{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Hvilken er bedst? {{forumTopicSubject}}

Min kone og jeg overvejer, at købe en MC vi kan være fælles om at køre på. Vi kigger på Suzuki SV650/1000, Honda CBR600F, Kawazaki ER-6F og ZX6R.

Kravet fra min kone er, at det skal være en cykel som hun kan nå jorden fra, og som er letkørt. Samtidig skal det være en cykel, som man kan sidde bag på uden at det er ubekvemt.

Nu er det så vi spørger jer til råds. Hvilken er bedst og hvorfor?

På forhånd tak for jeres svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken er bedst?
  • #1   10. feb 2009 Der er stor forskel på de forskellige mcer. SV650/1000 er en touring/sportstouring, hvorimod en zx6r er en fuldblodsracer.

    SV650/1000 = V2 motor.
    ER6-F = R2
    ZX6-R´= R4
    CBR-F = R4

    Er det jeres første mc?


  • #2   10. feb 2009 Umiddelbart syntes jeg ikk det lyder som ZX6R er en cykel som passer til hendes/jeres behov. Jeg har selv eget en honda CBR600F fra 92 og nu en ny SV1000n - begge cykler kan klart anbefales.

    En SV650/1000 har en rimelig høj sædehøjde som standard men kan da sænkes, tror ER-6F er lidt lavere fra fabrikken.

    Men det vigtigste er at komme ud og prøve cyklerne. Jeg blev fx forbavset over hvor stor forskel der er på twin motoren og den gamle række-4.


  • #3   10. feb 2009 En R4 kræver mange omd. og har ofte en svag momentkurve.
    En V2/R2 kræver knap så mange omd. og levere momentet på en brugbare måde(ved lave omd. og hele vejen op i omd.)

    Jeg ville tage ud og prøve en SV650 og en ER-6F


  • #4   10. feb 2009 Hvis i har tænkt jer at købe fra ny af skulle i måske tage cykler som Suzuki SFV650 gladius, Yamaha XJ6 med i tankerne. Ligger i samme prisklasse som SV650 og ER-6

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #5   10. feb 2009 Der er kun den besværlige vej.

    Ud og prøvesidde / prøvekøre diverse maskiner - både dig og hende.

    SV1000 skal man være kortbenet for at sidde behageligt bagpå, men langbenet for at kunne nå ned fra, så den er ikke første valg til jer, tror jeg. Det er ellers den eneste af alle dem du nævner som stadig har power nok til at sidde to på uden at miste følelsen af MC livet, efter min mening.
    Det samme gør sig desværre gældende for SV650 - og den har færre kræfter.

    Honda CBR600F skifter både en del udseende og pris med årgangene, men fælles for dem alle er fornuftige køreegenskaber og bremser, men ikke vildere interessant effektudvikling med 2 personer på, da de gerne skal tæves lidt for at komme ud over stepperne. Jo nyere årgange, jo bedre er affjedringen som udgangspunkt.

    ZX6R af nyere årgange er en hårdkogt racer, og tilbyder kun middelmådig siddeplads og dårligt udsyn fra passagerersædet. Den er bygget til at køre solo på, og det kan man godt gennemskue når man prøver den. smiley
    Styrer og bremser godt, og har en fin motorgang - og kvaliteten er fino.

    Den som efter min mening er mest interessant for jer, er faktisk ER6F. Man sidder godt og behageligt på bagsædet, samtidigt med at føreren har god plads til at variere sin kørestilling. Motoren er lidt sær hvis man er vant til en 4 cyl, men den trækker fornuftigt over et bredt register.

    Det er jo muligt jeg rammer forkert, men efter det du spørger om, synes jeg i skal prøve ER6F først - for derefter at få bekræftet om det jeg siger om de andre, passer på jer. Alle folk har en vidt forskellige måde at opfatte ting på, så det kan sagtens være en SV1000 måske passer fint til jeres behov...
    Det er købers marked - udnyt det til jeres fordel. smiley


  • #6   10. feb 2009 helt klart honda vtr 1000 smiley


    du kan ikke få en bedre begynder maskine og den er ikke "for vild"

    om ikke andet så bare prøv en for en sikkerheds skyld.

    i mc bladet bike er der alletiders annoce om den også


  • #7   10. feb 2009 Suzuki Gsx650F , er også en mulighed. knap så fed en cykel for herren ( uden at fornærme nogen ) , men det er en god all round bike til en fornuftig pris.

  • #8   10. feb 2009 Skal I begge kunne anvende den hver for sig og skal den også være hensigtsmæssig til to, vil jeg anbefale en af de tocylindrede pga, deres momentudvikling, som er en del gunstigere med megen vægt end de firecylindrede.

    Komfortmæssigt er Kawasakien nok bedst, men det kan kun afgøres af en prøvesidning.

    En række firer skal nok op i kubik til jer..

    Har I tænkt VFR 750??? Det skulle I måske nok gøre


  • #10   11. feb 2009 Den nye Yamaha XJ6, lyder som et godt bud. Den er optimeret, til at have et godt træk i mellemområdet. Den gamle XJ Diversion fra 90´erne, havde en lav sædehøjde. Men om det er overført til den nye, ved jeg ikke.

    Test:
    http://www.youtube.com/watch?v=573ACLcioLg

    Og så har Yamaha jo en 5 års garanti, og mulighed for fornustig forsikring.

    Men i skal ud og prøve nogle cykler. Husk at skrive lidt stikord ned, efter en prøvetur. Så kan i bedre huske de forskellige cykler, fra hinanden. Og sammenligne noter smiley


  • #11   11. feb 2009 Hvis man skal sidde nogenlunde bekvemt som bagsædepassager, så er SV og ZX6R udelukket.

    Der er rigtigt gode bud i mellemklassen, der har gode køreegenskaber, nok motorkraft og som samtidig har anstændig bagsædekomfort:
    Honda CBF 600
    Kawasaki ER6-F
    Yamaha XJ6 Diversion
    Yamaha FZ6-S
    Suzuki GSF 650 Bandit
    Suzuki GSX650F

    De er alle gode mc'er med hver deres charme, men kun en prøvetur kan bestemme hvilken der passer til jer. Jer er selv vild med Kawa'en da den er let, har inspirerende køreegenskaber og en dejlig paralleltwin motor, der trækker rigtigt fint helt fra bunden.


  • #12   11. feb 2009 Jeg har prøvet lidt forskelligt, og jeg må sige at den CBR 600 F4i jeg har nu er den nemmeste cykel jeg har prøvet endnu.

    At påstå at de 110 hk ikke er nok til at slæbe 2 mennesker er nok at fordreje virkeligheden en smule. Jeg er selv en større gut, og har ingen problemer haft med opbakning og bagsæde passager.

    Iøvrigt er farverne på min rappe for både han- og hunkøn så nu skal du høre jeg har en god idé...

    I kan købe min. Og derfor skal jeg jo sige den er god, men jeg er faktisk så sikker så jeg synes i skal prøve den.


  • #13   11. feb 2009 Vil lige smide min egen triumph bonneville ind hehe

    Den er lige så god at sidde bagpå som den er at køre. Kæmpe godt langt sæde!
    Rigtig nem at køre og med lav siddehøjde.
    Masser af bundtræk til to personer.
    Go til høje mennesker! Man sidder ikke i fosterstilling!!
    og smuk smiley

    -ud og prøve er nok det bedste råd ja
    pøj pøj


  • #14   11. feb 2009 Gør som Sajmon skriver - det er et godt råd.
    - og så en anden ting at tænke over:
    Vi har 2 drenge ( 14 og 17 ) der begge sidder bag på, og de vil faktisk helst sidde bag på mig, da jeg ligger ind over maskinen, og de derved har frit udsyn fremad. Min kone sidder oprejst ( Yamaha FZ6S ) og her kigger de lige ind i hendes hjelm.


  • #15   11. feb 2009 Ud fra disse kriterier:
    En cykel som hun kan nå jorden fra
    Som er letkørt.
    Samtidig skal det være en cykel, som man kan sidde bag på uden at det er ubekvemt.

    Tænker jeg ER6. Den har lav sædehøjde, er MEGET letkørt, men samtidig også sjov for dem der vil mere. Komfortabel til 2, og har også trækkræfter nok til 2.
    Men som nævnt skal det jo prøves først.


Kommentér på:
Hvilken er bedst?

Annonce