{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Pris forskel ABS?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Så lige Aprilias priser for 2009, og lagde mærke til den store prisforskel mellem ABS og IKKE ABS modeller.. Eksempel :

Shiver 750 ABS : 164.999
Shiver 750 : 139.999

Det er alligevel en forskel på 25.000 kr... Og nu tog jeg bare Aprilia som eksempel, men det gælder også andre mærker....

Jeg vil personligt selv helst have mc'er med ABS, men synes alligevel at det er et skræmmende højt ekstra beløn man skal af med, eller er jeg helt forkert på den...!!!

I mange andre lande er der kun mellem 2000 og 6000 kr i prisforskel mellem at have mc med ABS... godt nok har vi høje afgifter på køretøjer i lille DK, men synes da ikke helt det her holder.....!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris forskel ABS??
  • #2   26. jan 2009 Jeg har haft mc med og uden ABS, og synes klart at ABS er en kæmpe fordel... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   26. jan 2009 Jeg har kørt påflere med ABS, og kun selv haft uden.

    Jeg ville aldrig drømme om at købe en cykel med...


  • #4   26. jan 2009 Tror jeg heller ikke ville, og da slet ikke til den SINDSYGE pris!! Men kan i huske hvad de første dvd optagere kostede? Det falder i pris og bliver normen på langt de fleste gadecykler.

  • #5   26. jan 2009 Det ville være smart hvis man lavede det samme med motorcykelafgiften, som med bilerne.
    Jo mere sikkerhed, jo billigere afgift. Men vi ved jo alle hvordan politkerne ser småt på motorcykelisterne. Det med at det er gamle modeller er ikke altid rigtig. De fleste tænker nok Suzuki når det siges, men tag fx SV650'eren... det er altså 09'eren uden abs, der er den billige og ikke en overgemmer.


  • #6   26. jan 2009 Tjaeeeee, hvis den reelle prisforskel er 5.000,- så bliver den jo med afgift til 15.000,- i merpris...

  • #7   26. jan 2009 der er da heller ikke afgift på abs på mc er der ???

  • #8   26. jan 2009 22. I § 8, stk. 7

    Stk. 7. For nye motorcykler, der er forsynet med blokeringsfri bremser, nedsættes den afgiftspligtige værdi med 4.165 kr.
    mente nok at det var om ikke fritaget så nedsat.


  • #9   26. jan 2009 Michael: Det kommer an på hvor meget akstra ABS'en koster. Der er et fradrag på små 4.100,- hvis den har ABS.

  • #10   26. jan 2009 Det må du undskylde, havde ikke hørt det var kommet til mc, men det er da kun godt. Så mangler vi bare de får sat afgiften ned til det samme som bilerne smiley

  • #11   26. jan 2009 Det er simpelthen for dumt af Aprilia at tage så meget ekstra for ABS-versionen - de fleste japanere har det nu som standard og det er ofte uden eller med små prisstigninger. F.eks da den ny Bandit kom i '07 var der ingen prisstigningen selvom det var en helt ny motorcykel og med ABS - de satte til gengæld den gamle model voldsomt ned, hvilket jeg finder helt i orden. Sådan en salgspolitik kunne Aprilia lære noget af.

  • #12   26. jan 2009 Jeppe: Spørg lige ejerne af en nyere GSXR1000 om de er glade for den prispolitik...

  • #13   26. jan 2009 - Jesper
    Det er aldrig sjovt at blive "ramt" af prisnedsættelser. Men jeg tvivler på at Suzuki ville sælge særligt mange K7 og K8 GSXR1000-modeller, hvis de kostede det samme som den helt nye K9-model - hvem gider at give fuld pris for en gammel model? - jeg gør i hvert fald ikke.
    Suzuki kan jo selvfølgelig bruge Aprilia-finten og sætte K9'eren til en urealistisk høj pris, men så tror jeg desværre også, at de får et salg som Aprilia har...
    Jeg mener at Suzuki har en rigtig god prispolitik: Få de gamle modeller ud af døren til en favorabel pris og lad dem, der absolut vil have det nyeste af det nyeste, betale normal pris.


  • #14   26. jan 2009 Jeppe: Ja det virker jo på salget til "die dummen dänen". GSX750 F er den mest solgte MC i DK...

  • #15   26. jan 2009 Ja, GSX F'eren har jeg så ikke lige forstået, for det er jo end ikke et godt tilbud - For 5000,- mere kunne man få den helt nye model og den er så meget bedre end den temmeligt bedagede 750'er. Men det er nok det der med kubik og potens som sælger i det tilfælde...
    Men generelt mener jeg faktisk, at de har en god prispolitik - da V-Strom kom med ABS i '07 steg prisen ikke og de satte non-ABS versionerne ned med 10k. Det er der da mere fornuft i end holde prisen på Mana/Shiver uden ABS og så tage 25k ekstra for ABS-versionerne.


  • #16   27. jan 2009 Kan jo også hænge sammen med at aprilia forhandleren regner med at sælger en masse shiver modeller uden abs, og derfor har lavet en rigtig god deal for at presse prisen ekstra mod at garantere et hvis salg, hvorimod med ABS, da de fleste motorcyklister i DK generelt ikke er interesseret i abs bremser, bliver sat til en standard pris..

    Man kan ikke sammenligne suzukis prisfastsættelser med andres, da de virkelig har en unik markeds position i DK, hvis man ser på salg.. det er så vidt jeg læste, hver anden ny mc i dk der bliver solgt, hvor der står suzuki på blokken..


  • #17   27. jan 2009 - Tore
    Nu har jeg bare brugt Suzuki'er som eksempel, men de er slet ikke enestående. Både Yamaha og Kawasaki har gjort det samme - F.eks da Kawasaki Versys kom med ABS steg prisen heller ikke og non-ABS faldt 5.000,-.


Kommentér på:
Pris forskel ABS??

Annonce