{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bredere bagdæk og fælg
  • #1   20. dec 2008 det vil ALTID påvirke din motocykels kører egenskaber at du laver om på de forskrifter farbrikken forskriver, sådan er det... men så er spørgsmålet om du køre og præsser din mc så meget, at du nogen sinde vil mærke det... se det er spørgsmålet...

    my 5 cent

    mvh


  • #2   20. dec 2008 Mener ikke der er den store forskel på F1 og F2 ud over optik, lidt breder fælge for og bag og lidt kraftiger motor, skrev jeg lige ikke den store forskel.. Og det var jo lige netop derfor jeg spurgte K6, var om det var prøvet, og erfaringer på min model smiley

  • #3   20. dec 2008 Hej Thomas

    Jeg har en f4 fælg på min f3 banejern og der styre helt upåklageeligt, så mon ikke det også skulle kunne gå med din =0)

    Mvh


  • #4   20. dec 2008 Oprindeligt har din F1 kørt med 130/80 bagdæk på en 3,5" fælg. F2 har 160/80 på 4,5" fælg. At gå en bredde på kan til tider gå, men at gå fra oprindelig 130 og op til 160 kan godt ødelægge køreegenskaberne. Mit umiddelbare gæt er, at den vil understyre med baghjulet, hvilket vil gide oplvelsen af, at den er mere træg i styringen.
    Noget af det kan du så kompensere for ved at have et højt dæktryk bag. Men det vil aldrig blive godt.


  • #5   20. dec 2008 du vil kunne mærke nogen den første tur og så har du vendet dig til det, der er jo en grund til de nyre cykler køre med bredere dæk så på med et andet fælg, gjorde det selv engang med en gammel gsxr 1100 og kørte uporklageligt med det bredere fælg og dæk

  • #6   20. dec 2008 På med "lortet" ;o)

  • #7   20. dec 2008 Jeg prøver med en anden fælg når det gamle dæk er ved at være nede. Er nok ikke det store at miste, lyder det til smiley

  • #8   20. dec 2008 Allan, grunden til et bredere dæk er at få mere trædflade således at der kan leveres mere power...

    jo smallere dæk, jo skarpere styring.. tror at du vil få en cykel der vil virke en anelse mere træg i svingene...

    Det er som om at dæk bredde er lige som penis længde for nogen mennesker...


  • #9   20. dec 2008 Så har jeg en pænt lang penis hehe Jeg har standard 150 på men kører med 215 nu. Jeg er nok ikke lige den der presser mc'en mest, men jeg syns den er lige så let at lægge ned i svingene som før...

  • #10   21. dec 2008 Den kan nemt kommer ligeså langt ned, det er et spørgsmål om hastigheden hvormed den kommer ned smiley Jeg tror nu ikke det vil genere køreegenskaberne alverden, at skifte din fælg op til en lidt større størrelse, hvor stor er forskellen på stellen imellem de to modeller?

  • #11   21. dec 2008 Mener ikke der er den store forskel stelmæssigt på F1 og F2 bag rammen er svejst på 1'eren og boltet på 2'eren, men rigtig mange af delene er fælles for de 2 modeller. Hjul er den F1 med 140 bag og 110 for, og F2 160 bag og 120 for. Så det burde ikke gøre det helt store, Var også mest fordi jeg syntes det ser federe ud med 160 men gider ikke at den bliver dum at kører på.

  • #12   25. dec 2008 Øv, har lige fundet ud af at afstanden mellem bremse skive og tandhjul er 1,2cm breder på en F2'er og da kæden jo stadig skal være på linie kommer hjulet 1,2cm skævt i bagsvingeren og alt andet end lige kan det ikke være godt, og så skal åget til bremse kaliberen også ændres, men det burde nok være muligt. Eller er det bare mig der er pivet med den skæve offset af baghjulet?

  • #13   25. dec 2008 du kan vel bare lave et offset tandhjul.... er det foran det skal flyttes ud??

  • #14   26. dec 2008 Det må jo være længere ude på gear kassen på F2'en ellers ville det jo ikke passe. Men jo man burde vel kunne flytte tandhjulet lidt ind. skal bare lige finde ud af om skiverne er samme diameter, ellers skal der også anden bagsvinger og kaliber bag på, da de ikke er sat fast på samme måde. Og så meget gider jeg heller ikke gøre ud af det.

  • #15   26. dec 2008 men hvis jeg ikke kan rykkke det forreste tandhjul de 6mm ud dropper jeg det igen, gider ikke have at hjulet ikke sidder centreret

  • #16   26. dec 2008 Nu tænker jeg lige højt, hvis jeg får flyttet det forreste tandhjul så jeg kan få fælgen centreret passer kæde guiden, og kædeskærmen jo hellere ikke længere. For pokker det startede ellers så simpelt, bredere fælg og dæk, no problem.. tror det er original baghjul eller "skævt" bredere baghjul..

  • #17   26. dec 2008 6mm?????? Det brude sq da ikke værte noget problem... er det ikke bare at få "stukket" midten ud af tandhjulet og så lave et 6mm mellemrum evt med et stykke rør i passende diameter og så få lortet svejset sammen igen??? hvis der er plads i stellet, kan jeg ikke rigtig gennemskue problemet?!!?

  • #18   26. dec 2008 Thomas R
    ellers skriv til ham her

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=11796

    jeg har gemmen tiden set og læst bla her i dette forum, at den gut kan få alt til at virke og passe sammen når det gælder mc, og han er flink til at hjælpe folk herinde, prøv at kontakte ham , han ved med garanti noget du kan bruge

    my 5 cent

    mvh


  • #19   27. dec 2008 Ham prøver jeg lige K6, er sq ikke 6mm der skal lægges til, men 6 mm der skal trækkes fra for at kæden trækker lige hvis hjulet skal være centreret. Og som det er nu er der dårligt plads til at der kommer 1cm mere dæk i hver side.

  • #20   13. jan 2009 Så lykkedes det, den blev klemt på, så mangler jeg bare dæk og det snart bliver forår. har lagt et billede i min profil hvis i vil se. Den blev også lige malet smiley

  • #21   15. jan 2009 det er sku super


    mvh


Kommentér på:
Bredere bagdæk og fælg

Annonce