1.215 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
skal ud og se på ducati monster 900 skal ud og se på ducati monster 900
hejsa.
jeg har lige et par spørgsmål angående ducati monster, da min bror er faldet for en 900 monster fra 2001, og han ingen viden stor set har omkring motorcykler og tenknik osv, har jeg sagt ja til at tage med ud og kigge på den sammen med ham., da jeg trods alt har lidt mere viden om mc end ham,
men jeg ville gerne høre om der er nogen der kender til netop denne model, jeg tænker på svagheder, om der er noget jeg skal være mere obs på end andet, alle input og svar modtages med glæde
forsat god jul og godt nytår til jer alle
mvh pierre
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 26 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 649
maj 2006
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 101
tænkte bare at der måske er noget der kræver særlig opmærksomhed, kender nemlig ikk så meget til ducati med tørkobling osv
det er denne her han har kig på .
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=44246
apr 2006
Følger: 26 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 649
Men Tandremmen er virkelig noget der skal kigges efter, det er bare at løsne 4-5 skruer på hver dæk plade, så kan man komme til dem.
Men den ser sgu lækker ud på billederne. Gå efter jeres intuation så går man ikke helt galt i byen.
Held og lykke
jan 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Svar: 10
Din bror har god smag
spørg til og tjek:
dæk
tandhjul
olie/filter(noter mærke og type på olien, brug den samme hvis der skal efterfyldes, den motor kan bruge lidt olie når den får tæsk)
kæde(tjek hele vejen rundt den kan sagtens være slidt forskelligt)
kompression(lufkølet maskine...er kompressionen god og ens er det fornemt)
remme (kører man med i 2 sæsoner eller 20.000 km, det er svært at se om remme er friske, det koster ca 160 kr stykket og kan skiftes selv)
ventilspillerum (hvornår blev det sidst tjekket og hvad var målene?)
bremseklodser
bremseskiver
kobling (mål slid mener at nye koblingplader koster ca 1200, ejeren kan sikkert vise hvordan det måles, hvis i ikke selv sætter jer ind i det)
luffilter
spænding på batteriet i tomgang og ved omdrejninger (fortæller om cyklen lader rigtigt procedure kan findes på nettet)
bremse/koblings væske
tjek kronrørslejer(løft forenden, drej styret fra side til side, er der et hak ved ligeud positionen skal kronrørslejet skiftes)
kør en tur se om den trækker ensartet op igennem gearene
en ducati 900 2v hopper og danser ved lave omdrejninger bliv ikke overrasket over det.
Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om, der er sikkert mere
Håber vi ser brormand i Ducatiklubben
Allan
900 Supersport
maj 2006
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 101
super det var lige det jeg var ude efter..
men hvordan kan jeg tjekke om kompressionen er jævn og ens, og hvad skal målene være på ventilspillerummene??og til sidst, kan du huske hvor tykke koplingspladerne er fra nye af???
mange tak pierre
skal ud og se på ducati monster 900