882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Skifte Suzuki Bandit til CBR600F Skifte Suzuki Bandit til CBR600F

Hejsa
Jeg står for at indkassere nogle grunker, og overvejer derfor at skifte min gsf650 fra 08 ud med en noget andet.
Jeg vil gerne have noget med kåbe, som også er lidt mere sportsligt samt kan bruges til ferietur.
Pt tænker jeg om jeg skulle bytte med en CBR600F (nyest mulig), men ville nu gerne have ABS som den amatør jeg er. Alternativet ville være at samle flere penge og købe en FZ1
Vil CBR være et kedeligt bytte nu jeg allerede har haft en 650cc, og er der andre for/imod overvejelser?
Yamahas forsikring er vist ret ringe ifht Honda for en som mig med kun et års ancienitet og 32 år...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte Suzuki Bandit til CBR600F
  • #1   30. mar 2009 Jeg vil godt garanter for at en CBR600 ikke er "kedelig" i forhold til den du har nu.
    Det eneste sted den ikke trækker fra en som din - er ved 60Km i timen i 6 gear. Altså sejtræk i det lave område.

• #2   30. mar 2009 Rasmus: Er bare ikke klar over om F modellen er meget morfar. Var det RR ville jeg ikke have den store tvivl smiley
    6. med 60 i timen - der har jeg vist aldrig været smiley

• #3   30. mar 2009 Jeg har hørt (og har lidt erfaringer) med at honda er ret skidt med hensyn til levering af reservedele.
    Selvfølgelig kan det ske du ikke får brug for reservedele - men hvis du endelig skal bruge dem, kan du godt regne med en stor ventetid på rep af Honda MC'er.

• #4   30. mar 2009 Jeg ville gå efter en rap sv'er, hvis jeg var i dine sko smiley

• #5   30. mar 2009 Meldal:
    Hvis jeg skal skifte skal det ikke være til Suzuki. Er glad for den jeg har, men synes ikke om finishen (eller mangle på samme)...

• #6   30. mar 2009 CBR'en vil uden tvivl føles svagere når du ikke giver fuld gas.
    Et godt alternativ vil være en Yamaha TDM900 med ABS. De koster pt 130.000.
    Den har rimelig vindbeskyttelse, ABS, komfort til langtur og underholdende køreegenskaber på en snoet sognevej.
    Og den vil føles stærkere end din nuværende GSF. Desuden er det også en MC af den type forsikringsselskaberne ikke er bange for.

• #8   30. mar 2009 Har selv den nyeste model af cbr 600 f og synes bestemt ikke den er sløv for en 600cc, dog er der på min monteret udstødning, luft filter og power commander, men standard rykker den nu også ganske fint, men den skal have nogle omdr smiley

jeg giver 12.xxx kr for kasko på min honda:)

• #9   30. mar 2009 Sådan er det med hurtige mc'er, poweren skal hentes i toppen uanset mærke

• #10   30. mar 2009 og nej 600 F modellen er absolut ikke morfar, de er rigeligt hurtige.

• #11   30. mar 2009 Gør din fædrelands pligt og brug en helvedes masse penge på en FZ1, der skal jo gang i økonomien igen og det påståes at det kommer der kun hvis vi begynder at bruge penge igen smiley

Tror nu ikke du får problemer med at forsikre en FZ1'er den vel under kategorien sportstouring.

• #12   30. mar 2009 MHT det Meldal skriver at det skulle være svært med reservedele kan jeg på ingen måde genkende!! jeg blæser rundt på en Cbr 92 (kører supergodt de Hondaer) og er yderst tilfreds!! se her er et link
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52268
    God jagt.

• #13   30. mar 2009 har haft en cbr 600 f fra 1999 ,den er ikke meget langsommere end en fz1.Som jeg har nu ,hondaen skal bare køres i lidt højre omd. Eneste grund til jeg skiftede til yamahaen, var bedre bundtræk og jeg ville prøve noget nyt ,da jeg havde haft hondaen fra ny

• #14   30. mar 2009 Anders Søndergaard L
    Tror du bliver overrasket over hvor meget mere racer der er over en CBR600F end den GSF 650 du kører på nu og den er så også noget hurtigere både i sving og på toppen .

• #15   30. mar 2009 Brian - jeg vil også gerne have så man kan køre en længere tur af og til, og øglen vil gerne sidde bag på, men er dog mest til pendling og så race rundt i nærområdet.
    Oplever du megen ekstra komfort på FZ1 ifht CBR, og er der i det hele taget komfort på CBR. Det jeg er træt af ved min GSF er at man blæser af over de 130, men også morfar siddestillingen (ved godt de to er lidt selvmodsigende, men søger et godt kompromis)

• #16   30. mar 2009 var det så ikke noget med en vtr1000 firestorm... de er til at få for penge... den trækker som en elefant op til de 170... og er behagelig og sidde på... også har den jo en herlig lyd med et par eftermonterede potter...
    ikke det... men ja en cbr600f... er så mænd ikke morfar... udover det er den mest behagelige at sidde på mht kørestilling og manglende vægt på håndled...

jeg kan kun sige begge tommelfingre op for sådan en... vil gå efter f3 og frem... men kender ikke dit budget...

• #17   30. mar 2009 Firestorm bliver nok for dyr i forsikring... Jeg har kun et års ancienitet - til gengæld er jeg gammel smiley
    Satser på en f4 hvis jeg skal have cbr

• #18   31. mar 2009 så tror jeg sgu også at cbr bliver for dyr... den er jo i kategorien supersport... du skal gå efter noget sport/touring hvis det bare skal være en smule billigere....

• #19   31. mar 2009 CBR hos Rasmussen forsikring er ok, så måske man skulle tjekke med VTR hos dem. Havde slet ikke tænkt på Firestorm. Kræver så bare at man køber hos en Honda forhandler.
    Tryg gruppe sætter også cykler som sport (mener også de har en super sport kategori) hvis de er tilpas dyre, så det med touring holder ikke altid helt. Men ok - kan stadig forsikre hos dem for ml 10 og 15 kilo... Men såp vil jeg hellere have en cb1000 eller z1000 som kan forsikres til 5 kilo hos forhandleren!!

• #21   1. apr 2009 Sanne: jeg har kun et års ancienitet, så jeg vil ende på 7.000 hos Rasmussen.
    Hvor forsikrer du da?

Kommentér på:
Skifte Suzuki Bandit til CBR600F

Annonce