{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gul vest
  • #1   16. jul 2008 vi skal ha en til at gå foran,ligesom da automobilerne kom frem

• #2   16. jul 2008 Hvis de mener at vi nemme at overse, mon så ikke billister og andre traffikanter burde bruge den basale viden, alle får til deres første teori undervisning. Se dig for! Er du tvivl så kig igen!!!!!! Jeg skal KRAFTEDERMANME ikke køre med gul vest for at bibeholde dovenskaben hos billisterne!

• #3   16. jul 2008 hvad vibra lys og nogle kampagner ikke ville kunne hjælpe istedet...

• #4   16. jul 2008 lovlig gør larmepotter... måske de ikke kan se os... men de kan fanme høre os

• #5   16. jul 2008 det er altid minoriteten der er noget galt med..... lorteland !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #9   16. jul 2008 Mogens Wilbert går ind for mc stramninger over hele linien til trods for at andre lande kan klare sig uden en hel masse love.

Jeg går ikke ind for, at der bliver lovgivet konstant i en uendelighed..

• #10   16. jul 2008 tvivler på jeg vil køre mere, hvis det blev et lovkrav !

• #11   16. jul 2008 MR 300 S - det gør mig ondt at høre om din ven, men hvis en gammel nar overser Xenon-lys så er chancen ret lille for at en gul vest ville gave hjulpet. Det er sørgeligt at det skal være sådan , men vi selv og politikerne må desværre nok indse at vi er en udsat gruppe, og det er ikke let at gøre noget ved. Og det de siger med mc-betjente og gule veste - så vidt jeg ved har de blå blink som gør at de bliver set, de gule veste er primært så de bliver set i vejkanten når de snakker med en de har stoppet.

• #12   16. jul 2008 Vil give MR300 ret. Jeg vil bestemt heller ikke være begejstret for en gul vest men jeg er bange for man kan sige til folk nok så mange gange de skal se godt efter uden det hjælper og lige meget hvad er en gul vest nu mere synlig end sort..

• #15   16. jul 2008 Energy - jo selvfølgelig har de andre opgaver end udrykning, heldigvis da, men den gule ryg i en stribe biler ? Hvor vigtigt er det? så er han jo foran dig og det hjælper jo ikke på vigepligts ulykkerne. Men, ja den hvide mc er også et blikfang, men jeg gider da ikke køre rundt med en halv kvadratmeter glasfiber foran for at blive set...

• #16   16. jul 2008 Carsten

Du mangler gulsot, og tvangskinesere

• #18   16. jul 2008 Energy - ja okay så forstår jeg hvad du mener. Jamen så må jeg jo ud og købe en dåse hvid maling - eller få den forchromet det må sgu ku ses smiley

• #20   16. jul 2008 jamen lad os alle sammen male vores cykler neongule og montere et rødt rotorblink på hjelmen så starter når vi kører over 20 KM/T. jeg synes det er ved at være for meget med det vi som mc ister skal gøre forr at synliggøre os selv. men som bilist ser jeg mig altid en extra gang for om der er en mc inden jeg krydser en vej eller trækker ud til overhaling. hvis nu alle bilisterne gjorde det samme, som theis også er inde på så kunne det være det hjalp. jeg kører i omegnen af 50000 km om året i bil og ca15000 på mc. og bilisterne overser jo også andre bilister. skal vi så have neongrønne felter på bilerne?

lige et surt opstød fra en som hellere tager en bøde end køre med gul vest...

• #21   16. jul 2008 Gule veste er nemme at se.. bagfra.

Uden at konsultere statistikken tvivler jeg på at hovedparten bliver kørt ned bagfra.

• #24   16. jul 2008 Der var også en bil i år der påkørte en politi bil der holdt med blåt blink, så det hjælper nok ikke det store bagfra alligevel smiley

• #27   17. jul 2008 Har lige sendt et par kommentarer ind smiley

• #28   17. jul 2008 Er der lavet nogle undersøgelser der viser om en gul vest har nogen effekt overhovedet? Jeg har ikke noget imod at køre med gul vest hvis min sikkerhed bliver væsentligt forbedret, men hvis det ikke hjælper er det jo rent til grin.

Så skal alle bilister også køre med islandsk sweater på. Det kunne jo være det forbedrer sikkerheden... smiley

• #29   17. jul 2008 Carsten og Per - lige præcis

Læg tankevirksomheden og ansvaret tilbage til folk, og fjern en masse af de "beskyttende" og regulerende tiltag.

gir mindre jeg har ret, og mere jeg har et ansvar

• #30   17. jul 2008 Jeg kører med gul vest og kunne ikke drømme om ikke at køre uden. Når jeg til en afveksling kører i bil, har jeg lagt mærke til, at jeg tydeligt og klart kan se de gule veste. Det holder altså.

Bottomline er jo, at de gule veste NOGLE GANGE gør, at man bliver set tidligere, end hvis man kommer klædt helt i sort. Og de en af de gange kunne jo være den gang, hvor man blev ramt.

Så sagen (for mig) er, at det i hvert fald ikke skader at have den på, og at det nogle gange hjælper. Og så er sagen rimelig klar: På med vesten.

Jeg synes også, at der tit er indlæg i dette forum, hvor folk igen og igen fortæller, at de bliver overset og at det er en af de væsentlige grunde til, at så mange af os bliver kørt ned og måske endda slået ihjel.

Og hvis det er opfattelsen er sagen vel endnu mere klar. På med vesten. Måske kan den hjælpe. Og den skader i hvert fald helt sikkert ikke.

smiley

• #31   17. jul 2008 Hej Carsten

Hvad er det for noget med lovkrav? Det ser jeg altså ingen steder, men måske er det mig, der overser noget?

Uanset hvad er der vel ingen grund til at stejle helt vildt fordi ordet 'lov' kommer ind i billedet, hvis nu kernen i debatten faktisk er meget fornuftig.

Syns du fx ikke det er meget fornuftigt at køre med hjelm? Eller med lyset tændt selv om det er dag? Lægger du ikke med rynkede bryn mærke til de køretøjer, der i dag kører uden lyset tændt?

Det er jo alt andet lige ikke så mange år siden, at kørelys blev lovkrav. Og grunden var jo faktisk netop, at mange blev overset pga det manglende lys. Idag virker det da ret rimeligt og ret fornuftigt.

Jeg ved som sagt ikke noget om lovkrav (og hvem har egentligt fremsat det, hvis det er?). Men uanset hvad må det være sund fornuft at gøre hvad man kan for at blive set i trafikken. Især fordi det igen og igen forlyder, at motorcyklister bliver overset. Her er der noget, der hjælper. Hvad er så grunden til IKKE at hoppe med? Jeg kan simpelthen ikke se den,.
    smiley

• #32   17. jul 2008 Slut halvfjerdsernes hårmode tilbage, og så farve det gult.

sikkert nogenlunde samme effekt

• #33   17. jul 2008 Hej Carsten

Nu skriver du 'anbefaling' og det er jo noget andet end et lovkrav. Heller ikke i artiklen på TV2 Øst ser jeg ordet 'lovkrav' nogen steder.

Jeg påstår ikke skråsikkert, at gul vest altid bevirker, at man ikke bliver overset. Jeg påstår, at den i VISSE TILFÆLDE kan bevirke, at man ikke bliver overset. Og alene det burde tale for, at man ifører sig en vest. For den ene gang kunne jo være den gang, hvor man bliver ramt derude.

Og ja for fan, der er masser af ting, man kunne gøre for at spare liv. Min pointe er jo netop, at vi både udstyrsmæssigt og lovmæssigt hele tiden udvikler os meget voldsomt på netop dette område. Kørelys, hjelme, beklædning, ABS, og man kunne jo blive ved.

Så på den måde er der vel intet nyt under solen. Den gule vest er da bare sund fornuft.

smiley

• #34   17. jul 2008 Dan, den gule vest er vel kun sund fornuft, hvis det er påvist (eller bare sandsynliggjort) at den har en effekt. Det tyder det på det ikke har iflg den Engelske undersøgelse...

• #37   17. jul 2008 I det her tilfælde kan de gule vest vist ikke gøre nogen forskel smiley

http://ekstrabladet.dk/112/article1033916.ece

• #38   17. jul 2008 Pjat Pjat Pjat, Danmark er sgu da ved at blive en børnehave.
    Med de forpulede idéer og lovkrav, det ender jo med Svensk/Norske tlstande, hvor man laver regler, for alt mulig pis.
    Nej det burde være op til en voksen Dansk mc befolkning, at afgøre om
    man vil køre med sådan en vest eller ej.
    Istedet for endnu en tåbelig lov, der bliver trukket ned over hovedet på os igen igen.

• #40   17. jul 2008 dragon pipe´s på. så kan de høre dig smiley

• #41   17. jul 2008 jeg har lagt mærke til at der oftere og oftere er reklamer langs vejene... reklamer tiltænkt folk i biler... men ud over passagerene så ser chaufførene dem altså også.. og i den tid du kigger på det reklame pis (højst sandsynligt ufriviligt) kigger man ikke på vejen... hvad med at forbyde det pis... jeg tænker specielt på de reklamer søjler som også tit stå i forbindelse med et budstoppested, men de står også alene tit. i hvert fald på hundige center vejr... (ok der blev jeg måske lige lokal nok)

• #42   17. jul 2008 Helt enig med Per E!

Kommentér på:
Gul vest

Annonce