648 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Svar
Forsikring? Forsikring?
Hej.... Nu har jeg brugt hele dagen på at kigge her inde... For at blive kloger på forsikre til mc.
Jeg er ved at købe en Yamaha r6 som min første mc.
Jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan få kasko på da jeg er 21 år.
Hvad ville der ske hvis nu jeg fik min far til at forsikre den i hans navn og det er mig der kører på den?
0 synes godt om
feb 2009
Følger: 1 Svar: 11
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Har du ringet rundt? Du kan ikke stole på netberegnerne.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 13
jul 2008
Jeg har kun ringet til mit eget forsikringsselskab... Ville du forslå nogle?
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 337
http://www.tox.dk/download/other/forsikringer.pdf
Så går du bare i gang med at ringe rundt
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
Du skal tænke lidt over om du som begynder er parat til sådan en cykel - og evt vælge en anden og mere overkommelig maskine de første par år du kører.
Jeg ved godt jeg lyder som en gammel idiot når jeg siger det, men der er jo en grund til at cykler af den type ikke kan forsikres af folk som dig - nemlig at statistikkerne taler imod det...
Der er også en helt anden mulighed, som er at starte på en ældre maskine til måske 20-40.000 og kun ansvarsforsikre den.
feb 2009
Følger: 1 Svar: 11
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 742
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 625
jul 2008
mar 2006
Følger: 28 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 500
Men bevisbyrden ligger hos forsikringsselskabet, og den får de svært ved at løfte i sådan et tilfælde....
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 185
hvis det nu er den cykel han drømmer om. så gider man da ikke ha en anden. prøv se om du kan samle flere forsikringer bil bolig husdyr indbo osv. muligvis prøv danske forsikring
Så kan man sidde og skrige at det er nok så uretfærdigt, men statistikker er jo ikke lavet på en papirsserviet til en våd firmafrokost - men et udtryk for hvem der koster flest penge at forsikre.
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Hvis du forsikrer den i din fars navn, selvom det reelt er din er det forsikringssvindel, - at snyde sig til en lavere præmie, svarer til at snyde sig til en højere dækning, eller en dækning man ikke har betalt for.
Din forsikring dækker ikke hvis selskabet finder ud af det, ( feks, via købekontrakt/finansiering/panthaverklausul) og du får også en bøde.
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
http://bilmagasinet.dk/article/17889
En far og søn fra Vestsjælland havde regnet alle tiders bilfidus ud, troede de. Den 22-årige søn købte sin første bil i sin fars navn, så han slap billigere i forsikring. Et trick der er velkendt i de små hjem, men også hamrende ulovligt.
Derfor fik sønnen og den 51-årige far onsdag en betinget fængselsstraf på 60 dage og 12.000 kroner i bøde for deres fupnummer. Aftalen var nemlig decideret bedrageri, fastslog dommer Mette Bytofte i Københavns Byret.
Og det samme gælder altså også for motorcykler
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 185
eks. bor du sammen med en igennem 3 år og ens partner er elite billist for bil eks. så kan du uden overhoved nogensinde med et nyt kørekort til mc bil udenog være gift overtage han hendes ancinitet. og blive elite billist uden nogensinde ha haft en bil mc selv. hva er da det for fusk. og hvordan kan det være at det er billigere for en ny startet 25 årig billist end en på 19!!!! jeg ser ingen rimelighed i dette. så burde priserne for pensionister da være sky høje for de kan hverken se eller køre ordenligt.
men det eneste der er at gøre er vel og købe en billig 125´er sætte den i garagen og spørge farmand om han gider ligge forsikring og navn til en r6 som du så tilfældigt for lov og låne end imellem.
men sajmon forstår godt dit vink;-)
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 25 Svar: 336
Forsikrings selskaberne må ikke sige de ikke vil ha så derfor kommer de med sky høje priser.
da jeg købte min gixxer sidste år med 3 ancinitet fra bil ville alka(mener det var alka) have 70.000 for at forsikre den og jeg havde ikke nævnt at jeg ville have kasko på men det håber jeg da der var med.
og kasko hos gf skal man være 30 det fik min kolega hvertfald afvide.
hos top dk fik jeg forsikret den til 13.500 som det billigste jeg kunne finde resten lagde fra et par og 20 og opefter.
men er det den cykel du vil have så må du også betale prisen kan ikke helt se fornuften i at farmand tager cyklen i hans navn så kommer man aldrig selv ned i premie med mindre man har en lille ekstra som står i eget navn. men ville ikke selv risikere at man kun fik en bøde for at smadre den
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 35 MC-er: 8 Emner: 6 Svar: 86
Kasko er næsten umuligt når man er så ung som mig og dig tror jeg til rimelige penge...
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
"Det ville sige hvis vi nu siger jeg låner ders bil og total skader den ville forsikring ikke dække?"
Hvis jeg låner dine forældres bil en enkelt gang og smadrer den, så jo, så plejer forsikringen at dække. Låner du dine forældres bil og smadrer den og forsikringsselskabet finder ud af, at du har lånt den regelmæssigt, så kan de nægte at udbetale erstatning, da du skulle have været registreret som bruger af bilen.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 854
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 488
Som Sajmon er inde på så drejer alt sig om statestik og gennemsnit.
Vi kan vel blive enige om at en gennemsnits 25 årig er mere ansvarsbevidst end en 19 årig?
At det ikke passer på den enkelte person kan forsikringsselskabet jo ikke bedømme.
Synes sgu også at forsikringspenge er noget af det sureste at betale....specielt kasko når man er under 30 år!!!
jul 2008
Forsikring?