{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

gert friis n
gert friis n
Tilmeldt:
25. maj 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Køb af mc under finanskrise! {{forumTopicSubject}}

Jeg har været uden mc i et par år siden jeg skiftede min Suzuki VL800 "Volusia" ud med en barnevogn. Nu hvor foråret er lige om hjørnet stiger lysten til at få mc atter! Denne gang bliver det nok en Honda SuperMagna. Kan se at de er prissat mellem 50.000 og 60.000 kr. Hvor meget tror i det er muligt at prutte forhandlerne ned i øjeblikket....den økonomiske situation taget i betragtning? Synes forøvrigt det er pudsigt at dem der sælger privat ofte er de dyreste. Det får man så en mc for uden nogen former for garanti eller andre former for serviceaftaler.....dyrere end hos en forhandler. Der må være basis for meget prutteri! Det er vel ligenu man/jeg skal købe....vinterstilstand og finanskrise. Forhandlerne vil vel nærmest forære mig en mc...ikk'


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af mc under finanskrise!
  • #1   16. feb 2009 Hej

    Jeg tror du har rig mulighed for at prutte om prisen da du jo ikke har noget forhandleren skal tage i bytte... Mange forhandlere er lede og kede af deres lager af brugte cykler for tiden. Selvfølgelig skal budet være reelt, men jeg tror ikke at man skal betale det der står på prisskiltet under en finanskrise smiley

    ... Du har ret i det med det private marked. Folk har ikke opdaget hvor meget priserne falder rundt omkring ørerne på dem, men det finder de jo nok ud af smiley

    mvh
    Anna


  • #2   16. feb 2009 Find den rette forhandler...
    Måske ta´r han barnevognen i bytte.. smiley


  • #3   16. feb 2009 Der er en taktisk lærebog til sådan noget.

    en sælger arbejder med tre priser typisk:

    1)Hans ønskedrøm - det er den sat til.
    2)Hans acceptable pris- der hvor han nok tjener noget ,men ikke så meget som han allerhelst vil
    3)Hans walk away pris, der hvor han taber penge (En forhandler med lager kan være nødt til at gå dertil eller under)

    Køber arbejder også med tre priser:

    a) den pris man max er villig til at slippe
    b)Den pris man finder rimelig og kan opnå næsten hver gang
    c)røverkøbet.

    Køber bør kun gå efter c), hvis man har rigtig god tid. Sælger holder kun fast i 1), hvis han har rigtig gor tid og likviditet!

    Her er så en manual:-)

    Byd ham en god klat under, hvad du vil belale (altså røverkøbsprisen).

    Hvis køber ikke smider dig ud, men bare afviser dig, så spørg ham hvad han reelt havde forestillet dig. Hvis han vil forhandle pris, kommer han med et forslag, måske ikke meget lavere, men han kommer dig i møde. Gør han ikke det, så glem at forhandle pris.

    Så byd ham noget mellem dit første bud og hans første nedslag, og så ellers derud af. I skulle gerne ende i en situation der er lige tilfredsstillende eller utilfredsstillende for jer begge.

    Husk også, at hos en forhandler kan du ofte opnå mere ved at få varer istedet for kontantafslag, og det er billiger for sælger at give dig. I skal ende med handelen på hans niveau 2 og dit niveau b smiley god fornøjelse

    P.S. Der er ikke mange steder man ikke kan handle 15-20 % af i dag på en brugt cykel


  • #4   16. feb 2009 Hvordan ser det så ud på nye cykler? Er slevl på udkig efter en ny cykel, men synes jeg har lidt svært ved at gå ind til en forhandler og prutte om prisen der står på skiltet. Måske er det bare fordi jeg ikke er fra Jylland smiley

  • #5   16. feb 2009 Christian

    På nye er det nemmere at handle om ekstraudstyr, din rabat koster "kun" forhandleren kostpris, men du får værdien


  • #7   16. feb 2009 Forløbeligt tak for jeres hurtige og relevante svar!

    Søren J...er du tosset?? Sælger da ikke min barnevogn efter jeg har brugt en formue på at style den! Sænket bagtil og en bred gammelbro....det koster sgu til en barnevogn!

    Knud...Tak for din "prutteanvisning"! Det burde jo være barnelærdom for enhver jyde! Det spændene i dit indlæg er midlertidigt de 15-20 % du nævner til sidst. Det var faktisk nok nogle konkrete facts/tal for prutteri lige i øjeblikket jeg har brug for at vide. Har ikke selv føling med markedet ligenu. Da jeg sidst handlede var der opgangstider og forhandlerne kunne sælge alt på hjul!


  • #8   16. feb 2009 Tror der en meget store chancer for at prutte hos en forhandler. Jeg har en cykel til salg som jeg selv syntes er mere end yderst billig, men der sker intet, det hele er gået fuldstændig i stå. Det er da oz de latterlige medier der blæser det hele op til noget det ikke er. Sådan en gang lort...... Mine 5 cent....

  • #9   16. feb 2009 Jeg har en kollega der købte en skideflot super-magna sidste midt-sommer til 60 penge , og der var osse rimelige kilometer på den.. Så mon ikke man burde kunne få sådan en bandit til en flad halvtredser

  • #10   16. feb 2009 Ajtså jeg kender en der har en KANKNFLOT supermagna til salg, men han går ikke på akkord med prisen - han mangler absolut ikke skillingerne.

    Nu siger jeg noget, der muligvis gør mig upopulær hos folk, der vil sælge privat: Dem kan man også snakke pris med. De agerer ikke altid professionelt, og kan blive noget stødte, men så find en anden.

    Når folk sætter en motorcykel til salg, har de lidt forskellige motiver. Et antal af sælgerne skal simpelthen realisere nogle penge, og jo mere de mangler dem, jo lettere er de at snakke priser med.

    Huk bare en ting, vær anstændig - laver du aftaler, som du ikke kan holde, så giv dem besked. I modsætning til en forhandler har de typisk andet at bruge deres tid til, end at sidde og vente på dig.


  • #11   16. feb 2009 Jeg var ude og kigge på ny bil i går, forhandler sage selv til mig kom ind når du har mere tid, så finder vi den rette pris...
    Der er noget med de kan slå en hvis % del af når den er hel ny..

    Det samme regner jeg da med der skal ske når jeg skal ud og kigge på mc...


  • #12   16. feb 2009 Tjek da lige min kærestes Magna ud.. Den er til salg.. Ved ikke hva han vil ha for den smiley

  • #13   16. feb 2009 Gitte:

    Hejsa - long time no see!

    Nye biler er noget helt for sig. I disse tider, knalder de ofte nogle få tusser af på nettoprisen, og efter registreringsafgiften, bliver det til en pæn - meget pæn klat!


  • #14   16. feb 2009 what else is new ??
    - sådan har det været siden overgangen fra hulefolk til handelsfolk.
    Prut alt det du vil og når du får et nej, har du nået grænsen.......
    ( læs : bare fordi der er finansuro er det ikke ensbetydende med at alle der har noget til salg er paniske ).
    Trods alt er det fornuftigt at du igen kigger på mc, thumbs up smiley


  • #15   16. feb 2009 Christian B:

    Det har du helt ret i, men lige nu er der meget rørte vande, og så fisker man ofte med mere held:-)


  • #16   17. feb 2009
    Grand D skal vist have stillet tomgangsskruen en del.


  • #17   17. feb 2009 Ja, om der er finanskrise kan vi godt diskutere, men vi kan nok ikke diskutere, om der er masser af mennesker, der mister deres job i øjeblikket. Hvis man mister sit job pga. nedskæringer, så er man vel blevet ramt af finanskrisen, uanset om man så kunne styre sin økonomi i forvejen eller ej, ikke?

  • #18   17. feb 2009 Snetyven:

    Jeg tror du har meget ret. Der har muligvis i lang tid ikke egentlig været krise, men forventningerne skrues ned og medfører, at hjulene går i stå, og det leder i sig selv til en krisetilstand. En ting er, at en del selv har sat sig for hårdt, men når virksomheder for at foregribe begivenhedernes gang, standser aktiviteter eller skærer ned på eksisterende aktiviteter, så kan hvem som helst, der er nok så velfunderet komme i knibe.


  • #19   17. feb 2009 Det er kanonsjovt og givtigt at prutte. Bare husk, at I ikke er uvenner, men forretningsforbindelser, så bliv ikke sur, hvis forhandleren afviser dig.

    Ellers enig med Knud Vestegn om fremgangsmåden. Jeg har gode erfaringer med at spørge ekspedienten indledningsvist om, hvad han skal have for en vare - altså helt ignorere prisskiltet.

    Siger han prisen på prisskiltet vil han næppe handle. Nævner han en anden pris er I i gang, og så er det ellers derudad. Det er et flop, hvis ikke du får kappet mindst 10 procent af prisen, og mere burde være muligt.

    Hertil kommer tasker, tøj, hjelm, gps eller hvad man ellers kan finde på oveni - evt til halv pris, så du selv kan vælge, så det ikke bliver det billigste, han har.


  • #20   17. feb 2009 Men Knud ved de kan gøre det samme med en ny mc. så man skal ikke betale fuld pris. Om det er krise elle ej, kan de ta en % af prisen... smiley

  • #21   17. feb 2009 Ja, 1% kan man vel altid få, men det må siges at være i småtingsafdelingen. smiley

  • #22   17. feb 2009 Snetyven
    Nu tænker jeg ikke kun 1 % smiley


  • #23   17. feb 2009 Hvorfor skrev du så en procent?! :Þ

  • #24   17. feb 2009 "der er da altid mulighed for at folk mister deres job af så mange forskellige årsager - det er jo en risiko man bør inkalkulere i økonomien. Shit happens in real life...."

    Selvfølgelig, men det er jo slet ikke det, vi snakker om. smiley

    Du skrev:

    "den der såkaldte finanskrise rammer vel egentlig kun dem der ikke kunne styre deres økonomi i forvejen...."

    Jeg skrev, at finanskrisen rammer folk uanset om de kan styre deres økonomi eller ej. Hvis jeg bliver fyret, så er jeg da blevet ramt af finanskrisen. Hvis jeg så lige har vundet 20 millioner i lotto, så bliver jeg ikke så hårdt ramt af finanskrisen, selvom jeg mister mit job, men jeg bliver da stadig ramt?


  • #25   17. feb 2009 Og det udsagn Simon, kan du vist også overføre til resten af Europa. Ja for den sags skyld, resten af verden!
    Men ellers en yderst præcis og rammende udtalelse!


Kommentér på:
Køb af mc under finanskrise!

Annonce