2.059 visninger
|
Oprettet:
GUL VEST {{forumTopicSubject}}
Hejsa er der noge som ved, har hørt hvor jeg kan købe en gul vest til min dragt.
Og det skal ikke være en af de der tynde af plastik....!
Der skulle være et firma her i jylland som har lavet noget som kan justeres, og sidder godt.........!
Nogen som kan hjælpe mig?????
På fårhånd tak
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.913
http://www.mc-select.dk/kushitani_refleksvest.asp
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 58
´Takker..........!
God dag.........!
Skulle du nogensinde kigge forbi Ulfborg så har jeg et Hotel der .......!
Hygge og tak.....!
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 676
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 676
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 765
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.922
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 924
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 924
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.802
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.919
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Hvad tror du grunden er..?? Hvis du nu får 3 hurtige gæt..
Du får lieg et hint..
Det handler om at blive set, og undgå at blive overset..
Jeg kører ikke selv med een, men har sgu' overvejet det..
For min skyld så må de godt gøre det til lov, så alle MC'ister skal køre med den, som en del af sikkerhedspåklædningen, på lige fod med hjelmen..
Hvis vi nu alle kørte med den, så følte man nok heller ikke at man så mere "kikset" ud end de andre..
Om det så har nogen effekt, det må de kloge lave statestikker over..
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.913
Og det kommer fra manden, der ikke kører med snublekyse;-)
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 17 Svar: 331
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.888
jun 2008
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 117
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.168
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 69
Til dem som kører med rygsæk: Det er jo muligt at finde en god lille rygsæk med indbygget regnslag i kraftige farver. Køb sådan en...
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 42 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.725
Kim.
jan 2005
Følger: 162 Følgere: 145 MC-er: 4 Emner: 248 Svar: 5.658
(link fjernet)
(link fjernet)
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 228
Hvis folk vælger at køre uden, fint med mig. Men alt andet lige, lyser veste der reflekterer UV lys mere op. hvis an vil køre med en hele tiden, så køb dog en jakke der erlavet til formålet. problemet er vel også blevet at alle dem på kanllerter også begynder at køre med dem, så er vi jo lige vidt.
@Jesper J Du hr fuldstændig ret (det er jo liberalisme helt ud). Men når det er sagt, så skal du IMO også betale meget mere i forsikring (ulykke). for hvis man kører uden hjælm, så stiger risikoen for hjerneskader også=mange år på det offentlige. Så det skal du selv betale (igennem en forsikring som er tegnet), for når du træffer et sådant valg, er du jo klar over konsekvensen. så må du jo hoste op med de penge det koster at blive passet resten af livet (håber selvfølglig ikke det sker). Der er jo konsekvener priser ved et ethvert valg. (derfor kører jeg ikke superbike, har ikke råd til forsikringen
Folk er klatrer på store bjerge, hopper faldskærm osv, betale jo også en pæn slat moneter for at forsikre sig.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.916
Den er rigtig behagelig. Men den er alt for dyr, hvis man selv vil importere den fra USA. De er også ret små i størrelserne.
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.435
Så behøver man ingen vest.
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.038
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 131
Kan ikke siges bedre.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
Jeg har adskillige venner indenfor motorcykelverdenen, der fører sig frem i "Amerikansk stil"! Noget der ikke umiddelbart ligger til mig, men jeg er da totalt ligeglad, det er jo deres valg! Jeg har også venner, der har valgt, at iføre sig stram læder og kører på noget, der bedst kan beskrives som en farvestrålende stikpille i KingKong størrelse!
Deres valg selvfølgelig! Jeg selv er bragende uinteresseret i at se sådan ud! Har dog gjort det op gennem 80'erne og 90'erne!
Jeg selv, er blevet så gammel, at jeg futter rundt i mørkt afdæmpet kunststof. Selvfølgelig med diverse typer af membranfoer, så der er en vis komfort i beklædningen! Jeg har også valgt, at beholde de forskellige beskyttelsespuder i tøjet, da jeg er sikker på, at skulle uheldet være ude, vil jeg være bedre hjulpet end uden!
For at være på den sikre side, har jeg dog valgt, at trække en neon-grøn vest udenover. Jeg er af den overbevisning, at det vil gøre, at jeg vil være mere synlig med den på.
Det er selvfølgelig mit eget valg. Ligesom valget af mc, bopæl, kone, politisk overbevisning, hvilke film jeg tager i biografen og ser, hvilke piger jeg pifter efter på gaden, hvilke jeg ikke pifter efter og det rager ganske simpelt ikke andre end mig!
Så derfor; vil i være så venlige og klappe i og lade mig vælge, hvad jeg har på, når jeg kører mc?
Så skal jeg love, at være ligeglade med jeres valg i livet!
PS. Fik jeg fortalt, at jeg også har ekstra stoplys i topboxen?
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Jeg støtter 100% din udtalelse.
Jeg er sikker på at det har meget med alder at gøre. Jo ældre vi bliver, jo mere tænker vi på sikkerhed i det hele taget..
aug 2005
Jan L
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 767
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
I mørket forsvandt motorcyklistens enlige baglygte fuldstændigt i lyshavet, og jeg så ham først sent, men nåede heldigvis at kaste bilen ud i ydersporet, inden jeg ramte ham.
Jeg ville ha set ham, hvis han havde haft en vest på, er min vurdering. Da vi kom hjem, købte jeg en gul vest, som jeg altid kører med. Jeg kører også med hjelm, støvler og andet sikkerhedsudstyr, fordi det efter min mening er fornuftligt og fordi jeg ingen interesse har i at komme til skade, hvis jeg kan undgå det.
En gul vest gør iøvrigt ikke min køreoplevelse mindre god. Det føles faktisk på samme måde, som da jeg kørte uden vest.
Der er så meget piberi herinde om, at de fæle biler overser os og de dumme bilister kører motorcyklisterne ihjel. Det er der muligvis noget om, men så må man da selv gøre noget for at blive set, mener jeg.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.919
Er der nogen der har SET en undersøgelse der siger gule veste virker?
Jeg har endnu ikke fundet en, OG syntes ikke PERSONLIGT jeg ser folk MED vest, bedre end jeg ser folk uden!!!! (som modkørende)
MEN derimod, syntes jeg at lygter med VIBRALYS gør at jeg bemærker dem mere!!!
Derfor skal der nu Vibralys på min, OG min h4 pære er skiftet fra det lovlige, til en jeg fandt i sverige 60/80W.
Bare skiftet til den nye pære, halverede antallet af gange jeg blev overset (mindst) det var en meget dramatisk effekt!!
Der kommer nu også et system på mit bremselys, som gør at når jeg bremser, blinker den 3 gange meget hurtigt, før den lyser permanent.. for opmærksomhedens skyld! (og jeg bygger også lige mit overhallingsblink om, så den blinker med de foreste blinklys samtidig (så man kan komme frem
MEN vigtigst, jeg kører som om alle andre er idioter, og stoler på ingen!!
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 850
De eneste steder hvor jeg kan se nødvendigheden er enten som en slags "sikkerhedstrekant" ved stilstand om natten.
Eller når man går stavgang, for lige at vise hvor komplet et fjols man er.
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.264
Hvor mange gange har du ramt jorden uden hjelm? Det må da være en del, med den middelsværre hjerneskade du tydeligvis render rundt med :-S
Hvad får du ud af at svine til højre og venstre? er det for at kompensere for noget du enten ikke har, eller ik bedste fald har meget små af?
aug 2005
Gå dog ud fra, at I IKKE bliver set og kør derefter.
Jeg kryber IKKE i en vest.
Mvh.
Jan L
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.802
GUL VEST