{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.059 visninger | Oprettet:

GUL VEST {{forumTopicSubject}}

Hejsa er der noge som ved, har hørt hvor jeg kan købe en gul vest til min dragt.
Og det skal ikke være en af de der tynde af plastik....!
Der skulle være et firma her i jylland som har lavet noget som kan justeres, og sidder godt.........!
Nogen som kan hjælpe mig?????
På fårhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GUL VEST
  • #1   30. mar 2009 Kushitani er weltklasse til os mc'ister:
    http://www.mc-select.dk/kushitani_refleksvest.asp

• #2   30. mar 2009 Jamen tusinde tak dem vil jeg straks kigge på ...........!
    ´Takker..........!
    God dag.........!
    Skulle du nogensinde kigge forbi Ulfborg så har jeg et Hotel der .......!
    Hygge og tak.....!

• #3   30. mar 2009 t hansen har den samme bare til 199

• #5   30. mar 2009 Ry Mc har nogle der er i facon og med elastik så de ikke blafrer

• #6   30. mar 2009 Er der fastalavn??

• #7   30. mar 2009 Det eneste man kan savne på den vest er noget til armene - hvis man nu har en rygsæk på (f.eks når man køre MC til arbejde) så kan den ikke ses bagfra - her ville det være fedt med en der havde ærmer.

• #8   30. mar 2009 Fandt også lige denne her (link fjernet) til 199

• #9   30. mar 2009 er der virkelig nogen som frivillig kører med sådan en ??? hvad skulle grunden være ??

• #10   30. mar 2009 så hellere en cykel med lidt farve på *G*

• #11   30. mar 2009 Bodie B>>
    Hvad tror du grunden er..?? Hvis du nu får 3 hurtige gæt..

Du får lieg et hint..
    Det handler om at blive set, og undgå at blive overset.. smiley

Jeg kører ikke selv med een, men har sgu' overvejet det..

For min skyld så må de godt gøre det til lov, så alle MC'ister skal køre med den, som en del af sikkerhedspåklædningen, på lige fod med hjelmen..
    Hvis vi nu alle kørte med den, så følte man nok heller ikke at man så mere "kikset" ud end de andre.. smiley

Om det så har nogen effekt, det må de kloge lave statestikker over..

• #13   30. mar 2009 -mike S
    Og det kommer fra manden, der ikke kører med snublekyse;-)

• #14   30. mar 2009 Der er ingen grund til at gøre grin med mcister der køre med gul vest,det er jo helt frivillig, og at man bliver bedre set , det er der vist ingen tvivl om.

• #15   30. mar 2009 Jesper problemet er jo netop at vi skal have dødeligheden ned.. Og hvis du bliver lam, koster det samfundet en masse penge.. Personligt tror jeg ikke vesten virker.. Folk er sgu blinde nok, problemet er jo netop at MCisterne bliver forvekslet med sløve scootere "og så kan man jo lige nå det" Lige som folk der LIGE skal med over det gul/røde lys..

• Lars G
    Lars G Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 117
    #16   30. mar 2009 Jesper J: Det er sgu da ikke kun et spørgsmål om egen sikkerhed med den vest. Hvordan tror du en billist har det med at køre en mc´ist ihjel fordi billisten har overset ham/hende. Det er da højst sandsynligt noget der påvirker psyken i mange år frem

• #17   30. mar 2009 Kushitani og Thansen er IKKE samme vest. Men jeg medgiver at hvis jeg havde været mere obs på Thansen havde jeg købt der og ikke en Kushitani. Men jeg er yderst tilfreds med min og min kammy der køre med Thansen er også tilfreds med sin vest

• #19   30. mar 2009 Jeg forstår ikke ideen med den gule vest. Selvfølgelig er det er rigtig god idé at være meget synlig i trafikken, men hvorfor faen køber man så ikke sit mc tøj og hjelm i pangfarver? Motorcyklen behøver vel heller ikke være farveneutral?

Til dem som kører med rygsæk: Det er jo muligt at finde en god lille rygsæk med indbygget regnslag i kraftige farver. Køb sådan en...

• #20   30. mar 2009 Hvis der er en som ligger inde med en aflagt gul vest er jeg gerne den glade modtager, er jo ny omkring det med vest og ved ikke helt om det er mig, netop derfor forsøger jeg at begrænse omkostningerne lidt smiley så kom frisk

Kim.

• #22   30. mar 2009 Her er et gode bud på nogle lidt federer gule veste, uden det blir for morfar.

(link fjernet)

(link fjernet)

• #24   30. mar 2009 Kører med vest i skodvejr (tåge, stærk regn specielt på motorvej) ellers ikke.
    Hvis folk vælger at køre uden, fint med mig. Men alt andet lige, lyser veste der reflekterer UV lys mere op. hvis an vil køre med en hele tiden, så køb dog en jakke der erlavet til formålet. problemet er vel også blevet at alle dem på kanllerter også begynder at køre med dem, så er vi jo lige vidt.

@Jesper J Du hr fuldstændig ret (det er jo liberalisme helt ud). Men når det er sagt, så skal du IMO også betale meget mere i forsikring (ulykke). for hvis man kører uden hjælm, så stiger risikoen for hjerneskader også=mange år på det offentlige. Så det skal du selv betale (igennem en forsikring som er tegnet), for når du træffer et sådant valg, er du jo klar over konsekvensen. så må du jo hoste op med de penge det koster at blive passet resten af livet (håber selvfølglig ikke det sker). Der er jo konsekvener priser ved et ethvert valg. (derfor kører jeg ikke superbike, har ikke råd til forsikringen smiley
    Folk er klatrer på store bjerge, hopper faldskærm osv, betale jo også en pæn slat moneter for at forsikre sig.

• #26   30. mar 2009 Den gule vest fra Icon kører jeg med.
    Den er rigtig behagelig. Men den er alt for dyr, hvis man selv vil importere den fra USA. De er også ret små i størrelserne.

• #28   30. mar 2009 Det det drejer sig om er at køre så hurtigt, at der ikke kommer noget bagfra og derudover at have en indgroet mistillid til ALLE andre trafikanter.
    Så behøver man ingen vest.

• #29   30. mar 2009 Gul Vest? Hahahahahahahahahahahahahahaaaa....

• #30   30. mar 2009 Gul Vest? Hahahahahahahahahahahahahahaaaa....
    Kan ikke siges bedre.

• #31   30. mar 2009 Jeg fater det ikke! Hvorfor fa'en kan folk ikke være ligeglade med hvordan man er klædt på og på hvad, og hvordan, man fører sig frem i landskabet?
    Jeg har adskillige venner indenfor motorcykelverdenen, der fører sig frem i "Amerikansk stil"! Noget der ikke umiddelbart ligger til mig, men jeg er da totalt ligeglad, det er jo deres valg! Jeg har også venner, der har valgt, at iføre sig stram læder og kører på noget, der bedst kan beskrives som en farvestrålende stikpille i KingKong størrelse!
    Deres valg selvfølgelig! Jeg selv er bragende uinteresseret i at se sådan ud! Har dog gjort det op gennem 80'erne og 90'erne!
    Jeg selv, er blevet så gammel, at jeg futter rundt i mørkt afdæmpet kunststof. Selvfølgelig med diverse typer af membranfoer, så der er en vis komfort i beklædningen! Jeg har også valgt, at beholde de forskellige beskyttelsespuder i tøjet, da jeg er sikker på, at skulle uheldet være ude, vil jeg være bedre hjulpet end uden!

For at være på den sikre side, har jeg dog valgt, at trække en neon-grøn vest udenover. Jeg er af den overbevisning, at det vil gøre, at jeg vil være mere synlig med den på.
    Det er selvfølgelig mit eget valg. Ligesom valget af mc, bopæl, kone, politisk overbevisning, hvilke film jeg tager i biografen og ser, hvilke piger jeg pifter efter på gaden, hvilke jeg ikke pifter efter og det rager ganske simpelt ikke andre end mig!
    Så derfor; vil i være så venlige og klappe i og lade mig vælge, hvad jeg har på, når jeg kører mc?
    Så skal jeg love, at være ligeglade med jeres valg i livet!

PS. Fik jeg fortalt, at jeg også har ekstra stoplys i topboxen?

• #33   30. mar 2009 Kasper K>>

Jeg støtter 100% din udtalelse.

Jeg er sikker på at det har meget med alder at gøre. Jo ældre vi bliver, jo mere tænker vi på sikkerhed i det hele taget..

• #34   30. mar 2009 Jeg tror, det er vigtigere, at der er noget inde i "topboxen", end at der er stoplys uden på.
    smiley
    Jan L

• #35   30. mar 2009 "To each his own....."

• #37   31. mar 2009 Jeg kører også med gul vest. Købte en sidste sommer, efter en lang biltur om natten gennem Tyskland, hvor jeg var ved at klippe en en motorcyklist, der lå bag en stor lastbil med et væld af røde baglys.

I mørket forsvandt motorcyklistens enlige baglygte fuldstændigt i lyshavet, og jeg så ham først sent, men nåede heldigvis at kaste bilen ud i ydersporet, inden jeg ramte ham.

Jeg ville ha set ham, hvis han havde haft en vest på, er min vurdering. Da vi kom hjem, købte jeg en gul vest, som jeg altid kører med. Jeg kører også med hjelm, støvler og andet sikkerhedsudstyr, fordi det efter min mening er fornuftligt og fordi jeg ingen interesse har i at komme til skade, hvis jeg kan undgå det.

En gul vest gør iøvrigt ikke min køreoplevelse mindre god. Det føles faktisk på samme måde, som da jeg kørte uden vest.

Der er så meget piberi herinde om, at de fæle biler overser os og de dumme bilister kører motorcyklisterne ihjel. Det er der muligvis noget om, men så må man da selv gøre noget for at blive set, mener jeg.

• #38   31. mar 2009 Hm jeg er for at vi gør NOGET for at blive set, MEN jeg ser gerne at det er veloverveget, og ikke paniske løsninger, med et falsk grundlag!!

Er der nogen der har SET en undersøgelse der siger gule veste virker?
    Jeg har endnu ikke fundet en, OG syntes ikke PERSONLIGT jeg ser folk MED vest, bedre end jeg ser folk uden!!!! (som modkørende)
    MEN derimod, syntes jeg at lygter med VIBRALYS gør at jeg bemærker dem mere!!!

Derfor skal der nu Vibralys på min, OG min h4 pære er skiftet fra det lovlige, til en jeg fandt i sverige 60/80W.

Bare skiftet til den nye pære, halverede antallet af gange jeg blev overset (mindst) det var en meget dramatisk effekt!!
    Der kommer nu også et system på mit bremselys, som gør at når jeg bremser, blinker den 3 gange meget hurtigt, før den lyser permanent.. for opmærksomhedens skyld! (og jeg bygger også lige mit overhallingsblink om, så den blinker med de foreste blinklys samtidig (så man kan komme frem smiley )

MEN vigtigst, jeg kører som om alle andre er idioter, og stoler på ingen!!

• #39   31. mar 2009 At andre gør det er deres valg. Men det irriterer mig fordi, det garanteret bevirker at en eller anden åh så velmenende politiker ser disse veste i trafikken og stiller lovforslag om det.

De eneste steder hvor jeg kan se nødvendigheden er enten som en slags "sikkerhedstrekant" ved stilstand om natten.
    Eller når man går stavgang, for lige at vise hvor komplet et fjols man er.

• #40   31. mar 2009 Mike S, jeg bliver nødt til at spørge.
    Hvor mange gange har du ramt jorden uden hjelm? Det må da være en del, med den middelsværre hjerneskade du tydeligvis render rundt med :-S
    Hvad får du ud af at svine til højre og venstre? er det for at kompensere for noget du enten ikke har, eller ik bedste fald har meget små af?

• #41   31. mar 2009 Jeg synes stadig ikke, man skal lade sit liv og førlighed afhænge af om man "bliver set".
    Gå dog ud fra, at I IKKE bliver set og kør derefter.
    Jeg kryber IKKE i en vest.
    Mvh.
    Jan L

• #42   31. mar 2009 jeg forstår at kinesermc og harleyer bruger gule veste da de jo ikke kommer op over de 100 km, det ikke et spørgsmål om at blive set i trafikken, det er et spørgsmål om at holde øjnene åbne når man kører mc

Kommentér på:
GUL VEST

Annonce