der er plads i hver side. Bytter du cylindrene, får du i hvert fald behov for at have dem på samme side, idet du ellers ikke kan vende den ene og have en karburator mellem de to cylindre.


  • #4   9. nov 2010 Jeg vil ikke bytte dem rundt. Men andskaffe mig en ekstra cylinder med manifold. Så jeg har to ens. Men som du siger, den bagerst cylinder bliver mere varm. Kender det også fra min gamle TLèr. Der har de fra frabrikken drejet den bagerst knast med et par grader, så den ikke åbenet så tidlig, pga varmen. På vacumeteret kunne man også se det. Ved 3000 omdr var den lige, og ved 6000 omdr en lille smule fra hinanden. Den havde også mange flere omdr.

  • #5   10. nov 2010 Tim, hvis du vil have to forreste cylindre, så er du stadig nødt til at vende den bageste, så du skal i hvert fald sikre, at der er smørekanalforbindelse til bageste cylinder. Det letteste er no at kigge på bundpakningerne til cyklen. Så skulle du i hvert fald få en ide om, hvor vidt det overhovedet er gørligt.

Kommentér på:
VS 1400 motor?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce