972 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Gøre en cykel klar til vinterkørsel Gøre en cykel klar til vinterkørsel

Jeg har lige bestilt en fabriksny crosser m. plader af kinesisk oprindelse og der til hørende kvalitet... Ja...

Hvordan klargør jeg bedst svinet til at tåle den danske vinter, når den skal bruges frem og tilbage på arbejde og uni?

Jeg tænkte på at pille tank, sæde plasticdele osv. af, male alt hvad jeg kan komme til med noget body tectyl-snask, bore lidt huller i stellet og sprøjte til med rustbeskyttelse og sætte propper i igen og være flittig med siliconespray og WD40.
Men hvad med motoren? Kan den på nogen måde reddes eller må jeg bare finde mig i at salten æder den?
Jeg gider ikke bruge tid og penge på at sandblæse motoren for maling og så give den varmefast maling; det er en kineser til 8500!

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gøre en cykel klar til vinterkørsel
  • #1   4. dec 2008 bare vask den grundigt en gang eller to om ugen... så skal den sgu nok holde.. kender ovenkøbet en der har en vinterkinøjser zonsheng på 3. år nu og han gør ikke noget som helst med den, og der er kun et minimum af rust ved nogle svejsninger..

• #2   4. dec 2008 Tror ikke jeg ville turde bore huller i stellet, men nøjes med at give den de steder du kan komme til og så ellers hyppig vask... og skulle den kun holde 3 år, så har det stadig været en billig cykel.. smiley

• #3   4. dec 2008 Overlæs den med kædefedt eller en anden form for tyggere olie i alle hjørne og kanter, det muligvis ikke kønt, men har du et tykt nok lag på skulle den beskydte imod snavs og salt.

• #4   4. dec 2008 jeg plejer at gøre det et jeg dypper den praktisk taget i pava inden vinteren, og når det bliver forår får den en tur med motorvask. så er den fin igen.

• #5   4. dec 2008 jeg køre vinterkørsel på min busa !
    den er smurt ind i vasseline og bliver skyllet mindst en gang om dagen. der er INGEN tegn på rust eller ir nogle steder på den !
    ses på landevejen , men pas på der kan være glat smiley

Kommentér på:
Gøre en cykel klar til vinterkørsel

Annonce