1.020 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvad ville I gøre? Køb af ny cykel.. Hvad ville I gøre? Køb af ny cykel..

I dag var jeg ude at se på en Er-6 n, som jeg blev meget interesseret i.

Men; sælger fortæller at den hos tidligere ejer blev skadet, således at dens stel blev udskiftet. Sælger ved ikke mere om den skade. Mandlig førstegangsejer, nu med kvindelig ejer.

Cyklen er fra 2007, har gået 19.000 km og står meget flot. Lyder godt, kører som den skal osv osv. Perfekt, bortset fra den tidligere skade...

Så mit spørgsmål lyder; hvad ville I gøre??
Ville I konsekvent løbe skrigende bort fra en mc med en sådan tidligere skade? Eller skulle der blot et tilpas stort nedslag i prisen til? Og i så fald; hvor stort - når vi taler om en cykel til 55.000?

/BBB

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af grafitti 5.500 kr.
  • Rengøring af lejlighed 65 kvadratmeter, lister, døre og dørkarme, gulve, skabslåger, vaskeskab og vinduer 1.500 kr.
  • Tage 5 loftlamper ned ifbm flytning 560 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • LE fejl på vaskemaskine 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.146 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville I gøre? Køb af ny cykel..
  • #1   11. mar 2012 2 x nej.

Jeg ville ikke løbende skrigende væk, og er skaden lavet ordentligt vil du aldrig mærke til det, eller for den sags skyld få den billigere.
    Havde sælger ikke fortalt det, havde du nok alligevel aldrig opdaget det.

• #2   11. mar 2012 Hvis stellet er skiftet skal der være en tilladelse fra forsikringen på genihugning af stel nummer.
    Det er det første jeg ville tjekke.
    Giver en masse bøvl ved syn..

• #3   11. mar 2012 Hellere en der har haft en stor skade, hvor alt inkl stel er skiftet, frem for en der har haft en tilsvarende stor skade hvor stellet ikke er skadet.

Der er intet at frygte på den baggrund.

• #4   11. mar 2012 Jesper > det er jeg glad for at høre smiley
    Men kan en tidligere skade ikke have forårsaget en skade på motoren som måske først vil vise sig senere?

Jeg tænker bare, en skade som giver anledning til udskiftning af stel, kan vel ikke have været en helt lille skade?

Joooh, det ville jeg nok.. for sælger fortalte det først, da vi spurgte hvorfor en 2007-model havde sort stel. Det fåes de ikke med som standard smiley

/BBB

• #5   11. mar 2012 Det behøves jo ikke være ret meget. Er der kommet ridser i stellet, så skal det skiftes. Det behøver ikke være fordi den er krøllet rundt om sig selv smiley

Men prøv evt at få fat i tidligere ejer og hør nærmere.

• #6   11. mar 2012 Det ville jeg ikke frygte, hellere en cykel hvor stel er skiftet efter skade end det modsatte.

• #7   11. mar 2012 TB N > Tilladelse fra forsikringen er i hus - god pointe netop.

Jesper, Jesper og Claus > dejlige svar, sød musik i mine ører smiley - og det lyder fornuftigt.

Alle service er overholdt på den, og vi har fået nummeret til mekanikeren. Derudover tænker jeg også at finde nummeret til den tidligere ejer, han kan jo nemt fortælle om skadens omfang.

/BBB

• #8   11. mar 2012 Har en kammerat der fik skiftet stel på hans XT660. Det var pga en rutsjetur hen ad ny asfalt. Stellet fik en bule og en masse ridser. Mere skal der ikke til.

• #9   12. mar 2012 Skal du så skifte navn ?.....så kan du jo ikke kalde dig BanditBikerBabe mere :o)

• #10   12. mar 2012 Jesper > ok, det kan jo selvfølgelig blot være noget i den stil..

Jesper > NARHAJ, for jeg er stadig en BANDIT! smiley

ps; hvad er det med alle de Jesper'ere herinde?? smiley

/BBB

• #11   12. mar 2012 Har selv haft en maskine med skadet stel. Der kom nyt stel på, genindhugget stelnummer - og der skulle jeg så bare have en godkendelse på det som jeg kunne fremvise på forlangende! Intet problem - tror ikke du har noget at være nervøs over.
    Har skaden været stor nok til at skifte stellet, så havde man sgu' sikkert også skiftet motoren hvis det var nødvendigt.

Tillykke med cyklen, og rigtig god sæson.

• #13   12. mar 2012 Yes - tak for svar allesammen. Det er jo lidt ligesom at spørge publikum i et quizprogram - heldigvis er I allesammen meget enige smiley

Jeg er enig, og har i dag faktisk også fået talt med den forhenværende ejer. Det viser sig at han "blot" blev påkørt af en bil bagfra, så jeg er ikke længere nervøs for det.

Nu skal jeg blot beslutte om det skal være den, eller den anden jeg har kig på *s*

/BBB

Kommentér på:
Hvad ville I gøre? Køb af ny cykel..

Annonce