Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hayabusa vs. Blackbird?
  • #1   22. mar 2009 prøv dem begge og dan dig dit eget indtryk

busa out

• #2   22. mar 2009 Har ikke prøvet nogen af dem, men synes da Blackbirden er noget pænere, og virker ikke så "overdimensioneret" som jeg synes Hayabusaen gør i dens proportioner.

• #3   22. mar 2009 Køb en zx12 og glem de 2 andre. Kan det være nemmere ???? ;o)

• #4   22. mar 2009 Uhmmmmmm.......Den er sværd. For det at vælge Cykel er vel en hjertesag. Vi vælger med følelserne. Jeg køre selv Blackbird og er vildt begejstret. Med Busaen byde på noget kultagtigt som BB ikke har. Ren power er der ingen tvivl om at Busaen er vinder. Hvor dagligdags brug er BB vinderen. Prøv evt. at finde det gamle nr. af Bike, hvor de køre BB - Busa og ZZr1400. Hvis du har pengene til det, så kast lige et blik på BMWs nye K1300S.........Ret fed og vinder i udenlandske test over Busa og ZZR1400.......

Sikke et fedt dilemma du står i smiley

Michael

• #5   22. mar 2009 Hej Kim H
    Vil du køre lange turer? så er det BlackBird.
    Vil du køre hurtigt på den Tyske Autobahn? så er det Hayabusa.

Jeg har prøvet Hayabusa og ja den kører godt og det er noget som vil frem! men helt ærligt, så kører BlackBirden også godt.
    Jeg valgte BlackBird fordi det va en drøm jeg havde og fordi jeg kan køre 800 kilometer uden at blive træt i r.... - det kan du ikke på Hayabusaen ! nu kommer der nok 1000 indlæg fra dem som kører Busa !! smiley
    Som skrevet før - prøv dem og find ud af hvor du har den bedste komfort.

• #6   22. mar 2009 prøv dem og se grundigt på dem og vær ærlig over for hvad dit første hånds indtryk fortæller dig når du står og ser på dyret og du kører de første km på dem..jeg stod i det samme dilema da jeg skulle vælge mellem de 2 modeller . jeg valgte birden pga design , bedre kvalitets fornemmelse (og det er min egen bedømmelse )bedre siddestilling og extrem rolig blød lækker og støjsvag motor gang.desuden kender jeg en ejer der har rundet 2300000km på en bird uden problemmer og den spinner stadigvæk trods solide klø og mange km.med få ændringer er den lige så hurtig eller hurtiger end busaen .men som skrevet køb den du forelsker dig i og ikke den andre menner er den bedste...begge maskiner er fede på hver deres måde...busaen er lidt mere kult ,standard lidt hurtiger ,lidt mere sportig i væremåden ... dit valg ....

• #7   22. mar 2009 ups lille fejl i mit indlæg ..der sku så 230000km

• #8   22. mar 2009 ang zx 12r tja så taber den stort set alle test mod birden og busaen ..
    og det er ikke for disse kawaen eftersom jeg selv har haft et hav af kawaer ...det er blot fakta...

• #9   22. mar 2009 Bare sådan ud af ren nysgerrighed, hvad er det for nogle små ændringer man kan lave, som gør en BB hurtigere end en Busa?

• #10   22. mar 2009 Ville klart vælge busaen da den er mere rå og upoleret end birden , ikke sagt at birden er dårlig den er bare lidt mere morfar.. At zx eren taber mod birden , tjaa ikke de test jeg har læst men honda folk er tit i en kategori for sig selv , det er næsten som at snakke vw med en journalist fra bilmagasinet ......... :o)

• #11   22. mar 2009 Tilslutter mig råd fra Thomas, prøv dem, og dan din egen mening, hvad andre syntes eller tror er fundstændigt ligemeget, det er dig der skal leve med dyret.

PS. Vil også gerne høre lidt om de små ændringer, der skulle gøre en BB hurtigere end en Busa, det er nyt for mig

• #12   22. mar 2009 Peter v, altså du kan jo tune den, så den får flere heste, men for at det er fair, kan man så tune busaen, så er forskellen den samme.
    I 1999 kom busaen, og jeg var solgt, det var bare motorcyklen, så for 5 år siden prøvede jeg dem begge hos Mazi i Holbæk, der klonkede busa lidt i gearkassen, og det var begge 2 gode maskiner, men jeg viste stadigvæk hvad jeg ville tage.
    Min nye busa klonker ikke i gear, så det er åbenbart fra model til model.
    Ud og prøv, og når du så kan se du kan få BB 20000 kr billigere end hayabusa, er det måske økonomisk iorden at starte ud på BB, eller finde de 105000 kr op af lommen, som en hayabusa koster.
    Personligt syntes jeg at busaen er så flot, bb er også pæn, og har blink i spejle, men busaen har det personlige look jeg kan lide.
    T

• #13   22. mar 2009 portet top ,justering af knaster ,komplet akrapovic ændret tænding og karburering ...det er nok til at min napper en busa ....men klart gør man de samme ting med busaen så er den foran igen .og thomas 9000 du behøver ikke at være nedladen fordi du ikke r enig og vi åbenbart ikke læser de samme test . jeg er ikke honda mand ..køber de mcer som fænger mig uanset mærke ...har haft flere sukier og kawaer sååååee

• #14   22. mar 2009 okay der sku stå andre justerbare knaster smiley og ja det koster lidt gryn smiley

• #15   22. mar 2009 og det er ikke 2008 busa modellen jeg taler om...den er helt sikkert hurtiger end en bird uanset hvad

• #16   22. mar 2009 Det er jo som at prøve på at sammenligne en SLK 55AMG med en Enzo.

SLK er lynhurtig luksus = Blackbird
    Enzo er rendyrket muskel og grimt design = Hayabusa.

Men prøv dem begge og find den du sidder bedst på.. Herinde finder du sjældendt en objektiv vurdering/sammenligning af de 2 maskiner. Det er 2 vidt forskellige kulturer..

• #17   22. mar 2009 hondaen er kedelig og langsommer end busaen

• #18   22. mar 2009 Hondaen har verdens grimmeste "røv".. Fatter ikke, hvor det er gået galt...

• #19   22. mar 2009 Ja ok TT, det er så ikke lige i den kategori jeg kalder småting, 20K får jo hurtigt ben at gå på med de der ændringer.

• #20   22. mar 2009 kÅRE J har du helt ærligt nogensinde prøvet nogle af de 2 maskiner ...
    ...nej vel
    syntes altid der er nogle der udtaler sig om diverse mcers væremåde uden nogle sinde at havde prøvet at kører på de pågældende mcer ...hmmm men sådan er der jo så meget

looket kan man altid kommentere og det er sku fair nok .smag og behag

• #21   22. mar 2009 peter v tja måske ..men de fleste der har den type maskiner bruger formuer på diverse ubrugelige tingeltangel alligevel ..jeg har bare brugt penge på affjedering og motor istedet .og i forhold til den effekt min har fået er det jeg har betalt ikke dyrt og omfattende at lave..og alle bikes kan opgraderes eller ej hvis man lyster . og en standard bird er jo ikke ligefremm sløv såååe

men som skrevet bsaen er sku fed så ..ud og kør og tag en beslutning

• #22   22. mar 2009 prøv lige at se det her klip
    (link fjernet)

• #23   22. mar 2009 i klippet bliver birden hurtigt siet fra, den kan bare ikke følge med
    og kawaen kører fra busaen HVER gang
    ps er selv kæmpe honda mand , men har også prøvet en zx12r og den er bare for vild og heftig!!! det er helt sikkert biken for mig hvis jeg skulle vælge en mc som ikke var en honda!!

• #24   22. mar 2009 Det er da underligt !!!! hvor mange minutter kan man køre 300 eller derover??? kommer det kun an på hvor stærkt den kan køre??
    I må sku meget undskylde mig, men vi kan og må ikke køre så hurtig.

• #25   22. mar 2009 claus peter : må vi ikke !!!??????? smiley du har da ret det er i sidste ende ligegyldigt ...2 gange om året gennem tyskerland kører jeg med gassen i bund resten af tiden er det pisse ligegyldigt med top hastighed over 280km/t

• #26   22. mar 2009 Har ikke prøvet en blackbird, men heller aldrig oplevet en der kan følge med, og de små justeringer der tales om, lyder lidt som 30- 40 K

så ville jeg bare købe en kompressor for de samme penge

• #27   22. mar 2009 meget af det der er fixet på min har jeg selv ordnet . topstykket har været en tur til sverige . knaster fra usa og tror at der er for ca 15000 i motoren alene

• #28   22. mar 2009 tja....prøv dem begge og dan dit eget indtryk.....

• #29   23. mar 2009 Det hele kommer også meget an på hvordan du sidder på blackbird, busa eller f.eks. zx12.

Jeg er 196 og kan ALDRIG være på en busa, sidder elendigt.
    Sidder bedre på en blackbird, men stadig ikke godt.
    Sidder rigitg godt på en '12 smiley

Til dem der mangler test af zx12 mod busa, så check den her side :

http://www.angelfire.com/linux/ldrpg/

Især den første video er lidt sjov mht. topfart på busa og ZX12, de gutter der kører her har INGEN hæmninger.

• #30   23. mar 2009 Eller den her :

(link fjernet)

Check fra ca. 18 ½ min. inde

Kommentér på:
Hayabusa vs. Blackbird?

Annonce