648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Forsikring? Forsikring?

Hej.... Nu har jeg brugt hele dagen på at kigge her inde... For at blive kloger på forsikre til mc.

Jeg er ved at købe en Yamaha r6 som min første mc.
Jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan få kasko på da jeg er 21 år.
Hvad ville der ske hvis nu jeg fik min far til at forsikre den i hans navn og det er mig der kører på den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring?
  • Hergeir V
    Hergeir V Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 11
    #1   15. mar 2009 er ret sikker på at det er ulovligt/forsikringssvindel,.. og så dækker det næppe hvi du smadrer den..

• #2   15. mar 2009 Du kan lige så godt bare smide kasko på den, som du kan forsikre den i din fars navn.

Har du ringet rundt? Du kan ikke stole på netberegnerne.

• #3   15. mar 2009 Det ville sige hvis vi nu siger jeg låner ders bil og total skader den ville forsikring ikke dække?

• #5   15. mar 2009 Jesper:
    Jeg har kun ringet til mit eget forsikringsselskab... Ville du forslå nogle?

• #6   15. mar 2009 Her er min liste:
    http://www.tox.dk/download/other/forsikringer.pdf
    Så går du bare i gang med at ringe rundt smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #7   15. mar 2009 Ulempen er at du ikke optjener ancennitet - og at der kan være tale om forhøjet selvrisiko i tilfælde af ulykke eller skader - evt kan de nægte at dække en skade. Det endegyldige svar kan kun selskabet give dig...

Du skal tænke lidt over om du som begynder er parat til sådan en cykel - og evt vælge en anden og mere overkommelig maskine de første par år du kører.
    Jeg ved godt jeg lyder som en gammel idiot når jeg siger det, men der er jo en grund til at cykler af den type ikke kan forsikres af folk som dig - nemlig at statistikkerne taler imod det...

Der er også en helt anden mulighed, som er at starte på en ældre maskine til måske 20-40.000 og kun ansvarsforsikre den.

• Hergeir V
    Hergeir V Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 11
    #8   15. mar 2009 nu har jeg kun tjekket på nettet og der var GF ret fornuftige..

• #9   15. mar 2009 Jo den ville dække. Men forsikringsselskabet vil højst sandsynligt undersøge sagen nærmere hvis du skulle køre galt og MC'en står i din fars navn.

• #10   15. mar 2009 SElv om du forsikre cyklen i din fars navn, er det ikke sikker du må køre på cyklen. Min forsikring dækker kun hvis føren er over 26 år.....

• #11   15. mar 2009 Ville forsikringen dække hvis det er i mit fars navn den står? Har da lånt en af hans to mc før... :O)

• Sajmon ™

#12   15. mar 2009 Det skal du kigge i hans betingelser for at få et svar på. :o)

• #13   15. mar 2009 Hvad er der galt i ansvarsforsikring? Du finder ikke et sted hvor du kan kaskoforsikre den til bare nogenlunde overkommelige penge. Den med at forsikre den i fars navn, takseres som forsikringssvindel - det er ret så strafbart. Du må højst sandsynligt gerne snuppe en tur i fars forsikring (nogle kræver dog man er ældre, her må du læse i betingelserne) men den med at køre selv på den hele tiden, som var det din egen, men i hans navn, den går ikke.

• Sajmon ™

#15   15. mar 2009 Gert C - Nej skal vi være helt firkantede, så er det svindel.

Men bevisbyrden ligger hos forsikringsselskabet, og den får de svært ved at løfte i sådan et tilfælde....

• #16   15. mar 2009 det er også hul i hoved at forsikrings selvskaber kan tillade sig og sige nej eller ligge en pris på 30 kg om året!!! oså skal du sikkert også ha en hjøj selvrisiko plus de kun dækker op til 85 procent de fleste steder! det fjerne folks drømme. og så er det fuldstændigt ligemeget hva statisstikker siger. det er oki vi skal betale i dyre domme til alle vores forsikringer. men når der endeligt sker noget er forsikring selvskaberne nogle røvhuller. vil tro gf er billigst og lave en ansvars forsikring hos. de laver dog ikke kasko før du er over 27 mener jeg at jeg selv fik at vide.
    hvis det nu er den cykel han drømmer om. så gider man da ikke ha en anden. prøv se om du kan samle flere forsikringer bil bolig husdyr indbo osv. muligvis prøv danske forsikring

• Sajmon ™

#17   15. mar 2009 Forsikringsselskaberne skal tjene penge - og hvis statistikkerne siger at en vis aldersgruppe er høj risiko, så stiger prisen for den aldersgruppe.

Så kan man sidde og skrige at det er nok så uretfærdigt, men statistikker er jo ikke lavet på en papirsserviet til en våd firmafrokost - men et udtryk for hvem der koster flest penge at forsikre.

• #18   15. mar 2009
    Hvis du forsikrer den i din fars navn, selvom det reelt er din er det forsikringssvindel, - at snyde sig til en lavere præmie, svarer til at snyde sig til en højere dækning, eller en dækning man ikke har betalt for.

Din forsikring dækker ikke hvis selskabet finder ud af det, ( feks, via købekontrakt/finansiering/panthaverklausul) og du får også en bøde.

• #19   16. mar 2009
    http://bilmagasinet.dk/article/17889

En far og søn fra Vestsjælland havde regnet alle tiders bilfidus ud, troede de. Den 22-årige søn købte sin første bil i sin fars navn, så han slap billigere i forsikring. Et trick der er velkendt i de små hjem, men også hamrende ulovligt.
    Derfor fik sønnen og den 51-årige far onsdag en betinget fængselsstraf på 60 dage og 12.000 kroner i bøde for deres fupnummer. Aftalen var nemlig decideret bedrageri, fastslog dommer Mette Bytofte i Københavns Byret.

Og det samme gælder altså også for motorcykler

• #20   16. mar 2009 det er ganske rigtigt. men de uhørte høje priser er jo dybt latterlige. de kunne ligeså godt sige at de ikke har interesse i og forsikre. og sådan burde det jo ikke være. forsikrings selvskaberne tjener sky højt på andres trangtil sikkerhed. det er deres levebrød og forsikre så burde de jo være glade hver gang de erhverver nye kunder. men sådan er tingene desvære bare ikke sat sammen!!
    eks. bor du sammen med en igennem 3 år og ens partner er elite billist for bil eks. så kan du uden overhoved nogensinde med et nyt kørekort til mc bil udenog være gift overtage han hendes ancinitet. og blive elite billist uden nogensinde ha haft en bil mc selv. hva er da det for fusk. og hvordan kan det være at det er billigere for en ny startet 25 årig billist end en på 19!!!! jeg ser ingen rimelighed i dette. så burde priserne for pensionister da være sky høje for de kan hverken se eller køre ordenligt.
    men det eneste der er at gøre er vel og købe en billig 125´er sætte den i garagen og spørge farmand om han gider ligge forsikring og navn til en r6 som du så tilfældigt for lov og låne end imellem.

men sajmon forstår godt dit vink;-)

• #21   16. mar 2009 dennis n:
    Forsikrings selskaberne må ikke sige de ikke vil ha så derfor kommer de med sky høje priser.
    da jeg købte min gixxer sidste år med 3 ancinitet fra bil ville alka(mener det var alka) have 70.000 for at forsikre den og jeg havde ikke nævnt at jeg ville have kasko på men det håber jeg da der var med.
    og kasko hos gf skal man være 30 det fik min kolega hvertfald afvide.

hos top dk fik jeg forsikret den til 13.500 som det billigste jeg kunne finde resten lagde fra et par og 20 og opefter.

men er det den cykel du vil have så må du også betale prisen kan ikke helt se fornuften i at farmand tager cyklen i hans navn så kommer man aldrig selv ned i premie med mindre man har en lille ekstra som står i eget navn. men ville ikke selv risikere at man kun fik en bøde for at smadre den

• #22   16. mar 2009 GF skulle jeg gi 3300 for min R6'er. Og jeg er også ung.. Har dog 2 år mc ancenitet på min anden mc.
    Kasko er næsten umuligt når man er så ung som mig og dig tror jeg til rimelige penge... smiley Du må ha en gps i og lad vær at skvatte...

• #23   16. mar 2009 Theis K skrev:

"Det ville sige hvis vi nu siger jeg låner ders bil og total skader den ville forsikring ikke dække?"

Hvis jeg låner dine forældres bil en enkelt gang og smadrer den, så jo, så plejer forsikringen at dække. Låner du dine forældres bil og smadrer den og forsikringsselskabet finder ud af, at du har lånt den regelmæssigt, så kan de nægte at udbetale erstatning, da du skulle have været registreret som bruger af bilen.

• #24   16. mar 2009 Overvej muligvis en anden cykel at starte på, så du enten har råd til at betale kasko eller måske helt undvære kasko. Du skal jo have oparbejdet noget anciennitet, så at få den forsikret i din fars navn er både ulovligt og måske heller ikke så smart,da du så ikke får anciennitet.

• #25   16. mar 2009 dennis N, nogen gange må du sige til dig selv at det bare er SURT, men det er altså vilkårende.

Som Sajmon er inde på så drejer alt sig om statestik og gennemsnit.

Vi kan vel blive enige om at en gennemsnits 25 årig er mere ansvarsbevidst end en 19 årig?

At det ikke passer på den enkelte person kan forsikringsselskabet jo ikke bedømme.

Synes sgu også at forsikringspenge er noget af det sureste at betale....specielt kasko når man er under 30 år!!!

• #26   25. mar 2009 GLEM ALT OM DET med at forsiker det i din / jers fars navn? Da jeg kørte galt på (min) mc som stod i min fars navn var der ikke nogle penge og komme efter.... ØVØV

Kommentér på:
Forsikring?

Annonce