{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.913 visninger | Oprettet:

Sliddele garanti ?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg byttede MC ved en forhandler for ca 1½ uge siden. Har så været i egypten en uge i den tid, så har kun fået kørt ca 400 km, men så så i aftes at min kæde var løs, så strammede den op...Nu kan jeg så se at det vist er et helt nyt kædekit der skal til, da jeg stadig kan hive kæden ud fra det bagerste tandhjul, så der er meget luft mellem kæde og tandhjul.

Nu ved jeg godt der ikke er garanti på sliddele, men eftersom jeg har kørt ca 400 km har det jo med rimelig sikkerhed været slidt ned ved handel, er det så for meget forlangt at gå tilbage til forhandleren og sige at det synes man ikke er OK ???

Jeg har IKKE kontaktet forhandleren endnu, vil lige høre hvad andre synes er rimeligt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sliddele garanti ??
  • #1   28. jul 2014 Prøv da at ring til dem, for du mere ud af end bare at komme og sige LAV DEN LIGE NU,, smiley

  • #2   28. jul 2014 Har du købt den med lukkede øjne ? Det skulle du have gjort forhandleren opmærksom inden du fik den leveret.

  • #3   28. jul 2014 Tja troede egentligt bare det var ok, nu hvor den var klar gjort.

  • #4   28. jul 2014 Der er også reklamationsret på sliddele i 24 måneder. I nogle tilfælde mindre, da varen kan være slidt/brugt op inden da.
    Sælger er forhandler og ved at et kædekit der er færdig er en mangel. Så min påstand er at sælger har solgt dig en mc med en mangel og bør udbedre den.

    kontakt sælger.


  • #5   28. jul 2014 Glæder mig til at høre om de æder den som reklamation !
    Du har købt en brugt cykel med en slidt kæde. Hvis du selv er i stand til at konstaterer at den er slidt nu, hvorfor tjekkede du det så ikke før købet.
    Det ville jo have været en oplagt ting at handle om ifm. købet.


  • #6   28. jul 2014 Og nej som sagt tjekkede jeg det IKKE før købet og kan også godt skrive det en 3 gang hvis nødvendigt. Hvis jeg havde handlet privat havde jeg undersøgt det, men troede ikke det var nødvendigt ved den forhandler.

    Men jeg har måske været for naiv eller uvidende, da jeg formodede at når man købte en mc hos en forhandler, så var den klar til at køre på.....Dermed ikke sagt at der er nye dæk osv, men at man i det mindste ikke skal starte med at smide en masser penge efter den.


  • #7   28. jul 2014 Den får du dem sgu ikke til sluge, det er jo ikke en deffekt... du kan jo heller ikke klage, hvis du pludselig ser, at der kun er en halv mm tilbage på bagdækket

  • #8   28. jul 2014 Det plejer jo at være den slags man lige får med når man lukker en handel... Man skal da selv tjekke den slags hos en forhandler. Det samme med skrammer og buler. Er den ikke decideret farlig at køre på, synes jeg det er ok at sælge den med slidte dæk og kæde, det samme med kort tid til service.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #9   28. jul 2014 Jamen Søren da.... hvad er forskellen på at købe en brugt MC ved en forhandler og en privat? Du tjekker (eller burde) da alt uagtet hvad! Og det kan da fint passe, at den kæde havde det super fint da du testede MC'en og den 400km efterfølgende viser sig at være slidt... jeg har *mange* gange oplevet at kæden som et lyn fra en klar himmel melder pas! Med mindre forhandleren er notorisk kendt for at snyde, så tror jeg altså ikke du skal regne med, at han (forhandleren) bevidst har forsøgt at sælge dig en brugt MC med overslidt gammel kæde!

    Snup du en snak med forhandleren og find en mindelig ordning... det kan jo være, at han vil lave en 50/50 eller hvad I nu finder ud af.... en langt bedre løsning end starte "yet another" tudekiks-tråd på MCG.... det er sommer, det er varmt... ud og kør - be happy!

    smiley


  • #10   28. jul 2014 Havde hellere ikke tjekket det hvis jeg købte hos forhandler... nok lidt naivt...

  • #11   28. jul 2014 Kan godt se trådstarters pointe, men ville nok selv ha spurt til det alligevel, som jeg også ville gøre med andre sliddele, men prøv dog at snakke med sælger, og høre om i ikke kan lave en aftale om et eller andet, Vh

  • #12   29. jul 2014 GTR kan nu heller ikke se hvad der er af tudekiks indlæg over det her, men man ser måske hvad man gerne vil. Spørger blot ind til hvad man kan forvente ved handel hos en forhandler

    Og ja er så blevet klar over at jeg burde have efterset kæden ved køb, dette overså / glemte jeg så, eftersom cyklen var nyserviceret ved forhandleren, så troede jeg egentligt det var ok.

    Det er da ikke en katastrofe for mig at skulle betale for et nyt kædekit, bare ikke lige hvad jeg havde forventet af en nyserviceret cykel, købt hos forhandler.


  • #13   29. jul 2014 han er nok på værksedet nu, giv ham evt et ring.

    og
    fortæl så hvordan det gik.

    mvh


  • #14   29. jul 2014 Du kan jo prøve at kontakte sælgeren, men lad være med at forvente noget

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #15   29. jul 2014 ....og min (nok den vigtigste pointe) er, at en ny-serviceret MC med okay-kæde fint kan være "lort" efter 400km.

  • #16   30. jul 2014 Det er jo helt indiskutabelt ar er kædekit er en sliddel. Goodwill måske, men mere kan ikke forventes

  • #17   30. jul 2014 Hej .

    Jeg vil nu mene af det er noget forhandleren burde dække .

    Så hvis i købte en brugt bil hos en forhandler og den efter 400 km var bremserne slidt ned eller et Hjulleje smadret .

    Ville i så selv æde regningen ?

    For hvis ja .
    Så er i godt nok de første jeg har mødt .

    Har godt nok skiftet en del slid dele som er opstået efter en kunde har købt en brugt bil .



  • #18   30. jul 2014 Altså, nu har du også altid været en flink mand:-)

    En kæde kører rundt og bliver slidt. Påtaler man den inden handel, har man måske en sag-påtales det ikke har det vel som argument ingen berettigelse.......


  • #19   30. jul 2014 Nu er der en del forskel på en slidt kæde og en defekt bremse.....

  • #20   30. jul 2014 Knud smiley

    Tak tak .

    Men mente nu mit arbejde .
    Jeg skruer jo bare smiley

    En lærling har da lidt fået skiftet begge pakdåser i forgaffel pga de blev utæt efter 1000-2000 km.

    Der er jo også tale om en slid del.

    Dem åd de fint . Slid dele eller ej så opstår sådan noget ikke fra dag til dag .


  • #21   30. jul 2014 Karsten .

    Nu er bremsen jo ikke "defekt "
    Men bare slidt ned ( slid del)

    Men ifølge jer så burde kunden lige have målt bremse belægning inden han kørt fra forhandleren .

    Hold kæft man skal kontrollere meget ved køb af en forhandler hvis det er ok af man ikke engang kan nå 400 km væk inden nogen sliddele er færdige .



  • #22   30. jul 2014 STOR forskel på om det ødelagte er et skjult hjulleje, eller en synlig for ALLE kæde... Hvis man spørger mig..

    Mvh Brian....

    Men er da også interesseret i at høre hvad forhandleren sagde... Kom så ind i kampen Søren !!! Vi sidder faktisk nogle stykker og venter på du får fingeren ud smiley


  • #23   30. jul 2014 Brian.

    så fordi en kunden ingen viden om de mekaniske dele,

    så må cyklen gerne have slid dele som forhandler burde være klar over.

    manden køber jo en NY serviceret cykel hos en forhandler.

    netop for af være i trygge hænder og gerne betaler det ekstra for dette.

    så skal de slid dele den blev solgt med kun lige holde til han er kørt ned til is boden første gang?

    I er godt nok hver en forhandlers ynglings flokke færd hvis det er holdningen.


  • #24   30. jul 2014 Mht de synlige sliddele så ja....
    Det er ikke normalt i min verden at skifte kæde eller dæk før de er slidt ned, Mine bagdæk køre ca 5000km og derfor skal man selvfølgelig ikke skifte det ved 3500, bare fordi det er der den skal have skiftet olie. Det samme med kædekit. Mon ikke også det omtalte kan køre et par tusind km mere ??


  • #25   30. jul 2014 Sune

    Pakninger i gafler er ikke synlige, det er en kæde da vist.

    Jeg havde forresten lige besøg af Gert her til aften - på Shadowen - en fornøjelse af de større:-)


  • #26   30. jul 2014 Knud .

    Synligt eller ej er ligemeget i min verden .

    Da en kæde også er "usynlig" for en som ikke aner en pind om motor cyklen.

    Hvis han har ret af han ikke kan stramme kæden mere op og der stadig er luft .

    Så kan vi godt blive enige om af det kit er helt færdigt .

    Hvordan kan den være ny serviceret med sådan en kæde ?
    Det jo ikk kommet ud af den blå luft .

    Som jeg forstår det,
    Så mener i af så snart man har kørt ud over kantstenen hos forhandleren så kan alle slidedele godt gå i stykker uden af køber kan komme tilbage og be om af få det lavet .

    Tror da jeg skal starte op med salg af mc'er .

    Tror der vil være penge i af sætte gamle sliddele på cyklerne også bare afsted med køber og tak for han har giver overpris ( forhandler) pris .
    smiley

    Er jeg glad for af hører .

    Han snakker om varmt om dig/ jer
    Så tag nu og få luftet ham mens vejret er til det smiley


  • #27   30. jul 2014 Jeg kunne godt stramme kæden op men ikke så man ikke kunne hive den ud fra det bagerste tandhjul med stor mellemrum mellem kæde og tandhjul. Det bliver IKKE slidt fra ok tilstand til det på 300 km´s normal kørsel i sol og tørvejr.


    Men har været ude hos forhandleren idag, og han skiftede det uden problemer, fik da heller ikke en regning, så forventer da klart det er på garanti....Men go og hurtig kundeservice smiley


  • #28   30. jul 2014 Men nej som det også bliver nævnt...når jeg køber en ny serviceret motorcykel hos en forhandler, forventer jeg heller ikke det er nødvendigt at gå alle sliddele efter......

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #29   30. jul 2014 Sune!

    Hvis jeg handler brugt bil - det er sket - så vælger jeg uagtet om dette var/er privat eller hos en forhandler, at få handlet betinget af en fejlfri FDM-attest, idet jeg netop ikke kan se (gider ikke at rode med biler) om skiven er slidt ned til absolut minimum - eller om andre (næsten) skjulte fejl måtte være tilstede. Disse forhold har jeg altid forelagt sælger (privat eller erhverv) så han/hun kunne forholde sig til det. Nedslag i prisen eller udskiftning - bum - sådan!

    Og så vender vi kort blikket mod den famøse MC-kæde! Hvis jeg har minimal forstand på MC, så ville jeg nok vælge at få en "ekspert" med på råd/køb. Vedkommende ville måske opdage, at kæden er spændt ind/ud, således det kunne tolkes som (måske) et kommende kædekit/skifte i nær fremtid. Men du ved jo også godt selv, at en kæde kan være ganske fin-fin og alt se/mærke/føles helt normalt - og efter "kun" 400km ligner det lort....

    Men nu må vi jo vente i spænding og høre hvad udfaldet bliver.... og jeg tror da bestemt at forhandleren og Søren finder en win-win løsning!


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #30   30. jul 2014 ...og så kom svaret! Fin service - alle er glade smiley

  • #31   31. jul 2014 Fin service, god sæson

  • #32   31. jul 2014 Fin service .

    Og vil nu påstår af forhandleren godt vidste af han burde skifte den .

    Fordi det ikke er iorden !!



Kommentér på:
Sliddele garanti ??

Annonce