4.493 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 151 Svar

Bruger i gul vest...? Bruger i gul vest...?

Konen er småfornærmet over at jeg ikke kører med den
"flotte" gule vest hun har foræret mig....
Det er helt sikkert forfænglighed fra min side. jeg syntes vesten er lige så kikset som en cykelhjelm.
( i husker nok billederne af Poul Nyrup på cykel X-D )
Hvad mener i - bruger i den...?
Er der egentlig lavet statestik på, om den virker efter hensigten ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bruger i gul vest...?
  • #1   15. feb 2011 Self virker den ! men en pink eller gul styrthjelm er ligeså god om ikke bedre, da den rager op så man kan se den.

  • #2   15. feb 2011 næææ
    gider heller ikke ligne et fjols på søndagstur !


  • #3   15. feb 2011 Jeg kører/kørte på en skriggrøn plasticraket. Vesten er HELT unødvendig smiley
    Tænker om der er lavet statestikker på om sorte/mørke MCer er mere udsat for at blive overset end de farverige?....


  • #4   15. feb 2011 Jeg køre uden gul vest i nu det ender nok med at jeg køber en.

    Cykel hjelm har jeg kørt med i de sidste 16 år, efter som at det godt kan gå ligt voldsom til på en MTB

    kan enlig godt for stå din kone, når hun nu tænker på di sikker hed


  • #6   15. feb 2011 den virker,men bruger den ikke. de skal nok finde ud af at jeg kommer alligevel, de ved godt de har lavet noget lort og kommer ikke så stærkt at jeg ikke når at reagere

  • #7   15. feb 2011 Jeg har regntøj i kraftig neongul farve (HELD Monsun), som jeg tager på når vejret byder på regn. Men der plejer også at være ret dårligt lys når skyerne er trukket for og regnen siler ned - derfor farven.


  • #8   15. feb 2011 Jeg ved, og forstår, udemærket godt hvad hun mener.
    Jeg håber bare på en god undskyldning... smiley


  • #9   15. feb 2011 Bruger kun gul vest,når bilen er brudt sammen i Tyskland. smiley

  • #10   15. feb 2011 jeg kører med vesten når det er mørkt.

  • #11   15. feb 2011 Ville aldrig i livet have sådan noget skrammel på Man ligner en idiot med den. Effektivt helt sikkert men nej tak!

  • #12   15. feb 2011 Jeg kører ALTID med gul vest, syntes den matcher min mc godt.... ;o)

  • #13   15. feb 2011 prøv at stå i bar dolk og vest i morgen til lille kone aften , så kan du se om hun synes den er lækker smiley

  • #14   15. feb 2011 Argumenter hellere at ABS er vigtigere. Så kan du overbevise konen om køb af ny cykel i stedet smiley

  • #15   15. feb 2011 jeg kører ALDRIG med gul vest vil ikke sammen lines med en vej arbejder der står stille

  • #17   15. feb 2011 LOL Michael B - Ja den er sgu fin...
    Så dør hun af grin, og problemet er løst... X-D


  • #18   15. feb 2011 Kører hellere rundt med en skydeskive !
    smiley


  • #19   15. feb 2011 @ Steffen T:
    Men.. Hva' med crazy farver på cyklen? Det MÅ da også ha' indflydelse?


  • #20   15. feb 2011 Jeg burde nok køre med en da jeg køre på en sort cykel med næsten sort dragt og hjelm, meeeeen, så hvis jeg skulle køre med sådan en grim vest var der ikke nogen grund til at smide så mange penge i cyklen for at få den til at se fed ud:)

  • #21   15. feb 2011 Jeg har en men den bruges egentlig kun ved to typer af lejligheder:

    Når vi kører en flok, er det tit en fordel for førerhunden at bageste mand er meget let at se.

    Når jeg kører alene på længere motorvejsstrækninger - især vest for Storebælt. Jeg er simpelthen bange for at blive tromlet ned bagfra af en halvsøvnig landmand eller sælger, der kører Aaaalt for stærkt.

    Det er hævet over enhver tvivl om, at den hjælper, men den nye kridhvide Schubert hjelm jeg lige har købt har langt større effekt - den kan de sgu allesammen se:-)


  • #22   15. feb 2011 Hvis den ikke skulle omfatte uheld foresaget af en modpart, hvad skulle det ellers være? Jeg mener, man bliver jo ikke en bedre trafikkant af at have gul vest på selv.

  • #23   15. feb 2011 Men vi har da for fanden allerede en eller to forlygter der lyser dem lige i fjæset når de ( billisterne ) holder for ubetinget og venter på fri bane...
    Hvorfor skulle de så få øje på en vest halvt nede bag et kåbeglas...?


  • #24   15. feb 2011 Køre heller ikke med gul væst og regner heller ikke med at komme til det. Køre på en cykel der er meget i øjenfaldende (orange) og en multifarvet hjelm. Dette bilder jeg mig selv ind er mindst ligeså sikkert som hvis jeg kørte med en gul væst. Min læderdragt er dog sort og hvid, så her kunne jeg måske gøre noget......

  • #25   15. feb 2011 Carsten a.k.a. Fister.

    Det kan du med rette spørge om, men der foreligger efterhånden tonsvis af dokumentation fra England, Sverige og USA om at det virker - sorry


  • #26   15. feb 2011 hvis man skal have gult på skal der så ik være 3 sorte prikker på og stå vis hensyn jeg er bilnd

  • #28   15. feb 2011 Har du nogle links Knud...?
    Du plejer altid at være så velinformeret... smiley


  • #29   15. feb 2011 kører uden og vil nok aldrig komme til at kører med den på

  • #30   15. feb 2011 Den gule vest vinder i statistikkerne, da dem som bærer gul vest ikke er en del af dem, som (til tider) kører med "hovedet under armen".

  • #31   15. feb 2011 Carsten:

    Jeg kigger mig lige lidt omkring. Det er ca. et år siden jeg gennemså nogle rapporter, og de var meget entydige:-)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.921
    #32   15. feb 2011 Aldrig - om så jeg fik penge for det.

    Min lysegrå hjelm og spraglede MC dragt burde være nok.


  • #33   15. feb 2011 Gider ik ligne en vejarbejder i høj hastighed, det findes jo ik i virkeligheden alligevel smiley

  • #34   15. feb 2011 Som Anders P er inde på, tror jeg også mere at det er kørestilen der gør en forskel.



  • #35   15. feb 2011 NEJ!

  • #36   15. feb 2011 Jeg er ikke særlig god til at huske den herhjemme i DK, men på de lange ture gennem Europa har jeg den altid på

  • #37   15. feb 2011 Man beder da heller ikke bilisterne male deres biler ?

  • #38   15. feb 2011 Haha, nej det kunne aldrig falde mig ind.

  • #39   15. feb 2011
    Mit regntøj er der skriggule farver i, - det er også i regn/gråvejr der er dårligst sigt, og behovet for at være synlig er størst.

    Men den kawagrønne Kawa skulle da også være til at få øje på :-))


  • #40   15. feb 2011 Bruger af princip ikke gult tøj. Vil nødig forveklses med en brøndbyfan

  • #41   15. feb 2011 Bare vend den mod hende og bliv fornærmet over at hun har foræret sådan en fesen ting til dig!

  • #42   15. feb 2011 Nej, men det giver mig lidt dårlig samvittighed at min forfængelighed er stærkere end min fornuft.

  • #43   15. feb 2011 Aldrig i livet.

  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #44   15. feb 2011 Man kan jo spørge sig selv, hvorfor er en mc betjent så iøjefaldende smiley

  • #45   15. feb 2011 www.motorcykelgalleri.dk
    Landets største samling af forfængelige metroseksuelle mænd...

    Det bedste middel til at blive set, er at køre på en MC med hvid kåbe og lys hjelm.
    Da jeg havde min hvide VFR750f og kørte med sort lædertøj og lysegrå hjelm blev jeg aldrig overset.


  • #46   15. feb 2011 Vil hellere køre rundt med t stor side tasker til et par kæmpe batteier, og et stort lastbil horn der er igang hele tiden, end at køre med en gul vest.

    God aften


  • #48   15. feb 2011 Har altid gul vest på , sover faktisk med den , den er så flot og den gør mig rigtig glad ....

  • #49   15. feb 2011 Hvis jeg tager motorcyklen på job (når vejret er til det selvfølgelig) Er det altid inklusiv grim gul vest..
    Men det er fordi jeg har set hvordan folk kører og sover på motorvejene mod københavn, så udover at larme gør jeg hvad jeg kan for at blive set.

    På alle andre tidspunkter bliver vesten hjemme


  • #50   15. feb 2011 Fister, du kørte da med gul vest før i tiden, eller var det bare lidt tis?? ;o)
    Sådan en cowboy vest kunne da ofte antage forskellige farver efter hvor man nu havde været i løbet af weekenden..


  • #52   15. feb 2011 Tja. Jeg bruger den gerne når jeg kører når det er mørkt. Og specielt på motorvejen. Syntes jeg møder for mange der sidder og sover i trafikken på vej til/fra arbejde.

  • #53   15. feb 2011 Køb sådan en her og sæt et blåt blink på så bliver i set smiley

    http://www.dba.dk/honda-cbr-600-f4-600-ccm/id-71633261/


  • #54   15. feb 2011 Jesper [Virum] P: Det er da kun fordi, at man så bliver forvekslet med en MC betjent, at folk holder øje med én i det tilfælde.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #55   15. feb 2011 Hmmm..... selvom jeg kører i sort.. sort mc... sort top.... sort alt.... så finder policen mig altid! Måske jeg skulle skifte til neongul vejarbejdervest og undgå fartbøder?

    :o)


  • #56   15. feb 2011 ANders P: Du er da skarp...

  • #57   15. feb 2011 Jeg plejer at køre som om jeg aldrig bliver set, gidder ikke vesten, men har reflekser på jakken om vinteren...
    Sådan noget tøj er for folk der har brug for at blive set, fordi de er i en meget farlig situration, så som punktering på motorvejen ol.


  • #58   15. feb 2011 Hvem fanden kører med en reklame vest... jeg kører sku da for at blive overset og dø. Jeg tvivler seriøst på at den gule vest redder mit liv. den redder måske 1 liv, der er fair nok at en snorksuende, træt billist lige ser der, de 100 andre gør ikke. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at vesten ikke gør en forskel men at min kørsel og som altid opmærksomhed redder mit liv.

  • #59   15. feb 2011 problemet er vel også , at de virker nu fordi de ikke ses så tit , hvis alle kører med dem , vækker de vel ikke samme opmærksomhed ?

  • #60   15. feb 2011 kører med gul vest

    kører også med cykelhjelm på cykel........

    jeg vil hellere se latterlig ud en en rød klat på en bil der har overset mig


  • #61   15. feb 2011 havde hjelm på for første gang på skiferien i år , kører ellers pænere nu end før smiley

  • #62   15. feb 2011 Dækpifter du behøver altså ikke den gule vest for at se latterlig ud ;o)

  • #63   15. feb 2011 Jeg syntes godt nok der er nogle latterlige argumenter for ikke at køre med vest.
    Den med at folk tror man er en vejarbejder, eller en kanllert 45, det er da noget fis.
    Det er det, at bilistens blik lige fanger noget der bevæger sig, og derefter er opmærksom. Det har han en chance for når man "lyser op" i trafikken.
    Han når jo ikke at tænke, nåå det er bare en vejarbejder..!!
    Det at han ser noget bevæge sig i det sekund han har tænkt sig at køre ud, er måske nok, og den chance er betydelig større når man kan ses, end når man ikke kan ses.

    Men det har jo også meget med mc'en at gøre.
    På en racer, hvor man nærmest ligger ned, da er størstedelen af kroppen ikke synlig, og dermed heller ikke vesten.
    Med en mere oprejst kørestilling, kan mere af overkroppen og vesten ses.

    Men alt ialt, skal vi køre med tanken i baghovedet, at vi er usynlige, uanset om vi nok så selvlysende.
    Det er trods alt os det gør mest ondt på når det går galt.

    Og ja, forfængeligheden har også tag i mig, jeg kører sjældent med min vest, men bruger den dog når turen går sydpå.


  • #64   15. feb 2011 Jeg ser aldrig en motorcykel kørers vest som det første.. men forlygterne.. så har noget grimt xenon monteret.. ikke for at se smart ud, men for at blive set.... å nej kører ikke med vest.

  • #66   15. feb 2011 Jeg har fakatisk overvejet at købe en, men skal være en af dem der er syet i fasong og ikke bare de der flavrende firkantede som man har til bilen smiley

  • #68   16. feb 2011 Kører ej med vest, gør noget andet i stedet. Der er muligheder nok, for at blive set uden vest.

    Begge dele er baseret på videnskabelige undersøgelser, der har vist at det her rent faktisk virker.
    (Skal ikke kunne sige om der findes nogle tilsvarende undersøgelser om gule veste...)

    1. Kører altid og bevæger mig lidt i banen, da dette fanger øjets opmærksomhed, modsat et fast fikspunkt, som jo har det med tiden at forsvinde eller at drukne i mængden.

    2. Har 2 ekstra positionslys foran, så jeg er lettere at afstandsbedømme. Øjet har meget svært ved at bedømme afstand ud fra kun et fikspunkt eller en lygte, som jo er det de fleste ser, når en mc kommer mod dem eller befinder sig bag ved dem. Ved at have tre lys foran (med god afstand mellem dem), giver jeg mine medtrafikanter langt større mulighed for at bedømme hvor langt jeg er fra dem og hvor hurtigt jeg nærmer mig.

    "2½" På min nuværende mc (Kawasaki Versys) er forlygten stor og placeret forholdsvis højt oppe. Det giver en illusion af at mc en tættere på, hvilket får de fleste til at holde tilbage og vente med at trække ud. På min gamle mc (Yamaha SZR) sad der en lille lygte lavt placeret og på trods at den havde en ret synlig orange farve, skete det langt oftere at jeg blev fejlvurderet.


  • #69   16. feb 2011 NEJ

  • #70   16. feb 2011 Hvid mc og hvid dragt/hjelm så behøver man ikke gul vest;-)

  • #71   16. feb 2011 Jeg kører altid med gul vest og har gjort det i flere år. Nat, morgen, dag, aften. Regn, solskin, blæst og vindstille. Whatever.

    Det fede ved at køre mc er for mig ikke at se lækker ud, men at køre mc og få blæst i håret.

    Jeg siger altid, at det godt kan være, at jeg skal ned og ligge en dag, men i så fald skal det ikke være fordi, at jeg bliver overset af en eller anden stodder, men fordi jeg selv er ude om det.

    Det er for mig hævet over enhver form for tvivl, at vesten øger ens synlighed markant - lissom gode lys gør.

    Alt det der med, at det er farligt for vejarbejderne, skaber falsk tryghed etc er altså noget vrøvl.

    Iøvrigt var der kun én fællesnævner i havarikommissionens store undersøgelse af 44 (tror jeg) mc-uheld for et par år siden: Ingen havde haft gul vest på. Ellers var der ingen fællesnævnere overhovedet: De forulykkede havde forskellig alder, forskellige mc-typer, forskellige grader af erfaring, uheldene skete forskellige steder og på forskellig måde etc etc.


  • #72   16. feb 2011 Nåja, jeg kører sgu også med cykelhjelm, når jeg om sommeren pendler mine 2 x 26 km på cyklen. Og kører også cykel med gul cykeltrøje. Og lys på.

  • #73   16. feb 2011 Jeg køre med gul vest i starten af sæsonen, hvor bilisterne endnu ikke har vænnet sig til mc'ere i trafikken.
    Jeg er pisse ligeglad med hvor bøvet det ser ud! For mig er det ikke et modeshow at køre mc men udelukkende en fornøjelse!


  • #74   16. feb 2011 Hmm, Christian nævner de for MIG vigtigeste argumenter..
    DER er sku ingen der kan se en skrigul vest, på en MC, hvor man ligger ned bag kåben (Måske bagfra, MEN jeg er nu ikke så bange for at blive påkørt bagfra!!!)

    NÅR jeg kører på min vinter cykel, med oprejst position, ville det måske øge min synlighed. MEN jeg tror mere på at synligheden øges af bedre lys !!! OG den har 2x forlygter med rimeligt kraftigt lys. DET ser folk!!

    En sofacykel, vil sikkert også ses nemmere, hvis ejeren, har vest på!

    MEN jeg tror IKKE på at der er forskel i min synlighed, når jeg smider vommen på tanken, og kysser hjelmen mod cyklen (kort sagt, ligger ned) på min gamle Honda CBR 600F.


    Sammen med nogle venner, lavede vi en test for at checke det. OG det var kun i ovenstående tilfælde vi kunne se en højere synlighed OG kun hvis modparten holdt og lyst direkte imod dig.. ALTSÅ ikke for folk der holdt ved en side vej!

    SÅ kører du opret stil, OG der er en modkørende, der skal svinge til venstre ind over din vognebane, SÅ virker vesten.......... måske!............ HVIS det er en opmærksom billist..

    JEG er bange for at det er en falsk tryghed for mange!!!

    mit valg, er at køre som om ALLE andre er idioter, og se frem i trafikken. BLA. ved altid at droppe farten, når jeg kan se folk, der kan blive til fare, ikke tage for givet, at nogen ser mig, eller tager hensyn!


  • #75   16. feb 2011 Jeg tror nu stadig at kørestilen er det vigtigste...

    Hvis du er opmærksom og aldrig tager det for givet at dine medtrafikanter har set dig og derfor sænker farten i de potentielt farlige situationer, er du godt på vej. Der ud over skal man selvfølgelig ALTID ha' lys på og placere sig mest synligt på vejen. Et blink eller to med det lange lys, virker også godt....

    Man kan også sige : Hvis du kører som en idiot, er det ikke den gule vest der holder dig i live....

    Og Asger Baatz..... ( gamle knallertbølle smiley
    I de gode gamle dage, hvor vi kørte med vest og rygmærke, var det aldrig et problem.
    De ku' LUGTE os på 200 meters afstand... ;-D

    Hils de andre tosser...



  • #76   16. feb 2011 Uanset havd der findes af forskellige meninger om den gule vest, så er det sikkert, at vi på et tidspunkt ved lov bliver påbudt at køre med den, det er vist bare et spørgsmål om hvornår.

  • #77   16. feb 2011 Niklas: Der er også kommet orange veste, så måske er det ikke lovligt at køre rundt med den gule vest i nogen lande, som du nævner.

  • #78   16. feb 2011 @Niklas D.

    Måske skulle du lige læse havarikommissionens rapport, inden du render afsted med en halv vind.

    Der står ordret i rapporten:

    "Ingen af motorcyklisterne brugte tøj med indbygget synlighed som f.eks. veste med advarselsfarver. HVU har vurderet, at i 12 af de 41 ulykker ville motorcyklisterne nemmere være blevet set, hvis de havde kørt med selvlysende veste."

    Du kan læse hele rapporten her: (link fjernet)




  • #80   16. feb 2011 Det ku sikkert redde nogle få ulykker hvis alle kørte med div veste,men hva blir det næste så,gult rotor blink på en sugekop fra Biltema,mont på hjelmen og så en fed spiralledning i neonfarve derfra og så ned i et fedt cigarstik,nej fandme nej ,der sætter jeg grænsen
    PS,der blir faktisk kørt mange vejarbejder ned så jeg ved sku ikke om de veste lige frem tiltrækker eller hvad?


  • #81   16. feb 2011 Alle vores kvaler løser sig sikkert når det en dag bliver lovkrav at have den gule på... ja man kan da selvfølgelig lade være og så inkassere et giro kort ..

    Personligt har jeg


  • #82   16. feb 2011 Ikke en endnu ... men hvis det kan være med til at rede mit liv tager jeg da gerne en på så kællinge forfængelig er jeg sku heller ikke

  • #83   16. feb 2011 jeg bruger lyset på min mc. Min suzuki har sådanne nogen 12v pærer foran - skidesmart.

  • #84   16. feb 2011 Selvfølgelig virker gule veste - lad os slå det fast.

    Da vi er de svage i trafikken, handler det om at gøre os synlige, og deri indgår bl.a en gul vest.

    Jeg har erkendt at min kørestil indbyder til, at jeg skal skabe ekstra opmærksomhed hos mine medtrafikanter, så efter at have kørt med gul vest ( synes den sad løs mv ) har jeg købt en HELD jakke med gule reflex farver.
    Nu oplever jeg "næsten" ingen der kører ud foran mig, f.eks fra en sidevej, hvor bilister ofte "lige" mener at de skal ud, uanset om der kommer frafik. Jeg har også kombineret det med en MegaWhite pære i nærlyset, og - ikke at forglemme - et par årlige kurser på bane, primært på knutten.

    Ses derude




  • #85   16. feb 2011 Dan

    Det du referer til er en formodning ikke et fact.
    "Ingen af motorcyklisterne brugte tøj med indbygget synlighed som f.eks. veste med advarselsfarver. HVU har vurderet, at i 12 af de 41 ulykker ville motorcyklisterne nemmere være blevet set, hvis de havde kørt med selvlysende veste."

    1. De formoder
    2. De ville have været nemmere at se, men havde det forhindret ulykken??

    Alle disse udmeldinger fra Sikker trafik, Havarikommision, er blot for at politikkerene kan finde mere at lovgive på, mere formynderri, flere bøder i statskassen og mere umyndigørelse over for den almindelige borger.

    Der er sikkert folk som har det helt fint med at være 6 år igen og have en mor der fortæller konstant skal belære en hvordan man skal opføre sig, hvad der er farligt, og sikre sig at man er ordentligt klædt på når man går hjemmefra.... Jeg er ikke en af dem...

    Om folk vil køre med disse veste er helt op til dem selv.. hvis de føler sig mere sikre med dem på... Well så har de tjent deres formål.

    Jeg selv kører sportsmaskine og ikke en kæft ville kunne se min vest alligevel når jeg ligger ned bag kåben, og jeg vil til enhver tid mene at mit lys burde være tilstrækkelig kilde..

    Hvis det at køre rundt i Neon farver var så sikkert, hvorfor er det så ikke blevet lovpligtigt for længst at alle personbiler kun må være enten neongule eller orange... Tænk dog på alle de børn der så ku have været reddet ude på motorvejen ( Husk at trække børnekortet)... Men nej det kan man jo ikke lovgive på for det ville jo omhandle alt for mange.. så er det nemmere at bare at mobbe en lille samling motorcykelister..



  • #87   16. feb 2011 hvis man virkelig vil ses er det vel bare at købe en hvid mc og tøj der ligner politiets og bingo alle ser dig og køre også pænt : )

  • #89   16. feb 2011 Nej, og i mine øjne burde det forbydes !

    Vestene er til stationære mål (vejarbejdere og lign.) Hvis man vender trafikanter til at tro at gule veste flytter sig kommer det til at gå ud over dem der er endnu blødere end os.



  • #90   16. feb 2011 NEJ.. De ser helt sikkert min forlygte, før de ser en afskyelig vest, som forøvrigt er delvist skjult af en kåbe...

    Som flere andre skriver.. Brug øjene og vær selv opmærksom, så undgår du de fleste ulykker.


  • #91   16. feb 2011 Jeg startede dengang der var fri hastighed, ingen påbud om hjelm eller andre mærkværdigheder. Så jeg er et levende bevis på at det kan lade sig gøre at overleve i trafikken uden roterende blink og gul vest.
    Der i.flg en undersøgelse, noget med at man ubevist søger mod noget farvet hvis det er ved at gå galt....... så atter et argument for at slippe af med vejarbejdervesten smiley


  • #93   16. feb 2011 Jeg kører også med gul vest.
    Måske ser det fjollet ud, men det kan jeg godt "leve" med.
    Jeg vil nemlig heller se fjollet ud i levende live end måske ligge i pænt mørkt tøj på kirkegården.


  • #94   16. feb 2011 Nul Putte, stand your ground, hun forsøger at møve sig ind på dit domæne der, hvis du selv ønsker det så fred være med det, men du skal ikke lade hende få foden ind, så bliver hun sikkert ved og ved og ved, til sidst får hun dig til at indse at det er meget sikre slet ikke at have mc smiley

  • #95   16. feb 2011 Forbered jer folkens... Det bliver et lovkrav indenfor overskuelig fremtid...

  • #96   16. feb 2011 ja hip hurra for det frie land danmark ... det næste bliver vel røde refleks striber i underbukserne ?
    de kan godt forberede sig på at jeg får danmarks rekord : rigtigt mange ubetalte bøder !



  • #98   16. feb 2011 Dem der vil bruge gul vest, fred være med det.

    Men jeg vil aldrig nogensinde overhovedet kunne finde på og hoppe i en gul vest.
    Jeg har ikke givet dyre domme for min MC for derefter og pynte den med en neon gul/skrig orange vest.
    Det er min forfængelighed squ for stor til.

    Motorcykler handler om og have det fedt og blive set, havde jeg haft et ønske om og "få vind i håret" som nogen skriver, så have jeg købt mig en Puch maxi til færre penge.


  • #99   16. feb 2011 med set menes der "nøøøøj en fin MC"

    og ikke "fy for satan en led gul vest du har"


  • #100   16. feb 2011 Jeg syntes det er lidt rystende, at nogle hentyder til, at de folk der har valgt at køre med vest, er total tåbelige idioter der ser latterlige ud..
    Lad det da være op til folk selv at bestemme, uden de behøver at blive udstillet som idioter.

    Det handler i bund og grund om at blive set, og det er bevist at den neongule farve er nemmere at se. Det er vel ikke for sjovt at vores ambulancer er malet i den farve.



  • #101   16. feb 2011 Siger ikke de ER idioter - men at det bør være valgfrit om man benytte vest eller ej ....
    men syntes stadig det ser tåbeligt ud ....kører allerede med langt lys og folk der ikke kan se noget i trafikken burde måske skifte den hvide stok ud og få stærkere briller eller opgive deres kørekort !



  • #104   16. feb 2011 Folk tager rigitgt mange chancer i trafikken og tænker ikke over hvor alvorlige konsekvenser det kan have at "man lige skulle spare 2,5sek." ved at smutte ud for fuldt stop ... man så godt mcen ... men mente lige man kunne nå det !
    effekten af den orange vest eller hvide mc er kun fordi billisterne har mere respekt for politiet end mcisternes liv - og ved de kører med orange vest , så tror egentlig effekten er en tidsbegrænset frist

    Billisterne slipper alt for ofte for billigt , fordi de er pakket ind og kører ofte som det er videospil !


  • #105   17. feb 2011 NEJ!!!

    Som der er flere der skriver, så er det åbenbart blevet almindeligt at ALLE har den på. Gående, cyklende eller løbende. I min bog er vesten et billede på en vejarbejder, der arbejder et udsat sted, og at jeg derfor skal passe på.

    Så tværtimod, så synes jeg folk skal tage den tåbelige vest af, og lade den sidde på dem der har brug for den. Det kræver så at man åbner øjnene, og bliver klar over at man er udsat på mc vest eller ej!


  • #106   17. feb 2011 Ved I hvad, I burde sgu holde jer for gode til at vræle sådan op om, hvad alle andre burde gøre.

    Alle kan jo gøre, hvad de vil, og hvad de mener er bedst for dem selv, og herinde kan alle jo forklare, hvorfor de gør, som de gør.

    Men at begnde at pege fingre og hyle op af alle dem, der ikke gør nøjagtigt som en selv, hvor modent er det lige? Og skulle det ændre noget som helst?

    Det er jo nærmest social kontrol, som om man er blandt en flok skræppende kællinger.


  • #107   17. feb 2011 Dan, det er jo en ting der går flere veje!

    Citat:
    -----------------------
    Jeg siger altid, at det godt kan være, at jeg skal ned og ligge en dag, men i så fald skal det ikke være fordi, at jeg bliver overset af en eller anden stodder, men fordi jeg selv er ude om det.

    Det er for mig hævet over enhver form for tvivl, at vesten øger ens synlighed markant - lissom gode lys gør.

    Alt det der med, at det er farligt for vejarbejderne, skaber falsk tryghed etc er altså noget vrøvl.
    -------------------------------------------------

    SÅ har vi fået at vide, at det vi siger er noget vrøvl!
    smiley
    frodi du mener vi burde køre med den! smiley


  • #108   17. feb 2011 ufatteligt så mange mcíster som lider af grå stær og ikke kan se at man meget hurtigt kan spotte en neongul vest i trafikken... hvis ikke det skærer i jeres øjne så skal i da have dem tjekket...

    Forfængelighed er vist det eneste der holder folk tilbage... og jeg vil hellere ligne en idiot der lever en én smartass der er smadret under en lastbil eller lign.

    Og jeg har erfaret at når jeg kører på motorvej med gul vest så ser folk mig nemmere når de skal skifte ud i yderste vognbane, det har sparet mig for mange opbremsninger fordi folk stopper med at trække ud.... Men nu har jeg også kun erfaring fra nordjylland, der sover folk nok lidt mere når de kører...

    Jeg bruger ikke vesten for en hyggetur eller ned til iskiosken... Men hvis jeg skal på længere ture og skal på motorvej o.lign så kører jeg med den...


  • #109   17. feb 2011 Tja jeg syntes sq det er fint nok at løbere bruger den, de er ikke sjove at møde på landevejen når der er mørkt.

  • #110   17. feb 2011 SÅ du siger, at du bliver set bedre med vest.. AT folk nemmere ser dig i spejlet, fordi du har vest på.... NÅR du ligger ned over din CBR???

    HVIS det kan påvises at være sant.. SÅ:

    1. Din MC mangler en front!!
    2. NÅR du ligger ned, sidder du i virkeligheden op!
    3. Du har måske alligevel IKKE talt med alle de folk du passerer, om de så dig pga. vesten? (måske har du?)

    SOM tidligere skrevet, har jeg og andre prøvet at lave en test med det. og ikke bare gætte. sorry at vi faktisk går EN SMULE hjemmevidenskabeligt til værks!!

    I mørke, hvor man indhenter en med gul refleksvest, højner det synligheden!!!! (set bagfra)

    Kører man på en lav chopper, højner det synligheden forfra i mørke, når personen sidder ret op!!!

    kåbe maskiner, hvor føren ligger ned, højner det IKKE synligheden!

    NÅR man holder og skal ud fra en sidevej i dagslys, højner det IKKE synligheden, at der er en gul vest... DOG undtagen, den kammerat, der kom på sin kina cykel, med 60 i timen, opretsiddende HAN var tydeligere pga. gul vest (hans forpære var sprunget lol).....

    Når man holder og skal ud fra en sidevej i mørke, højnede det IKKE synligheden..

    OG for at hjælpe lidt med forståelsen af dette..

    EN refleks vest, skal have noget at (nåja) reflekterer..... DVS. der skal rettes en lyskilde imod den!!!!



    HVIS folk vil have noget der virker MEGET bedre end de skidne gule veste. SÅ findes der sku en KANON løsning, OG når nu man påstår, at man er ligegla med udseennet! SÅ burde 50% i denne tråd, køre med en sådan i morgen!!
    http://www.baysafety.dk/13617727
    blinkene dioder ses jo lang tid før reflekser gør. (hvis man ikke lyser på dem.)

    MÅSKe man skulle starte med at kigge nærmere på hvad man kan lave af sikkerhed på sin MC. ISÆR når det kommer til ikke at blive fejlbedømt forfra..

    Bredere lysfelt!! Kan opnås, med positions lys i foreste blinklys eller strategisk placerede dioder i frontkåben! en mulighed er også at monterer nye kørelygte. uanset hvad man vælger, jo brede lysfeldt man kan lave på sin MC, desto nærmere tror en person du er, desto mindre er chanchen for at nogen kører ud foran dig!
    Langt lys i dagtimerne.

    Bagfra? bla. bremselys i dine blinklys, kan være med til at undgå, nogen overser ens opbremsning!


    MEN er der nogen i KBH området, der vil til at teste det igen, hjælper jeg da gerne til!


  • #111   17. feb 2011 DAMN tastefjel.
    glemte at skrive at
    Kører man på en lav chopper, højner det synligheden forfra i mørke, når personen sidder ret op!!!

    kun blev højnet HVIS man var modkørende, så ens lys blev reflekteret!


  • #112   17. feb 2011 de fleste der køre mc var jo ikke helt raske oven i pæren, da vi fik valget mellem "sikker" transport og høj hastighed udelukkende beskyttet af vores egen kollisionsbremse. og alligevel sprang på cyklen.

    det undre ikke mig at der er så mange af os der ikke tager en spraglet vest på for at blive set, selvom størstedelen af uheld sker fordi vi ikke bliver det.


  • #113   17. feb 2011 Jesper L S (Hvidovre) : er helt enig med dig, kåbecykler dækker for meget.
    men tror altså også de fleste der køre med vest, køre på cykler uden kåbe smiley


  • #114   17. feb 2011 Morten, det er MEGET muligt du har ret. OVERVEJER det faktisk, når jeg kører på min vinter cykel.. (som vel er Motard stil?)..

    FOR der er synligheden øget. MEN nu bruger jeg kun den til og fra arbejde, som er i KBH, med masser af belysning, og den har rigtig godt lys!


  • #115   17. feb 2011 Jeg tror mere på den neongrønne styrthjelm - ikke at jeg selv vil bruge den, men når jeg ser en i trafikken, så SER jeg den sgu - også over taget på de andre biler!

  • #116   17. feb 2011 Hvis nu vesten er fra Thansen - er det så en lortevest pr definition

    Og nej jeg bruger den ikke og agter ikke at gøre det, den hører til det arbejdende folk ved vejene, og kan de ikke se lyset ser de intet.

    bagfra påkørsel ikke relevant når man holder en passende høj hastighed


  • #117   17. feb 2011 Niklas, du glemte at skrive:

    KAN påvirke køreegenskaber ved sidevind smiley


  • #118   17. feb 2011 Detaljer, som en "rigtig" biker, ikke lader sig mærke med Niklas!!

  • #119   17. feb 2011 Syntes der mangler indlæg fra det svage køn...?
    Kører de ellers så forfængelige kvinder med "gul vest"..?


  • #121   17. feb 2011 Hold da op, en gul vest kan sætte sindene mere i kog end vanvids Ghostrider wannabees:-)
    Jeg har kørt med gul vest, men gør det ikke længere af to grunde: Jeg følte ikke, jeg blev mere set og så er det pokkers upraktisk med sådan en vest. Jeg kunne ikke komme til mine lommer i jakken og vesten blafrede, når jeg kørte stærkt.


  • #122   17. feb 2011 Nu vil jeg gerne høre Carsten hvad sagde fruen da du stod i vest og bar dolk ? er problemet løst ?

  • #123   17. feb 2011 Neeeej - Vi har ikke fået skrevet et odentligt testamente endnu, så gul vest og dolk må vente lidt endnu... ;-D

  • #124   17. feb 2011 smiley regner med du skriver i tråden når du en dag tager dig sammen smiley

  • #125   17. feb 2011 Der kommer et fotoalbum... 8-D

  • #126   17. feb 2011 Arhhh det måske så meget endda smiley

  • #127   18. feb 2011 Har kørt med gul vest de sidste 3-4 år, og har egentlig tænkt mig at fortsætte med det!
    Jeg lægger som sådan ikke mærke til, at jeg har den på, og vælger man en ordentlig kvalitet ( findes ved T.Hansen ), blafrer den heller ikke!
    Hvad andre synes om det, er mig inderlig ligegyldigt, da jeg kører på mc for at opretholde mig selv og ikke har bekymringer om hvad andre mener!


  • #129   18. feb 2011 GUL VEST??
    Nej nu må i sgu stoppe.. det er da ubetinget forbeholdt middelaldrende gamle mænd, der under danmarks store optur fik opfyldt den gamle drengedrøm om igen at køre mc og nu lige skal vise os knøse der har kørt mc hele livet ( i mit tilfælde 30 år uden vest smiley )hvor kloge og forudseende de er ved at bære denne vejarbejder vest på deres BMW eller soft choppere, hvilket måske i deres tilfælde KUNNE være en praktisk foranstaltning, idet de som regel ligger og spærrer vejene ved lav fart, så man bedre kan se hvor meget tid de har brugt på at ligge og pudse i garagen på den evige flugt fra konen og den livslange trummerum.. Man kan ALDRIG nogensinde gardere sig for bilister der sidder og sover ved rattet, men drop den latterlige vest, betragt ALLE andre trafikanter som tåber med de forholdsregler det indebærer, som for eksempel DINE SIDESPEJLE, så går det nok fint, -også uden gul vest.


  • #131   18. feb 2011 Præcis min pointe..

  • #134   18. feb 2011 Det tvivler jeg noget på..

  • #137   18. feb 2011 SuperSP 1

    110% lige på sømmet !


  • #139   19. feb 2011 Hvad så med vi, snart 50-årige, der også har kørt mc siden 1980 og helst befinder sig yderst i overhalingssporet og endnu ikke har oplevet Danmarks store optur, fordi, at vi har haft en mc på afbetaling, eller haft en giftig fartbøde at afdrage på, de sidste 30 år!
    Hvor hører vi til?
    Kan vi ikke have vores klaphjelm og neonvest når vi kører vor 15.000 hygge km om året?
    Skal lige indskyde, at jeg ikke ryger pibe, men bruger tøfler i hjemmet!


  • #140   19. feb 2011 man kan vel være en wanna bee smiley
    men der har da været en pæn bøde at betale på i 30år ....

    men orange vest og klaphjelm plejer at høre hjemme på en kineser da farten på sådan en næppe overstiger en vejarbejder på vej til frokost og risikoen for at blive kørt ned bagfra er overhængende stor


  • #142   19. feb 2011 SP1 `s beskrivelse passer præcist på den lokale mc-køre klub smiley
    en flok ældre mænd deres koner , allesammen på XV535 , XJ - GSere allesammen skolekørsel lignende køretøjer og alle iklædt klaphjelme , og den orangevest så man kan se optoget fra modsatte ende af byen !

    Og altid efter deres ture kommer de retur , med nyhederne om deres nyeste tur til isboden , ham der glemte støttefoden og væltede 3 andre cykler - har været med første og sidste gang - tror vi bagerste kørte nærved 30km/t - mistede også besindelsen til sidst og vred min daværende XR udover en mark og hurtigste vej til civilisationen - måtte spise min is et andet sted - for med denne fart kunne man frygte at det var vinter , eller isboden ikke eksisterede længere , når vi nåede frem


  • #143   19. feb 2011 Jeg skal nok tage den fine gule vest på... MEN det bliver ikke en dag før alle langsomt kørende køretøjer har påmonteret gul blink!
    Sur røv for chopper, adventure folket + søndags turisterne på både 2 og 4 hjul og andet skrammel der ikke klare at runde 300+ km/t...

    Der er svag mulighed for sarkasme i indlæget smiley


  • #144   19. feb 2011 Jeg nyder stadig fordommene og den ophidselse en gul vest kan afstedkomme:-)
    Jeg vil næsten begynde at køre med den gule vest igen - det vil skabe mere forargelse på Langelinie end hvis jeg lavede en wheelie forbi alderdomshjemmet:-D


  • #146   19. feb 2011 Det er egentlig nemt.
    Jeg opdagede hvor let man bliver set med en neonvest med reflekser på. Flyttede til et udkantsområde og min klaphjelm i helstøbt kulfiber koster i øvrigt formentlig mere end de fleste kinacykler.

    Inklusive diverse orienterende prøver har jeg vel betalt ca 40.000 i diverse fartbøder. ALT var nemmere i gamle dage. Da skulle man blot holde sig under 100 % for at slippe for orienterende prøver og selv en bøde for at køre 106 km/t for hurtigt på landevejen var til at betale. Jeg mener, at prisen var 6.500,-! Plus en orienterende prøve selvfølgelig! Dem har jeg haft 2 af, og så en enkelt frakendelse.
    Så hvis min brug af vest gør, at jeg bliver set 10-15 sekunder før end ellers, så er det et offer jeg gerne yder!


  • #147   19. feb 2011 Jeg er nu stadig af den holdning at det er en falsk tryghed og vil skabe mindst lige så mange farlige situationer som det menes at skulle kunne forbygge...

    Mange med gul vest tror de lyser op i neongrøn og at alle viger og holder tilbage for dem. Det mener jeg nu slet ikke er tilfældet... jeg ser nu altid lygten først på en mc... og at der så sidder en gut/gutinde med en gul vest bag en kåbe hjælper ihvertfald ikke for mig. Og tror mange andre har det på samme måde... Og hvis folk så tror de er sikre og sænker paraderne, så er det at der sker ulykker...

    At nogen så tror de er blevet betjent når de kører bag en på feks. motorvejen bare fordi de har fået vest på er en helt anden historie... jesus christ....

    Og som flere nævner mener jeg også at det skulle være forbeholdt vejarbejdere eller nødstedte... det tager ligesom broden af alvoren ved at det bliver en hverdags ting at se folk med gule veste....

    Det handler IMO om at have øjnene med sig og koncentrere sig om hvad man fortager sig... skal man så se landskab osv. så hold ind til siden og tag 5 min.

    Og er man i tvivl om folk holder tilbage så slip rullen.... Det kan godt være man "har ret", men hvad godt gør det hvis man bliver punket....

    just my 2 cent...


  • #149   19. feb 2011 Kort og godt: Nej..

  • #150   19. feb 2011 Ja det er så vestens fortjeneste smiley

  • #151   19. feb 2011 Bruger gul vest selv når jeg slår græs ! Altid huske -a ldrig glemme gul vest ude gul vest hjemme !!!

  • #152   19. feb 2011 Nej...

  • #153   19. feb 2011 Tjae, jeg har vel bare været uheldig!
    Den højeste var, da jeg passerede en civilvogn, der havde været inde og tømme en hampmark, med 186 km/t. Den kostede lidt kassen. Men når man generelt holdte en generel hastighed på 130-140 k m/t på de dejlige jyske landeveje og satte farten op, når og hvis der var plads til det, så får man jo en over tuden i ny og næ!
    Men selvfølgelig, her på sine gamle dage, er man jo blevet mere opmærksom på priserne på bøder, klip og kørekort, så det er som regel kun på motorveje, at jeg kører over 180 km/t. Det sidste klip er da også snart 3 år gammel og den sidste bøde fik jeg retten til at droppe.

    Men det er da stadig min opfattelse, at en neonvest er en fin ide, der formentlig har en fordel, men er da også ubekymrende kold over, hvad andre mener om den!
    Mit yndlings "protection gear" er i øvrigt et par rigtig gode handsker, støvler, jakke og bukser med indlæg og en absolut kvalitetshjelm!


  • #154   19. feb 2011 PS
    Jeg siger ikke at en neonvest øger sikkerheden, jeg opdagede blot, hvor meget før jeg kunne se nogle, hvis de var iført neonvest!


  • #155   19. feb 2011 http://motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=8078
    lige i starten er der en med vest , men hvem ser man bedst ?

    og hvem ligner mest en newbee ?



    heheh smiley


  • #157   19. feb 2011 Ja, milevidt!
    Jeg ligger stadig med 200+ på motorvejene og betragter 150 som en passende marschhastighed på landevejene! Og 40 km/t i byerne!
    Men det var på en tur hjem fra en bakkeåbning, hvor jeg kortvarigt kørte bag ved en gruppe, hvor to havde neonvest på, og jeg så dem rigtil meget før de øvrige i selskabet. Det fik mig til at spekulere, da jeg var røget forbi dem!


  • #158   19. feb 2011 Urban
    Newbien er klaphatten i kondiskoene!


  • #159   19. feb 2011 haha....... hvad er så klogest 200+ på landevejene eller med ca.40km/t på et stykke flad asfalt uden biler?

  • #161   20. feb 2011 • Ni©kN@me²º¹¹ ™ • <S@lt Creek> • Så er du glad kan man da høre...

    Det var da en underlig indstilling....


    I tyskland er de faktisk ved at forbyde dem netop fordi det skal være forbeholdt vejarbejdere og nødstedte...



  • #162   20. feb 2011 Kan man egentligt få gule læderveste? Altså nogen hårde nogen med læder, frynser og pigtråd?

  • #163   20. feb 2011 He He smiley Der er intet som der kan få folk til tasterne som en debat om de gule veste.

    Min holdning er, at det her er ren religion og en trossag. Man tror på Gud og man tror på at den gule vest reder èn fra alt ondt ude i trafikken.
    Og tro kan som bekendt flytte bjerge, så når man har læst et par undersøgelser der bekræfter èn i troen, ja så leder man jo ikke videre og læser det materiale der siger det modsatte - vel ?

    De fleste her på galleriet har nok hørt om HVU rapporten hvor man undersøgte udvalgte mc ulykker og hvilken sammenhæng der var med motorcyklernes synlighed i trafikken. Via mit daglige arbejde kender jeg nogle af de personer som var med til at lave rapporten, og det er bestemt mit indtryk, at det foregik meget videnskabligt uden nogen forudfattede holdninger til gule veste mv., men man lod undersøgelser og forsøg tale sig eget sprog. Det synes jeg også fremgår meget godt når læser rapporten.

    Min religion er, at jeg tror ikke på hverken Gud eller den gule vest (undtagen hvis jeg går rundt i nødsporet på motorvejen SÅ kommer den på) men jeg tror på et godt lys på mc`en samt på en kulørt styrthjelm. Begge dele anbefales i HVU rapporten, så det er nok derfor jeg så godt kan lide den smiley

    Jeg har smidt et par link - håber de virker.

    (link fjernet)
    Hvem får du først øje på ? Ham med fjernlys (nr 2 fra venstre) eller ham med vesten ?

    (link fjernet)


  • #164   20. feb 2011 Og så kom der facts på bordet... dejligt...

  • #165   20. feb 2011 : hehehehe , gule veste er ligeså nyttige som gule ærter smiley uren luft og gas i ballonen : prut

    sorry ... ligger flad af grin smiley



  • #166   20. feb 2011 Lad os alle mindes den gule vest ,inden vi begraver den smiley

  • #167   20. feb 2011 Ralf.. Kanon video, tak for det..!

  • #169   20. feb 2011 I rest my case...
    Du er den bedste til at passe på dig, så gør det i stedet for at sætte din lid til andre smiley

    Og forår kom så, så vi kan komme væk fra forum smiley


  • #170   20. feb 2011 Ja, den video, viser nøjagtigt den konklussion vi kom frem til, med vores egen hjemmelavede undersøgelse..

  • #171   21. feb 2011 Husk også lige at anfør, at HVU faktisk også kom til den konklusion, at neonvesten ville have haft en gavnlig virkning ved en række uheld!
    Det er sådan set ikke undersøgelserne, der er interessante, men måden de bliver læst på.
    Den overordnede konklusion var jo, at det i sidste ende er vor egen skyld, når vi bliver splattet ud i trafikken! Jeg har stadig rapporten liggende på lokummet og bladrer i den fra tid til anden! Interessant læsning!


  • #172   21. feb 2011 Mener nu deres formullering var MULIGVIS ville have haft en.......
    MEN har ikke checket!!

    OG der er en kæmpe forskel der. MED mindre, man faktisk ER på stedet, eller genskaber de faktiske forhold, er det IKKE muligt at sige om det HAVDE gjort en forskel!
    (DOG undtagen, hvis der var en ullykke med en på en tøffecykel, på motorvejen, med 80 i timen, der blev påkørtbagfra FORDI hans baglygte ikke virkede.. I dette tilfælde ville det nok have hjulpet!!!!)


  • #174   21. feb 2011 HÆHÆ så lige et billede et andet sted, og tænkte, JEG tror da jeg har et lignende liggende der er en 4+ år gammelt. tror jeg ændrer profil billede!

    Derfor smiley
    det er nu ikke noget jeg skifter tit, da det gør det svæere at holde styr på hvem en person er! smiley

    jeg husker selv avatars bedre end navne!
    MEN nu skulle det lige skiftes smiley


  • #176   21. feb 2011 hæh, mon man skulle oprette en tråd, når man skifter avatar, for at gøre opmærksom på det? smiley

    NÅ natnat folkens, vil hoppe i seng smiley


  • #178   14. mar 2011 Har indgået et kompromis med konen....

    "Vi" blev enige om at jeg skulle køre med en styrthjelm i neon-farve.
    Har malet den gamle hjelm neon-orange med hvide reflexer....
    Det dur... smiley

    Den er ikke så grim som en gul vest, den ka' ses og freden er genoprettet... smiley

    Se den her : http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15804


  • #179   14. mar 2011 brugte du min ide til at overbevise hende , ? he he

  • #180   14. mar 2011 Tillykke med din hjelm smiley nu er den så ikke lovlig eller brugbar da malingen går i forbindelse med hjelmens materiale

  • #181   14. mar 2011 Alle hjelme er sprøjtemalede... Såååå mon ikke det nok går... smiley
    Og det der med lovlig - det har jeg aldrig hængt mig så meget i...


  • #182   14. mar 2011 Ja men basen i lakken er ikke fortynder i fabrikslakken smiley


Kommentér på:
Bruger i gul vest...?

Annonce