5.686 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Salg af MC, købekontrakt Salg af MC, købekontrakt

Jeg får formentlig solgt min mc i morgen. Ang. købekontrakt har jeg fundet denne: (link fjernet)

Jeg har dog nogle spørgsmål:

- Skal vi udfylde to; en til os hver?
- Hvad skal der stå under type? Motorcykel, racer, eller?

- Dernæst, salget kommer til at foregå som her beskrevet (vil lige hører om der er noget jeg skal være opmærksom på )
Han kommer, kigger, kører en tur, jeg får pengene kontant når vi har udfyldt købskontrakt. Dernæst klarer han syn, og derfor kan vi ikke omregistrere den sammen, men jeg skriver så til min forsikring at den nu er solgt, og så tjekker jeg ved skat om tre uger om den er blevet omregistreret og hvis ikke, tvangsafmelder den. Lyder det ikke acceptabelt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af MC, købekontrakt
  • #1   5. mar 2009 Hvorfor kan I ikke klare omsyn og omregistrering sammen??

• #2   5. mar 2009 Jeg vil gerne klare det hurtigt, og han vil gerne komme i morgen. Der er også et par bremseskiver som lige skal monteres før den med sikkerhed kan synes, og det kan han klare da han er mekaniker, hvorfor jeg så også slipper for den udgift.

Dertil har mit forsikringskontor, GF her i Århus, også forleden sagt at hvis blot jeg giver dem besked ved salg, så går det ikke ud over min ancienitet såfremt han skader nogen eller noget derefter.

• #3   5. mar 2009 FDM har også en kåbekontrakt til download

• #4   5. mar 2009 Få køber til at udfylde et forsikringsbevis og en omregistreringsblanket...så udfylder i en slutseddel og du beholder en kopi af den....og derefter er det bare at køre ned og omregisterer....sådan har jeg lige gjort, sikde nemt.. og køber havde slutseddel som bevis på han havde købt. Kan ikke se hvordan det skulle forsinke en handel.... og rigtigt nok, oplys forsikringen når du har solgt.

• #5   5. mar 2009 FDM's har jeg brugt et par gange og den dækker alt synes jeg.

• #6   5. mar 2009 det lyder rigtigt nok det du vil... købekontrakt sørg for i har den begge 2....
    hvis ikke han har omreg den om 3 uger afmelder du bare skidtet hos forsikring, så sbupper de pladerne hvis han blir stopet ikke noget større problem,,, bare husk en kopi af kontrakt til dig selv...

• #9   5. mar 2009 Her har du FDMs slutseddel, udfyld den på computeren og print to kopier! begge parter skriver under!

• #10   5. mar 2009 er hermed link:
    (link fjernet)

• #11   5. mar 2009 ... Vi har nu talt lidt mere sammen. Han skal ikke bruge den før om et halvt års tid, han henter den på trailer og så beholder jeg nr. pladen, så kan jeg i morgen meddele forsikringen at den nu er solgt, og så kan jeg mandag tage ned og afmelde cyklen hos SKAT, det er vel helt fint?

Når jeg afmelder hos SKAT, jeg behøver vel ikke den originale reg.attest som han jo har fået med? En kopi, nummerpladen, salgsaftalen og så identifikation, det er vel rigeligt for at afmelde den?

• #12   5. mar 2009 Du skal ikke have andet med end nummerpladen når du afmelder cyklen. Alt det andet er de fuldstændig ligeglade med.
    Forsikringsselskabet får automatisk besked når du afmelder cyklen hos skat. :o)

• #13   5. mar 2009 Super, tak for hjælpen herinde. Egentlig utroligt, lavede min annonce på DBA i går aftes, er blevet kontaktet af tre, og den ene henter den i morgen. Så meget for at markedet er helt dødt.

• #14   5. mar 2009 hold pengene imens han køre......

my 5 cent

• #16   5. mar 2009 Få ham til at aflevere sit kørekortnr inden han prøvekøre.

Kommentér på:
Salg af MC, købekontrakt

Annonce